- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Van Gaal kiest Huntelaar boven Van Persie - HLN.be
Wat ongekend heerlijk zeg. Louis doet in een week al meer goed dat van Marwijk in zijn laatste jaar.
Punt naar achter, linkspoot links, rechtspoot rechts en Huntelaar als spits.
Wauw, ik ben gewoon 100% tevreden.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat een arrogante kwal die Van Persie.
Ik zou alleen nog Robben eruit halen, zo een egoïst. Nederland moet daar toch een speler kunnen opstellen die ook eens af en toe de bal afgeeft.
Lombaerts rechts (heeft daar wel eens gespeeld)
schram101
-
- 16720 berichten
- 2334 stemmen
Bijzondere opstelling. Ben benieuwd hoe dit systeem zonder de twee vertrouwde controleurs gaat werken. Hou mn hart vast, want deze verdediging is natuurlijk een gatenkaas. Maar dat Van Gaal met een ander systeem zou gaan spelen viel te verwachten natuurlijk.
Prima aanvoerder(s) overigens. Zou niet weten wie het beter zou kunnen invullen.
Daarnaast verwacht ik dat De Vrij die Heitinga binnen een paar maanden uit de basis speelt.
Huntelaar ipv Van Persie is natuurlijk ook iets bijzonders. De man die op het EK in 155 minuten in de spits geen enkele keer doeltroef nu plotseling ten koste van een van de beste spelers van de Oranje selectie in de basis zetten is niet niks. Maar goed, tegen de B-ploegen / landen weet Huntelaar ze meestal wel te maken dus dat zal die morgen ook wel doen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Persie komt er uiteraard nog wel in. Hopelijk op het middenveld.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Huntelaar ipv Van Persie is natuurlijk ook iets bijzonders. De man die op het EK in 155 minuten in de spits geen enkele keer doeltroef nu plotseling ten koste van een van de beste spelers van de Oranje selectie in de basis zette is niet niks. Maar goed, tegen de B-ploegen / landen weet Huntelaar ze meestal wel te maken dus dat zal die morgen ook wel doen.
Ik zou me ook druk maken als ik in de kwalificatie aan de lopende band scoor en in het toernooi genoegen moest nemen met een plaats op de bank ten koste van een niet-scorende aanvaller die op het WK ook al hopeloos faalde.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Ik geloof dat het een interland tegen Turkije was,maar het is wel weer een tijdje geleden.
Toen had hij het daar behoorlijk lastig.
Edit : Ik zie nu dat het Vertongen op rechtsback was met Lombaerts ernaast.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Persie komt er uiteraard nog wel in. Hopelijk op het middenveld.
Als wissel mag hij het voorlopig proberen. Denk dat van Gaal een middenveld De Jong, Sneijder, VDV wel mooi vind. Past precies bij hem. Als Sneijder en van Persie aanvallende middenvelders worden, dan gaan ze elkaar in de weg lopen denk ik. Beiden willen diep gaan en scoren. Vd Vaart is nu nog iemand die graag een steekpass geeft.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik zou me ook druk maken als ik in de kwalificatie aan de lopende band scoor en in het toernooi genoegen moest nemen met een plaats op de bank ten koste van een niet-scorende aanvaller die op het WK ook al hopeloos faalde.
Zo is dat. Jij ziet het helemaal correct. Huntelaar mocht bij 1-0 en 2-0 achterstand invallen in een verscheurde ploeg. Nou, succes....
Die jongen had gewoon op basis van een geweldige kwalificatie in de basis gemoeten op het EK. Van Persie heeft nu 2 toernooien op rij niks laten zien.
Van Gaal maakt momenteel geweldige keuzes, heel blij mee. Robben geef ik nog wel de kans, van de linkerkant kan hij misschien gaan verrassen. Vanaf rechts kent iedereen zijn trucje nu wel. Ik denk dat Robben-Huntelaar-Narsingh en achter de spits Sneijder best goed kan werken.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
In de tweede helft zullen de Vrij, Viergever en Martins Indi invallen. Ben benieuwd.
