• 17.070 nieuwsartikelen
  • 181.715 films
  • 12.534 series
  • 34.676 seizoenen
  • 654.624 acteurs
  • 200.278 gebruikers
  • 9.453.563 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

happie schreef:

(quote)

Janmaat, Rhijn of VdW is om het even. Janmaat heeft meer ervaring in de eredivisie dan van Rhijn, dus dan valt zijn keuze wel te rechtvaardigen. Over van der Wiel moeten we nog maar afwachten of hij dit seizoen veel in actie komt. Hij is gehaald als verbreding van de selectie en zijn concurent is volgens mij aanvoerder.

Voor Willems zijn er op dit moment weinig betere alternatieven. Of je moet Indi daar zetten, maar Oranje zit ook niet echt flink in zijn CV's.

Van Rhijn en Janmaat mogen strijden om de rechtsbackpositie de komende tijd.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Van mij ook. Beter hebben we niet. Wie weet ontwikkelen ze zich stormachtig.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Als Van der Wiel dadelijk wedstrijdritme heeft opgedaan dient Van Gaal voor Van der Wiel te kiezen. Die is op dit moment al veel verder dan Janmaat en Van Rhijn.

Op linksback vind ik (net als Quido) dat Urby een kans moet krijgen.

De rest van het elftal is me om het even, maar erg vrolijk word ik er niet van.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Vanavond:

Krul

Janmaat - Heitinga - Martens Indi - Willems

Clasie - Sneijder - Strootman

Narsingh - van Persie - Robben

Prima opstelling. Nu over een paar maanden nog de Vrij ipv Heitinga en we zijn er.

Verdediging en middenveld (los van Sneijder) lijken wel die van een tweederangs land. Wordt nog erg lastig tegen die Turken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Van Gaal is ook wel erg rigoureus. Zal zichzelf ongetwijfeld op de borst kloppen als het goed uitpakt, maar neemt een erg grote gok.

Zijn selectie(beleid) is ronduit matig. Buttner, Urby en Schilder horen hoe dan ook voorrang te krijgen op Willems. Van der Wiel had er gewoon bij moeten zitten (heeft notabene alles gespeeld toen ie nog bij Ajax zat). Waarom niet gewoon Afellay en Van der Vaart meenemen? Armoe troef, is het.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Haha, staat die faalhaas nu alweer in de spits? Na 2 rampzalige toernooien nog steeds niet uit het team geflikkerd en zelfs in de basis? Ik snap echt niet waarom Huntelaar niet gewoon bedankt voor de eer en thuisblijft. Die jongen krijgt toch nooit een eerlijke kans.

Quido schreef:

Van der Wiel had er gewoon bij moeten zitten (heeft notabene alles gespeeld toen ie nog bij Ajax zat).

Die heeft ondertussen toch ook wel bewezen dat hij NIETS te zoeken heeft bij Oranje.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Kai schreef:

Als Van der Wiel dadelijk wedstrijdritme heeft opgedaan dient Van Gaal voor Van der Wiel te kiezen. Die is op dit moment al veel verder dan Janmaat en Van Rhijn.

Op linksback vind ik (net als Quido) dat Urby een kans moet krijgen.

De rest van het elftal is me om het even, maar erg vrolijk word ik er niet van.

De vraag is of van der Wiel gaat spelen. Hij moet Jallet uit de basis spelen, die de aanvoerder van de ploeg is. Dat gaat hem echt niet lukken hoor.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

dutchtuga schreef:

Verdediging en middenveld (los van Sneijder) lijken wel die van een tweederangs land. Wordt nog erg lastig tegen die Turken.

Ik verwacht dat Clasie moeiteloos mee kan.

Nieuwelingen meteen afschrijven. Ben blij dat jij geen bondscoach ambities hebt.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

dutchtuga schreef:

(quote)

Of het voor Holland lastig wordt tegen de Turken weet ik niet (volgens mij stellen die ook niet zoveel voor), maar deze opstelling moet inderdaad wel de zwakste zijn die ik ooit heb meegemaakt. Die hele achterhoede is meelijwekkend.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Quido schreef:

Van Gaal is ook wel erg rigoureus. Zal zichzelf ongetwijfeld op de borst kloppen als het goed uitpakt, maar neemt een erg grote gok.

Zijn selectie(beleid) is ronduit matig. Buttner, Urby en Schilder horen hoe dan ook voorrang te krijgen op Willems. Van der Wiel had er gewoon bij moeten zitten (heeft notabene alles gespeeld toen ie nog bij Ajax zat). Waarom niet gewoon Afellay en Van der Vaart meenemen? Armoe troef, is het.

