• 16.947 nieuwsartikelen
  • 181.378 films
  • 12.505 series
  • 34.617 seizoenen
  • 653.878 acteurs
  • 200.167 gebruikers
  • 9.446.931 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

PEN15

• 1281 berichten
  • 637 stemmen

Het nieuwe voetbaljaar is weer van start gegaan en vergeleken met het afgelopen jaar is er weinig progressie. Dezelfde dramatische becommentariëring, dezelfde onvoorstelbare niet te missen kansen op de doelman (platje, immers en nog een donkere speler van Feyenoord) en weer zoveel weinigzeggende gelijke potjes. Aan het einde van de rit gaan deze clubs weer klagen dat ze het "ergens" hebben laten liggen mbt tot play offs, kwalificaties voor toernooien of het ontlopen van degradatie. Het puntensysteem zou een beetje op de schop moeten om het spannend te houden. Uit elke wedstrijd een winnaar of alleen de winnaar 1 punt geven en de gelijkspelers 0. (ze mogen de premie dan wel delen). De ploeg die met meer dan 3 doelpunten verschil wint moet 2 punten krijgen. Anders is het toch niet eerlijk? Je veegt de vloer aan met een ploeg en je krijgt evenveel punten als een ploeg die nipt met 1-0 wint. Om er voor te zorgen dat ploegen er niet met de pet naar gaan gooien zou je een punt aftrek moeten geven als zij met meer dan drie doelpunten verschil verliezen. Dit zou het mi een stuk spannender maken.

jordandejong

• 4775 berichten
  • 1432 stemmen

Eindstand Chivas USA - LA Galaxy 0-4

Geweldige wedstrijd gespeeld tegen ongetwijfeld het meest trieste team in de MLS. Uitstekende chemie voorin tussen Landon Donovan (3 assists) en Robbie Keane (1 goal). Als ze nog een klein beetje scherper waren geweest was het zonder twijfel 5, 6-0 geworden. Juninho (2 goals) speelde voor het eerst in het seizoen weer een uitstekende wedstrijd en had gelukkig weer z'n niveau van vorig jaar te pakken. Ook Omar Gonzalez (1 goal) achterin was terug komende van een half jarige blessure weer een verademing. Verdediging heeft niks weggegeven en de slome, lompe Braziliaan Lopes zit gelukkig weer op de bank.

LA Bewijst ook zonder Beckham (die zit volgens mij vaker in Engeland dan in de VS) uitstekend te kunnen spelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

PEN15 schreef:

Het nieuwe voetbaljaar is weer van start gegaan en vergeleken met het afgelopen jaar is er weinig progressie. Dezelfde dramatische becommentariëring, dezelfde onvoorstelbare niet te missen kansen op de doelman (platje, immers en nog een donkere speler van Feyenoord) en weer zoveel weinigzeggende gelijke potjes. Aan het einde van de rit gaan deze clubs weer klagen dat ze het "ergens" hebben laten liggen mbt tot play offs, kwalificaties voor toernooien of het ontlopen van degradatie. Het puntensysteem zou een beetje op de schop moeten om het spannend te houden. Uit elke wedstrijd een winnaar of alleen de winnaar 1 punt geven en de gelijkspelers 0. (ze mogen de premie dan wel delen). De ploeg die met meer dan 3 doelpunten verschil wint moet 2 punten krijgen. Anders is het toch niet eerlijk? Je veegt de vloer aan met een ploeg en je krijgt evenveel punten als een ploeg die nipt met 1-0 wint. Om er voor te zorgen dat ploegen er niet met de pet naar gaan gooien zou je een punt aftrek moeten geven als zij met meer dan drie doelpunten verschil verliezen. Dit zou het mi een stuk spannender maken.