Over een jaar of 2 zijn we van de matige Oranje verdediging af. 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Zo is dat. Jij ziet het helemaal correct. Huntelaar mocht bij 1-0 en 2-0 achterstand invallen in een verscheurde ploeg. Nou, succes....
Die jongen had gewoon op basis van een geweldige kwalificatie in de basis gemoeten op het EK. Van Persie heeft nu 2 toernooien op rij niks laten zien.
Hij mocht ook een wedstrijd vanaf minuut 1 meedoen. Begrijp dat je het vergeten bent, daar hij onzichtbaar was. Das Phantom - alleen dan 90+ minuten lang.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hij mocht ook een wedstrijd vanaf minuut 1 meedoen. Begrijp dat je het vergeten bent, daar hij onzichtbaar was. Das Phantom - alleen dan 90+ minuten lang.
Inderdaad ja, tegen Portugal. Van Persie overigens ook, 3e duel in de basis.
En Huntelaar kreeg die avond denk ik 2 ballen ofzo. Niet te vergelijken met wat van Persie in de 1e 2 duels kreeg EN miste. Die had er 5 in 2 duels kunnen scoren.
Maar je weet mijn stemming niet te verpesten nu hoor. Eindelijk worden de poppetjes op de juiste plek gezet. Laat van Persie maar lekker op de bank en als ie het niet kan, dan bedankt ie maar voor Oranje.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Inderdaad ja, tegen Portugal. Van Persie overigens ook, 3e duel in de basis.
En Huntelaar kreeg die avond denk ik 2 ballen ofzo. Niet te vergelijken met wat van Persie in de 1e 2 duels kreeg EN miste. Die had er 5 in 2 duels kunnen scoren.
Maar je weet mijn stemming niet te verpesten nu hoor. Eindelijk worden de poppetjes op de juiste plek gezet. Laat van Persie maar lekker op de bank en als ie het niet kan, dan bedankt ie maar voor Oranje.
Dude, ik ga het niet wéér hebben over Van Persie/Huntelaar.
Wel grappig dat ik normaal wel je stemming kan verpesten. 
El Loco
-
- 1284 berichten
- 2529 stemmen
Ik begrijp toch niets van die Vincent Kompany. 2 dagen geleden topfit en springend bij Man.City voor de supercup, vandaag geblesseerd en binnen 2 dagen weer topfit voor de premier League. Zo'n mannen hebben niets over voor het vaderland, maar enkel voor de poen van hun club.
Voor de rest zullen onze Noorderburen ons voetballes geven, want met Simons en Van Blunder 
Ik voorspel al de uitleg van Wilmots na de match: "Het was een goede oefenpot, maar onze kansen hebben we spijtig genoeg niet kunnen omzetten in doelpunten. En buiten die paar individuele foutjes stond de verdediging erg sterk", blablabla...
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dude, ik ga het niet wéér hebben over Van Persie/Huntelaar.
Wel grappig dat ik normaal wel je stemming kan verpesten.
Haha neu, zo erg is het ook weer niet
Bedoelde meer dat je wel Huntelaar kan bashen nu, maar dat dat me niks uitmaakt. Louis heeft het goed gezien.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
een aantal jaar geleden voelde het nog alsof er een familieleed overleed al zou Roda JC degraderen.
Ik kijk tegenwoordig ook veel minder voetbal en fanatisme is me vreemd. Uiteraard heb ik nog mijn voorkeuren, maar ik kan me niet meer druk maken om het spelletje.
Gelukkig heb ik nog andere leuke hobby's en daarnaast kan ik sowieso meer genieten van individuele prestaties van sporters dan van een ploegsport als voetbal.
stinissen (crew films & series)
-
- 23767 berichten
- 77478 stemmen
Van Persie op de bank nu nog op de tribune en dan richting Marokko schoppen dat zou echt goed zijn voor het Nederlandse voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Haha neu, zo erg is het ook weer niet
Bedoelde meer dat je wel Huntelaar kan bashen nu, maar dat dat me niks uitmaakt. Louis heeft het goed gezien.
