- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
M.b.t salaris; in het geval van El Ham wel uiteindelijk, dus het komt voor
Maar meestal niet, al is de duratie van een contract wel van belang. Maar onder absoluut gelijke omstandigheden zal een topclub altijd meer vangen dan een subtopper of lager.
happie
-
- 6260 berichten
- 426 stemmen
De Gea houd United aardig van een achterstand af. Al een paar fantastische reddingen.
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Nee hoor. Maar wanneer een speler bij een topclub speelt is hij automatisch al meer waard dan wanneer hij bij een subtopper zou spelen (al liggen die verhoudingen ten opzichte van het buitenland zeer scheef); ook al zouden de kwaliteiten precies hetzelfde zijn. Ik had een Babel niet voor 17 miljoen zien vertrekken als hij bij AZ speelde, of Suarez niet voor 25 miljoen als hij bij Twente speelde. Elm vertrok voor een paar miljoen naar het buitenland; was hij dezelfde schakel geweest binnen Ajax dan hadden wij er meer voor gevangen.
P.S. Voor een speler als Moisander had Ajax ook niet meer dan 5 miljoen gekregen dus in verhouding scheelt het niet zo heel veel.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Hahah,dat mensen dit onderzocht hebben 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3628 stemmen
Wat een feest lijkt me dat. Supporter zijn van Fc Eindhoven 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik wist nog een paar jaar geleden. Toen zat Ooijer op de bank bij Ajax en was hij iets van 5 miljoen meer waard dan Vlaar die echt elke aanvaller de baas was. Zo scheef liggen die verhoudingen dus.
Slecht voorbeeld en berust op inschattingen van waardes.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ooijer had sowieso geen restwaarde meer toen hij naar Ajax kwam 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Zo,
Unconfirmed rumours circulating that van Persie has handed in a transfer request. He "doesn't agree with the direction Man Utd are going."
Everton 
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4135 stemmen
Dat hij weggaat, en dan ook nog naar Ajax, daar had ik wel op gerekend. Waarom ik uit mijn plaat ga is vooral door die vermeende €3 miljoen.
Op een Nederlandse transfermarkt waar spelers als Narsingh en Assaidi niet meer dan een miljoen duurder zijn dan Moisander vind ik 3 miljoen best prijzig.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
AD.nl - Ajax winkelt jaarlijks in Alkmaar
Scenario volgend seizoen: Eriksen wordt verkocht. Maher naar Ajax (als het dit seizoen niet al gebeurt).
Op een Nederlandse transfermarkt waar spelers als Narsingh en Assaidi niet meer dan een miljoen duurder zijn dan Moisander vind ik 3 miljoen best prijzig.
Moisander heeft vier jaar op topniveau gespeeld. Narsingh eentje. En hoeveel goede verdedigers kan jij opnoemen die spelen in de Eredivisie? De geruchten worden trouwens sterker dat Ajax wel gewoon €5 miljoen heeft betaald. Ten opzichte van de achterban kunnen ze het niet maken om dit te communiceren naar buiten toe (oftewel paniekaankoop). Telegraaf werkt daar lekker aan mee natuurlijk, net als AZ, het braafste jongetje van de klas.
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4135 stemmen
Ik stopte al met lezen na "Moisander heeft vier jaar op topniveau gespeeld" 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ik stopte al met lezen na "Moisander heeft vier jaar op topniveau gespeeld"
Ik heb het tot het einde uit weten te houden; het leukste komt dan pas namelijk:
De geruchten worden trouwens sterker dat Ajax wel gewoon €5 miljoen heeft betaald. Ten opzichte van de achterban kunnen ze het niet maken om dit te communiceren naar buiten toe (oftewel paniekaankoop). Telegraaf werkt daar lekker aan mee natuurlijk, net als AZ, het braafste jongetje van de klas.
Strooi eens met enkele concrete geruchten dan. En kom niet aanzetten met een verstrooide Alkmaarse Sjonnie die zich op het lokale forum roert.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Rechtstreeks uit de bek van GJ Verbeek.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Bron? Link?
