- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Die Büttner heb ik eigenlijk nooit gevolgd. Wel gezien natuurlijk, maar nooit speciaal op gelet. Is dat niets dan? Kan toch niet voor niets zijn dat die zo een transfer heeft gemaakt.
Wat moet een Drenthe eigenlijk doen om eens geselecteerd te worden? Momenteel hoeft het misschien niet, maar die jongen heeft toch ook een goede periode gehad wat vreemd genoeg nooit werd beloond met een oproep, met uitzondering van een vriendschappelijk partijtje. Zou ook perfect op linksback kunnen spelen.
Drenthe heeft de laatste anderhalf jaar natuurlijk weinig gespeeld, En als hij dat deed bij Everton was het als rechtshalf. Heeft zich daar natuurlijk ook niet als een goede prof gedragen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen goed beeld heb van Büttner. Afwachten of hij bij Man Utd aan spelen toekomt, als hij daar niet uit de toon valt is het natuurlijk een goede optie voor Oranje.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, inderdaad.
Ik ben realistisch genoeg dat bv Siem de Jong niet in Oranje hoeft, maar Anita hoort er nu eenmaal wel in, boven Clasie en Fer. Al vind ik Clasie een prima speler.
Mijn ideale Oranje zou momenteel zoiets zijn:
Stekelenburg, van Rhijn, Heitinga, De Vrij, Indi, Anita, Sneijder, van Persie, Robben, Huntelaar, Narsingh
Dat zijn toch al 2 Feyenoorders en een PSVer erin. En een oud PSVer.
Het is overigens niet gek dat clubvoorkeur meetelt, want als je een club support, dan sluit die club ook vaak aan bij je visie. Ik zou Oranje graag op de Ajax manier zien spelen, maar dat iemand anders dat niet zou willen vind ik prima.
Als Anita trouwens niet zou spelen dan zou ik Strootman boven Clasie en Fer momenteel verkiezen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
van der Wiel speelde mede zo kut omdat Robben voor hem stond die geen enkele keer mee verdedigde. Nu Robben op links is gezet (waar die hoort) zou ik graag van der Wiel gewoon weer terugzien op de rechtsback-positie. Desnoods Heitinga. Linksback zie ik graag Buttner of Emanuelson. Willems staat er altijd nerveus en onzeker bij en is NOG niet toe aan dit niveau. Nog geen enkele keer het tegendeel bewezen in het Nederlands Elftal.
Buttner, Emanuelson of Willems maakt geen kut uit. Emanuelson is geen linksback, Buttner speelt niet en Willems komt dit moment gewoon niveau te kort. Dus ja, wie moet er dan? Pieters, maar die is geblesseerd.
Rechtsback maakt evenmin geen kut uit. Van der Wiel heeft een goed seizoen en WK gespeeld en heeft daarna alleen maar kut gevoetbald. Janmaat komt niveau te kort voor Oranje en van Rhijn heeft hetzelfde als Willems.
Moet wel zeggen dat ik blij ben dat Krul in de basis staat. Volgens mij zij ik dat hier al maanden geleden, Steek er een keertje uit (is niet al te best sinds zijn vertrek bij Ajax) en Krul heeft vorig jaar een geniaal seizoen gekeept. Lijkt mij dan toch eerlijk dat Krul zijn kans krijgt.
Leuk dat BMI het serieus goed doet, goed talent.
btw/ Narsingh mag er van mij wel uit. Mooi doelpunt hoor wat hij maakte tegen de Turken, maar voor de rest laat hij het niveau nog niet zien de laatste wedstrijden.
Mijn ideale opstelling op dit moment (ook met de afvallers)
--------------------------Krul-----------------------
----van der Wiel, Heitinga, BMI, Pieters---
----------- -Sneijder, de Jong, Fer------------
---?????-------van Persie---------Robben--
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

Het enige wat ze overeen komen is gebrek aan veel ervaring. Maar waar Willems regelmatig nonchalant speelt en grove fouten maakt, daar speelt van Rhijn sober en degelijk. Als vd Wiel niet bij PSG gaat spelen dan zal van Rhijn al snel een zekerheidje zijn denk ik.