Wat een zuur onzin bericht. Competitie was vorig jaar enrom spannend.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Zuur dat Ajax zich gisteren weer zo makkelijk liet verrassen. AZ kwam drie keer in / rond de zestien, en gelijk lag ie erin (eentje schoot Altidore gelukkig net voorlangs), zelfde verhaal als tegen PSV (alleen werd er toen veel slechter gevoetbald). De defensie is echt hondsberoerd, en de foutjes die Alderweireld nog wekelijks maakt, worden nu niet door Vertonghen gecamoufleerd. Toch vond ik Ajax al een stuk beter voetballen dan tegen PSV, en had het - gezien de kansen (Anita en Sana doken nog vrij op voor Esteban, Sana vervolgens nog op de lat) gewoon moeten winnen. Dan is het zuur dat je nog 'blij' moet zijn wanneer de 2-2- nog valt. Graag Assaidi en twee defensieve versterkingen, alsjeblieft. Sana viel overigens leuk in, ziet er technisch goed uit. Vond hem van links wel dreigender dan van rechts, waar ie voor gehaald is.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

Leuk spelertje, alleen ik wil het nog wel eventjes zien. Probeert in ieder geval wel keer op keer zijn mannetje te passeren en vaak lukte het ook. Maar dat is ook niet zo vreemd wanneer je tegen Marcellis speelt.

Wederom speelde Blind een behoorlijke boutpot, met als dieptepunt een voorzet over de achterlijn waar hij ongeveer 5 minuten de tijd voor had. Verder was van der Wiel zoals vanouds weer een dik drama. Leuk dat hij scoort en aanvallend ook dreigend is, maar verdedigend leek het helemaal nergens op wat hij en Alderweireld deden. Altidore kon in zijn bejaardentempo zonder slag of zuchtje er voorbij en die bal in het doel rammen².

Jammer, buiten die twee goals heeft AZ verder weinig laten zien. Op nog 1 of 2 kansen na die ze kregen nadat Ajax hard de aanval zocht na de 1-2. Extra zuur omdat je eigenlijk 50 minuten lang denkt de wedstrijd in de pocket te hebben, maar wanneer er mega kansen gemist worden vraag je er uiteindelijk ook wel zelf om. Jammer dat spelers het vaak nog te frivool proberen te doen. Als Anita zo'n balletje simpel langs de keeper schuift zit zo'n bal erin. Nu probeert hij weer zo'n kansloos lobje.

Genoeg aanknopingspunten en Ajax was op die twee defensief zwakke momenten na niet eens zo heel slecht en creëerden heel veel kansen, maar het is gewoon zuur dat we jaarlijks zo'n ruk eerste seizoenshelft hebben.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

Paar maanden geleden al gelezen. Vooral op merchandising gebied is Ajax eigenlijk een lachertje met die v.d. Aat. Shirts nooit op voorraad, nieuwe thuisshirts niet beschikbaar bij de eerste training van het seizoen waar duizenden op af komen. En qua verkopen van een merk denk ik dat hij wel veel kan leren van iemand als van Halst. Wat je ook leest, tijdens een wedstrijd zit hij maar op zijn pluche stoel, terwijl je eigenlijk bezig moet zijn met het tevreden houden van de zakenlui in de skyboxen en business seats. Jammer dat dit soort mensen ook niet weg te krijgen zijn.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

Ja, ondanks dat dit eigenlijk best oud nieuws is(dit wisten we toch al) is het wel een seintje naar bijvoorbeeld PSV. Die hebben geen cent te makken, halen hun handje op bij de gemeente en toch geven ze om en nabij de 40 miljoen uit in twee jaar tijd(excl. salarissen van dezelfde spelers). En dit terwijl ze al tijden bezig zijn om de verliezen van Van Raaij weg te werken en elk jaar ook nog eens verlies draaien.

Snap niet dat ze daar niet hebben geleerd van de fouten in het verleden. Hoop ook weer dat zij geen CL gaan halen. Dan gaan ze geheid ergens op de blaren lopen de komende 1-3 jaren.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Draai dit nou niet weer om in een sneer naar PSV rep. Ajax heeft er ook een zooi van gemaakt maar heeft helaas geen grond om te verkopen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6140 stemmen

Lijkt me toch vrij realistisch wat ie zegt, en geen sneer. Als PSV er niet snel in slaagt de CL te halen, wordt structureel gezond zijn (en niet afhankelijk van verkopen of CL) een lastig verhaal. Heeft niks met een sneer te maken, te meer omdat erkent wordt dat het bij Ajax lange tijd een financiële puinhoop was (en men nu met de resten zit).

