- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
jordandejong
-
- 4775 berichten
- 1432 stemmen

Die ploeg van LA Galaxy loopt in eigen land al een straatlengte achter op het gigantische grote San Jose Earthquakes (Wie?
) dus sla niet zo door.
Wat de rest al zei, het is een ploeg vol stokoude vedetten en een aantal namen die nooit de echte top waren. Ajax met Stam en Davids werd hier ook geen kampioen, zo'n vanzelfsprekendheid is het niet.
PS: Gister was er veel emotie bij het Speler vh Jaar evenement. Vertonghen werd 1e, Clasie 2e en Eriksen 3e, maar de uitslag was allang bekend. De tranen van Clasie en Vertonghen zijn erg ontroerend. Helaas kan ik de hele uitreiking nog niet terugvinden.
(embed)
Dat komt vooral door het ontbreken van sleutelspeler Gonzalez in de verdediging. Daarvoor in de plaats kwam Junior Lopes die echt belachelijk slecht is. Nu Gonzalez terug in de verdediging is zijn ze al 6 wedstrijden achter elkaar ongeslagen. Dat van die leeftijd gaf ik zelf ook al aan (al gaat stokoud wel heel erg verg) maar dat betekent niet dat ze ineens al hun skills kwijt zijn...... Maar het blijft jammer dat er geen toernooi is waar ook grote teams uit de VS, Brazilie of Mexico meedoen. Zo kan je nooit goed bewijzen dat een team een goed niveau hebt.
En jouw punt over Stam en Davids zal heus waar zijn maar dat waren andere tijden.......
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Nee, we hebben nog Veltman en Denswil achter de hand. Daarnaast kan Blind gewoon centraal (ik vind hem ook meer een centrale verdediger dan een linksback). Op links hebben we dan Dijks, Koppers en Boilesen en rechts Ligeon. Bij Ajax is het overigens ook gewoon niet mogelijk om alle posities dubbel te bezetten met spelers die ongeveer even goed zijn. Bij blessures zal een club als Ajax er meestal flink op achteruit gaan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Verrassende reactie van A&L. 
Jank Vertonghen.
(de hele uitreiking bij Vertonghen, erg emotioneel en mooi)
Wat een held zeg. Wat een vreselijk goede gozer. Wat gaan we hem vreselijk missen.
De grootste Ajax held sinds Chivu.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Met de nadruk op vreselijk. Wat een vreselijke gozer.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Meestal begint Jantje Verdomme bij het toespreken van een menigte na een prijsuitreiking iets te gillen over kutkakkerlakken ofzo. Zal z'n familie ook trots op zijn geweest.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Die reacties hier
. Maar beter kun je ook niet verwachten van de Oppertroll, koning Zeur en en het klappertje.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jankbekjes hier
Het zijn altijd dezelfde jankerds, dat stelt me wel weer gerust.
Jan zijn vertrek bij Ajax doet pijn. Niet eens als speler, ook al was hij briljant en onmisbaar, maar nog veel meer als aanvoerder, persoonlijkheid en mens. Wat een gruwelijk leuke gast is hij.
Vd Wiel verlaat Ajax ook na 13 jaar, maar dat doet me eigenlijk weer niks. Wens hem veel succes, maar ik zal hem niet volgen ofzo.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Mooie beelden van de elite van de Nederlandse competitie; prachtige emotie.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Overigens hebben we wel 3 Nederlanders bij het Uefa overleg van clubcoaches. De Boer (Ajax), Koeman (Feyenoord) en vd Brom (Anderlecht) zijn aanwezig bij het 2 daagse congres, samen met namen als Mourinho, Wenger, Allegri en noem ze op. Best wel eervol.
Ik mis daar overigens wel Dick Advocaat bij.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
PS: Gister was er veel emotie bij het Speler vh Jaar evenement. Vertonghen werd 1e, Clasie 2e en Eriksen 3e, maar de uitslag was allang bekend. De tranen van Clasie en Vertonghen zijn erg ontroerend. Helaas kan ik de hele uitreiking nog niet terugvinden.
(embed)
Dost: Hij deed aparte spelletjes met me. 
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen

