• 17.058 nieuwsartikelen
  • 181.696 films
  • 12.531 series
  • 34.672 seizoenen
  • 654.559 acteurs
  • 200.269 gebruikers
  • 9.452.620 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Nomak schreef:

Die bal mag vanuit die positie nooit naar Vermeer worden getrapt. Kijk hier kan hij die bal makkelijk naar Alderweireld tikken, een Ajax verdediger moet daar wel raad mee weten. En een seconde eerder kon hij de bal simpel naar die middenvelder spelen.

Die bal naar Vermeer rammen is echt de slechtste oplossing die je kan bedenken.

(afbeelding)

Volgens mij is iedereen het erover eens dat het een achterlijke bal van van Rhijn was.

Daarnaast ook een achterlijke fout van Vermeer. De enige neger, naast Cissé en Fernandez, die niet kan timen.

Nicolage Rico

• 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Volgens mij geel hoor. Ontnemen van een scoringskans is het niet, daar waar die aanvaller nog geen deel had genomen aan het duel om de bal. Tevens heb ik nog nooit gezien dat een keeper rood kreeg na het pakken van een terugspeelbal, vaak in de meest penibele situaties.

Volgens mij krijgt de keeper zelfs geen geel bij het oppakken van een terugspeelbal. Maar een vrije trap in het strafschopgebied zorgt natuurlijk wel voor veel gevaar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nomak schreef:

Prutser of niet, Vermeer heeft hier geen schuld. Die back is gewoon een idioot om die bal zo naar achteren te trappen.

Volgende wedstrijd maar eens in de tribune laten plaatsnemen.

We hebben nu vd Wiel weg is geen goede vervanger als RB, dus laten we van Rhijn maar gewoon staan Fouten maken mag, is helaas niet te vermijden op die leeftijd.

Vermeer heeft inderdaad weinig schuld. Die bal was echt belachelijk slecht van vRhijn. Vermeer had hem misschien beter kunnen verwerken, maar die goal is maar 10% zijn fout ofzo. Sowieso, wie speelt nu zo'n bal terug, wetende dat Vermeer vrij beroerd is met dit soort momenten...

depri83

• 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Oh ja, nog even terugkomend op een discussie van vorige week over de transfersom van Moisander. Die bevestigd zelf vorige week in VI dat Ajax toch de oorspronkelijk transfersom heeft betaald:

"Het hing af van de verkoop van Matias Suarez aan CSKA Moskou. Toen de transfer alsnog niet doorging haakte Anderlecht af. Ajax zat in een vergelijkbare situatie. Door de transferopbrengst van Vurnon Anita (naar Newcastle United, red.) werd het gemakkelijker aan de vraagprijs van AZ te voldoen. Waardoor de zaak opeens toch in een stroomversnelling kwam."

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Zie je toch dat de bek van GJ Verbeek een zeer betrouwbare bron is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hulk bijna zeker naar Zenith. Erg jammer, die jongen had in het westen van Europa een topclub moeten nemen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Rusland is een prima competitie en je kan er lekker verdienen. Snap het wel. Op Engeland, Spanje en misschien Duitsland na wel de meest prestigieuze competitie in Europa.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Rusland is een prima competitie en je kan er lekker verdienen. Snap het wel. Op Engeland, Spanje en misschien Duitsland na wel de meest prestigieuze competitie in Europa.

Hij had dan ook naar Engeland, Spanje of Duitsland moeten gaan.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen op de aarde volgen de Russische competitie niet. Jammer dat jongens als Etoo en Hulk daar spelen.

Los bekeken is Zenith wel een erg sterke ploeg. Schat ze hoger in dan bv Milan, die bij hun in de CL groep zit.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Witsel moet niet naar Rusland gaan. Het is een fantastische middenvelder die op termijn zo bij United in de basis kan spelen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Is toch werkelijk niet te geloven dat je voor een schaartackle van achteren zoals Serero die maakte maar één wedstrijd schorsing krijgt. Grote vrijbrief tot schoppen kun je als KNVB nauwelijks geven.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Is toch werkelijk niet te geloven dat je voor een schaartackle van achteren zoals Serero die maakte maar één wedstrijd schorsing krijgt. Grote vrijbrief tot schoppen kun je als KNVB nauwelijks geven.

Haha hou op. Waar was jouw scherpe mening toen van Bommel tegen RKC rood had mogen pakken?

