• 17.058 nieuwsartikelen
  • 181.700 films
  • 12.531 series
  • 34.672 seizoenen
  • 654.559 acteurs
  • 200.269 gebruikers
  • 9.452.656 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Galaxy zal heus wel een aardige ploeg hebben, maar nu doe je de Nederlandse top tekort. Ajax pakte vier punten tegen Milan vorig jaar, Twente rolde de gehele Russische top op twee jaar geleden. Wil wel eens zien wat Galaxy presteert tegen de Europese top (of nog beter; Ajax of PSV); tot die tijd is vergelijken onzinnig.

Al staat me er iets van bij dat Galaxy oefende tegen Real in een oefenpot begin dit jaar; met de namen die jij hierboven opnoemt tegen een Real B. Wat was het geworden; 1-5, 1-6 ofzo? Zo hard is zelfs Ajax er niet vanaf gegaan de laatste twee jaar tegen Real's beste; en toen ging het tenminste nog ergens om.

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

jordandejong schreef:

(quote)

Ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zullen doen in pakweg de Engelse competitie. Het gaat hier om Nederland. Het land waar de grootste kampioenskandidaat een penalty in de 92e minuut nodig heeft om langs VVV te komen. Waar PSV het buitengewoon lastig heeft tegen RKC en waar het niveau van Ajax bij tijd en wijle lachwekkend is.

Alsof dat soort dingen niet overal gebeuren. Zoals vorig jaar in Engeland toen ManU in de kwartfinale van de League Cup werd uitgeschakeld door Crystal Palace...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Het is officieel: Witsel verkocht aan Zenit. Ben er niet blij mee, De belangrijkste schakel op het middenveld is hiermee weg en met de eerdere verkoop van Javi Garcia voor 20 mlj aan City zitten we nu met een erg afgezwakt middenveld. Matic en Martins, de natuurlijke opvolgers, komen in de verste verte niet bij de kwaliteit van eerstgenoemden. Het wordt afzien tot de winterstop, al kan je dan wel veel met deze inkomsten van 60 miljoen. Los van dit alles kan ik niet goed begrijpen waarom je als speler in de top van je kunnen ervoor kiest naar Rusland te vertrekken. Dit geldt ook voor Hulk, die overigens voor 60 mlj is verkocht. Met de 40 mlj van Witsel geeft Zenit dus in één dag even 100 miljoen euro uit haha.

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2270 stemmen

Vind zes miljoen net wat te weinig voor Van der Wiel. En wanneer richt Ajax zich eens op het aantrekken van goede verdedigers, i.p.v. hun obsessie met aanvallers?

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Het was even wachten, maar uiteindelijk komt de propaganda omtrent de voetbalsupporter op gang. Jammer dat ze zo goedkoop proberen te scoren. Massaal roepen dat het geweld keihard is toegenomen en dat het bezoeken van voetbal duels onveilig is geworden. Dit ondersteunen ze met televisie beelden van 5-10 jaar oud.. Logisch natuurlijk, want de laatste tijd gebeurt er nooit meer iets in en rondom de voetbal stadions. Mensen die het stadion bezoeken snappen wat ik bedoel.

Mooi voorbeeldje: Ajax speelt een thuiswedstrijd tegen NAC. Niets aan de hand, de sfeer is erg gemoedelijk en het is geen risicoduel. Vanuit Breda komen om en nabij de 40 supporters hun club ondersteunen. De politie vindt dit natuurlijk een erg onveilige situatie, want er staan minstens 10 propvolle ME busjes te loeren op het o zo vervelende voetbalgeweld dat elk moment kan losbarsten(uiteraard niet het geval).

Vervolgens lekker de schuld op de supporters afschuiven dat het allemaal zoveel geld kost.

Voorbeeld 2: Een paar jaar geleden wilde VAK410 voorafgaande aan Ajax-PSV vanaf de van der Madeweg een corteo(in een grote groep sfeervol en positief de club ondersteunend naar het stadion lopen) houden richting het stadion. Dit werd op het allerlaatste moment verboden door de politie, waardoor we ingesloten werden en verplicht zonder sfeer een alternatieve route moesten afleggen. Uiteraard ging dit over autowegen, waardoor het verkeer gehinderd werd. Je ziet in die auto's al die mensen zitten denken: "daar heb je die vervelende voetbalsupporters weer die de boel verzieken en ons hinderen". Terwijl je hier als voetbalsupporter niets aan kan doen. Pure beeldvorming.