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

Kos plaatst een bericht over de beroerde financiële situatie van Ajax en rep begint meteen over PSV.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Oud nieuws, maar niet minder heftig. Als supporter tracht je altijd een aanval op je club te pareren, maar in dit geval is er gewoon geen antwoord op. Iedereen die een half jaar geleden nog anti-Cruijff was moet zich maar eens goed achter de oren krabben. Het is o.a.de standvastigheid van Cruijff dat verder verval heeft voorkomen, en de basis heeft gelegd voor een gezonde financiële toekomst.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Het interview met Theo Janssen gisteren op de NOS vond ik trouwens nog best erg. Zit toch best diep bij die gozer. Ik geloof niet dat ik iemand zo openlijk negatief heb zien babbelen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Kutzooi. Anita weg en dom puntverlies tegen AZ. Het gaat weer lekker.

Dat financiele verhaal bij Ajax met enorme problemen lijkt me een sensatieverhaal. Iedereen kan jaarlijks de jaarverslagen inkijken dus het zou me zeer verbazen als er plots een financieel kerkhof opgegraven wordt want dan hebben een paar accountants hun werk niet goed gedaan of heeft Ajax de verslagen vervalst. Lijkt me weer een Telegraaf relletje.

Seizoen begint alleen wel steeds kutter te worden. Anita is onvervangbaar. Het mooie is wel dat ik hier keihard mijn gelijk kan halen. Voor een bedrag rond de 10 miljoen gaat Anita naar een grote Engelse club Alleen had ik liever ongelijk gehad en was de held nog jaren bij Ajax gebleven. Bah.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

RuudC schreef:

Het interview met Theo Janssen gisteren op de NOS vond ik trouwens nog best erg. Zit toch best diep bij die gozer. Ik geloof niet dat ik iemand zo openlijk negatief heb zien babbelen.

Eindelijk eens iemand die lak heeft aan mediatraining en gewoon zegt wat hij denkt. En het valt wel mee met de inhoud hoor; het is niet dat hij Ajax compleet ten gronde richt. Hij zegt wat hij denkt en vindt.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

De eerste wedstrijd(en) van het seizoen is het altijd even aftasten. Over een paar weken zullen de eerste ploegen wel gaan draaien.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Eindelijk eens iemand die lak heeft aan mediatraining en gewoon zegt wat hij denkt. En het valt wel mee met de inhoud hoor; het is niet dat hij Ajax compleet ten gronde richt. Hij zegt wat hij denkt en vindt.

Het was netjes verwoordt, maar Ajax zal er allerminst vrolijk van worden. Ik ben het absoluut wel met je eens dat iemand eens een keer zegt wat hij denkt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dat financiele verhaal bij Ajax met enorme problemen lijkt me een sensatieverhaal. Iedereen kan jaarlijks de jaarverslagen inkijken dus het zou me zeer verbazen als er plots een financieel kerkhof opgegraven wordt want dan hebben een paar accountants hun werk niet goed gedaan of heeft Ajax de verslagen vervalst. Lijkt me weer een Telegraaf relletje.

Je snapt toch wel dat dit een simpele optelsom is he

De dag nadat Frankie bij EL een boekje open doet over de huidige situatie bij Ajax en dat de kans aanwezig is dat we een periode geen titel of CL hoeven te verwachten komt de Telegraaf met een stukje oud nieuws in een nieuw jasje waarom het zo is.

Even een sneer uitdelen naar de al neergestoken Ceasar, wat voor een potje hij er wel niet van gemaakt heeft. Zodoende sticht je begrip voor hetgene wat wellicht komen gaat; magere jaren.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Je snapt toch wel dat dit een simpele optelsom is he

De dag nadat Frankie bij EL een boekje open doet over de huidige situatie bij Ajax en dat de kans aanwezig is dat we een periode geen titel of CL hoeven te verwachten komt de Telegraaf met een stukje oud nieuws in een nieuw jasje waarom het zo is.

