• 17.014 nieuwsartikelen
  • 181.566 films
  • 12.526 series
  • 34.662 seizoenen
  • 654.351 acteurs
  • 200.230 gebruikers
  • 9.450.939 stemmen
Avatar
 

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:
avatar van Quido

Quido

  • 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Laten we met vd Wiel, vRhijn en Ligeon nog een 4e rechtsback halen ja

Je wist dat Van der Wiel zou vertrekken, Ligeon is er nog niet klaar voor en Van Rhijn gaat geen 50 wedstrijden op topniveau spelen. Janmaat is een prima speler en was bovendien transfervrij. Zou niemand blokkeren, want Van Rhijn zou de eerste keus zijn. En mocht er iemand geblesseerd raken, dan zou Van Rhijn naar het centrum kunnen en Janmaat rechtsback (m.a.w: Van Rhijn zou altijd zijn minuten maken, evenals Janmaat).


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, Janmaat had vast getekend, wetende dat hij backup achter van Rhijn was. En het is zelfs nu 1 uur in de middag op deadlineday niet zeker dat vd Wiel gaat.


avatar van Quido

Quido

  • 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Dus jij bent het er ook mee eens geweest dat er pas zo laat een vervanger voor Vertonghen is gehaald?

Je bent toch hopelijk wel met me eens dat de spoeling achterin erg dun is nu?


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Napoli, Dnipro en AIK.

Moet te doen zijn, 2e plek iig.


avatar van Lefgozer

Lefgozer

  • 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Geen Europees tripje dit jaar. Een nieuwe middenvelder is hard nodig.

Ajax een droomloting supporter technisch gezien. Ik ben jaloers op je, rep_robert!


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

PSV

Napoli

Dnjepr

AIK

Twente

Hannover

Levente

Helsingborg

Vrij goed geloot.


avatar van happie

happie

  • 6260 berichten
  • 426 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ja, Janmaat had vast getekend, wetende dat hij backup achter van Rhijn was. En het is zelfs nu 1 uur in de middag op deadlineday niet zeker dat vd Wiel gaat.

Precies Janmaat zou een overbodige speler zijn. Van Rhijn zal eerste keus zijn en Ligeon kun je makkelijk in bekerwedstrijden en wedstrijden tegen VVV, Willem II, NEC en Roda inzetten.

Overigens hoor ik al drie jaar, dat er veel interesses is in vd Wiel, maar contreet is het nooit.


avatar van kos

kos

  • 46785 berichten
  • 8930 stemmen

Goeie loting voor Napoli .


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

En Cavani z'n contract verlengd las ik. Jammer, die had best mogen vertrekken nog.


avatar van Joy4ever

Joy4ever

  • 4654 berichten
  • 1875 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Arm Juventus trouwens, wordt je de hele zomer gelinkt aan topspitsen als van Persie en Berbatov, haal je uiteindelijk Niclas Bendtner Die zou ik bij Ajax niet eens willen.

Die laatste opmerking is uiteraard onzin maar voor Juventus is het een tikkie lachwekkend om nu met Bendtner aan te komen zetten. Als ik zie welke namen er allemaal voorbijkwamen de laatste tijd.. Maar wat ik begreep gaat het om enkel om huur. Zou best kunnen dat Juventus in de winterstop alsnog haar gewenste topspits aantrekt. Bendtner rendeert trouwens wel goed in het Deens elftal omdat hij daar goed wordt bediend. Juventus speelt via de vleugels dus wie weet prikt Bendtner er een paar in. We zien het wel. Kwaliteit heeft die jongen zeker, wie weet komt het er in Turijn uit. Wishfull thinking dan maar.


avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

  • 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nee serieus, zou hem echt niet bij Ajax willen. Die gozer kan niks, behalve kansen missen.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV

Napoli

Dnjepr

AIK

Twente

Hannover

Levente

Helsingborg

Vrij goed geloot.