Zo jammer, want ik zei het nog naar Ajax-PSV om de JCS:"het is zonde dat voetbal alleen maar negatief in het nieuws komt, want ook vandaag liepen de Ajax en PSV supporters gewoon door elkaar heen. Zonder enige vorm van problemen". Hier hoor je niets van. En het erge is, dit soort nieuwsberichten versterkt het beeld dat de onwetende samenleving heeft over voetbalsupporters.

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Ajax in top honderd meest waardevolle selecties

03-09-12

Ajax, Vitesse, FC Twente en psv behoren tot de honderd meest waardevolle selecties in de wereld. De vier Nederlandse clubs zijn door transfermarkt.de opgenomen bij de eerste honderd ploegen, waar Vitesse de laatste is in dit klassement.

FC Barcelona is volgens eerder genoemde bron de meest waardevolle ploeg. Het Duitse medium heeft elk lid van de selectie een prijskaartje gegeven naar gelang de kwaliteit van de speler. De Catalaanse club komt dan uit op een waarde van liefst 654.500.000 euro. Real Madrid staat op een tweede plek, met een waarde van 599.800.000 euro, waar de selectie van Manchester City 489.250.000 euro waar zou zijn.

psv is de hoogst genoteerde Nederlandse club, op plek 53. De selectie van de eindhovenaren is exact 94 miljoen euro waard. Ajax staat op plek 58 met een waarde van 92.200.000 euro. FC Twente (78) is 71.800.000 euro waard, terwijl Vitesse (100) 52.050.000 euro waard is.

Van de gemiddelde leeftijden van de selecties doet Ajax het wel prima. Van de top honderd is de ploeg van trainer Frank de Boer gemiddeld 22.50 jaar oud en daarmee de jongste. psv heeft een gemiddelde leeftijd van 24.70, FC Twente van 25.60 en Vitesse van 23.20.

Laatste alinea is wel fijn om te lezen.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Want je hebt een hekel aan oude voetballers?

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

Ben je dom of gedraag jij je alleen zo? Het is natuurlijk knap dat je met een jonge selectie zo'n waarde kunt bereiken. Zegt genoeg lijkt me. Dat is wat anders dan zo'n club als City dat overal de topspelers wegkaapt. Dan haal je ook wel makkelijk een hoge waarde ja.

En ja, het is natuurlijk wel geinig om te lezen dat je in die top 100 gewoon de jongste selectie hebt, zegt ook iets over het huidige beleid.

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Ik vind het ook knap dat je voor spelers als Babel, Anita en Van der Wiel zoveel geld ontvangt maar logisch is het allemaal niet.

Staat er trouwens ook ergens hoe ze tot die eindwaarde zijn gekomen (waarde individuele spelers of hoe ze het berekenen?)

Edit: In die lijst op de site zelf staat Ajax trouwens een stukkie lager.

Knap uitzoekwerk trouwens hoor van transfermarkt.de maar de waardes van spelers als Waterman, Engelaar, Derijck en Bouma zijn natuurlijk kul, veel te hoog.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Ach joh, straks met Janmaat, de Vrij, BMI en Clasie in Oranje is Feyenoord meteen het dubbele waard. En Immers is natuurlijk op zichzelf al net zoveel waard als de overige Nederlandse selecties.

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

NOS Sport - Van Persie spreekt, maar zegt weinig

van Persie heeft er weer zin in

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Vind zes miljoen net wat te weinig voor Van der Wiel. En wanneer richt Ajax zich eens op het aantrekken van goede verdedigers, i.p.v. hun obsessie met aanvallers?

Nog een jaar contract en dan zes miljoen te weinig voor een speler die al twee jaar onder zijn niveau speelt. Mag heel blij zijn met een dergelijk bedrag

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

dutchtuga schreef:

Het is officieel: Witsel verkocht aan Zenit.

Voor een slordige 40 miljoen.

Witsel strijkt 3 miljoen euro per jaar op bij Zenit

Montorsi

• 9753 berichten
  • 2394 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Volgens mij geel hoor. Ontnemen van een scoringskans is het niet, daar waar die aanvaller nog geen deel had genomen aan het duel om de bal. Tevens heb ik nog nooit gezien dat een keeper rood kreeg na het pakken van een terugspeelbal, vaak in de meest penibele situaties.

Dit lijkt me gewoon het ontnemen van een scoringskans. De regel hieromtrent is als volgt..

