• 16.403 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.825 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ergens maar goed dat Blind eens duidelijk door de mand is gevallen vandaag. Stel je voor dat hij een wereldpot had gespeeld, het vertrouwen had gekregen, om vervolgens vanaf AZ een serie dramatische wedstrijden zou neerzetten. Laat dit een wake-up call zijn voor Frank dat je met 34 wedstrijden Blind geen kampioen gaat worden! Buiten het feit om dat hij een slak is maakte hij 2x in 10 minuten tijd dezelfde fatale fout.

Wel complimenten aan PSV; indien Ajax zich defensief niet versterkt gaat de titel gewoon naar Eindhoven dit jaar. Die hebben wel een heel akelig goed team momenteel; durf zelfs te stellen een selectie waar je een gooi mee kunt doen naar de EL winst als er eenmaal schwung in zit.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

De bondscoach was ook blij met de (aanvoerder van de) winnaar!

(afbeelding)

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Materny schreef:

Ergens maar goed dat Blind eens duidelijk door de mand is gevallen vandaag. Stel je voor dat hij een wereldpot had gespeeld, het vertrouwen had gekregen, om vervolgens vanaf AZ een serie dramatische wedstrijden zou neerzetten. Laat dit een wake-up call zijn voor Frank dat je met 34 wedstrijden Blind geen kampioen gaat worden! Buiten het feit om dat hij een slak is maakte hij 2x in 10 minuten tijd dezelfde fatale fout.

Wel complimenten aan PSV; indien Ajax zich defensief niet versterkt gaat de titel gewoon naar Eindhoven dit jaar. Die hebben wel een heel akelig goed team momenteel; durf zelfs te stellen een selectie waar je een gooi mee kunt doen naar de EL winst als er eenmaal schwung in zit.

Toch ben ik bang voor je dat Blind voorlopig op die plek blijft staan. Frank de Boer blijft maar roepen dat er geen paniekaankopen gedaan moeten worden en daarmee denk ik dat het ongetwijfeld behoorlijke gat tussen de vraagprijs en het bod op bijvoorbeeld Moisander niet overbrugd gaat worden. En het is vrij lastig om nu een goede (ervaren) verdediger aan te trekken.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik klamp me graag aan dit soort zaken vast

Daar heb je volledig recht toe. Als Ajax dan ook nog de opstelling gaat bepalen met behulp van zieners die de toekomst bepalen uit de stand van de sterren of de ingewanden van een geslacht beest, hebben ze ook mijn zegen

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Schijnt dat Thiago Silva in de ArenA gezien is bij Overmars...

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Raymond Domenech wordt de nieuwe assistent van De Boer.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

depri83 schreef:

De bondscoach was ook blij met de (aanvoerder van de) winnaar!

(afbeelding)

Van Gaal

Van Bommel is een held. Ook al valt ie komend seizoen elke wedstrijd over z'n veters, het is en blijft een held.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Er schijnt een vierjarig contract in A'dam klaar te liggen voor Eric Addo.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Zal die nooit doen Ericske

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Addo wordt het niet, Chris Gyan schijnt de voorkeur te krijgen

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

De dag verliep zoals verwacht. Prima sfeertje en leuke trein ritjes gehad

Maar wat me nog meer stoorde dan de waardeloze Daley Blind was de skihut muziek dat gedraaid werd. Nu weet ik weer waarom ik een hekel aan Brabant heb. Het ene nummer was nog beschamender dan de ander, die zijn allemaal ergens in 2004 blijven hangen daar in het zuiden. En de volume knop in de ArenA stond ook nog eens een paar decibel te hard(Sensation is al voorbij hoor Markerink!), wat het niet echt bevorderde.

Nou oké, het waardeloos verdedigen van Ajax was bij vlagen vervelender. Had nooit de gedachte dat we zouden winnen toen ik de namen van de spelers zag voor de wedstrijd.

Oh ja, voor de verzuurde azijnzeikers. PSV was vandaag ook op vrij vervoer. Levert in eerste instantie een fronsende wenkbrauw op, maar het bewijst maar weer eens hoe erg de overheid overdrijft met betrekking tot hooligans en dergelijke.

(afbeelding)

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Toch ben ik bang voor je dat Blind voorlopig op die plek blijft staan. Frank de Boer blijft maar roepen dat er geen paniekaankopen gedaan moeten worden en daarmee denk ik dat het ongetwijfeld behoorlijke gat tussen de vraagprijs en het bod op bijvoorbeeld Moisander niet overbrugd gaat worden. En het is vrij lastig om nu een goede (ervaren) verdediger aan te trekken.

Geloof mij maar dat er binnen twee weken een nieuwe verdediger voor naast Alderweireld is aangetrokken. Blind heeft zijn kans gekregen maar hem niet gepakt. Ik sta volledig achter het huidige beleid m.b.t. aankopen, en ik sta nog steeds achter het feit dat ze Narsingh niet hebben aangetrokken i.v.m. de prijs; aangezien die positie toch al redelijk bezet was. Maar voor centraal achterin is er een duidelijke prioriteit.

Trouwens:

De Telegraaf meldt vandaag een akkoord tussen Ajax en het Russische Krasnodar over een transfer van Aras Özbiliz. Ajax zal 1 miljoen euro ontvangen voor de rechterspits. Verwachting is dat de de vleugelspeler er zelf ook uit gaat komen met de Russische subtopper.

Tien spelers exit deze zomer, en voor 350.000 euro twee spelers gehaald. Misschien toch een potje voor de beurs?