Indeed. Gaan toch nog wel de nodige Europese punten gesprokkeld worden blijkbaar. Met Twente erbij verdubbel je het inprincipe bijna; goede zaak!


avatar van Joy4ever

Joy4ever

  • 4654 berichten
  • 1875 stemmen

Ik ben trouwens zeer content met Van der Vaart's terugkeer bij HSV. Daar was hij prima op zijn plaats. Draaide praktisch alles om hem. Robben bij Bayern, Huntelaar en Afellay bij Schalke, Van der Vaart bij HSV, Luuk de Jong bij Gladbach, Dost bij Wolfsburg. Leuk man. Sowieso wordt de Bundesliga met het jaar een leukere en kwalitatief sterkere competitie.


avatar van schram101

schram101

  • 16722 berichten
  • 2341 stemmen

kos schreef:

Goeie loting voor Napoli .

Die kunnen mooi met Dnjepr om de tweede plaats stoeien ja. Gaan de beste nummers 3 overigens ook door? Dan is Napoli vrijwel zeker van doorbekeren.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Cabral geruild voor Verhoek. Lijkt me een win-win-win-situatie. Voor Twente natuurlijk een betere deal dan voor Feyenoord, maar Cabral zat op een dood spoor bij Feyenoord. Voor vier jaar naar FC Twente. Ben best jaloers op het beleid van Twente, maar goed, met financieel vermogen is het een stuk makkelijker handelen.

Ik begrijp wat van Geel wil. Veel Nederlanders aanstellen, met een leeftijd van 26/27 jaar. De talenten achter iedere positie kunnen zich rustig ontwikkelen. Alleen Singh is geen Nederlandse aankoop (Pelle en El Ab. worden gehuurd). Helaas zijn het veel middelmatige/subtop voetballers, maar dat is een logisch proces als je geen cent op de bank hebt en je beste spelers van vorig seizoen vertrekken (op Clasie na). Je moet dan wat geluk hebben met transfervrije spelers, etc. Met de middelen die van Geel heeft, heeft hij het redelijk tot goed gedaan. Al zijn er wat overbodige spelers gehaald (Ten Vrede, Goossens). Rustig opbouwen naar het moment dat Feyenoord meer geld te besteden heeft. Wie weet kan er volgend seizoen een spits worden gekocht die van waarde is, en heb je Achahbar ook nog.

Janmaat is de enige echte versterking op zijn positie ten opzichte van vorig seizoen. El Ahmadi en vooral Guidetti zullen het hardst worden gemist. Gelukkig staat de organisatie van achteruit goed.

Ik schrijf jongens als Pelle en Verhoek nog niet af (zoals een paar hier direct doen). Eerst zien wat ze met hun kans doen.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Feyenoord doet het inderdaad prima gezien de middelen die ze hebben. Alleen jammer dat een talent van Feyenoord weer op zulke manier de deur uitgaat. Kan me nog goed herinneren hoe hoog de verwachtingen waren bij Jerson 2 jaar geleden; niks van gekomen. Net zoals bij ' Kastanjes, Wijnaldum, Fer, Cabral, Bruma etc. Eeuwige zonde en ergens ook wanbeleid of gebrek aan begeleiding en kennis.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Niet helemaal eens. Fer en Wijnaldum hebben een paar seizoen verdienstelijk bij Feyenoord gedraaid en zijn voor goed geld verkocht. Bruma was in de jeugd een groot talent, maar niet te stoppen bij een vetrek naar Engeland. Bij Castaignos is een fout gemaakt bij het opzetten van zijn contract.

Maar verder heb je gelijk; ik had de meeste van deze spelers graag nog bij de Feyenoordselectie gezien (Cabral niet). Is allemaal het gevolg van jarenlang wanbeleid.

De verwachtingen lagen overigens niet heel hoog bij Cabral. Misschien na die wedstrijd tegen Roda, maar daarna heeft hij het zelden laten zien. Slechte mentaliteit en hij ontwikkeld zich maar niet (lopen met de bal, kappen, draaien, bal verliezen, etc.). Daarnaast had hij een ongelukkige relatie met het Legioen.