4. de tegenpartij een doelpunt of een duidelijke scoringskans ontnemen, door opzettelijk

de bal met de hand of arm te spelen (dit geldt niet voor de doelverdediger

binnen zijn eigen strafschopgebied);

...in ogenschouw nemende dat de keeper bij een terugspeelbal als een gewone speler beschouwd moet worden. Als hij de bal hier pakt is het gewoon het ontnemen van een zekere goal, zou gek zijn als je daar geel voor krijgt.

Montorsi

• 9753 berichten
  • 2394 stemmen

depri83 schreef:

Ik vind het ook knap dat je voor spelers als Babel, Anita en Van der Wiel zoveel geld ontvangt maar logisch is het allemaal niet.

Staat er trouwens ook ergens hoe ze tot die eindwaarde zijn gekomen (waarde individuele spelers of hoe ze het berekenen?)

Edit: In die lijst op de site zelf staat Ajax trouwens een stukkie lager.

Knap uitzoekwerk trouwens hoor van transfermarkt.de maar de waardes van spelers als Waterman, Engelaar, Derijck en Bouma zijn natuurlijk kul, veel te hoog.

Klopt, maar bij Ajax idem dito. Sulejmani 7 miljoen, Enoh 2 miljoen, Blind 1,25 miljoen zijn enkele voorbeelden van bedragen die op z'n minst gehalveerd kunnen worden. Bij PSV bijv. ook Narsingh, die net voor 4 miljoen gehaald is, op de bank zit, en dan blijkbaar 7 miljoen waard zou zijn...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Voor een slordige 40 miljoen.

Witsel strijkt 3 miljoen euro per jaar op bij Zenit

Geen slechte deal wanneer je je bedenkt dat hij vorig seizoen voor 7 miljoen is overgenomen..

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Klopt, maar bij Ajax idem dito. Sulejmani 7 miljoen, Enoh 2 miljoen, Blind 1,25 miljoen zijn enkele voorbeelden van bedragen die op z'n minst gehalveerd kunnen worden. Bij PSV bijv. ook Narsingh, die net voor 4 miljoen gehaald is, op de bank zit, en dan blijkbaar 7 miljoen waard zou zijn...

Allemaal natte vinger werk. Nergens op gebaseerd.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Materny schreef:

Galaxy zal heus wel een aardige ploeg hebben, maar nu doe je de Nederlandse top tekort. Ajax pakte vier punten tegen Milan vorig jaar, Twente rolde de gehele Russische top op twee jaar geleden. Wil wel eens zien wat Galaxy presteert tegen de Europese top (of nog beter; Ajax of PSV); tot die tijd is vergelijken onzinnig.

Al staat me er iets van bij dat Galaxy oefende tegen Real in een oefenpot begin dit jaar; met de namen die jij hierboven opnoemt tegen een Real B. Wat was het geworden; 1-5, 1-6 ofzo? Zo hard is zelfs Ajax er niet vanaf gegaan de laatste twee jaar tegen Real's beste; en toen ging het tenminste nog ergens om.

Qua postitiespel etc. is Galaxy nog niet zover als de NL top. Zo plaatste A&L laatst een gifje met daarop een prachtige uitgespeelde goal van Ajax (weet niet meer tegen welke tegenstander). Dat zul je bij LA niet zo snel zien. Maar de NL top is vooral verdedigend echt enorm matig. Dat zie je niet alleen bij Ajax maar ook bij bijvoorbeeld PSV,Twente en AZ lopen matige/modale spelers als Hutchinson, Manolev, Marcelo, Bauma, Wisgerhof, Gorter of Reijnen rond.

Ik vind het ook jammer dat buitenlandse teams (Niet alleen uit de VS maar ook uit bijvoorbeeld Mexico of Brazilie) zich niet kunnen bewijzen tegen grote Europese teams in wedstrijden die er echt toe doen. Ipv moeten wij het doen met bijvoorbeeld de Concacaf Championsleague waar je speelt tegen teams uit Honduras, El Salvador en Puerto Rico.

Qua Real Madrid ben ik het niet helemaal met je eens. Elke sterspeler van Real heeft toen op z'n minst een helft gespeeld. Daarbij komt dat ook LA in de 2e helft met een B,C selectie speelde omdat de grotere namen genoeg rust moesten hebben voor de competitie die ook toen al bezig was in de VS.

kos

• 46792 berichten
  • 8933 stemmen

Zenit .