Hij laat Afellay en v/d Vaart thuis vanwege alle transferperikelen en alle hectiek eromheen. Die zitten er hierna gewoon weer bij. Net als Nigel de Jong, ben ik bang.

Van der Wiel er niet bij is echt een uitstekende keuze.

otherfool

• 18541 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Hij laat Afellay en v/d Vaart thuis vanwege alle transferperikelen en alle hectie eromheen.

Afgezien van de namen een ronduit onnozele reden.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Nomak schreef:

Ik snap echt niet waarom Huntelaar niet gewoon bedankt voor de eer en thuisblijft.

Misschien de beste optie voor iedereen, inderdaad.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

otherfool schreef:

Afgezien van de namen een ronduit onnozele reden.

Tja, dan moet je bij Ome Louis zijn. Vind het ook een aparte beslissing/motivatie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Inderdaad, die reden slaat echt als een tang op een varken. Eventuele transferperikelen waren al achter de rug toen hij zijn selectie bekend maakte.

En Maher had er natuurlijk bij moeten zijn.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik verwacht dat Clasie moeiteloos mee kan.

Nieuwelingen meteen afschrijven. Ben blij dat jij geen bondscoach ambities hebt.

Op papier lijkt het gewoon een tweederangs land natuurlijk. De praktijk zal uitwijzen of het daadwerkelijk zo is, of niet. Nadeel is natuurlijk wel dat je amper op elkaar ingespeeld en met weinig ervaring zo'n wk-kwalificatie ingaat. Niet echt handig en met Turkije als eerste opponent uiterst gevaarlijk zelfs.

Onderhond

• 87687 berichten
  • 13045 stemmen

En dan te weten dat de Turken de Belgen vorige kwalificatie afgehouden hebben

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

dutchtuga schreef:

Op papier lijkt het gewoon een tweederangs land natuurlijk. De praktijk zal uitwijzen of het daadwerkelijk zo is, of niet. Nadeel is natuurlijk wel dat je amper op elkaar ingespeeld en met weinig ervaring zo'n wk-kwalificatie ingaat. Niet echt handig en met Turkije als eerste opponent uiterst gevaarlijk zelfs.

Oranje zit momenteel in een overgangsfase. De oude selectie wordt langzamerhand vervangen door de nieuwe selectie. Clasie heeft de toekomst. Vanavond zul je zien dat hij moeiteloos mee kan.

Mathijsen (of... wie heb je nog meer??) is momenteel minder dan Martins Indi - en heeft in ieder geval geen toekomst meer. Van Gaal heeft achterin gewoon verdomd weinig keus. De achterhoede van Oranje is al zo'n zes jaar tweederangs. Weinig nieuws dus wat je zegt.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Wat zal Koeman doen, als de Vrij fit is. Zal hij met de Vrij en Indi gaan spelen of mathijssen centraal en dan Indi linksback? Hij heeft nu geluk met de blessure van de Vrij, maar Mathijssen gaat neem ik aan niet spelen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

De consequentie van de selectiekeuze van Van Gaal is dat je nu hierop uitkomt. En gezien de selectie is bovenstaande opstelling logisch.

Blijf vinden dat twee middenvelders met controlerende kwaliteiten nodig zijn en gezien het opstellen van Clasie + Strootman/ Fer lijkt Van Gaal dat ook in te zien (hoewel De Jong natuurlijk eerste keus zou moeten zijn op die plek).

Willems doet het uitstekend bij PSV en is op dit moment de beste optie (boven een Büttner die niet speelt en Urby die dat ook niet doet of op een andere positie staat).

Strootman/Fer is mij om het even. Strootman meer de passer, Fer meer the box-to-box speler. Narsingh is echt niet in vorm de laatste weken, Lens misschien een logischere keuze vanavond.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

happie schreef:

Wat zal Koeman doen, als de Vrij fit is. Zal hij met de Vrij en Indi gaan spelen of mathijssen centraal en dan Indi linksback? Hij heeft nu geluk met de blessure van de Vrij, maar Mathijssen gaat neem ik aan niet spelen.

Ik verwacht dat van Gaal voor Heitinga en de Vrij kiest. Lijkt me ook de beste optie op dit moment.

Martins Indi zou het dan uit mogen vechten met Büttner, Willems en de rest voor de linksbackpositie.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Willems doet het uitstekend? Kom op zeg, die jongen kan (nog) niet verdedigen en heeft aanvallend zelden rendement ...

Liever Schilder dan.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Alleen tegen RKC speelde hij een moeizame wedstrijd, de rest van de wedstrijden amper in de problemen gekomen en tegen Zeta al 4 assists. Natuurlijk is die jongen nog druistig en maakt hij nog fouten maar hij is pas 18. Een geweldig talent.

