- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Urby heeft bij Ajax jarenlang linksback gestaan en heeft ook wedstrijden bij Milan op die positie gespeeld.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Urby was bij Ajax nooit overtuigend op die plek en heeft amper wedstrijden bij Milan op die positie gespeeld. Zelfs ontzettend matige voetballers als Antonini en De Sciglio krijgen de voorkeur.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Als je in het woordenboek 'matig' opzoekt staat daar de naam Urby Emanuelson, toch is die nog 100x beter dan die Willems, Buttner en Schilder bij mekaar. Wat een armoe. Ben benieuwd vanavond, Mannschaft heeft een opwarmertje tegen kanonnenvoer dus ik ga lekker Holland koekeloeren.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Misschien de beste optie voor iedereen, inderdaad.

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Kan het behalen van de finale van het WK niet echt een faal noemen. Hij mag dan weinig gescoord hebben, hij trok wel continue (twee) verdedigers naar hem toe wat andere de ruimte gaf. Van Gaal en Van Marwijk zien dit ook.
Ik zag vooral een Sneijder en Robben in bloedvorm die het verder matige elftal een niveau hoger trokken, v Persie stond een beetje op zijn eilandje te zwaaien of schoot ballen ver over of naast. Echt een held ja.. 
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Ik zag vooral een Sneijder en Robben in bloedvorm die het verder matige elftal een niveau hoger trokken, v Persie stond een beetje op zijn eilandje te zwaaien of schoot ballen ver over of naast. Echt een held ja..
En tussen al dat falen door ook nog je moet Sneijder wisselen durven te zeggen...
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Wat zal Koeman doen, als de Vrij fit is. Zal hij met de Vrij en Indi gaan spelen of mathijssen centraal en dan Indi linksback? Hij heeft nu geluk met de blessure van de Vrij, maar Mathijssen gaat neem ik aan niet spelen.
Mathijsen (met 1 s) zal absoluut wel gaan spelen. Hij is ook absoluut goed genoeg voor de Eredivisie. Zelfs één van de betere. Er spelen namelijk maar bar weinig goede verdedigers in de Eredivisie.
Martins Indi op de linksbackpositie. Groot klasseverschil met Nelom.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wat een piemel die Louis. Net tegen de grootste concurrent na vreselijke Oranje maanden met een debutantenploeg willen starten. Janmaat, Willems, Indi...wat een armoede. Alleen Clasie is de moeite waard. Hij had de ploeg van Belgie uit moeten nemen. Waarom oefen je anders enkele weken voor dit cruciale duel?
En lekker kansloos, Huntelaar na 1 duel alweer passeren. Dat zal goed voor het vertrouwen zijn.
Nouja, we zien het wel straks. Heb een slecht gevoel erover met deze ploeg. Wat een middelmaat op een hoop posities.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Dat het zoveel verschilt van die oefenwedstrijd is inderdaad vreemd, als Louis toch zo overtuigd is van z'n visie dan stap je daar toch niet zomaar vanaf (of hij moet het ophangen aan die kulredenering rond de afwezigheid van de 4 transferafgeleiden), net als de beladen keus voor de spitspositie.
Die middelmaat liep er al een aantal jaar rond (vooral achterin) maar toen werd het verbloemd door een degelijk systeem met zekerheden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, de middelmaat is niet nieuw maar 3 kwart van de ploeg middenmatig vanavond is wel triestig. Alleen Robben, van Persie en Sneijder tellen internationaal mee van de verwachte basiself. En dan heb je nog wel aardige spelers als Narsingh en Krul, maar dit is wel rampzalig. Sowieso vind ik Stekelenburg passeren bullshit en Huntelaar passeren idem omdat van Gaal vorige maand net liet weten dat hij zijn 1e keus is. Dan wissel je hem niet een maand later.
Van Gaal is een tegenpool van van Marwijk. Die selecteerde 4 jaar dezelfde spelers, maar van Gaal slaat weer aan de andere kant nu door. Die zet iedereen in de basis die het weekend daarvoor goed speelde.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Ook wel behoorlijk vreemd trouwens dat de opstelling naar buiten is gekomen, kwam dat door die octocopter van powned, heeft Van Gaal dat zelf laten weten of is 'de mol' nog niet het zwijgen opgelegd.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Noem dan eens de verdedigers(!) op die wel hebben bewezen mee te kunnen op dat hogere niveau... Juist die hebben we niet.
Ik had persoonlijk zo gespeeld in de verdediging:
-------Van Rhijn/Janmaat ------ Heitinga------- Vlaar------ Emanuelson ----
Heb je al meteen een verdediging die een stuk meer ervaring met zich meebrengt. Stekelenburg, Heitinga, Vlaar en Urby die al heel wat mee hebben gemaakt en naar mijn idee zeker beter zijn dan een Krul, Martins Indi of Willems.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ook wel behoorlijk vreemd trouwens dat de opstelling naar buiten is gekomen, kwam dat door die octocopter van powned, heeft Van Gaal dat zelf laten weten of is 'de mol' nog niet het zwijgen opgelegd.