Serero maakte een lompe overtreding, terecht rood en terecht een schorsing, maar 1 potje is wel zat. Het was zeker geen gemene tackle om iemand uit de wedstrijd te schoppen. In zijn enthousiasme raakte hij de speler wat onhandig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Vind het ook wel prima, viel allemaal wel mee. Vrij lomp, dat wel. Maar hier een flinke schorsing voor geven en je kan de eredivisie wel samenvoegen met het vrouwenvoetbal. Het moet wel een mannensport blijven, je mag al zo weinig tegenwoordig.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Hij had dan ook naar Engeland, Spanje of Duitsland moeten gaan.

Liverpool, Arsenal, Newcastle, Spurs en zelfs United kunnen niet zomaar even 60 miljoen lappen. In Duitsland is zelfs geen enkele ploeg die dat kan en voor de Spaanse topclubs is Hulk niet goed genoeg. Hij zou hooguit naar Chelsea kunnen gaan, maar blijkbaar wilden die hem (ook) niet. Dan is Zenit best een prima stap. In Rusland speler veel Brazilianen en ik denk dat Zenit net weer een stapje hoger is dan Porto, zoals ik ook denk dat de Russische competitie -zeker op termijn- groter is dan die uit Portugal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Waarom zou je Hulk kopen voor 60 miljoen als je Falcao voor dta bedrag op kan halen. Dan moet je wel gek zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Falcao schat ik ook wel inderdaad flink hoger in.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Volgens mij heeft Atletico aan het einde van afgelopen seizoen de transferclausule in het contract van Falcao flink verhoogd, dus voor 60 miljoen haal je Falcao niet even op uit Madrid. Dat Falcao beter is dan Hulk lijkt me niet eens het discussieren waard, want Falcao is op dit moment met stip de beste diepe spits ter wereld.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Dat niet, ik sla Ibrahimovic nog wel hoger aan. Meest complete en perfecte spits. Falcao is een goede 2e, mits je Messi niet als spits rekent.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pruim schreef:

Volgens mij heeft Atletico aan het einde van afgelopen seizoen de transferclausule in het contract van Falcao flink verhoogd, dus voor 60 miljoen haal je Falcao niet even op uit Madrid. Dat Falcao beter is dan Hulk lijkt me niet eens het discussieren waard, want Falcao is op dit moment met stip de beste diepe spits ter wereld.

Cerezo gaf al aan dat het als club gaat de speler zijn ambities te gunnen. Als hij weg zou willen zijn ze bereidt 'm te laten gaan voor 60 miljoen. Naar eigen zeggen zal veel meer vragen niet beschaafd zijn en een speler zijn toekomst in de weg zitten. Zo'n club is Atleti ook niet. Vind die handelswijze ook erg passend bij Atleti.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha hou op. Waar was jouw scherpe mening toen van Bommel tegen RKC rood had mogen pakken?

Serero maakte een lompe overtreding, terecht rood en terecht een schorsing, maar 1 potje is wel zat. Het was zeker geen gemene tackle om iemand uit de wedstrijd te schoppen. In zijn enthousiasme raakte hij de speler wat onhandig.

Niet gezien. Maar rood is rood. Doe daar ook bij PSV niet moeilijk over. Net zoals ik niet meedoe met dat gezeur over gele kaart voor Van Bommel. Maar ging totaal niet om Ajax puur om schandalige overtreding van Serero. Vier wedstrijden was beter in de buurt gekomen.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Klopt NW, op zich. Enkel is Atletico groter dan Porto en de Spaanse competitie één van de grootste competities ter wereld. Van Porto naar Zenit gaan is een sportieve en financiele stap vooruit. Van Atletico naar Zenit gaan is hooguit financieel een stap voorwaarts. En dan wil ik daar zelfs nog wel een vraagtekentje achter plaatsen, want volgens mij hoeft Falcao in Madrid ook niet op een houtje te bijten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Niet gezien. Maar rood is rood. Doe daar ook bij PSV niet moeilijk over. Net zoals ik niet meedoe met dat gezeur over gele kaart voor Van Bommel. Maar ging totaal niet om Ajax puur om schandalige overtreding van Serero. Vier wedstrijden was beter in de buurt gekomen.

Vier wedstrijden

Ik zou hem tot eind dit seizoen schorsen voor die gruwelijke moordaanslag.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Pruim schreef:

Klopt NW, op zich. Enkel is Atletico groter dan Porto en de Spaanse competitie één van de grootste competities ter wereld. Van Porto naar Zenit gaan is een sportieve en financiele stap vooruit. Van Atletico naar Zenit gaan is hooguit financieel een stap voorwaarts. En dan wil ik daar zelfs nog wel een vraagtekentje achter plaatsen, want volgens mij hoeft Falcao in Madrid ook niet op een houtje te bijten.