Even een sneer uitdelen naar de al neergestoken Ceasar, wat voor een potje hij er wel niet van gemaakt heeft. Zodoende sticht je begrip voor hetgene wat wellicht komen gaat; magere jaren.

Dit gevoel krijg ik ook ja. De Telegraaf lijkt het Ajax beleid te willen dekken door de transferproblemen bij de financien neer te leggen.

Overigens ga ik zeker niet uit van magere jaren. Er staat nu een prima ploeg, maar wel vrij jong. Kan zijn dat het dit seizoen tegen gaat vallen, maar op den duur kom je hier veel sterker uit. PSV merkt ook nog wel dat ze hun financiele (wan)beleid niet zo door kunnen blijven voeren. Ajax is gelukkig nu al eerder wakker geworden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

De VEB heeft sowieso al aangegeven zich geen zorgen te maken na het lezen van dit artikel. Waarom zouden ze ook, Ajax is wettelijk verplicht alles vrij te geven m.b.t. financiële gegevens. Of het is fraude van Ajax zijn kant, of de Telegraaf doet precies datgene wat ik hierboven al gepost heb.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

depri83 schreef:

Kos plaatst een bericht over de beroerde financiële situatie van Ajax en rep begint meteen over PSV.

Bij Ajax wordt er dus aan gewerkt. Je hebt mij nooit een positief geluid over die drollen van het bestuur gehoord die mijn club de afgelopen 15 jaar de vernieling in hebben geholpen. In tegenstelling tot wat anti-Cruijff(die Cruijff een financiële noob noemden, nou kijk eens wat die economen en hockeytrutjes hebben aangericht) mensen in dit topic die vonden dat die vernielers van voetbalclubs lekker moesten blijven zitten.

Verder valt de link naar PSV makkelijk te leggen. Een club die al jarenlang met hetzelfde probleem als Ajax kampt en zich er ook uit aan het klimmen was. Om vervolgens een gigantische terugval te maken en gewoon weer overnieuw beginnen. Dan constateer ik inderdaad dat die drollen daar in Eindhoven niet van het verleden hebben geleerd. Wij zijn gelukkig van die drollen af.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Dan constateer ik inderdaad dat die drollen daar in Eindhoven niet van het verleden hebben geleerd.

Jij hebt tegenwoordig inzicht in de cijfers van PSV? Kom nou toch.

Er is 2 jaar geleden een traject met de gemeente Eindhoven en diverse sponsors ingezet om PSV financieel gezond te maken en houden. Dat dit 'reddingsplan' door de verkoop van de grond over een langere periode uitgesmeerd kan worden betekent dat men niet in één jaar alles op te lossen hoeft.

Ook PSV heeft gebroken met het financieel beleid uit het verleden alleen op een iets andere manier dan Ajax nu doet.

Maar goed, dat je meteen over PSV begon betekent vast dat het heel diep bij je zit. Goed om te zien.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Die staat effe flink voor lul ja.

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

depri83 schreef:

Ook PSV heeft gebroken met het financieel beleid uit het verleden alleen op een iets andere manier dan Ajax nu doet.

Ja, ze besteden 40 miljoen

In plaats van geld besparen en mensen met te dure contracten laten oprotten. No worries verder hoor, heb alleen een hekel aan het Skihut gedeelte van PSV. Voor de rest zal het me gestolen kunnen worden. Dit beleid kan voor geen enkele Nederlandse club goed zijn, dus je kan er een boel omheen lullen, maar ik geloof er niet in.

Op korte termijn heeft PSV genoeg liquide middelen om dit soort gedoe te kunnen financiëren, maar het eigen vermogen is bijna nihil en op de lange termijn is dit een heel groot risico wat PSV nu aan het uitvoeren is. Oftewel, er zit geen visie achter het huidige beleid.

Traditionele topdrie kruipt uit financieel drijfzand - catenaccio.nl

Maar om een lang verhaal "kort" te maken, de conclusie(laatste 6 alinea's gaat over PSV):

Conclusie

Als je kijkt naar deze cijfers, dan begrijp je pas echt hoe penibel de traditionele topdrie er op financieel gebied voor stond. Het boekjaar 2009-2010 vormde daarbij een absoluut dieptepunt. Ajax, Feyenoord en PSV moesten daarin allemaal flinke verliezen lijden en zagen overal de alarmlichten afgaan.

