- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wat een held zeg. Wat een vreselijk goede gozer. Wat gaan we hem vreselijk missen.
Was een goede speler inderdaad, maar een aanvoerder die zich laat verleiden tot hooligan-gedrag kan ik toch moeilijk een goede gozer noemen. Heb de uitreiking verder niet gezien, maar is zijn vader stervende ofzo?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Achja, de feynoord voorhoede zit nu met een vergassert en jodenjagert.. zo kunnen we er nog wel een paar bedenken
Vertongen is een intelligente jongen en prima verdediger, iemand waarvoor je niet 123 een vervanger vindt. En is emotie strafbaar ofzo? Normaliter is die gast redelijk nuchter, maar misschien doet het hem werkelijk iets?
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Hadden ze ene Mario Jardel ook niet met redelijke winst verkocht, die scoorde in die periode ook nog wel eens.
Alvaro Pereira staat er ook niet tussen. Is ook dit seizoen verkocht voor een volgens mij slordige 10 miljoen. Onbetrouwbaar overzicht. Hulk is overigens verkocht voor 40 miljoen voor 85% van zijn rechten.
Benfica doet het de afgelopen jaren trouwens ook niet zo slecht met spelers als Ramires, Fabio Coentrao, David Luiz, Di Maria, Javi Garcia en Witsel. Hebben bij elkaar ook iets van 170 miljoen opgeleverd, en dat in 2 jaar tijd. Portugese competitie is hot 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vertongen is een intelligente jongen en prima verdediger, iemand waarvoor je niet 123 een vervanger vindt. En is emotie strafbaar ofzo? Normaliter is die gast redelijk nuchter, maar misschien doet het hem werkelijk iets?
Gewoon goedkope marketingtruuk. Maakt natuurlijk allemaal onderdeel uit van de branding van Ajax als homoclub. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
we zullen zien of Jan het gaat redden in de PL; beetje kortzichtig om het nu al uit te sluiten. Waarschijnlijk zou jij als orakel kunnen prima fungeren voor veel PL clubs; je weet blijkbaar meer over de toekomst van Jan dan de vakmensen op White Hart Lane.
Hij gaat het niet redden als CV, is all. Tegen de MML spitsjes mag je nog wel eens een steekje laten vallen, in de EL ging het tegen types als Amauri en Lukaku al fout. Misschien dat-ie het kan redden op het middenveld, of anders eventueel nog op linksback.
En ach, vakmensen... Jantje Verdomme is aanvoerder van de kampioen van Nederland, daar speler van het jaar geworden en international in het veelbelovende Belgische team. Dat is genoeg om zo'n speler te nemen, die kijken echt niet of hij wel past in het Engelse spel.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Portugese competitie is hot
Zag dat ze Frankrijk ook al voorbij waren op de UEFA lijst en Italië is de volgende die er aan gaat. Snap ook wel dat steeds meer Nederlanders daar naar toe gaan, Portugal is tegenwoordig een behoorlijk stapje hogerop vanuit de MML.
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
Die reacties hier
. Maar beter kun je ook niet verwachten van de Oppertroll, koning Zeur en en het klappertje.
kos
-
- 46797 berichten
- 8933 stemmen
Hij gaat het niet redden als CV, is all. Tegen de MML spitsjes mag je nog wel eens een steekje laten vallen, in de EL ging het tegen types als Amauri en Lukaku al fout. Misschien dat-ie het kan redden op het middenveld, of anders eventueel nog op linksback.
Wat we al jaren zeggen overigens. Als CV gaat Vertonghen daar gruwelijk op zn bek dit seizoen. Onbegrijpelijk dat zo'n grote club dat niet inziet.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
in de EL ging het tegen types als Amauri en Lukaku al fout.
Slecht argument; dat waren wedstrijden uit 2009 en 2010. Er zit een behoorlijk verschil tussen de Jan van toen, en de Jan die Ajax kampioen heeft gemaakt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Wat we al jaren zeggen overigens. Als CV gaat Vertonghen daar gruwelijk op zn bek dit seizoen. Onbegrijpelijk dat zo'n grote club dat niet inziet.
Nergens op gebaseerd. Doet het prima in het Belgische team, heeft zich sterk ontwikkeld. Is verder dan Vermaelen toen hij vertrok bij Ajax, en die doet het ook prima in Engeland momenteel. Tevens zijn de eerste reacties op het Tottenham.tv. forum positief.
kos
-
- 46797 berichten
- 8933 stemmen
Vermaelen is ook meer een stopper, dat is wat anders. Vertonghen is meer voetballende verdediger. Dan krijg je het nogal zwaar in een topcompetitie, met name als je niet zo goed kunt verdedigen
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En ach, vakmensen... Jantje Verdomme is aanvoerder van de kampioen van Nederland, daar speler van het jaar geworden en international in het veelbelovende Belgische team. Dat is genoeg om zo'n speler te nemen, die kijken echt niet of hij wel past in het Engelse spel.
Natuurlijk wel en bovendien speelt zelfs Dayley Blind Gallas eruit.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Feyenoord kiest voor nieuw stadion op Varkenoord | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Blij met de nieuwe Kuip. Al hoop ik niet dat de oude Kuip ooit gesloopt zal worden. Zoveel historie en tevens een monument.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Correctie: Wat een paar mensen zeggen. Ik denk dat hij het wel gaat maken in Engeland, als hij een reeele kans krijgt.
