- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Quido
-
- 14649 berichten
- 6140 stemmen
1,6 miljoen salaris eisen, maar "het gaat me niet om het geld"
Dan kon ie bij Galatasaray dus 4,8 miljoen per jaar verdienen? (hij stelde voor de NOS immers dat ie daar (of in Rusland) 3x meer kon verdienen dan bij Ajax). 1,1 lijkt me al aan de hoge kant.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Dat wordt ieder jaar geroepen, maar staan er straks gewoon weer nieuwe talenten op. Misschien roepen we over twee jaar wel dat de eredivisie er op achteruit is gegaan met het vertrek van Depay, Martins Indi en Sana.
Martins Indi speelde vorig ook al in de Eredivisie. 
Tuurlijk zullen er talenten zijn die zich gaan ontwikkelen, maar ik zie een duidelijk verschil met het vorige seizoen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Dat Newcastle een hele grote club is met een fors budget en dat ze heel veel willen betalen voor Anita. Althans, bijna 10 miljoen is vrij veel al vind ik het te weinig.
Het is geen 15 miljoen wat ik eerst zei, maar ik krijg hier gewoon natuurlijk mijn gelijk mee. Anita zijn prestaties zijn in het buitenland gewoon opgevallen en die van zogenaamd betere spelers als Strootman en Clasie minder.
Haha, erg genuanceerd.
Clasie en Strootman komen net kijken en hebben beiden een stuk meer talent dan Anita.
10 miljoen voor Anita te weinig. Deze dingt mee voor de grappigste oneliner van 2012 (al zal ik 'm niet opslaan in één of ander bestand hoor). 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Martins Indi speelde vorig ook al in de Eredivisie. 
Tuurlijk zullen er talenten zijn die zich gaan ontwikkelen, maar ik zie een duidelijk verschil met het vorige seizoen.
Ach, het is erg jammer ja, maar de seizoenen daarvoor raakten we oa Suarez, Dzudzsak, Ruiz en Arnautovic kwijt. Het gebeurt ieder jaar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha, erg genuanceerd.
Clasie en Strootman komen net kijken en hebben beiden een stuk meer talent dan Anita.
10 miljoen voor Anita te weinig. Deze dingt mee voor de grappigste oneliner van 2012 (al zal ik 'm niet opslaan in één of ander bestand hoor).
Nee, jij vind dat zij meer talent hebben, het is zeker geen feit. Het enige wat bijna een feit is, dat is 9 miljoen voor Anita bij een hele grote club in de PL, waarmee ik dus gewoon gelijk ga krijgen.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ach, het is erg jammer ja, maar de seizoenen daarvoor raakten we oa Suarez, Dzudzsak, Ruiz en Arnautovic kwijt. Het gebeurt ieder jaar.
Klopt. Gelukkig hebben we nog spelers als Tadic, Clasie en Mertens. Maar karig wordt het wel.
Anrnautovic was destijds geen heel groot verlies. Zoveel had hij niet gepresteerd bij Twente.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Nee, jij vind dat zij meer talent hebben, het is zeker geen feit. Het enige wat bijna een feit is, dat is 9 miljoen voor Anita bij een hele grote club in de PL, waarmee ik dus gewoon gelijk ga krijgen.
Een hele grote club in de PL nog wel. Het wordt steeds gekker. Arsenal, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Liverpool. Als er nou een club uit dit rijtje had gezeten, had je alvast een klein deel van je gelijk kunnen halen. Voorlopig moet hij er eerst nog wat presteren.
Bij een subtopper/middenmoter als Newcastle United kan hij best van waarde zijn, als stofzuiger/waterdrager. Dan moet hij zich nog wel wat ontwikkelen, maar daar verleend de PL zich wel voor.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Een hele grote club in de PL nog wel. Het wordt steeds gekker. Arsenal, Chelsea, Manchester City, Manchester United, Liverpool. Als er nou een club uit dit rijtje had gezeten, had je alvast een klein deel van je gelijk kunnen halen. Voorlopig moet hij er eerst nog wat presteren.
