- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Laten we met vd Wiel, vRhijn en Ligeon nog een 4e rechtsback halen ja
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ja, Janmaat had vast getekend, wetende dat hij backup achter van Rhijn was. En het is zelfs nu 1 uur in de middag op deadlineday niet zeker dat vd Wiel gaat.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Dus jij bent het er ook mee eens geweest dat er pas zo laat een vervanger voor Vertonghen is gehaald?
Je bent toch hopelijk wel met me eens dat de spoeling achterin erg dun is nu?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Napoli, Dnipro en AIK.
Moet te doen zijn, 2e plek iig.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Geen Europees tripje dit jaar.
Een nieuwe middenvelder is hard nodig.
Ajax een droomloting supporter technisch gezien. Ik ben jaloers op je, rep_robert!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
PSV
Napoli
Dnjepr
AIK
Twente
Hannover
Levente
Helsingborg
Vrij goed geloot.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
Ja, Janmaat had vast getekend, wetende dat hij backup achter van Rhijn was. En het is zelfs nu 1 uur in de middag op deadlineday niet zeker dat vd Wiel gaat.
Precies Janmaat zou een overbodige speler zijn. Van Rhijn zal eerste keus zijn en Ligeon kun je makkelijk in bekerwedstrijden en wedstrijden tegen VVV, Willem II, NEC en Roda inzetten.
Overigens hoor ik al drie jaar, dat er veel interesses is in vd Wiel, maar contreet is het nooit.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
En Cavani z'n contract verlengd las ik. Jammer, die had best mogen vertrekken nog. 
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1875 stemmen
Arm Juventus trouwens, wordt je de hele zomer gelinkt aan topspitsen als van Persie en Berbatov, haal je uiteindelijk Niclas Bendtner
Die zou ik bij Ajax niet eens willen.
Die laatste opmerking is uiteraard onzin maar voor Juventus is het een tikkie lachwekkend om nu met Bendtner aan te komen zetten. Als ik zie welke namen er allemaal voorbijkwamen de laatste tijd.. Maar wat ik begreep gaat het om enkel om huur. Zou best kunnen dat Juventus in de winterstop alsnog haar gewenste topspits aantrekt. Bendtner rendeert trouwens wel goed in het Deens elftal omdat hij daar goed wordt bediend. Juventus speelt via de vleugels dus wie weet prikt Bendtner er een paar in. We zien het wel. Kwaliteit heeft die jongen zeker, wie weet komt het er in Turijn uit. Wishfull thinking dan maar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nee serieus, zou hem echt niet bij Ajax willen. Die gozer kan niks, behalve kansen missen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Indeed. Gaan toch nog wel de nodige Europese punten gesprokkeld worden blijkbaar. Met Twente erbij verdubbel je het inprincipe bijna; goede zaak!
Joy4ever
-
- 4654 berichten
- 1875 stemmen
Ik ben trouwens zeer content met Van der Vaart's terugkeer bij HSV. Daar was hij prima op zijn plaats. Draaide praktisch alles om hem. Robben bij Bayern, Huntelaar en Afellay bij Schalke, Van der Vaart bij HSV, Luuk de Jong bij Gladbach, Dost bij Wolfsburg. Leuk man. Sowieso wordt de Bundesliga met het jaar een leukere en kwalitatief sterkere competitie.
schram101
-
- 16722 berichten
- 2341 stemmen
Goeie loting voor Napoli
.
Die kunnen mooi met Dnjepr om de tweede plaats stoeien ja. Gaan de beste nummers 3 overigens ook door? Dan is Napoli vrijwel zeker van doorbekeren.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Cabral geruild voor Verhoek. Lijkt me een win-win-win-situatie. Voor Twente natuurlijk een betere deal dan voor Feyenoord, maar Cabral zat op een dood spoor bij Feyenoord. Voor vier jaar naar FC Twente. Ben best jaloers op het beleid van Twente, maar goed, met financieel vermogen is het een stuk makkelijker handelen.
Ik begrijp wat van Geel wil. Veel Nederlanders aanstellen, met een leeftijd van 26/27 jaar. De talenten achter iedere positie kunnen zich rustig ontwikkelen. Alleen Singh is geen Nederlandse aankoop (Pelle en El Ab. worden gehuurd). Helaas zijn het veel middelmatige/subtop voetballers, maar dat is een logisch proces als je geen cent op de bank hebt en je beste spelers van vorig seizoen vertrekken (op Clasie na). Je moet dan wat geluk hebben met transfervrije spelers, etc. Met de middelen die van Geel heeft, heeft hij het redelijk tot goed gedaan. Al zijn er wat overbodige spelers gehaald (Ten Vrede, Goossens). Rustig opbouwen naar het moment dat Feyenoord meer geld te besteden heeft. Wie weet kan er volgend seizoen een spits worden gekocht die van waarde is, en heb je Achahbar ook nog.