Bij Feyenoord werd er door de KNVB aan de noodrem getrokken, waardoor de club verplicht werd om een sanering door te voeren. Dit kostte echter flink wat tijd en het geduld van de hondstrouwe fans werd daarbij op de proef gesteld, doordat de sportieve prestaties ook achteruit holden.

De grootste ellende lijkt echter achter de rug. De lijn omhoog is omgezet en het lijkt erop dat Feyenoord eindelijk weer eens zwarte cijfers kan gaan schrijven. De Vrienden van Feyenoord zorgen er ook nog eens voor, dat het eigen vermogen weer hersteld kan worden. Dat de sportieve prestaties daarbij ook nog eens verbeteren, is een geschenk uit de hemel. Daardoor is het namelijk mogelijk de omzet aanzienlijk te gaan verhogen.

Feyenoord moet zich echter niet laten verleiden om, nu ze niet meer onder strikt toezicht van de KNVB staan, onverantwoorde uitgaven te gaan doen. De weg omhoog is ingezet, maar de top van de berg is nog lang niet bereikt. Als Feyenoord overmoedig wordt, kan het alsnog de diepe afgrond in storten.

Ajax werd van een financiële catastrofe gered door Cruijff, die vanuit Barcelona het structurele wanbeleid een halt toeriep. Hij zag op tijd dat zijn club richting de financiële afgrond gleed. Hij voerde een felle oppositie tegen het gevoerde beleid. Destijds waren er nog mensen die beweerden dat het allemaal best goed ging allemaal, maar dat valt met de kennis van nu lastig vol te houden. Mensen recht in hun gezicht vertellen dat ze er een klerezooi van maken, is misschien niet sympathiek, maar het was wel de keiharde waarheid.

Van de zijkant roepen hoe het beter kan, is één ding, maar de zaken ook daadwerkelijk verbeteren, is een tweede. Cruijff vindt dat zijn tijd geweest is en vindt het tijd voor een nieuwe generatie, die nu dankzij hem bij Ajax de touwtjes in handen heeft. De eerste transferperiode onder leiding van de nieuwe beleidsbepalers oogt tot nu toe bemoedigend. Ajax moet echter wel oppassen dat het niet doorslaat in extremisme. Met ieder seizoen één of twee gerichte diepte-investeringen in de selectie doen, is helemaal niets mis, namelijk. Zolang de transfersommen en salarissen maar verantwoord zijn.

Ajax wil namelijk naar de Europese top en dat gaat met zelf opgeleide spelers niet lukken. Je zult ook altijd wat spelers van buitenaf moeten halen, die de posities invullen, die niet vanuit de eigen jeugd worden opgepakt. Daarbij is het overigens essentieel dat juist de succesvolle jeugdspelers wat langer in Amsterdam blijven hangen. Als een speler niet tot zijn 21e, maar tot zijn 24e bij Ajax blijft, maakt dat al een aanzienlijk verschil.

Daartoe dient de club een tweesporenbeleid te volgen. Enerzijds moet de post afschrijvingen omlaag gebracht worden tot een peil waarop de club niet meer genoodzaakt is ieder jaar een grote uitgaande transfer te hebben. Tien miljoen lijkt hiervoor een reëel bedrag, maar daarvoor moet wel de post gehalveerd worden. Anderzijds moet de omzet opgekrikt worden, om meer financiële armslag te krijgen. Dat dit met de huidige directie gaat gebeuren, lijkt echter een utopie.

Bij Ajax en Feyenoord werd aan de noodrem getrokken, maar bij PSV maakte niemand zich druk tot de zomer van 2011. Toen bleken plots de problemen groter dan gedacht, maar Sanders wist een lucratieve deal te sluiten met de gemeente, sponsoren en achterland, waardoor problemen op de korte termijn afgewend werden.