Ik denk niet dat jij doorhebt hoe groot Newcastle in Engeland is en hoe die club leeft. Buiten het feit dat zij echt veel geld bezitten.
En Engeland heeft wel meer grote clubs dan de jouw genoemde namen. Newcastle doet als club niet onder voor clubs als Chelsea en City, al zijn zij momenteel door de overnames veel succesvoller.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Ik denk niet dat jij doorhebt hoe groot Newcastle in Engeland is en hoe die club leeft. Buiten het feit dat zij echt veel geld bezitten.
Hebben we het nu ineens over de grootte van een club? Terwijl de discussie over kwaliteit ging.
Je hebt een punt met het feit dat ze geld hebben. Dat blijkt, als ze met geld gaan smijten voor een middelmatige voetballer als Anita. Maar goed, ieder team heeft zijn waterdrager nodig.
En Engeland heeft wel meer grote clubs dan de jouw genoemde namen. Newcastle doet als club niet onder voor clubs als Chelsea en City, al zijn zij momenteel door de overnames veel succesvoller.
Nu maak je weer de fout door het over "naam" te hebben ipv "kwaliteit".
kos
-
- 46782 berichten
- 8927 stemmen
A&L: misschien moet je nog wat harder roepen dat je gelijk wil krijgen 
Ook al betaalt een Engelse subtopper 30 miljoen, dat maakt van Anita natuurlijk nog niet meer dan een waterdragertje. Is niks mis mee verder, maar talent is er niet echt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
A&L: misschien moet je nog wat harder roepen dat je gelijk wil krijgen 
Ook al betaalt een Engelse subtopper 30 miljoen, dat maakt van Anita natuurlijk nog niet meer dan een waterdragertje. Is niks mis mee verder, maar talent is er niet echt.
Ik blijf strijden voor de glorie 
En ik heb het ook niet over kwaliteit (daar blijven we toch over verschillen), maar wel dat een grote club in het buitenland toch een fors bedrag voor hem neer durft te leggen. Ter vergelijking,Vertonghen leverde ook dat bedrag op.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Dat is dan meteen een goed voorbeeld dat sommige bedragen compleet mank slaan en clubs als Newcastle gewoon teveel geld te besteden hebben. Vertonghen was dat geld wel waard, Anita lang-zal-ze-leven niet.
kos
-
- 46782 berichten
- 8927 stemmen
Het is natuurlijk een beetje relatief kijken. Als je ziet wat ze in Engeland uitgeven aan middelmatige spelers... dan valt 10 mil nog mee.
Maar in principe slaat het natuurlijk nergens op idd.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Het is voorlopig ruim 8 miljoen. Die bonussen gaat Anita natuurlijk nooit opleveren. 
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3628 stemmen
Ik wacht er nog steeds op dat een Engelse club dat ook voor Brama neertelt, want die is natuurlijk minstens gelijkwaardig met Anita.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik wacht er nog steeds op dat een Engelse club dat ook voor Brama neertelt, want die is natuurlijk minstens gelijkwaardig met Anita.
Jouw mening, mijn mening wordt ondersteund met 9 miljoen 
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Voorlopig zijn de "twee mannen die vorig seizoen het verschil gemaakt hebben" (waarvan eentje echt) bij Ajax verdwenen. Mocht Assaidi ook niet komen en Boerrigter kampt het hele jaar weer met blessures, dan ben ik erg benieuwd waar ze zullen eindigen.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Je zit er 6 tot 7 miljoen naast en de club is een middenmoter die vorig seizoen boven zichzelf is uitgestegen. In opposite land is dat misschien gelijk krijgen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je zit er 6 tot 7 miljoen naast en de club is een middenmoter die vorig seizoen boven zichzelf is uitgestegen. In opposite land is dat misschien gelijk krijgen.
Waar heb jij het over?
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Dat jij het doodnormaal vond dat Anita naar een club als Chelsea zou gaan voor 15 miljoen. What else? 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Dat Anita niet voor 15 mjn naar een topclub is gegaan, maar voor ongeveer de helft naar een middenmoter. Enige verontschuldigingen zijn wel op zijn plaats lijkt me. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat Anita niet voor 15 mjn naar een topclub is gegaan, maar voor ongeveer de helft naar een middenmoter. Enige verontschuldigingen zijn wel op zijn plaats lijkt me.
