• 16.399 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.804 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Whahaha!

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

LOL goeie eigen goal.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Jezus... De PSV verdediging heeft meer aandeel in de tegendoelpunten dan de aanval van Ajax...

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Jonge haha Marcelo Kut.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Frank de Boer wil er wel graag een onder de 19 elftal van maken geloof ik.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Amputeren die enkel, als het zo'n pijn doet.

RuudC schreef:

Jezus... De PSV verdediging heeft meer aandeel in de tegendoelpunten dan de aanval van Ajax...

Andersom niet? De eerste twee keer dat PSV in de eerste helft over de middenlijn kwam leverde een doelpunt op, en de eerste keer dat ze dat in de tweede helft deden ook.

PSV is alleen in de omschakeling aardig, voor de rest ook matig. En dat je er dan nog vier om de oren krijgt, is triest, maar niet onverwachts.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Janssen en de Jong hadden een rode kaart moeten krijgen.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Hopppaa

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ah! Mooie opsteker voor Wijnaldum!

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Quido schreef:

Amputeren die enkel, als het zo'n pijn doet.

(quote)
Andersom niet? De eerste twee keer dat PSV in de eerste helft over de middenlijn kwam leverde een doelpunt op, en de eerste keer dat ze dat in de tweede helft deden ook.

Bedoel meer dat PSV een eigen goal en heel knullig de corner weggeeft waar de 2-1 uit gemaakt kan worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Niveautje was het weer. Zucht.

Gelukkig wint de winnaar van dit ding bijna nooit de landstitel

Hoop dat het een ultieme wakeup call voor Ajax was.

Gefeli PSVers hier.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Uiteindelijk een makkelijke overwinning. Defensief stond het redelijk, alleen Marcelo schuldig aan de twee tegendoelpunten.

Had graag nog wat meer uitgespeelde kansen in de eerste helft (nu was dat door de makkelijk verkregen voorsprong niet echt nodig) en wat beter afmaken in de tweede helft gezien.

Buitenspelers nog wat onzichtbaar maar de WvdK-schaal is binnen.

Skiete Willy!

A&L bedankt.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

AZ wint weer eens een oefenwedstrijd en Gorter scoort daar verrassend veel in.

AZ is wel klaar voor Ajax als ik Ajax bij vlagen zag spelen

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Leuke oefenwedstrijd. Maar die hele JCS zegt me helemaal niks.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Uiteindelijk een makkelijke overwinning. Defensief stond het redelijk, alleen Marcelo schuldig aan de twee tegendoelpunten.

Had graag nog wat meer uitgespeelde kansen in de eerste helft (nu was dat door de makkelijk verkregen voorsprong niet echt nodig) en wat beter afmaken in de tweede helft gezien.

Buitenspelers nog wat onzichtbaar maar de WvdK-schaal is binnen.

Skiete Willy!

A&L bedankt.

Defensief was PSV juist matig. Alderweireld had bij 1-0 gescoord uit de corner als van Bommel niet bij de paal stond, plus de 2 goals die knullig vielen en ook de open intikkans van Siem de Jong.

PSV stond aanvallend wel sterk met goede counters. Middenveld was sterk en solide.

Overwinning is dan ook dikverdiend.

Zegt me gelukkig nog niet al te veel, behalve dat spelers als Blind en Ozbiliz echt niet in de basis moeten. Bah.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Grootste probleem is het middenveld - dat er dus niet is - waardoor je per definitie niet kunt voetballen en georganiseerd kunt verdedigen. Natuurlijk is m.n. Blind zwak, maar met een beter collectief zou de defensie nooit zo wankel zijn als nu. Ajax heeft behoefte aan minstens een (ervaren) verdediger (mogen er gerust twee zijn) en liefst nog een aanvaller.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ach, een volledig Ajax (met Boilesen, vd Wiel, Boerrigter, Sulejmani, Sana en Eriksen) is natuurlijk veel beter dan wat je nu zag.

-----------------Vermeer--------------

vd Wiel-Alderweireld-???-Boilesen

------------------Anita------------------

----de Jong---------------Eriksen-----

Sana------Sigthorsson-----Boerrigter

Dit is denk ik de verwachte opstelling tegen die tijd.

En dan staan oa Van Rhijn, Sulejmani, Schone, Fischer en Serero nog wissel.

Ik zie nog graag een CV met enige routine en leiderschap en een linksbuiten omdat je op Boerrigter geen vol jaar kan bouwen. Normaal zou ik zeggen, haal ze uit de jeugd maar daar vind je geen routinier en ook geen goede linksbuiten. Fischer zou ik heel kalm aan brengen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ach, een volledig Ajax (met Boilesen, vd Wiel, Boerrigter, Sulejmani, Sana en Eriksen) is natuurlijk veel beter dan wat je nu zag.

-----------------Vermeer--------------

vd Wiel-Alderweireld-???-Boilesen

------------------Anita------------------

----de Jong---------------Eriksen-----

Sana------Sigthorsson-----Boerrigter

Dit is denk ik de verwachte opstelling tegen die tijd.

En dan staan oa Van Rhijn, Sulejmani, Schone, Fischer en Serero nog wissel.