Er zijn maar weinig clubs, die Porto na kunnen doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Indrukwekkend inderdaad. Volg Porto zijn aankoop/verkoopbeleid niet echt, maar ook zij zullen neem ik aan wel behoorlijk de mist in zijn gegaan van tijd tot tijd.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Hadden ze ene Mario Jardel ook niet met redelijke winst verkocht, die scoorde in die periode ook nog wel eens.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Indrukwekkend ja. Denk dat Ajax aan een miljoen of 150 aan spelersverkopen komt over de laatste 10 jaar.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik heb Clasie belachelijk gemaakt toen hij begin vorig seizoen uit de helicopter kwam; ik moet helaas al die woorden terugnemen. Maar zelfs jij moet erkennen dat het een kwestie van tijd is voor hij een geduchte concurrent is op het middenveld van Oranje
En ja ja ja; we weten intussen wel dat de Nederlandse competitie weinig meer voorstelt
Nu weer snel terug naar je potje klaverjassen met Otherfool jij; hup hup.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Indrukwekkend ja. Denk dat Ajax aan een miljoen of 150 aan spelersverkopen komt over de laatste 10 jaar.
Ik denk wel meer. Deze transferperiode was al 29 miljoen. Suarez, Sneijder en Huntelaar waren gezamelijk goed voor 80 miljoen. Babel erbij voor 16, Vermaelen voor 12 en je zit op 135 (inclusief bonussen). Een Stekelenburg links, een de Zeeuw rechts en je bent er al bijna.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik denk wel meer. Deze transferperiode was al 29 miljoen. Suarez, Sneijder en Huntelaar waren gezamelijk goed voor 80 miljoen. Babel erbij voor 16, Vermaelen voor 12 en je zit op 135 (inclusief bonussen). Een Stekelenburg links, een de Zeeuw rechts en je bent er al bijna.
Als je 10 jaar rekent dan komen spelers als Zlatan en Chivu er ook nog bij.
Overigens wel dieptriest, voor zo'n 200 miljoen in 10 jaar verkopen en dan nog financieel in de problemen komen

FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3422 stemmen
Is er met Falcao eindelijk weer een topspits om van te houden, schijnt ie (ooit) naar Real te willen
Ook lekker als je net een jaartje bij de aartsrivaal voetbalt...
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Die reacties hier
. Maar beter kun je ook niet verwachten van de Oppertroll, koning Zeur en en het klappertje.
Hé hé, ik voel me gepasseerd. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
De mens Jantje Verdomme, hoe kom je er ook op 
Uitstraling van een Heao-scholier die niet echt mee kan komen, de persoonlijkheid van een vaatdoek, en de charme van de liefdesbaby van Jack van Gelder en Martin van Geel.
Aardige crosspass, dat wel.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Het gaat niet alleen om wat er binnengekomen is, hè. Ook de uitgaven staan in dat Excel overzicht. Maar Ajax krijgt doorgaans aardige bedragen voor haar spelers, dat kan niet ontkent worden inderdaad.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De mens Jantje Verdomme, hoe kom je er ook op 
Uitstraling van een Heao-scholier die niet echt mee kan komen, de persoonlijkheid van een vaatdoek, en de charme van de liefdesbaby van Jack van Gelder en Martin van Geel.
Aardige crosspass, dat wel.
Hij speelt niet meer in de MML he. Niet eens tijd om je kortzichtige mening bij te stellen intussen?
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hé hé, ik voel me gepasseerd.
Wees blij in dit geval. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Het gaat niet alleen om wat er binnengekomen is, hè. Ook de uitgaven staan in dat Excel overzicht.
En dan nog de 23 prijzen, waaronder 3 Europese cups. Dankzij El Único, dat wel natuurlijk.
Hij speelt niet meer in de MML he. Niet eens tijd om je kortzichtige mening bij te stellen intussen?
Verdomme is best een aardige speler natuurlijk (al gaat-ie het niet maken als CV in de PL). 't Is alleen een heel naar kwalletje, een soort mix van TiTaToivonen en Nasty Nigel. Een geniepige huilebalk, je moet er van houden.
Heeft-ie al gemeld 'ooit weer terug te keren bij Ajax'? Zo'n huichelaar lijkt het me wel namelijk.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Hij heeft niet gemeld ooit terug te keren naar Ajax; blijkbaar dus toch niet zo'n huichelaar. En we zullen zien of Jan het gaat redden in de PL; beetje kortzichtig om het nu al uit te sluiten. Waarschijnlijk zou jij als orakel kunnen prima fungeren voor veel PL clubs; je weet blijkbaar meer over de toekomst van Jan dan de vakmensen op White Hart Lane.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Dat je het geen fijne vent vindt is prima, maar dit is onzin natuurlijk.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Hij doet me altijd een beetje denken aan een mix van Dolf en Alfred J. Kwak, met wat vleugjes Gargamel en Toivonen hier en daar.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.