Da's goed. Ik accepteer een halve excuses van jullie onkunde en gebrek aan herkenning van kwaliteitsspelers 
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1232 stemmen
Waar heb jij het over?
Over de onzin die je weer eens uitkraamt in dit topic.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Voorlopig zijn de "twee mannen die vorig seizoen het verschil gemaakt hebben" (waarvan eentje echt) bij Ajax verdwenen. Mocht Assaidi ook niet komen en Boerrigter kampt het hele jaar weer met blessures, dan ben ik erg benieuwd waar ze zullen eindigen.
In het meest slechte geval 3e, FC Twente en PSV hebben een erg goede selectie. Dat kan een keer gebeuren en is noodzakelijk om later stappen vooruit te maken. Overigens vind ik de drie clubs elkaar niet veel ontlopen.
De vleugels zijn voldoende bezet, Assaidi hebben we niet nodig. Liever een verdediger en eventueel een middenvelder.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Ongelooflijk hoe zo een Anita hier door sommigen de grond wordt ingeboord terwijl Clasie en Strootman opgehemeld worden. Wat hebben die nu bewezen om dat te verdienen? De humor van otherfool kan ik waarderen, maar als je leest wat sommigen hier schrijven zou je denken dat Anita er echt niks van kan.
Niet dat het voetbalspelletje mij nog veel interesseert, maar ik heb veel liever Anita in mijn ploeg dan Clasie en Strootman. Zonder twijfel één van de meest polyvalente spelers van de Eredivisie en buiten het veld lijkt het me ook een erg relaxte gozer om mee te chillen.
Triest ook dat bange Bert een Anita met al zijn ervaring thuis liet om vervolgens een onervaren jochie van PSV in de basis te zetten.
En ja, Newcastle is een grote club, groter dan City in elk geval. Maar haters zullen haten, destijds waren er hier ook een hoop leden die riepen dat AS Roma een grotere club is dan Ajax.
rep_robert
-
- 27539 berichten
- 4134 stemmen
Je gaat er alleen qua voetbal niet op vooruit. Newcastle is eigenlijk een kerkhof voor vele (grote) spelers gebleken.Wel een grote club in een verder behoorlijk grijze stad.
En het is erg schrijnend hoe iemand als Strootman die nooit een kut heeft gepresteerd ver boven Anita verheven wordt. Anita is een graag geziene pispaal in dit topic, dus dan gaan mensen al wat sneller overdrijven. Ook al heeft hij bijvoorbeeld het vorige seizoen een perfecte tweede seizoenshelft gespeeld en was hij tegen PSV en AZ ook weer het beste op het veld.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Nogal een rare opmerking. Zoiets kun je niet zeker weten. Zelfs Twente werd vorig jaar 5e met een betere selectie dan Ajax nu heeft. Zeker als er niks meer bij Ajax bijkomt, zal het een zwaar seizoen worden.
Nicolage Rico
-
- 20237 berichten
- 2389 stemmen
Niet dat het voetbalspelletje mij nog veel interesseert.
Dit vat je verhaal goed samen. 
Of in ieder geval beter leren lezen.
Daarnaast is het wel snel met je gegaan; een aantal jaar geleden voelde het nog alsof er een familieleed overleed al zou Roda JC degraderen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Nogal een rare opmerking. Zoiets kun je niet zeker weten. Zelfs Twente werd vorig jaar 5e met een betere selectie dan Ajax nu heeft. Zeker als er niks meer bij Ajax bijkomt, zal het een zwaar seizoen worden.
Je kunt het nooit zeker weten, maar wanneer ik de selecties bekijk dan concludeer ik dat PSV en FC Twente (onderschat) een selectie hebben waarmee je kampioen kunt worden.
En vind ik dat, ook wanneer er niemand bijkomt, Ajax nog altijd boven AZ en Feyenoord moet kunnen eindigen. Overigens had FC Twente vorig jaar een selectie die totaal niet complementair aan elkaar was, die lijken ze nu wel te hebben.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.