Het is een oefenmatch hè. Waar van Gaal weliswaar een punt wil maken. Ik vind het overigens niet erg dat Huntelaar nu in de spits staat hoor; laat hem zich maar bewijzen. Nu het liefst in de potten die erom doen tegen grote tegenstanders. Al duurt dat helaas nog twee jaar. Maar Van Persie hoort er altijd in.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is een oefenmatch hè. Waar hij weliswaar een punt wil laten maken. Ik vind het overigens niet erg dat Huntelaar nu in de spits staat hoor; laat hem zich maar bewijzen. Nu het liefst in de potten die erom doen tegen grote tegenstanders. Al duurt dat helaas nog twee jaar.
Ik postte net al een link. Huntelaar blijft voorlopig vaste spits.
Voetbalzone - Van Gaal stelt Van Persie voorlopig teleur: 'Hij heeft te weinig gebracht'
Als Huntelaar het de komende 2 jaar goed doet, moet ie spelen op het WK in de basis. Belgie en Turkije zijn meteen 2 mooie graadmeters.
Anita voor bijna 10 miljoen naar een grote PL club, Huntelaar basisspits Oranje....het is de week van het grote gelijk van Ajax&Litmanen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Daarom. "Het kan in de toekomst namelijk zo maar weer zijn dat ik voor Van Persie kies." Kwaliteit komt altijd boven drijven. 
Dus ik had eigenlijk al die tijd al gelijk, omdat van Marwijk Van Persie opstelde? 
En over Anita: hij zou naar een Europese topclub kunnen voor 15 miljoen. Voorlopig zit "gelijk" nog niet eens in de buurt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik krijg er een Marokkaans gevoel bij.
Ik bij van Persie ook.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik postte net al een link. Huntelaar blijft voorlopig vaste spits.
Voetbalzone - Van Gaal stelt Van Persie voorlopig teleur: 'Hij heeft te weinig gebracht'
Snap best dat hij voor Huntelaar kiest, maar die uitspraak vind ik wel vreemd. Huntelaar heeft immers nog minder gebracht op het EK en toch ook behoorlijk veel gespeeld.
Verder prima om Van Persie te passeren, zijn arrogantie mag wel wat getemperd worden en laat hij zich inderdaad maar bewijzen. Een getregde Van Persie is natuurlijk een prachtig wapen. Jammer dat ze over twee jaar toch allemaal over the hill zijn.
''Robin wilde liever niet dat de inhoud naar buiten komt. Daar hou ik me dus aan. Maar hij wil niet opgeven. En dat is een goede zaak. Het moet een gevecht op hoog niveau worden.''
Goh, blijkbaar is er iets raaks gezegd.... Moet toegeven dat ik mij gister ook enorm gestoord heb aan de houding van Van P.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
NOS Sport - Van Persie kijkt uit naar kwalificatie
Wat een houding heeft hij zeg 
De desinteresse straalt er gewoon af zeg. Antwoorden worden nergens op gegeven. Pfff.
Heb dit gisteren avond/nacht gekeken.. en was gewoon zo geergerd dat ik niet kon slapen haha.. Het is lange tijd een voetbalheld van mij geweest, maar was is het een irritant mannetje (geworden). Hoe moeilijk is het om gewoon fatsoenlijk antwoord te geven zonder zo'n arrogant lachje op je gezicht?! Bah bah.. Ook meer dan terecht dat Huntelaar, voor morgen iig, de voorkeur krijgt
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
NOS Sport - Van Gaal heeft geen geheimen
Van Gaal licht alles toe. Erg interessant. Louis maakt een goede indruk momenteel hoe hij zich presenteert.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik heb het interview met Van Persie niet gezien, maar het is jammer dat iemand met zóveel voetbalkwaliteit zo'n vervelend karakter heeft, dat hij een aantal jaren (bij Arsenal) goed onder controle had. Gelukkig wordt voetbal op het gras gespeeld en hoeft hij daar niet te praten. Anders had ik Wesley Sneijder al die jaren ook niet opgesteld, net als Robben. Allemaal in wezen vervelende ventjes met een groot ego, maar wel onze beste voetballers.
Voeten laten spreken.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Ik voorspel al de uitleg van Wilmots na de match: "Het was een goede oefenpot, maar onze kansen hebben we spijtig genoeg niet kunnen omzetten in doelpunten. En buiten die paar individuele foutjes stond de verdediging erg sterk", blablabla...