Ik zie nog graag een CV met enige routine en leiderschap en een linksbuiten omdat je op Boerrigter geen vol jaar kan bouwen. Normaal zou ik zeggen, haal ze uit de jeugd maar daar vind je geen routinier en ook geen goede linksbuiten. Fischer zou ik heel kalm aan brengen.

En wat dacht je van Janssen

Ik heb de wedstrijd trouwens niet gezien, moest werken. Was het een leuke wedstrijd of viel dat wel mee?

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ik denk niet dat je er heel vrolijk van zou worden.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Janssen ook wissel ja.

Wedstrijd was ruk, Ajax heel matig, defensief was het afschuwelijk. Aanvallend matig.

PS:

(afbeelding)

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ben je bijgelovig dan?

Volgens mij heeft de winnaar van de Europese of mondiale supercup ook nooit het jaar erop de champions league gewonnen. Dat soort cijfers zeggen me helemaal niks.

$pecial

• 1147 berichten
  • 554 stemmen

Daarom. We zullen zien. Eredivisie kan allen kanten op. Een wedstrijd als dit zegt niks. Lekker dat we m winnen meer niet

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

RuudC schreef:

Ben je bijgelovig dan?

Volgens mij heeft de winnaar van de Europese of mondiale supercup ook nooit het jaar erop de champions league gewonnen. Dat soort cijfers zeggen me helemaal niks.

Ik klamp me graag aan dit soort zaken vast

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Altijd mooi om Ajax weggespeeld te zien worden in eigen stadion.

En ook grappig dat iedereen het dan over Ajax b heeft.

Boerrigter en Boilesen die in Ajax tijd vooral geblesseerd zijn.

V/d Wiel die een aantal dagen geleden nota bene nog slechter werd bevonden dan van Rhijn.

Sana die nu al belangrijk schijnt te zijn.

Sulejmani die 10 kilo te zwaar is.

Alleen Eriksen gaat dit jaar echt wat betekenen voor Ajax. Over Sana kan ik nog weinig zeggen, net als de rest hier.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je snapt de term Ajax B geloof ik niet. Je B ploeg is een ploeg die niet in de basis zal spelen. Van de afwezigen komen er zeker 4 a 5 in de basis, dus vanavond speelde Ajax B. Dit zeiden we overigens al ruim voor de wedstrijd, dus het is zeker geen excuusje achteraf.

Indien fit spelen Boerrigter, Eriksen en Boilesen in je basis. Sulejmani en vd Wiel waarschijnlijk ook.

Ajax is overigens niet weggespeeld. PSV was beter, maar was ook niet sterk. Zegt van Bommel zelfs.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ik weet natuurlijk heel goed wat Ajax b betekent. Die term heb ik vorig jaar namelijk zo'n stuk of 396 x gehoord toen Ajax een boel punten achterop was geraakt op de koploper.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ja, dat was ook een B team dat maandenlang zonder een basisspeler of 5 speelde. Net als vanavond.

Verder maakt het me niks uit wat je er verder van vind. Het is alleen vrij kortzichtig om de afwezige lijst namen even te vergeten terwijl PSV een complete ploeg had.

Je zal jezelf wel weer in allerlei bochten wringen nu maar de feiten liegen niet.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Volgens mij heb je een deel van mijn bericht gemist of niet gelezen. Ik noemde de 6 (bijzonder belangrijke) spelers nog op zelfs.

Ennuh... de grote kleine man, die het verschil het afgelopen seizoen heeft gemaakt, speelde nog wel.

Bochten wringen? Ik kijk wel uit.

Nee, de Ajax boys hadden het gisterenavond niet zo laat moeten maken op die boot.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

The Oceanic Six schreef:

PSV was beter, maar was ook niet sterk. Zegt van Bommel zelfs.

Da's altijd extra lullig als de tegenpartij dat zegt na een (als ik zo lees) makkelijke winst

Overigens helemaal langs me heengegaan, wist niet dat het vandaag al was

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Altijd mooi om Ajax weggespeeld te zien worden in eigen stadion.

En ook grappig dat iedereen het dan over Ajax b heeft.

Boerrigter en Boilesen die in Ajax tijd vooral geblesseerd zijn.

V/d Wiel die een aantal dagen geleden nota bene nog slechter werd bevonden dan van Rhijn.

Sana die nu al belangrijk schijnt te zijn.

Sulejmani die 10 kilo te zwaar is.

Alleen Eriksen gaat dit jaar echt wat betekenen voor Ajax. Over Sana kan ik nog weinig zeggen, net als de rest hier.

Ehm het was zeker Ajax B... Met Blind en Dijks in de verdediging, geen Eriksen op het middenveld en op de flanken de piepjonge Fischer en Özbiliz. Dat is zeker niet de sterkste elf van Ajax, dus Ajax B. Lijkt me vrij duidelijk. Nou kan die JC Schaal aan mijn reet roesten, als we maar weer kampioen worden Maar wat mij toch vrij duidelijk lijkt is dat dit geen echte krachtmeting was tussen de twee topfavorieten voor de titel.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.