• 17.130 nieuwsartikelen
  • 181.848 films
  • 12.552 series
  • 34.705 seizoenen
  • 654.796 acteurs
  • 200.307 gebruikers
  • 9.455.713 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4144 stemmen

En nu wordt er ook gepraat alsof Willems wekelijks formidabel speelt voor PSV Wat een bullcrap zeg.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

rep_robert schreef:

En nu wordt er ook gepraat alsof Willems wekelijks formidabel speelt voor PSV Wat een bullcrap zeg.

Willems speelt zeker naar behoren ja en dat wekelijks. Zodra Pieters terug is en weer wedstrijd fit is dan weet ik niet wie ik liever zie hoor. Ik neig toch naar Willems. Pieters voelt dat volgens mij ook wel aan door te zeggen dat hij het als LCV ook wel ziet zitten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Ja, kom op zeg. Die jongen is er nog niet klaar voor, dat mag benoemd worden. Daar moet je tegen kunnen. En niet weer aankomen met een vergelijking tussen Willems (PSV) en Ajax (Van Rhijn). Alsof dat ook maar een moment een rol speelt in de discussie rondom Willems.

Niet weer mee aankomen? Van Rhijn is nog minder ervaren dan Willems en maakt ook nog heel veel fouten en het speelt wel degelijk een rol in zoverre dat VI zich over hem en Indi een stuk minder negatief uitlaat dan Willems.

rep_robert schreef:

Dat zegt toch helemaal niemand!

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Oke, back to the basics dan: wat heeft het spel van Indi of Van Rhijn met dat van Willems te maken?

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

Niks. En wat is je punt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

depri83 schreef:

Niks. En wat is je punt.

Dat wordt gedaan alsof Willems zo wordt afgemaakt omdat ie PSV'er is. Terwijl dat onzin is. Iedereen - nou goed, vrijwel iedereen - is het erover eens dat die jongen flink wat kwaliteiten tekort komt. Dáár gaat het om.

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

Zoals ik eerder al heb aangegeven zijn Van Marwijk, Advocaat en Van Gaal het daar niet mee eens, evenals de mensen die de cijfers geven voor het voetballer van het jaar klassement dit seizoen.

En ik heb al aangegeven dat Willems zijn fouten zeker nog maakt. Maar als jouw conclusie is dat hij tekort komt dat ook geld voor nog wat anderen in de selectie van dit Oranje, dit is echter niet terug te zien in de hoeveelheid kritiek die die anderen krijgen tov Willems.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Misschien komt het ook wel door de houding van Willems, ook een reden waarom (bijvoorbeeld) Van der Wiel vaak zo'n harde kritiek krijgt.

En argumenten als 'die trainer(s) zien het wel' doen me niet zo veel. Ook zij hebben al genoeg fouten gemaakt en zijn niet onfeilbaar.

j0enne

• 9617 berichten
  • 3834 stemmen

We zullen zien vandaag, van Rhijn in de basis voor Janmaat en Vlaar voor Heitinga.

Dat laatste begrijp ik trouwens niet aangezien Heitinga gewoon erg goed speelde tegen Turkije.

Van der Wiel krijgt harde kritiek omdat voetbal een bijzaak is, hij houdt volgens meer van kleding, muziek etc.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

van der Wiel speelde mede zo kut omdat Robben voor hem stond die geen enkele keer mee verdedigde. Nu Robben op links is gezet (waar die hoort) zou ik graag van der Wiel gewoon weer terugzien op de rechtsback-positie. Desnoods Heitinga. Linksback zie ik graag Buttner of Emanuelson. Willems staat er altijd nerveus en onzeker bij en is NOG niet toe aan dit niveau. Nog geen enkele keer het tegendeel bewezen in het Nederlands Elftal.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Gewoon Willems laten staan doet het prima.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind niet dat hij het prima doet, maar goed, eindeloze discussie.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Willems kan er echt helemaal niks van.

Van Rhijn ook niet, trouwens.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

We zullen zien vandaag, van Rhijn in de basis voor Janmaat en Vlaar voor Heitinga.

Dat laatste begrijp ik trouwens niet aangezien Heitinga gewoon erg goed speelde tegen Turkije.

