• 16.951 nieuwsartikelen
  • 181.392 films
  • 12.505 series
  • 34.617 seizoenen
  • 653.878 acteurs
  • 200.171 gebruikers
  • 9.447.125 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

speedy23 schreef:

De vermoedelijke opstelling van de Belgen voor de interland van morgenavond:

- Doelman: Courtois

- Verdediging: Gillet, Van Buyten, Vermaelen, Vertonghen

- Middenveld: Defour, Dembélé, Witsel

- Aanval: Chadli, Benteke, Mertens

Geen Hazard,Kompany of De Bruyne ?

Dembelé als nummer 10 en waarom staat Kevin Mirallas niet in de spits ?

Onderhond

• 87684 berichten
  • 13033 stemmen

Wil iemand Van Buyten ook een keertje buiten de ploeg houden. Hoeveel krediet die mens krijgt ... niet te geloven.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Onderhond schreef:

Wil iemand Van Buyten ook een keertje buiten de ploeg houden. Hoeveel krediet die mens krijgt ... niet te geloven.

Ik vind het schrijnender dat een 36 jarige Simons nog bij de selectie zit. Die kon er 5 jaar terug al weinig nog van. Wat een saaie voetballer is dat zeg.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

[quote="Ajax&Litmanen1"} @ speedy, Alderweireld is toch altijd de vaste rechtsback van Belgie?

zonder Kompany en Hazard geen ploeg om echt te vrezen eerlijk gezegd. [/quote]

Alderweireld zal waarschijnlijk wel invallen. Is bij de Belgen een heikele positie waar moet gezocht worden naar de 'gepaste' speler.

En Eden Hazard lijkt zeer waarschijnlijk niet te spelen omdat hij last zou hebben van een 'pijn achter in de bil'. Zelf geeft hij aan dat, als het maar enigszins gaat, zeker zal spelen.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Onderhond schreef:

Als clubspeler is hij onmisbaar, maar als international maakt hij regelmatig fatale fouten.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

speedy23 schreef:

(quote)

Als clubspeler is hij onmisbaar, maar als international maakt hij regelmatig fatale fouten.

Als clubspeler maakt ie ook de nodige fouten. CL finale Bayern-Inter bv al vergeten?

Ik zou ieder geval Kompany en Vertonghen achterin altijd opstellen. Alderweireld en Vermaelen lijken me de andere 2 zekerheidjes.

Alderweireld-Kompany-Vertonghen-Vermaelen

Zo zou ik met Belgie spelen. Vermaelen speelde bij Ajax vrij vaak LB wat ie helemaal niet verkeerd deed. Vertonghen is als linksback een stuk minder EN Vertonghen zijn kwaliteiten liggen bij de opbouw en een man extra creeeren op je middenveld. Dus moet hij absoluut centraal.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Redlop schreef:

Over Assaidi nog even...

Ajax doet er slim aan om dit mannetje voor geen enkel salaris over te nemen. Een principieel statement maken dat luidt 'sodemieter op idioot' waarmee ze een hoop goodwill zullen winnen. Iedereen moet inleveren maar ene Ousame Assaidi (waarschijnlijk schrijf ik zijn naam verkeerd maar daar zullen meer mensen, inclusief Assaidi zelf, last van hebben) gaat niet akkoord met een salarisaanbod van 20 duizend euro per week.

Volgend jaar is hij transfervrij en mag hij in China of Rusland gaan ballen.

Helemaal mee eens. Hoe durf je in hemelsnaam te zeggen dat een verhoging van 750.000 per jaar, helemaal niets is. Die jongen is niet helemaal goed snik denk ik of die Raiola heeft hem gek gemaakt. Hij kan gewoon 3x het salaris wat hij Heerenveen verdient bij Ajax verdienen. Nee, de beste jongen wil een verhoging van 350% (!) t.o.v zijn salaris in Heerenveen...

Ajax houdt trouwens 2 Roemenen van Dinamo Boekarest in de gaten. Ene George Tucudean en Cosmin Matei. Iemand ooit van deze spelers gehoord?

Ajax houdt Roemenen in de gaten - Ajax Showtime - ajaxshowtime.com

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als clubspeler maakt ie ook de nodige fouten. CL finale Bayern-Inter bv al vergeten?

Ik zou ieder geval Kompany en Vertonghen achterin altijd opstellen. Alderweireld en Vermaelen lijken me de andere 2 zekerheidjes.

Zo zou ik met Belgie spelen. Vermaelen speelde bij Ajax vrij vaak LB wat ie helemaal niet verkeerd deed. Vertonghen is als linksback een stuk minder EN Vertonghen zijn kwaliteiten liggen bij de opbouw en een man extra creeeren op je middenveld. Dus moet hij absoluut centraal.

Lombaerts dan wel op de plek van Alderweireld en Vermaelen op de plek van Vertongen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Lombaerts dan wel op de plek van Alderweireld en Vermaelen op de plek van Vertongen.

Zou jij Vertonghen linksback zetten?

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Idd, echt een ijzersterke verdediging wat die lui hebben. Company houdt alles op slot achterin wat ook niet zo moeilijk is met zijn lichaamsbouw.

Wat de Belgen niet echt hebben is een Sneijder of een Xavi die in staat zijn net dat gaatje te zien. Dat voordeel hebben wij dan wel weer + dat Van Persie/Huntelaar gewoon een geweldig tactisch inzicht hebben. Huntelaar staat er altijd maar weer en Van Persie weet vaak net dat gaatje te vinden om een doelpunt te maken. Ook denk ik dat het middenveld ook in staat moet zijn om de Belgen te verslaan. Al denk ik dat een fitte van Buyten van Bommel heel moeilijk kan maken.