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

3 miljoen per jaar voor Witsel, ik vind dat niet zoveel eigenlijk. Hij zal wel flink wat tekengeld gekregen hebben.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Hij had nog maar 1 jaar contract en aangezien Ajax hem wel moest verkopen, vind ik het nog wel een aardig bedrag. Ajax heeft op dit moment geen verdedigers meer nodig, op rechts hebben we Van Rhijn, in het centrum Alderweireld en Moisander en op links Dijks, Boilesen, Blind en Koppers. Waarvan ik alleen Boilesen en Dijks goed genoeg acht. Lijkt me opzich wel genoeg?

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Dijks is (nog) niet goed genoeg. Snap ook echt niet dat hij de voorkeur krijgt boven Koppers. Blind is voetballend de beste LB, en kan het tegen het gros van de rechteraanvallers in Nederland prima bolwerken.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Kai schreef:
3 miljoen per jaar voor Witsel, ik vind dat niet zoveel eigenlijk. Hij zal wel flink wat tekengeld gekregen hebben.

Bakkal krijgt ook 3 miljoen per jaar, dus wel wat scheef, inderdaad.

Bakkal hoort veel meer te verdienen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

jordandejong schreef:

LA Galaxy breidt sterrenensamble uit met Zweeds international • ELFvoetbal.nl

Zal een uitstekende aanwinst zijn. Speelde de laatste jaren weliswaar in de zandbak bij Al-Ahli maar was op het EK één van de sterkste Zweden (Ondanks dat hij steeds invaller was).

Met spelers als Gonzalez, Keane, Wilhelmsson, Donovan, Beckham en Juninho ben je in NL al voor 85% kampioen. Wel jammer dat de kloof in de MLS wel steeds groter dreigt te worden.

Enige probleem is dat de gemiddelde leeftijd van LA Galaxy nu wel beangstigend hoog wordt. En qua talenten zitten met enkel Juninho (Die eigenlijk niet eens van ons is), Gonzalez en wellicht Villarreal ook wel erg dun.

Die ploeg van LA Galaxy loopt in eigen land al een straatlengte achter op het gigantische grote San Jose Earthquakes (Wie? ) dus sla niet zo door.

Wat de rest al zei, het is een ploeg vol stokoude vedetten en een aantal namen die nooit de echte top waren. Ajax met Stam en Davids werd hier ook geen kampioen, zo'n vanzelfsprekendheid is het niet.

PS: Gister was er veel emotie bij het Speler vh Jaar evenement. Vertonghen werd 1e, Clasie 2e en Eriksen 3e, maar de uitslag was allang bekend. De tranen van Clasie en Vertonghen zijn erg ontroerend. Helaas kan ik de hele uitreiking nog niet terugvinden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

PS: Niemand nog die HET nieuws van de dag hier heeft gepost? Twittery vd Wiel is niet meer, heeft zijn Twitter account verwijderd! Wat moet die jongen nu dagelijks doen? Toch niet trainen enzo?

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Een jankende Vertonghen? Die heb ik drie of vier seizoenen lang gezien in de Eredivisie. Weinig bijzonders meer aan.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Een jankende Vertonghen? Die heb ik drie of vier seizoenen lang gezien in de Eredivisie. Weinig bijzonders meer aan.

Dat jij je Ajax-Twente van 15-5-11 nog kan herinneren! Knap! Ik wist wel dat je wat voor Ajax was!

(afbeelding)

rep_robert

• 27542 berichten
  • 4140 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Hij had nog maar 1 jaar contract en aangezien Ajax hem wel moest verkopen, vind ik het nog wel een aardig bedrag. Ajax heeft op dit moment geen verdedigers meer nodig, op rechts hebben we Van Rhijn, in het centrum Alderweireld en Moisander en op links Dijks, Boilesen, Blind en Koppers. Waarvan ik alleen Boilesen en Dijks goed genoeg acht. Lijkt me opzich wel genoeg?

Twee centrale verdedigers, we zitten echt ruim in de verdedigers inderdaad

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Verrassende reactie van A&L.

Jank Vertonghen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

PS: Gister was er veel emotie bij het Speler vh Jaar evenement. Vertonghen werd 1e, Clasie 2e en Eriksen 3e, maar de uitslag was allang bekend. De tranen van Clasie en Vertonghen zijn erg ontroerend. Helaas kan ik de hele uitreiking nog niet terugvinden.

(embed)

De emotie van Clasie kwam als een donderslag bij heldere hemel. Mooie beelden van de elite van de Nederlandse competitie; prachtige emotie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.