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Het schijnt dat Manolev naar een Russische club gaat verkassen! Dat is ook weer gunstig. Die gozer hebben we gisteren geen seconde gemist. Dan ben ik benieuwd of Ronnie Stam gehaald gaat worden.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Geloof mij maar dat er binnen twee weken een nieuwe verdediger voor naast Alderweireld is aangetrokken. Blind heeft zijn kans gekregen maar hem niet gepakt. Ik sta volledig achter het huidige beleid m.b.t. aankopen, en ik sta nog steeds achter het feit dat ze Narsingh niet hebben aangetrokken i.v.m. de prijs; aangezien die positie toch al redelijk bezet was. Maar voor centraal achterin is er een duidelijke prioriteit.

Trouwens:

De Telegraaf meldt vandaag een akkoord tussen Ajax en het Russische Krasnodar over een transfer van Aras Özbiliz. Ajax zal 1 miljoen euro ontvangen voor de rechterspits. Verwachting is dat de de vleugelspeler er zelf ook uit gaat komen met de Russische subtopper.

Tien spelers exit deze zomer, en voor 350.000 euro twee spelers gehaald. Misschien toch een potje voor de beurs?

Dat zal ook wel moeten, want met deze verdediging ga je zeker geen kampioen worden. Maar wie ga je dan in godsnaam halen? Iemand huren lijkt me ook niet echt een optie. Daar bouw je niets mee op. Ik vind het wel knap van Ajax om een nieuw koopbeleid in te voeren, maar als ik kijk hoe het gaat met bijvoorbeeld Armenteros, vraag ik me af of Ajax misschien niet de andere uiterste opgezocht heeft qua transferbeleid. Ik verwacht dat zo'n jongen minder dan 1,5 miljoen kost, wat gewoon een heel redelijk bedrag is. We gaan wel zien hoe het loopt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Maar wie ga je dan in godsnaam halen?

We zullen er spoedig achter komen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

RuudC schreef:

Het schijnt dat Manolev naar een Russische club gaat verkassen! Dat is ook weer gunstig. Die gozer hebben we gisteren geen seconde gemist. Dan ben ik benieuwd of Ronnie Stam gehaald gaat worden.

Ronnie Stam is nauwelijks -als hij al beter is - beter dan Manolev. Dus hooguit interessant als je er wat aan kunt verdienen

DBTim

• 854 berichten
  • 1151 stemmen

Denk niet dat Stam komt, Advocaat is tevreden over die speler uit de jeugd (van Ooijen). Dus geef die jongen af en toe maar eens een kans

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Van Ooijen is een middenvelder.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

RuudC schreef:

Ozbiliz ook lees ik, die gaan we ook niet hard missen gezien zijn spel/

Overigens, Ronnie Stam? Jesus. Geef dan gewoon eens een jeugdspeler de kans zeg. Als je Ronnie Stam koopt dan sla je na Manolev weer iedere rechtsback in de PSV opleiding hard in het gezicht.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Materny schreef:

Misschien toch een potje voor de beurs?

Of wellicht zitten ze niet zo ruim in de beurs als wordt gedacht.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Ik zeg het je, er wordt gespaard om Thiago Silva eind deze maand te kopen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Die is toch pas naar PSG gegaan?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

Die is toch pas naar PSG gegaan?

Klopt

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk als je ziet wat er gesaneerd is.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Als er gesaneerd moet worden, zit je sowieso niet ruim in de beurs.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Bij Ajax groeien de bomen niet meer tot aan de hemel nee. Ondanks enkele goede jaren liggen de salariskosten nog veel te hoog en zijn er wel meer financiele zaken die niet lekker liepen. Kost nu eenmaal een paar jaar om dit weer op orde te krijgen. Nou zal er vast wel geld zijn voor aankopen, maar Ajax is nu eenmaal wat zuiniger geworden na geldverspillers als van Basten en Jol die voor veel te veel geld hebben geinvesteerd in dure spelers die bijna allemaal zijn geflopt.

Wat dat betreft heb ik ontzettend veel vertrouwen in een groep met de Boer, Bergkamp, Spijkerman, Jonk en Overmars. Geweldig als je zo'n Technisch Hart bezit. Ze hoeven ook na gister echt niet in paniek te raken. Gewoon het beleid zo voortzetten. De toekomst ziet er goed uit, de korte termijn aankomend seizoen misschien ietsje minder, al verwacht ik gewoon een goede gooi naar de titel te doen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Zelfs met de spelers die De Boer gisteren tot zijn beschikking had, had ie een beter (functionerend) elftal samen kunnen stellen. Dat frustreert velen misschien nog het meeste, dat De Boer dingen vaak verkeerd inschat en pas zo laat ziet (o.a. Janssen = geen VM, Anita = geen back, etc.). Dat soort dingen roept een deel van de supporters al tijden voordat Frank het eindelijk inziet. Nu hopen dat ie er dit keer sneller achter komt dat Blind geen LCV is, Janssen en De Jong niet op het middenveld horen (samen sowieso niet), Ozbilliz, Ebecelio en co niet in (de basis van) Ajax horen, en dan vergeet ik vast nog wel wat.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Ehm het was zeker Ajax B... Met Blind en Dijks in de verdediging,

Welke A-verdediger speelt er dan normaal op de plek van Blind?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Welke A-verdediger speelt er dan normaal op de plek van Blind?

De aankoop waar ze al erg lang mee bezig zijn. Sowieso moet je Denswil altijd boven Blind verkiezen.

En normaal heb je ook Boilesen als linksback.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Onzin dus om Blind B te noemen als je nog niks beters hebt. En ik weet niet of die Denswil linksbenig is, maar zo niet dan zal Blind onder Ronald zn Broer altijd voorrang krijgen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.