Begrijp ik heel goed. Die kon a.g.v. z'n gebrek aan wedstrijdritme de wedstrijd niet uitspelen, zoiets kan niet nog een keer voorvallen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

Meer dan €200.000 ontvangen voor Wilfred Bouma! Bedankt Bert.

rep_robert

• 27544 berichten
  • 4144 stemmen

stfuympos schreef:

Gewoon Willems laten staan doet het prima.

Ik neem aan dat dit cynisch is

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Willems laat gewoon zien op het moment dat hij er niet klaar voor is, m.a.w. dat hij er nog niks van kan. En laat dat nou precies zijn wat ze bij VI zeggen, Derksen heeft zelfs letterlijk gezegd dat hij nog niet klaar is voor Oranje. Ik denk dat iedereen die een beetje verstand van voetbal heeft dat wel vindt. Dus waarom die ophef?

Ik vind het overigens niet slim van Van Gaal om je enige echte ervaren verdediger weer te vervangen. Zet die Indi op links, want Willems is echt een drama en zet gewoon Vlaar naast Heitinga. Is het nou zo moeilijk? En neem de volgende keer aub De Jong weer mee, want Clasie laat ook zien er nog niet klaar voor te zijn. Doe anders maar gewoon Sneijder, Strootman en Emanuelson op een middenveld. Een aanvallend en dynamisch middenveld, zie ik veel liever dan een Clasie die onzeker loopt te doen. Geef die jongen de tijd, laat hem dan langzaam invallen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Dat die Willems ineens onbetwist in de basis staat is lachwekkend. Als je zoiets zegt schieten de fans van PSV in de verdediging met non-argumenten als "hij is nog jong" en "hij heeft nog niet veel ervaring". Maar dat geeft enkel aan dat die jongen er totaal niet klaar voor is. Jong en talentvol zijn mag geen reden zijn om zo een jochie keer op keer in de basis te zetten.

Vanaf het moment dat je een oproep krijgt moet je er staan. Iemand als Emanuelson, die staat er meteen.

En die Clasie zou bij mij enkel het stadion binnenkomen als hij een kaartje voor de wedstrijd zou kopen. Aan een Nigel de Jong heb je veel meer, scheelt minstens 7 klassen verschil in kwaliteit.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Valt mee dat je Anita niet noemt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Liever Anita linksback dan Willems.

Ik zou Anita ook boven Clasie verkiezen. Komt meteen een stuk meer ervaring in de ploeg. Maar ik schat Nigel voorlopig wat hoger in dan Anita. Is wat intimiderender, en dat kan je wel gebruiken op die positie.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2390 stemmen

Nigel de Jong komt er nog wel bij. Net als Afellay en v/d Vaart.

Clasie hoort er ook gewoon bij (niet is de basis als de andere namen er weer bij is en Fer weer fit is). Hij is samen met Strootman en Fer de toekomst.

Net of Anita zóveel ervaring heeft...

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Enorm veel meer dan Klaasje. Zowel Eredivisie als Europees. En dan ook nog eens bij een topclub uit de Eredivisie waar wekelijks de lat hoog wordt gelegd.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Jongens al die alternatieven voor Willems passen toch niet binnen de profielschets

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

Nomak schreef:

Dat die Willems ineens onbetwist in de basis staat is lachwekkend. Als je zoiets zegt schieten de fans van PSV in de verdediging met non-argumenten als "hij is nog jong" en "hij heeft nog niet veel ervaring". Maar dat geeft enkel aan dat die jongen er totaal niet klaar voor is. Jong en talentvol zijn mag geen reden zijn om zo een jochie keer op keer in de basis te zetten.

Vanaf het moment dat je een oproep krijgt moet je er staan. Iemand als Emanuelson, die staat er meteen.

En die Clasie zou bij mij enkel het stadion binnenkomen als hij een kaartje voor de wedstrijd zou kopen. Aan een Nigel de Jong heb je veel meer, scheelt minstens 7 klassen verschil in kwaliteit.

Van mij mag Willems best eruit hoor, geen probleem. Het enige is echter dat er geen betere optie is momenteel.