De bek van GJ Verbeek.
Noordhollands Dagblad van dinsdag 21 augustus, en ik citeer (heb em nu voor me liggen):
In Alkmaar reageerden supporters teleurgesteld dat de aanvoerder 'voor een appel en een ei' werd verkocht. En dan ook nog eens aan Ajax. De Amsterdammers zouden volgens diverse berichten drie miljoen euro hebben betaald. "Maar dat bedrag klopt bij lange na niet, het is veel meer", zegt AZ-trainer Gertjan Verbeek. "Dus als fans op basis van dat bedrag teleurgesteld zijn, zitten ze ernaast."
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik zie het bedrag ook gelukkig aleen maar oplopen.
Het begon bij een kleine 3 miljoen en later in de middag werd het al bijgesteld naar 3,5 miljoen. Nu zie ik het op verschillende sites al 4,5 ecl staan
Naja,AZ zal zoals gebruikelijk niks over het transfer-bedrag naar buiten brengen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Aan de BBQ!
Ik ga er gewoon vanuit dat het 3.2 is; van Ajax tot V.I tot Nu.nl tot de NOS spreken allemaal van dat bedrag. Dat een of andere gare krant wat anders roept doesn't make it so.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De prijs maakt allemaal niet veel uit. Die jongen is nu naar eigen zeggen bij zijn droomclub terechtgekomen. Als kind droeg hij al een onderbroekje van Ajax en ging hij steeds lekker vroeg naar bed om onder zijn dekbedje met Ajax logo te mogen liggen.
Hypocriet gelul natuurlijk om de supporters blij te maken. Als ie naar PSV was gegaan had hij net hetzelfde gezegd, waarschijnlijk zou hij zelfs het woord 'droomclub' in de mond nemen bij een transfer naar Fortuna Sittard.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Laat dat een feit zijn inderdaad. Als de transfer van Suarez niet was afgekets naar Rusland zat Niklas nu in half Belgisch accent te geilen dat Anderlecht zijn droomclub was. Iedereen met wat verstand weet wel beter.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
De prijs maakt allemaal niet veel uit. Die jongen is nu naar eigen zeggen bij zijn droomclub terechtgekomen. Als kind droeg hij al een onderbroekje van Ajax en ging hij steeds lekker vroeg naar bed om onder zijn dekbedje met Ajax logo te mogen liggen.
Hypocriet gelul natuurlijk om de supporters blij te maken. Als ie naar PSV was gegaan had hij net hetzelfde gezegd, waarschijnlijk zou hij zelfs het woord 'droomclub' in de mond nemen bij een transfer naar Fortuna Sittard.
Behalve bij Roda. Daar droomt niemand van.

Vascago
-
- 4798 berichten
- 3628 stemmen
Zo Luuk de Jong heeft zijn 1ste doelpunt bij zijn nieuwe club te pakken. Alleen jammer dat het in eigen doel is 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Valt me zwaar tegen van Gladbach, had wel gedacht dat zij die zwakke neprussen in eigen huis zouden oprollen na hun wanprestatie tegen Feyenoord.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
Sinds Narsingh bij PSV voetbalt heb ik hem volgens mij alleen nog maar over Ajax horen praten 
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Geef hem eens ongelijk! Iedere nacht huilt hij zich stilletjes in slaap in zijn Ajax pyjama nu het bij PSV zo tegenvalt.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Feyenoord voorkomt transfer Schaken met topcontract | Feyenoord nieuws | FR12.nl
Toch wel opvallend. Had nooit verwacht dat hij het zou redden bij Feyenoord na zijn 1e seizoen. Ben blij dat hij blijft. Tenminste iemand die continue voor dreiging zorgt, veel snelheid heeft en een aardige voorzet. Als hij ze nu nog blijft scoren, heb je een prima aanvaller. Nu die andere 2 nog...
depri83
-
- 6813 berichten
- 1506 stemmen
Dries kwam Johan Derksen nog tegen op het vliegveld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.