Verder blijft het uit de basis halen van Steek enorme bullshit en mag je mij vertellen wie er rechtsbuiten mag spelen dan? We hebben er maar 1 momenteel, Narsingh. Lekker laten staan.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen

Het enige wat ze overeen komen is gebrek aan veel ervaring. Maar waar Willems regelmatig nonchalant speelt en grove fouten maakt, daar speelt van Rhijn sober en degelijk. Als vd Wiel niet bij PSG gaat spelen dan zal van Rhijn al snel een zekerheidje zijn denk ik.
Verder blijft het uit de basis halen van Steek enorme bullshit en mag je mij vertellen wie er rechtsbuiten mag spelen dan? We hebben er maar 1 momenteel, Narsingh. Lekker laten staan.
Blijf lekker kijken door die gekleurde bril van jou. Willems en van Rhijn maken beiden kinderlijke fouten (ben jij die terugspeelbal van van Rhijn vergeten soms tegen Heerenveen)? Is ook niet erg, die jongens hebben net 30 competitiewedstrijden in de benen.
Steek eruit halen is bullshit? Beargumenteer dat eens.
Ja, wie moet op rechtsbuiten. Narshing? Komt tot nu toe niveau te kort. Kuyt? Kan ook niet meer. Elia of Affelay moeten eerst maar eens gaan spelen (die zouden dan naar links kunnen, zodat Robben op rechts gaat).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Blijf lekker kijken door die gekleurde bril van jou. Willems en van Rhijn maken beiden kinderlijke fouten (ben jij die terugspeelbal van van Rhijn vergeten soms tegen Heerenveen)? Is ook niet erg, die jongens hebben net 30 competitiewedstrijden in de benen.
Steek eruit halen is bullshit? Beargumenteer dat eens.
Ja, wie moet op rechtsbuiten. Narshing? Komt tot nu toe niveau te kort. Kuyt? Kan ook niet meer. Elia of Affelay moeten eerst maar eens gaan spelen (die zouden dan naar links kunnen, zodat Robben op rechts gaat).
Tegen Heerenveen had ie een grote fout ja. Noem eens een 2e? Van Rhijn viel vorig jaar en dit jaar juist op door zijn constante, sobere spel. Doet geen gekke dingen, voert zijn taken uit en speelt prima. Op Heerenveen uit na dan.
Stekelenburg speelde een goed EK, niet foutloos maar wel vrij oke en maakte tegen Belgie een fout, maar redde ook een paar enorm lastige ballen. Onzin om hem te passeren. Krul lijkt me op geen enkel vlak beter.
En rechtsbuiten Narsingh, dat zei ik al. Hou aub op met Kuijt. En Afellay is geen rechtsbuiten. Elia zou in de toekomst weer kunnen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Tegen Heerenveen had ie een grote fout ja. Noem eens een 2e? Van Rhijn viel vorig jaar en dit jaar juist op door zijn constante, sobere spel. Doet geen gekke dingen, voert zijn taken uit en speelt prima. Op Heerenveen uit na dan.
Stekelenburg speelde een goed EK, niet foutloos maar wel vrij oke en maakte tegen Belgie een fout, maar redde ook een paar enorm lastige ballen. Onzin om hem te passeren. Krul lijkt me op geen enkel vlak beter.
En rechtsbuiten Narsingh, dat zei ik al. Hou aub op met Kuijt. En Afellay is geen rechtsbuiten. Elia zou in de toekomst weer kunnen.
Stekelenburg speelde een goed EK? Op basis waarvan? Hij speelde niet slecht, maar hij pakte ook geen zegen (wat hij wel deed op het WK tegen Brazilie). Verder doet hij het niet echt goed in Italie en heeft die inderdaad onder van Gaal heel ongelukkig gekeept, de keren die hij keepte. Tegen Belgie maakte hij volgens mij alleen al drie fouten.
Krul heeft het gewoon geweldig gedaan vorig jaar, dus waarom niet proberen. Is toch ook niet eerlijk dat Steek mag blijven staan, terwijl zijn concurentie het duidelijk beter doet over een lange periode.