Elke keer dat we deze discussie voeren kunnen we weer 2 maanden optellen bij de laatste keer dat Urby linksback heeft gestaan en elke keer wordt de matige beurt die hij op die positie heeft gemaakt weer een beetje slechter herinnerd. De lijst met spelers die bij Milan de voorkeur kregen boven hem (en waarvan sommigen allang weer weg zijn) wordt langer en langer. Zambrotta, Jankulovski, Didac Vila, Antonini, Taiwo, Mesbah, De Sciglio, binnen Milan maakt niemand meer serieus werk van een linksbackpositie voor Urby.

Over De Jong kan ik het alleen maar met je eens zijn.

schram101

• 16724 berichten
  • 2342 stemmen

Grappig dat de clubvoorkeuren altijd boven het 'landsbelang' gesteld worden hier.

De Ajaxlogo's hier willen natuurlijk Stekelenburg, Van der Wiel, Van Rhijn, Heitinga, Anita; Sneijder, Van der Vaart, Emanuelson; ???, Huntelaar en (vooruit) Robben.

De Psv'ers Strootman, Narsingh, Willems.

Kunnen dan alleen de Rotterdammers hier relativeren?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

schram101 schreef:

Ja, want die willen Clasie, Fer, Vlaar, Indi en Van Persie.

depri83

• 6813 berichten
  • 1509 stemmen

schram101 schreef:

Grappig dat de clubvoorkeuren altijd boven het 'landsbelang' gesteld worden hier.

De Ajaxlogo's hier willen natuurlijk Stekelenburg, Van der Wiel, Van Rhijn, Heitinga, Anita; Sneijder, Van der Vaart, Emanuelson; ???, Huntelaar en (vooruit) Robben.

De Psv'ers Strootman, Narsingh, Willems.

Hallo, ik zat hier laatst zelfs Van Gaal te verdedigen!

En Narsingh hoeft er wat mij betreft ook niet in.

schram101

• 16724 berichten
  • 2342 stemmen

Van dat rijtje heeft alleen Van Persie een (zwaar) terechte basisplaats.

Ik heb nog niemand hier horen roepen dat Clasie en Vlaar een basisplaats verdienen.

Dat Indi Mathijsen nu uit de ploeg gespeeld heeft a is een onderdeel van de verjonging van Van Gaal en b is hij ook nu al beter dan de man die de afgelopen 4 jaar daar onafgebroken gestaan heeft. Wat dat betreft vrij logisch.

Overigens is Fer niet zo populair in Rotterdam, maar dat is je misschien even ontgaan.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Het enige is echter dat er geen betere optie is momenteel.

Dat lijkt me toch sterk dat er niemand is die de linksbackpositie beter kan invullen dan een 18 jarige die eigenlijk uit het niets komt en keer op keer zijn plaats in de basis krijgt.

Die Büttner heb ik eigenlijk nooit gevolgd. Wel gezien natuurlijk, maar nooit speciaal op gelet. Is dat niets dan? Kan toch niet voor niets zijn dat die zo een transfer heeft gemaakt.

Wat moet een Drenthe eigenlijk doen om eens geselecteerd te worden? Momenteel hoeft het misschien niet, maar die jongen heeft toch ook een goede periode gehad wat vreemd genoeg nooit werd beloond met een oproep, met uitzondering van een vriendschappelijk partijtje. Zou ook perfect op linksback kunnen spelen.

schram101 schreef:

Van dat rijtje heeft alleen Van Persie een (zwaar) terechte basisplaats.

Dat is voor discussie vatbaar.

Als neutraal persoon gaat mijn voorkeur naar Huntelaar.

Ik heb nog niemand hier horen roepen dat Clasie en Vlaar een basisplaats verdienen.
Van Rhijn en Anita toch ook niet.

Anita zou ik wel in de selectie opnemen, denk dat de meeste Ajacieden er net zo over denken.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Soms maak je je wel belachelijk zeg.

Speelde al een jaar of 6 in Ajax 1, diverse malen jong Ajax en ontzettend veel duels in de EL en CL. Als je dan al niet meer ervaren mag worden genoemd.

Vanavond winnen we trouwens vrij simpel. Hongarije lijkt me vrij zwak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.