Feyenoord heeft gelukkig nog genoeg talent.

OVerigens schijnt Feyenoord ook nog 6 ton te krijgen van Twente. Prima deal dus.


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.



avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

depri83 schreef:

Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.

Ik had toch liever dat ze hun contracten hadden opengebroken. Die zijn over een aantal jaar een stuk meer waard. Hoewel ik over Wijnaldum begin te twijfelen.

Maar goed, dan hadden we vorig jaar niet zo'n goed seizoen gedraaid.



avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Vind inderdaad dat ze met Castaignos, Wijnaldum en Fer toch hele goede zaken hebben gedaan. Toch +/- €15m aan transferinkomsten.

€ 5 miljoen gemiddeld per stuk voor wellicht de grootste drie talenten de afgelopen vijf jaar uit de kweekvijver van Feyenoord. Kan me niet meer herinneren wanneer Feyenoord echt weer eens een financiële klapper heeft gemaakt. Lijkt de Zeeman wel. Kan zo 5 clubs uit Nederland opnoemen die wel spelers weten te slijten voor goede bedragen; en geen fooien.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Clasie, BMI en de Vrij zijn net zulke grote talenten.

Had nogmaals met de gehele situatie te maken. Ze hadden nog maar een contract voor een jaar en de sportieve situatie (door de financiele ellende) zag er verre van rooskleurig uit). Normaal gesproken hadden ze wel bijgetekend.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Clasie, BMI en de Vrij zijn net zulke grote talenten.

.

Maar nog niet verkocht; dat bedoel ik.


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Materny schreef:

(quote)

€ 5 miljoen gemiddeld per stuk voor wellicht de grootste drie talenten de afgelopen vijf jaar uit de kweekvijver van Feyenoord. Kan me niet meer herinneren wanneer Feyenoord echt weer eens een financiële klapper heeft gemaakt. Lijkt de Zeeman wel. Kan zo 5 clubs uit Nederland opnoemen die wel spelers weten te slijten voor goede bedragen; en geen fooien.

Gezien de resultaten (achtereenvolgens 8e, 4e en 10e) lijkt me niet dat je hele grote bedragen kunt verwachten. Voor het Feyenoord in die staat waren dat gewoon goede bedragen.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

8e moet 7e zijn.

Heeft daar verder weinig mee te maken. Het gaat om de kwaliteiten van de spelers an sich. Iedereen weet dat Feyenoord een goede jeugdopleiding heeft.

Het heeft met de financiele situatie te maken waarin Feyenoord zat. 5 Miljoen voor Wijnaldum was in die situatie nog veel. Iedere club wist dat Feyenoord geld nodig had en zulke bedragen niet kon weigeren.


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Nicolage Rico schreef:

5 Miljoen voor Wijnaldum was in die situatie nog veel.

Ja daar zijn we behoorlijk mee getild.


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Gezien de resultaten (achtereenvolgens 8e, 4e en 10e) lijkt me niet dat je hele grote bedragen kunt verwachten. Voor het Feyenoord in die staat waren dat gewoon goede bedragen.

True. Het is ook wat Rico zegt; Feyenoord kan zulke bedragen niet weerstaan. Maar als ik dan een club als VVV 15 miljoen zie vangen voor gezamelijk Honda en Musa.. Hmmmm; doet toch pijn.


avatar van Nicolage Rico

Nicolage Rico

  • 20237 berichten
  • 2389 stemmen

Dat kwam natuurlijk vooral door Honda. Een sensatie in de Eredivisie destijds.


avatar van depri83

depri83

  • 6813 berichten
  • 1507 stemmen

Hoeveel hebben ze nu trouwens voor die Yoshida gekregen?

Resultaten haalt ie er niet mee maar dat doet die Berden wel goed, talenten aantrekken.


Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.