Ik zeg trouwens ook nergens dat Kuyt moet spelen, sterker nog als je goed leest kan je lezen dat ik erop tegen ben.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
4min50
Lekker degelijk die Van Rhijn. Elke jonge speler maakt fouten, ook Van Rhijn.
schram101
-
- 16704 berichten
- 2315 stemmen
Dat Steek er uit is gehaald is inderdaad vreemd. Behalve leeftijd (niet dat Steek oud is en zeker niet voor een keeper) kan ik niet veel bedenken. De Engelse competie is natuurlijk wat bekender dan de Italiaanse in Nederland maar Van Gaal heeft neem ik aan wel Sport1.
Willems, Pieters of Urby zal mij een zorg zijn. Buttner zal bij ManU natuurlijk volledig uit beeld raken. En Anita speelt volgens mij op het middenveld in Engeland.
Heitinga of Vlaar? Zodra De Vrij dalijk fit is gaat hij daar echt spelen. Ben ik van overtuigd. Martins Indi is nog even afwachten. Mocht de concurrentie van het niveau Mathijsen, Viergever en Bruma blijven kan hij zomaar blijven staan.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Voordat A&L voorbeelden vraagt van de wedstrijd tegen Belgie, over Steek.
YouTube - Samenvatting: België - Nederland (4-2) 15-08-2012
1-0 zag hij er niet lekker uit
3-2 was een blunder
4-2 was een fout
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
(embed)
4min50
Lekker degelijk die Van Rhijn. Elke jonge speler maakt fouten, ook Van Rhijn.
Niemand speelt foutloos. Ik zeg alleen dat hij vrij stabiel speelt. Jij ziet toch ook wel het verschil tussen de te nonchalante Willems en de sober spelende van Rhijn?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Willems is een ander soort voetballer, een vleugelback. Van Rhijn is van oorsprong een centrale verdediger. dat zie je terug in het spel.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dan zeg ik toch de waarheid?
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Soms maak je je wel belachelijk zeg.
Speelde al een jaar of 6 in Ajax 1, diverse malen jong Ajax en ontzettend veel duels in de EL en CL. Als je dan al niet meer ervaren mag worden genoemd.
Vanavond winnen we trouwens vrij simpel. Hongarije lijkt me vrij zwak.
Haha!
Nomak doet of een heel team kan teren op Anita zijn ervaring.
Anita komt net kijken. Je kent de statistieken van je eigen idool niet eens. Pas 3 jaar als vast waarde bij Ajax (en een beetje). Deed soms leuk Europees mee, maar gaat nu pas naar een grote competitie, waarin hij het tot dusver niet goed doet.
Hij is pas 23 jaar. Je doet net of hij al 3 Europacups heeft gewonnen en 100+ Europese wedstrijden heeft gespeeld op hoog niveau.
Maar o wee als je aan Anita komt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Godsamme, Robben haakt een paar minuten voor tijd af met een blessure. Lens vervangt hem. Wat een B voorhoede hebben we nu.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Enorm veel meer dan Klaasje. Zowel Eredivisie als Europees. En dan ook nog eens bij een topclub uit de Eredivisie waar wekelijks de lat hoog wordt gelegd.
Nogmaals: Clasie heeft de toekomst. Anita is ook ooit ergens begonnen. En is daar nog steeds mee bezig.
Ja, want die willen Clasie, Fer, Vlaar, Indi en Van Persie.
Vlaar hoeft van mij niet. Clasie ook nog niet in de basis.
Het is dat we niet beter hebben achterin, anders had Indi ook langzaam gebracht mogen worden.
Persie moet altijd spelen.
Maar ik ben dan ook geen Rotterdammer...
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Damn, was ik weer bijna vergeten dat Nederland moest voetballen (tegen België ook de helft gemist). Laten we hopen dat Nederland de winst erin kan houden, na vorige vrijdag. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Clasie heeft de toekomst. Anita is ook ooit ergens begonnen. En is daar nog steeds mee bezig.