Lekker onzinnig om ook nog terug te referen aan potjes van jaren terug. Je kan ook zeggen dat ze van bv PSV, Lyon en Milan niet voorbij hem kwamen de laatste jaren.
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1876 stemmen
Het heeft er alle schijn van dat Huntelaar wordt gepasseerd vanavond ten faveure van Van Persie. Zou het dan toch aan Huntelaar zelf liggen? Krul ipv Steek. Gedurfd maar wel begrijpelijk. Ja, die Van Gaal bevalt me wel tot zover. Kein keloel.
Ik heb sowieso wel zin in vanavond. Ik heb ook een zwak voor de Turken. Ik hoop dat ze samen met Oranje naar het WK gaan.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind het wel een aardige opstelling waar Van Gaal mee voor de dag lijkt te komen. Hopelijk is het goed genoeg om van de Turken te winnen. Zijn natuurlijk nauwelijks ingespeeld.
Ook fijn dat Huntelaartje weer op de bank kan gaan zitten mokken. Blijft wat mij betreft samen met tv kijkert vdv de rotte appel van het EK. Van Persie is natuurlijk ook een eikel, maar die is tenminste dan nog een fenomeen.
Kijk erg uit naar Classie, Fer, Sneijder op het middenveld. Zou best wel eens heel wat kunnen worden.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Als Persie er 0 inschiet bij Manchester, maar aan de lopende band scoort bij Nederland dan kies je uiteraard voor Persie. Wanneer Persie er 30 inschiet bij Manchester, en 0 bij Oranje, dan kies je ook voor van Persie? Of toch misschien voor de Hunt, die er zowel 30 in Duitsland inschiet als aan de lopende band bij Nederland.
Fenoneem in Engeland; ja. Maar vanaf het moment dat hij het land der saucages en bacon verlaat is het een nietsnut. Tijd om je te gaan bewijzen dan nu; geen excuses meer!
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Vanavond:
Krul
Janmaat - Heitinga - Martens Indi - Willems
Clasie - Sneijder - Strootman
Narsingh - van Persie - Robben
Prima opstelling. Nu over een paar maanden nog de Vrij ipv Heitinga en we zijn er. 
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1876 stemmen
Probleem met Huntelaar is natuurlijk dat hij veel teveel balverlies lijdt. Dat heeft Van Gaal nu zelf ook goed kunnen zien. Daardoor kan het middenveld amper aansluiten. Neemt niet weg dat Van Persie wel een keer wat ballen erin moet gaan schieten in Oranje. Wellicht een idee dat hij zijn Man United shirt onder zijn Oranje shirt aandoet
.
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1876 stemmen
Geen Fer? Spijtig.
Die zal nu wel ferdrietig zijn 
Fer ipv Strootman en dan heb je een prima opstelling.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Hij zal niet Fer verwijderd zijn van een basisplaats. 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Fer schijnt te spelen ipv Strootman. Nog beter. 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Vanavond:
Krul
Janmaat - Heitinga - Martens Indi - Willems
Clasie - Sneijder - Strootman
Narsingh - van Persie - Robben
Prima opstelling. Nu over een paar maanden nog de Vrij ipv Heitinga en we zijn er.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
De nieuwelingen moeten het allemaal nog waarmaken. Willems is bij gebrek aan beter. Strootman mag eruit voor Fer en anders later voor v/d Vaart of iemand anders.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Willems in een Oranje-shirt doet me gewoon pijn aan de ogen ... Heitinga en Strootman op dit moment trouwens ook.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Willems voegt alleen opbouwend iets toe. Verdedigend is hij nog ver ondermaats. Maar ik vind Janmaat verdedigend ook nog niet goed genoeg.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Narsingh was tegen België één van de weinige positieve lichtpuntjes. Kuyt kan ook echt niet meer. Net als het selecteren van Mathijssen.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Willems voegt alleen opbouwend iets toe. Verdedigend is hij nog ver ondermaats. Maar ik vind Janmaat verdedigend ook nog niet goed genoeg.
Janmaat, Rhijn of VdW is om het even. Janmaat heeft meer ervaring in de eredivisie dan van Rhijn, dus dan valt zijn keuze wel te rechtvaardigen. Over van der Wiel moeten we nog maar afwachten of hij dit seizoen veel in actie komt. Hij is gehaald als verbreding van de selectie en zijn concurent is volgens mij aanvoerder.
Voor Willems zijn er op dit moment weinig betere alternatieven. Of je moet Indi daar zetten, maar Oranje zit ook niet echt flink in zijn CV's.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Als Persie er 0 inschiet bij Manchester, maar aan de lopende band scoort bij Nederland dan kies je uiteraard voor Persie. Wanneer Persie er 30 inschiet bij Manchester, en 0 bij Oranje, dan kies je ook voor van Persie? Of toch misschien voor de Hunt, die er zowel 30 in Duitsland inschiet als aan de lopende band bij Nederland.
Fenoneem in Engeland; ja. Maar vanaf het moment dat hij het land der saucages en bacon verlaat is het een nietsnut. Tijd om je te gaan bewijzen dan nu; geen excuses meer!
Ach, als spitsen andere laten scoren is het ook prima. Met Huntelaar speel je gewoon met 10 man en een intikker. Maar het zou fijn zijn als hij er in het NL11 ook steeds een paar inschiet. Maak me overigens wel een beetje zorgen over de verdediging...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.