Verdedigend kunnen wij veel van de Belgen leren. Wat was die Heitinga zwak zeg tijdens het EK. Net zoals VD Wiel en het bewijst maar weer dat wij een groentje moeten opstellen als linksback die nog op school zit. Hopelijk weet Von Gaal nog iets uit zijn hoge hoed te toveren anders zie ik het al voor me hoe die Hazard er drie inschopt tegen ons.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Hazard doet niet mee zie ik net zoals Company. Dat is ff boffen.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Zou jij Vertonghen linksback zetten?

Hij zet Lombaerts toch ook op rechtsback, dat is toch veel gekker.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik vind het schrijnender dat een 36 jarige Simons nog bij de selectie zit. Die kon er 5 jaar terug al weinig nog van. Wat een saaie voetballer is dat zeg.

En ik nog wel denken dat je een hoge pet op had van controlerende spelers die de balans bewaken?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

En ik nog wel denken dat je een hoge pet op had van controlerende spelers die de balans bewaken?

Moeten ze wel kunnen voetballen en geen draaicirkel van een tank hebben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Van Rhijn bij debuut direct in de basis van Oranje

14 augustus 2012

Ricardo van Rhijn zal morgen zijn debuut maken in het Nederlands elftal. De jonge verdediger werd voor het eerst opgeroepen. Bondscoach Louis van Gaal liet dinsdag weten met de jonge Ajacied te zullen starten. Hij is de enige debutant in de basis.

Van Gaal maakte de opstelling inmiddels bekend: Stekelenburg; Van Rhijn, Heitinga, Mathijsen, Willems; De Jong; Sneijder, Van der Vaart; Narsingh, Huntelaar, Robben

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Moeten ze we kunnen voetballen en geen draaicirkel van een tank hebben.

De taak van Simons in dat PSV was niet veel anders dan die van Anita bij Ajax.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Moeten ze we kunnen voetballen en geen draaicirkel van een tank hebben.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De uitvoering alleen wel. En Simons was niet altijd een matige speler, maar de laatste jaren wel. Lachwekkend dat hij nog bij Belgie zit.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

En ondertussen is Simons al jaren weg bij PSV, is hij ouder en slechter geworden en blijven ze hem nog steeds opstellen bij de Rode Janetten. Die plaats kan makkelijk worden ingevuld door een jongere speler met het oog op de toekomst.

Anita daarentegen is jong, vinnig en op veel posities inzetbaar.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Vink overigens scheids bij NEC-Ajax. Ben benieuwd!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Sneijder de nieuwe captain van Oranje, Kuijt ( ) vice-captain onder van Gaal.

happie

• 6260 berichten
  • 426 stemmen

Kuijt. Dat die er nog steeds bij zit.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Om effe duidelijk te zijn over de verdediging.

Courtois

? Kompany-Vermaelen -Lombaerts.

Een rechterverdediger weet ik effe niet zo snel

Ikweet wel dat Lombaerts daar wel eens heeft gespeeld,maar ideaal is het niet.

Speelt Toby Alderweireld daar ook niet af en toe ?

Van Gaal heeft wel een interessante opstelling uit zijn hoed getovert.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je quote me nota bene eerder op de pagina waar ik Alderweireld rechtsback had...

Waarom speelt Vertonghen btw niet bij jou?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

NOS Sport - Van Persie kijkt uit naar kwalificatie

Wat een houding heeft hij zeg

De desinteresse straalt er gewoon af zeg. Antwoorden worden nergens op gegeven. Pfff.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Oranje in 4-3-3-systeem met Huntelaar - FCUpdate.nl

Opstelling Nederland: Stekelenburg; Van Rhijn, Mathijsen, Heitinga, Willems; De Jong, Sneijder, Van der Vaart; Narsingh, Huntelaar, Robben.

Bevalt me al meer. Rechtspoot op rechts en linkspoot op links en de Hunt in de spits.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je quote me nota bene eerder op de pagina waar ik Alderweireld rechtsback had...

Waarom speelt Vertonghen btw niet bij jou?

Kompany is een klasse beter en Vermaelen heeft op dit moment de ''ervaring'' van een top-competitie. Vertonghen zou mischien als linksback kunnen spelen (?) Maar daar vindt ik Lombaerts op dit moment beter.

Ja,klopt inderdaad. Ik had toch maar effe nagedacht over die rechtsback positie en toen had ik ook niet 1,2,3 een betere optie voor handen .

Mischien Lombaerts rechts (heeft daar wel eens gespeeld) en vertonghen links,maar daar ben ik niet zo kapot van.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Opvallend, zeker van de backs. Ik achtte Willems namelijk veel te zwak voor dit niveau maar het is idd altijd afwachten wat zo'n jongen tegen zo'n ploeg presteert. Vaak geeft het hem dan juist vleugels.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Prima basisploeg van Oranje wat ik zo zie. Misschien had Emanuelson ipv Willems gekund, maar ik sta achter deze basiself om mee tegen Belgie en Turkije te spelen. Al mag Mathijsen van mij wel daarna wissel worden en mogen er jongens als van Rhijn of de Vrij ingepast worden.

Metalfist

• 12443 berichten
  • 3964 stemmen

Kompany er niet bij en Van Buyten in de plaats. Ik ga morgen zelfs niet zien want gegarandeerd dat we voor komen te staan en dat Van Buyten de boel op het einde weer eens verkloot. Onvoorstelbaar dat ze die in de nationale ploeg blijven houden, meest overrated voetballer ever.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.