Nee, klopt. Falcao is dan ook echt een op en top prof. Een van de weinigen voetballers die niet zozelfbetrokken is. Hij gaf ook aan helemaal niets te willen, aangezien ie gewoon een contract heeft en de club het recht heeft over zijn toekomst te beslissen. Net als Kun heeft Falcao niets te klagen en wordt ie ook echt als een vorst behandeld. Die waardering heeft ie ook en ook sportief zijn er genoeg mogelijkheden. Falcao zou dan bij een nieuwe stap er oo kdaadwerkelijk op vooruit willen gaan anders blijft ie lekker. Zonder te mekkeren.

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

Falcao is (voorlopig) voor enkel City, PSG, een Russische club en misschien Chelsea financieel haalbaar. City kan zo'n beetje een heel elftal opstellen met alleen maar wereldspitsen, dus daar zal Falcao niet meteen prioriteit zijn, PSG heeft met Ibrahimovic en Lavezzi voorlopig ook niet echt te klagen over een gebrek aan aanvallende kwaliteiten, de Russische competitie is (zeker ten opzichte van de Spaanse) niet aantrekkelijk genoeg, dus Chelsea lijkt zo'n beetje de enige club die Falcao kan halen en waar Falcao ook wel heen zou willen. Maar ach, fuck Chelsea, Falcao schittert in het seizoen 2013-2014 gewonnen lekker in de Champions League bij Atletico Madrid.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Voetbalzone - Zenit slaat opnieuw toe en betaalt veertig miljoen voor Witsel

Echt NIET normaal! Geven op een avondje gewoon ff 90 miljoen uit aan 2 spelers

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Oh maar dan zal Real Madrid in de winterstop dat wel ff dunnetjes over doen hoor. Nadat Real Madrid op één avond het record verbrak en de nummer 3 positie tot zich nam met de duurste aankopen allertijden (Ronaldo en Kaka) kijk ik nergens van op.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

LA Galaxy breidt sterrenensamble uit met Zweeds international • ELFvoetbal.nl

Zal een uitstekende aanwinst zijn. Speelde de laatste jaren weliswaar in de zandbak bij Al-Ahli maar was op het EK één van de sterkste Zweden (Ondanks dat hij steeds invaller was).

Met spelers als Gonzalez, Keane, Wilhelmsson, Donovan, Beckham en Juninho ben je in NL al voor 85% kampioen. Wel jammer dat de kloof in de MLS wel steeds groter dreigt te worden.

Enige probleem is dat de gemiddelde leeftijd van LA Galaxy nu wel beangstigend hoog wordt. En qua talenten zitten met enkel Juninho (Die eigenlijk niet eens van ons is), Gonzalez en wellicht Villarreal ook wel erg dun.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3902 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vier wedstrijden

Ik zou hem tot eind dit seizoen schorsen voor die gruwelijke moordaanslag.

Is toch wel dieptriest dat dergelijke overtredingen tegenwoordig al doodnormaal gevonden worden. Treurig

Apollinisch

• 21301 berichten
  • 0 stemmen

jordandejong schreef:

Met spelers als Gonzalez, Keane, Wilhelmsson, Donovan, Beckham en Juninho ben je in NL al voor 85% kampioen.

Haha ja hoor, twee daarvan hebben buiten de VS nog nooit wat gepresteerd en de andere vier zijn met hun gemiddeld 33 jaar al een tijdje op hun retour.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Apollinisch schreef:

(quote)
Haha ja hoor, twee daarvan hebben buiten de VS nog nooit wat gepresteerd en de andere vier zijn met hun gemiddeld 33 jaar al een tijdje op hun retour.

Ik zeg ook niet dat ze hetzelfde zullen doen in pakweg de Engelse competitie. Het gaat hier om Nederland. Het land waar de grootste kampioenskandidaat een penalty in de 92e minuut nodig heeft om langs VVV te komen. Waar PSV het buitengewoon lastig heeft tegen RKC en waar het niveau van Ajax bij tijd en wijle lachwekkend is.

Het feit dat ze op hun retour zijn zegt niet gelijk dat slechter zijn dan het niveau van de Nederlandse competitie. Voor 85% zeker kampioen is inderdaad overdreven maar kamioenskandidaat voor 100% niet.

En volg jij de desbetreffende competitie? Anders lijkt het me namelijk nogal ongeloofwaardig om over de capiciteiten van spelers te praten terwijl je ze al jaar(en) nietmeer hebt zien spelen. Daarbij is het ook niet gek dat Gonzalez en Juninho nog niks buiten de VS hebben gepresteerd aangezien ze nog erg jong zijn. Maar beide, zeker Gonzalez, hebben de capaciteiten om bij een Europese club te spelen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.