Het grootste voordeel van de deal was dat PSV niet genoodzaakt werd te beknibbelen op sportieve ambities op de korte termijn. Toch zou je verwachten dat na dit huzarenstukje op de rand van de financiële afgrond, lessen geleerd zouden worden uit het recente verleden. Dat gebeurde echter slechts voor een deel. Op kantoor werd er flink bezuinigd en in het salarishuis werd een salarisplafond ingesteld.

Dat is echter niet voldoende om de uit de klauwen gelopen spelerskosten (86 procent van de omzet!) weer binnen de perken te krijgen. Zeker niet als je ook nog eens aanzienlijke investeringen in de spelersgroep doet. Die uitgaven werden voor een deel gedekt door transferinkomsten, maar dat dit niet alles zegt, weten ze bij Feyenoord als geen ander. Je afschrijvingen lopen namelijk nog een paar jaar door en de zekerheid dat in die jaren eveneens goed verdiend wordt op transfers, heb je nooit.

PSV probeert die problemen te tackelen door jonge spelers langlopende contracten aan te bieden. Daar valt veel voor te zeggen. Je kunt dan namelijk de afschrijvingen over een lange periode uitsmeren en wanneer de spelers goed presteren, kun je gezien het lange contract een aanzienlijke transfersom vangen. Blijven die prestaties achter, dan zit je echter met een probleem, waarvan de omvang momenteel nauwelijks te overzien valt.

Om zichzelf wat ademruimte te verschaffen om de begroting in orde te krijgen, zal het spelen van Champions League een geschenk uit de hemel zijn. Als PSV dit seizoen kampioen wordt en het jaar daarop Champions League speelt, dan kan de financiële malaise als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Lukt dit niet, dan zal er alsnog flink in het eigen vlees gesneden moeten worden. De pijnlijke beslissingen die in 2011 nog afgewend konden worden, moeten dan alsnog genomen worden. PSV is momenteel een gezonde club, maar ook een club met ernstige gezondheidsrisico’s. Het hartinfarct van 2011 is overleefd, maar als een nieuwe aanval volgt, voordat de defibrillator definitief is geïnstalleerd, is PSV alsnog ver van huis.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Media lachen spits Soriano uit na 'allerslechtste penalty ooit genomen'

Maandag, 13 augustus 2012 om 14:10

Van iemand die bij Barcelona onder contract heeft gestaan, wordt in de regel wel het één en ander verwacht. Zo ook van Jonathan Soriano, die het B-elftal van de Catalanen zo'n acht maanden geleden de rug toekeerde en koos voor Red Bull Salzburg. In zijn eerste halve seizoen lukte het de aanvaller niet echt om indruk te maken, met slechts drie doelpunten. Dit seizoen gaat het al stukken beter, al lukt ook nu nog niet alles.

Soriano maakte in de eerste drie competitieduels voor die Rote Bullen vijf doelpunten en klom daarmee direct naar de eerste plaats in het topscorersklassement. Zondag tegen Rapid Wien kreeg Soriano de ideale kans om zijn totaal op te schroeven, toen Red Bull een penalty mocht nemen. De aanvaller verprutste zijn kans echter werkelijk volkomen.

Met zijn aanloop leek weinig mis en de wedstrijd zat ook niet bepaald al in de tas. Toch slaagde Soriano erin om, bij een 2-0 achterstand tegen Rapid, zijn penalty huizenhoog over te jagen. In Oostenrijk heeft men de beelden vrijwel overal gepubliceerd op de websites van sportgerelateerde media. Men spreekt eensgezind van een kanshebber voor de titel 'slechtste penalty aller tijden'.

depri83

• 6813 berichten
  • 1504 stemmen

rep_robert schreef:

Heel verhaal

De conclusie is dus dat als PSV zijn spelers niet verkocht krijgt ze opnieuw in de problemen kunnen komen. Tja, what's new? Elke Nl'se club is in verschillende mate afhankelijk van spelersverkopen, dus ook PSV.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Hilarisch! Wat een verschrikkelijke penalty

rep_robert

• 27539 berichten
  • 4134 stemmen

Hij is die van Ramos nu al voorbij en nu richting Mars

Pruim

• 1483 berichten
  • 723 stemmen

En wij gisteren maar denken dat we naar vallende sterren keken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.