Anita heeft toch ook gewoon veel meer ervaring en is ook nog eens gewoon een betere voetballer dan Clasie. Als je door een neutrale bril kijkt kan je niet tot een andere conclusie komen.
En Anita kan uiteraard ook goed met druk omgaan. Dat heeft hij wel geleerd bij Ajax waar de lat veel hoger ligt dan bij Feyenoord. Elk seizoen dat er geen titel gepakt wordt is een verloren seizoen en een teleurstelling.
Ataloona
-
- 734 berichten
- 4297 stemmen
Geweldige voorzet van Narsingh 
Edit: Penal voor Hongarije...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
dat was nu echt een 120% schwalbe... Dat de scheids daar intrapt.... 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Georgie moet dan toch nog buigen voor het beste team ooit. Kranig geweerd. Frankrijk heeft even mogen hopen dat ze in ieder geval voor even een voorsprong hebben op het almachtige Spanje maar helaas.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Toch wel een blind paard, die Narsingh. Had hem net veel eerder richting Sneijder moeten geven, loopt zich vervolgens weer vast. Hopelijk leert ie wat meer overzicht te krijgen.
Leuke wedstrijd verder, op een volgens mij belabberd veld.
België ook weer goed bezig tegen Kroatie zie ik ...
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Anita heeft ook toekomst, hij is toch jong en nog lang niet bejaard.
Anita heeft toch ook gewoon veel meer ervaring en is ook nog eens gewoon een betere voetballer dan Clasie. Als je door een neutrale bril kijkt kan je niet tot een andere conclusie komen.
We zullen over een aantal jaar zien wie er gelijk heeft. 
Ik denk dat Clasie en ook Fer veel beter worden (zijn) dan Anita. Van Gaal lijkt er ook zo over te denken.
Nicolage Rico
-
- 20231 berichten
- 2384 stemmen
Jammer van de penal. Was een schalbe natuurlijk (zoals we er daarna nog veel meer hebben gezien), maar was niet slim inkomen van Clasie.
Narsingh en Willems weer ondermaats. Die zijn gewoon (nog) niet goed genoeg voor Oranje. Lens vind ik al een stuk beter. Doet het vrij goed.
Strootman is ook weer vaak de baas op het middenveld.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6118 stemmen
Haha, prachtig doelpunt van Gillet! 
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Het niveau van dit Nederlands Elftal is gewoon niet goed genoeg. Zeker niet om pak en beet een halve finale te halen op een WK of EK. Misschien dat Louis de volgende keer eens jongens als Van der Vaart, Afellay, De Jong, Van der Wiel en Anita wél moet selecteren i.p.v. jongens als Willems, Clasie, Narsingh en Lens in de basis te zetten. Willems is er gewoon niet klaar voor, zet Indi dan gewoon op links en Heitinga en Vlaar in het centrum. Zo heb je ook weer meteen zekerheid en een beetje opbouw in je centrum, want wat is Vlaar matig in de opbouw. Ik zou Vlaar de volgende interlands vervangen door Douglas, dan heb je met Heitinga iemand die goed kan opbouwen en met Douglas een echte killer. Linksback Martins Indi is dan gewoon bij gebrek aan beter (al zou ik Urby daar proberen).
Op het middenveld gewoon weer Nigel met Sneijder en Raf. Lijkt me duidelijk, kwaliteit genoeg. En nogmaals, als je dit systeem als team gewoon goed speelt dan hoeven Van der Vaart en Sneijder geeneens zoveel meters te maken. Als het dan niet lukt en je wel veel meters moeten maken dan zou ik Van der Vaart eruit doen, want die kan het niet meer belopen. Je kan dan iemand als Fer, Afellay of Emanuelson er neer zetten. Voorin dan links Robben, in de spits Huntelaar en rechts Van Persie. Ik zou overigens gewoon met 2 spitsen spelen (Huntelaar en Van Persie), maar Van Gaal zal dit niet doen hoe jammer dat ook is.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zo, 1-3. Prima hoor. Al wordt er niet zo heel best gespeeld, maar tegen dit matige Hongarije hoeft dat ook niet.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.