Die octocopter heeft niks gezien, die was gecrashed hehe.
Vraag me ook af of het allemaal klopt. Dadelijk spelen we vanavond gewoon met Huntelaar en Stekelenburg...
Als het wel een lek is, dan heeft die persoon denk ik een aardig probleem, Louis kennende.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Wat een piemel die Louis. Net tegen de grootste concurrent na vreselijke Oranje maanden met een debutantenploeg willen starten. Janmaat, Willems, Indi...wat een armoede. Alleen Clasie is de moeite waard. Hij had de ploeg van Belgie uit moeten nemen. Waarom oefen je anders enkele weken voor dit cruciale duel?
En lekker kansloos, Huntelaar na 1 duel alweer passeren. Dat zal goed voor het vertrouwen zijn.
Nouja, we zien het wel straks. Heb een slecht gevoel erover met deze ploeg. Wat een middelmaat op een hoop posities.
Indi speelde tegen België ook al.
Wil je spelen met Mathijsen en v/d Wiel dan? Krul is op dit moment ook een stukje beter dan Stekelenburg.
Persie is gewoon een klasse beter dan Huntelaar. 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Die octocopter heeft niks gezien, die was gecrashed hehe.
Vraag me ook af of het allemaal klopt. Dadelijk spelen we vanavond gewoon met Huntelaar en Stekelenburg...
Als het wel een lek is, dan heeft die persoon denk ik een aardig probleem, Louis kennende.
Volgens mij is die opstelling al bevestigd.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Ik had persoonlijk zo gespeeld in de verdediging:
Heb je al meteen een verdediging die een stuk meer ervaring met zich meebrengt. Stekelenburg, Heitinga, Vlaar en Urby die al heel wat mee hebben gemaakt en naar mijn idee zeker beter zijn dan een Krul, Martins Indi of Willems.
Vlaar is toch ook middelmaat. Kijk ik kan me totaal niet vinden in de werkwijze van Van Gaal, het enige wat hij wel goed doet is echt goed doorselecteren. Geen twijfelaars als Vlaar en Urby (hoewel het opstellen van Janmaat weer het tegenovergestelde doet vrezen) maar echt spelers die de potentie hebben om verder te groeien.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Indi speelde tegen België ook al.
Wil je spelen met Mathijsen en v/d Wiel dan? Krul is op dit moment ook een stukje beter dan Stekelenburg.
Persie is gewoon een klasse beter dan Huntelaar.
Indi is ook prima, als LB. Niet als verdediger.
Persoonlijk had ik Douglas nu de kans gegeven.
Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Douglas, Indi, Anita, Sneijder, Maher, Narsingh, Huntelaar, Robben.
Dit had ik wel willen zien vanavond. Niet spelers als Janmaat, Willems en Krul. Clasie noem ik niet, want dat vind ik een prima speler. Als Anita niet zou spelen dan zou ik Clasie prima vinden.
En van Persie is ook een klasse beter ja. Alleen nooit in Oranje. Het boeit me geen fuck hoeveel hij er voor de club maakt als hij het in Oranje nalaat.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Go Go Rode Duivels! Heb er zin in!
Succes ook voor de Nederlanders!
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Indi is ook prima, als LB. Niet als verdediger.
Vreemd. Indi is een betere CV dan linksback. Is van origine ook een CV. Ik vind hem - ondanks het gebrek aan ervaring - momenteel beter dan Mathijsen op die positie. Ook omdat hij de toekomst is en Mathijsen alleen maar minder zal worden. Douglas en Donk (al wordt hij amper tot niet genoemd) zijn ook niet beter. Voor de rest heb je niks tot weinig.
Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Douglas, Indi, Anita, Sneijder, Maher, Narsingh, Huntelaar, Robben.
Anita ipv Clasie of Fer. 
V/d Wiel heeft de laatste 3 jaar bijzonder zwak gevoetbald. Dat kan echt niet meer. Maher komt er nog wel bij. Over Huntelaar zal ik maar niet beginnen. 
Heb je enig idee in wat voor vorm Stekelenburg verkeerd? En Krul op dit moment?
Dit had ik wel willen zien vanavond. Niet spelers als Janmaat, Willems en Krul. Clasie noem ik niet, want dat vind ik een prima speler. Als Anita niet zou spelen dan zou ik Clasie prima vinden.
Janmaat of van Rhijn is om het even. V/d Wiel nooit meer in een Oranje shirt. Ben ook nog niet kapot van Willems.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vlaar is toch ook middelmaat. Kijk ik kan me totaal niet vinden in de werkwijze van Van Gaal, het enige wat hij wel goed doet is echt goed doorselecteren. Geen twijfelaars als Vlaar en Urby (hoewel het opstellen van Janmaat weer het tegenovergestelde doet vrezen) maar echt spelers die de potentie hebben om verder te groeien.