Schilder is altijd een modale voetballer geweest, nu hij bij Twente 2x gevaarlijk op doel heeft geschoten moet hij ineens in Oranje?

Van Gaal moet bouwen aan een nieuw elftal dan moet je het goed doen en niet met tweederangs spelers de gaten op gaan lopen vullen als midden jaren tachtig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

Haha, staat die faalhaas nu alweer in de spits? Na 2 rampzalige toernooien nog steeds niet uit het team geflikkerd en zelfs in de basis? Ik snap echt niet waarom Huntelaar niet gewoon bedankt voor de eer en thuisblijft. Die jongen krijgt toch nooit een eerlijke kans.

We hebben hem toch allemaal keer op keer balverlies zien leiden tegen de Belgen.....Hoeveel kans wil je krijgen? het is een prima intikken, maar je staatverder wel met 10 man. Dat die Duitste dravers van Schalke dat prima vinden, ok. Maar in het moderne voetbal moet je meer kunnen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

We hebben hem toch allemaal keer op keer balverlies zien leiden tegen de Belgen.....Hoeveel kans wil je krijgen?

Misschien eens een aantal wedstrijden achter elkaar laten spelen die er echt toe doen. Een oefenwedstrijdje tegen de Belgen waarin Nederland met de B-ploeg komt opdagen neem ik niet serieus. En zelfs in die wedstrijd scoort hij.

Maar in het moderne voetbal moet je meer kunnen.
Neen hoor, je moet als spits doelpunten kunnen maken. En dat is exact wat Huntelaar zo goed kan in tegenstelling tot Van Persie die nu toch al 2 toernooien op rij het vertrouwen heeft gekregen en telkens faalde.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

depri83 schreef:

Alleen tegen RKC speelde hij een moeizame wedstrijd

Is ook de enige wedstrijd geweest waarin PSV enige tegenstand had.

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

PSV speelde de andere wedstrijden inderdaad behoorlijk goed.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik vind het echt dom van Van Gaal om zo te gaan spelen. Ten eerste zet hij Krul in, hij heeft nog weinig ervaring in Oranje en ik vind Stekelenburg gewoon beter. Komop, je gaat je keeper toch niet na een foutje passeren? En dan heb je Janmaat, Martins Indi en Willems die ook nauwelijks ervaring hebben in Oranje. Je hebt dus een verdediging met vrijwel 0,0 ervaring. Dan kan je in mijn ogen Stekelenburg goed gebruiken, doordat hij denk ik toch meer coacht dan Krul. Stekelenburg en Heitinga die de jonge jongens in de verdediging dan moeten 'sturen'. Ik vind Van Rhijn overigens meer potentie hebben dan Janmaat. Van Rhijn is in mijn ogen verdedigend ook beter, maar die keuze is in mijn ogen niet cruciaal aangezien ze beide onervaren zijn en ongeveer even goed zijn. Ik had echter een Maduro ofsow meegenomen en die centraal gezet i.p.v. Martins Indi. Daarnaast zou ik altijd Fer op het middenveld zetten i.p.v. Strootman. Fer heeft veel meer kracht en loopvermogen, in mijn ogen is hij beter dan Strootman. En tja, we krijgen weer Van Persie in de spits, die scoort dus niet...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Eens dat de verdediging erg kwetsbaar is zo. Maar net alsVan Marwijk geeft in Van Gaal, die er toch bovenop zit het voordeel van de twijfel... Wel benieuwd hoe dit uitpakt.

Nomak schreef:

(quote)
Misschien eens een aantal wedstrijden achter elkaar laten spelen die er echt toe doen. Een oefenwedstrijdje tegen de Belgen waarin Nederland met de B-ploeg komt opdagen neem ik niet serieus. En zelfs in die wedstrijd scoort hij.

(quote)
Neen hoor, je moet als spits doelpunten kunnen maken. En dat is exact wat Huntelaar zo goed kan in tegenstelling tot Van Persie die nu toch al 2 toernooien op rij het vertrouwen heeft gekregen en telkens faalde.

Kan het behalen van de finale van het WK niet echt een faal noemen. Hij mag dan weinig gescoord hebben, hij trok wel continue (twee) verdedigers naar hem toe wat andere de ruimte gaf. Van Gaal en Van Marwijk zien dit ook.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

depri83 schreef:

PSV speelde de andere wedstrijden inderdaad behoorlijk goed.

Net zoals Ajax goed speelde tegen NEC en NAC, ja. Ben er niet van onder de indruk. Tegen wat sterkere tegenstanders leek het al bijna nergens op (ook van PSV-kant niet).

depri83

• 6813 berichten
  • 1508 stemmen

Noem dan eens de verdedigers(!) op die wel hebben bewezen mee te kunnen op dat hogere niveau... Juist die hebben we niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.