En indien België wint, wat volgens heel Nederland onmogelijk is, voorspel ik dat Van Gaal precies hetzelfde gaat vertellen. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb het interview met Van Persie niet gezien, maar het is jammer dat iemand met zóveel voetbalkwaliteit zo'n vervelend karakter heeft, dat hij een aantal jaren (bij Arsenal) goed onder controle had. Gelukkig wordt voetbal op het gras gespeeld en hoeft hij daar niet te praten. Anders had ik Wesley Sneijder al die jaren ook niet opgesteld, net als Robben. Allemaal in wezen vervelende ventjes met een groot ego, maar wel onze beste voetballers.
Voeten laten spreken.
Wat is er mis met Sneijder als ik vragen mag? Die jongen is altijd correct naar de media toe, praat ook na nederlagen met de pers en is heel eerlijk als hij slecht was of als Oranje slecht was.
Of ga je nu zijn priveleven met Yolanthe als reden geven? Ik vind Sneijder tegenwoordig echt een prima kerel. Paar jaar terug was het wel een arrogant mannetje, maar je kan dat nu echt niet meer zeggen. Van Persie is precies andersom veranderd. Was een leuke spontane gozer en is nu een chagrijnige, geirriteerde, egoistische kwal geworden omdat hij de wind niet meer mee heeft.
En indien België wint, wat volgens heel Nederland onmogelijk is, voorspel ik dat Van Gaal precies hetzelfde gaat vertellen.
Belgie kan best winnen. Voor hun is een duel tegen Oranje belangrijker dan andersom denk ik.
En Belgie doet het vaker goed tegen ons. Belangrijker vind ik dat we Turkije in september verslaan.
Ik zie Belgie er wel voor aan dat ze van ons winnen en de kwalificatie van Wales verliezen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Anders had ik Wesley Sneijder al die jaren ook niet opgesteld
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Nu zeg je zelf al dat hij een paar jaar terug een arrogant mannetje was. Dat uitte hij ook in het veld (en daarbuiten). Ook via de media, etc. De laatste jaren vind ik hem daarin sterk op vooruit gegaan. Net als Van Persie een aantal jaar geleden. Maar die heeft weer een vrije val gemaakt. Maar nogmaals: het gaat er niet om hoe een speler is in de media of in zijn privéleven. Natuurlijk hoor je je te gedragen, maar het gaat om het voetbal. Ik ga Van Persie en de rest niet vergelijken met Maradona, maar dat was ook niet zo'n heel keurige jongen. Romario, etc.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Verschil is dat Sneijder natuurlijk WEL presteert in Oranje.
Van Persie nadert de top 10 van topscoorders van Oranje allertijden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nu zeg je zelf al dat hij een paar jaar terug een arrogant mannetje was. Dat uitte hij ook in het veld (en daarbuiten). Ook via de media, etc. De laatste jaren vind ik hem daarin sterk op vooruit gegaan. Net als Van Persie een aantal jaar geleden. Maar die heeft weer een vrije val gemaakt. Maar nogmaals: het gaat er niet om hoe een speler is in de media of in zijn privéleven. Natuurlijk hoor je je te gedragen, maar het gaat om het voetbal. Ik ga Van Persie en de rest niet vergelijken met Maradona, maar dat was ook niet zo'n heel keurige jongen. Romario, etc.
Pardon? Omgang met de media is zeker wel een enorm belangrijk punt. Door de media te negeren zette hij zo'n 10 miljoen Oranjevolgers deze zomer te kakken.
Sneijder heeft al jaren een stijgende lijn qua prestaties en gedrag. Bij van Persie gaat het qua gedrag hard achteruit terwijl zijn prestaties bij Oranje zeker niet beter worden.
Zo rond 2006-2008 was Sneijder best wel een eikeltje, zal ik absoluut niet ontkennen.
Zelfs Robben, best een irritant mietje soms, is veel meer volwassen dan een van Persie. Robben spreekt ook met de pers en legt de vinger op de zere plek.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.