Urby is juist weer bij de selectie gehaald nadat van Marwijk hem dumpte.
Denk dat Urby de komende jaren nog genoeg zal gaan spelen. Sowieso is er door de concurrentie genoeg kans om LB te worden, maar ook bij linksmidden en op 10 kan hij minuten maken. Vind het jammer dat hij weinig gebruikt is door van Marwijk. Zie er veel meer in dan in bv Wijnaldum. Emanuelson zou juist goed in het combinatievoetbal passen dat Oranje graag wenst te spelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vreemd. Indi is een betere CV dan linksback. Is van origine ook een CV. Ik vind hem - ondanks het gebrek aan ervaring - momenteel beter dan Mathijsen op die positie. Douglas en Donk (die wordt niet eens genoemd) zijn ook niet beter. Voor de rest heb je niks.
Anita ipv Clasie of Fer. 
V/d Wiel heeft de laatste 3 jaar bijzonder zwak gevoetbald. Dat kan echt niet meer. Maher komt er nog wel bij. Over Huntelaar zal ik maar niet beginnen. 
Heb je enig idee in wat voor vorm Stekelenburg verkeerd en Krul op dit moment?
Janmaat of van Rhijn is om het even. V/d Wiel nooit meer in een Oranje shirt. Ben ook nog niet kapot van Willems.
De huidige vorm zegt me weinig. Ik weet dat Stekelenburg een topkeeper is. Da's voldoende. En laten we de Anita en Huntelaar discussie maar niet weer voeren. Het is mijn gewenste ploeg, jij mag er anders over denken.
En vd Wiel is met afstand nog je beste keuze als RB, ondanks een slecht EK. Van Rhijn heeft de tijd nodig en Janmaat is aardig maar mist het pure talent.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Na al dat hoongelach van vorige maand mag Wales van mij vanavond lekker van Belgie winnen. Als wij dan Turkije verslaan dan is de plezier van een oefenzege meteen weer weg bij een hoop verzuurde zuiderbuurtjes
Waarmee ik overigens niet op jou doel hoor.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Verdomme, komt er nou geen VI door die schijtwedstrijd van straks?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Verdomme, komt er nou geen VI door die schijtwedstrijd van straks?
Jep. Jammer is dat zeker. Ik zou als ik VI was lekker om kwart voor elf beginnen op avonden dat Oranje speelt. Kan je meteen overschakelen en nabeschouwen.
En helaas, de opstelling van Louis is bevestigd...

Dikke zucht.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Urby is juist weer bij de selectie gehaald nadat van Marwijk hem dumpte.
Denk dat Urby de komende jaren nog genoeg zal gaan spelen. Sowieso is er door de concurrentie genoeg kans om LB te worden, maar ook bij linksmidden en op 10 kan hij minuten maken. Vind het jammer dat hij weinig gebruikt is door van Marwijk. Zie er veel meer in dan in bv Wijnaldum. Emanuelson zou juist goed in het combinatievoetbal passen dat Oranje graag wenst te spelen.
Vind het wel veelzeggend dat hij in een nog steeds door blessures geplaagd en door uitgaande transfers verzwakt Milan nog geen basisplaats heeft.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Speelt Nihat en Rustu niet bij Turkije ?
Wel een grappige opstelling van Nederland ben benieuwd.
Soort van 4-2-1-3.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vind het wel veelzeggend dat hij in een nog steeds door blessures geplaagd en door uitgaande transfers verzwakt Milan nog steeds geen basisplaats heeft.
Tsja, Afellay is ook naar Schalke gegaan....
Urby is natuurlijk geen Europese top en ondanks dat Milan dat ook niet meer is had hij naar een kleinere club moeten gaan. Everton, AS Roma, Schalke...dat soort clubs. Bij Ajax vond ik zijn vertrek ook niet erg, was wel klaar met die wisselvalligheid. Hij kan een erg hoog niveau halen, maar ook een extreem slecht niveau. Of hij nog steeds zo wisselvallig is weet ik niet. Ik kijk Milan niet elke week.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1508 stemmen
Tsja, Afellay is ook naar Schalke gegaan....
?
Urby is natuurlijk geen Europese top en ondanks dat Milan dat ook niet meer is had hij naar een kleinere club moeten gaan. Everton, AS Roma, Schalke...dat soort clubs. Bij Ajax vond ik zijn vertrek ook niet erg, was wel klaar met die wisselvalligheid. Hij kan een erg hoog niveau halen, maar ook een extreem slecht niveau. Of hij nog steeds zo wisselvallig is weet ik niet. Ik kijk Milan niet elke week.
Blijft een speeltuinvoetballer.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Speelt Nihat en Rustu niet bij Turkije ?
Wel een grappige opstelling van Nederland ben benieuwd.
Soort van 4-2-1-3.
Volgens mij loopt Rüştü Reçber inmiddels achter een rollator, beste vriend.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.