Janmaat is de enige echte versterking op zijn positie ten opzichte van vorig seizoen. El Ahmadi en vooral Guidetti zullen het hardst worden gemist. Gelukkig staat de organisatie van achteruit goed.
Ik schrijf jongens als Pelle en Verhoek nog niet af (zoals een paar hier direct doen). Eerst zien wat ze met hun kans doen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Feyenoord doet het inderdaad prima gezien de middelen die ze hebben. Alleen jammer dat een talent van Feyenoord weer op zulke manier de deur uitgaat. Kan me nog goed herinneren hoe hoog de verwachtingen waren bij Jerson 2 jaar geleden; niks van gekomen. Net zoals bij ' Kastanjes, Wijnaldum, Fer, Cabral, Bruma etc. Eeuwige zonde en ergens ook wanbeleid of gebrek aan begeleiding en kennis.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Niet helemaal eens. Fer en Wijnaldum hebben een paar seizoen verdienstelijk bij Feyenoord gedraaid en zijn voor goed geld verkocht. Bruma was in de jeugd een groot talent, maar niet te stoppen bij een vetrek naar Engeland. Bij Castaignos is een fout gemaakt bij het opzetten van zijn contract.
Maar verder heb je gelijk; ik had de meeste van deze spelers graag nog bij de Feyenoordselectie gezien (Cabral niet). Is allemaal het gevolg van jarenlang wanbeleid.
De verwachtingen lagen overigens niet heel hoog bij Cabral. Misschien na die wedstrijd tegen Roda, maar daarna heeft hij het zelden laten zien. Slechte mentaliteit en hij ontwikkeld zich maar niet (lopen met de bal, kappen, draaien, bal verliezen, etc.). Daarnaast had hij een ongelukkige relatie met het Legioen.
Feyenoord heeft gelukkig nog genoeg talent.
OVerigens schijnt Feyenoord ook nog 6 ton te krijgen van Twente. Prima deal dus.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.
Ik had toch liever dat ze hun contracten hadden opengebroken. Die zijn over een aantal jaar een stuk meer waard. Hoewel ik over Wijnaldum begin te twijfelen. 
Maar goed, dan hadden we vorig jaar niet zo'n goed seizoen gedraaid.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.
€ 5 miljoen gemiddeld per stuk voor wellicht de grootste drie talenten de afgelopen vijf jaar uit de kweekvijver van Feyenoord. Kan me niet meer herinneren wanneer Feyenoord echt weer eens een financiële klapper heeft gemaakt. Lijkt de Zeeman wel. Kan zo 5 clubs uit Nederland opnoemen die wel spelers weten te slijten voor goede bedragen; en geen fooien.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Clasie, BMI en de Vrij zijn net zulke grote talenten.
Had nogmaals met de gehele situatie te maken. Ze hadden nog maar een contract voor een jaar en de sportieve situatie (door de financiele ellende) zag er verre van rooskleurig uit). Normaal gesproken hadden ze wel bijgetekend.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Clasie, BMI en de Vrij zijn net zulke grote talenten.
.
Maar nog niet verkocht; dat bedoel ik.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
€ 5 miljoen gemiddeld per stuk voor wellicht de grootste drie talenten de afgelopen vijf jaar uit de kweekvijver van Feyenoord. Kan me niet meer herinneren wanneer Feyenoord echt weer eens een financiële klapper heeft gemaakt. Lijkt de Zeeman wel. Kan zo 5 clubs uit Nederland opnoemen die wel spelers weten te slijten voor goede bedragen; en geen fooien.
Gezien de resultaten (achtereenvolgens 8e, 4e en 10e) lijkt me niet dat je hele grote bedragen kunt verwachten. Voor het Feyenoord in die staat waren dat gewoon goede bedragen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
8e moet 7e zijn. 
Heeft daar verder weinig mee te maken. Het gaat om de kwaliteiten van de spelers an sich. Iedereen weet dat Feyenoord een goede jeugdopleiding heeft.
Het heeft met de financiele situatie te maken waarin Feyenoord zat. 5 Miljoen voor Wijnaldum was in die situatie nog veel.
Iedere club wist dat Feyenoord geld nodig had en zulke bedragen niet kon weigeren.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
5 Miljoen voor Wijnaldum was in die situatie nog veel.
Ja daar zijn we behoorlijk mee getild.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Gezien de resultaten (achtereenvolgens 8e, 4e en 10e) lijkt me niet dat je hele grote bedragen kunt verwachten. Voor het Feyenoord in die staat waren dat gewoon goede bedragen.
True. Het is ook wat Rico zegt; Feyenoord kan zulke bedragen niet weerstaan. Maar als ik dan een club als VVV 15 miljoen zie vangen voor gezamelijk Honda en Musa.. Hmmmm; doet toch pijn.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Dat kwam natuurlijk vooral door Honda. Een sensatie in de Eredivisie destijds.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1507 stemmen
Hoeveel hebben ze nu trouwens voor die Yoshida gekregen?
Resultaten haalt ie er niet mee maar dat doet die Berden wel goed, talenten aantrekken.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
