• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.124 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.685 gebruikers
  • 9.419.787 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

NEC nu al lachertje van deze week. Wie thuis van VVV verliest is vrijwel niet serieus te nemen

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3409 stemmen

nclo schreef:

NEC nu al lachertje van deze week. Wie thuis van VVV verliest is vrijwel niet serieus te nemen

Iemand die uit bij Utrecht met 0-3 wint terwijl die sinds september thuis niet meer verloren hadden wel?

Hoewel het ook wel weer een beetje ingecalculeerd was weer lekker zuur. Typisch NEC om een goede reeks totaal te verneuken tegen een op papier mindere tegenstander. Wel een te zware rode kaart, kutzooi.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

kos schreef:

Nou, zo maar weer eens richting stadion. NEC kennende verknallen ze het natuurlijk weer thuis tegen VVV. Maar goed, fijn voetbalweekend!

Toto wel ingevuld? Toch iets dan.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Ik had NEC voor de toto, leek me een zekerheidje!

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Drogba begint ook lekker. 1 doelpunt, 1 assist

En Bayern Munchen WEER zonder doelpunt tegen, echt krankzinnig. 7 doelpunten tegen in 22 duels.

Arsenal gaat volgens mij echt een pak slaag krijgen.

Edit: Robben scoort ook nog eventjes bij z'n invalbeurt.

En Malle Mario scoort ook weer!

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Ik vind die Linssen van VVV een leuke speler voor een club als Den Haag of NEC.

Energiek en ook vrij dreigend, daarbij heeft hij ook een leuke actie als hij tegenover een directe tegenstander staat.

Ik zeg dit op basis van de wedstrijden tegen AZ en de samenvattingen valt hij me bij VVV op.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Je mag trots op de prestaties van NEC zijn. Spelen leuk, presteren goed. Gaat daar prima. VVV versla je met 2-0.

Als het om NEC gaat niet met mij in discussie gaan.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hier ben ik zeker weten wél erg blij mee. Speler die de potentie heeft om Europese top te zijn.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

%%%%%% schreef:

Ik vind die Linssen van VVV een leuke speler voor een club als Den Haag of NEC.

Energiek en ook vrij dreigend, daarbij heeft hij ook een leuke actie als hij tegenover een directe tegenstander staat.

Ik zeg dit op basis van de wedstrijden tegen AZ en de samenvattingen valt hij me bij VVV op.

Laten wij er maar op houden dat die gekke voorzitter hier wel een miljoentje of 6 wel uit weet te persen, alla Musa en Honda.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

mjk87 schreef:

Ook bijna van Sulejmani af. Dat scheelt alleen al 4 miljoen afschrijving per jaar en 1,8 miljoen salaris. Dat is dus 5,8 miljoen verlies minder per jaar. Sowieso al van 9 naar 5 gegaan, dus veel dure spelers al verkocht en voor weinig geld op de balans de spelers. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

En een omzet van 65 miljoen al (dat was voor 3 jaren terug nog een jaaromzet) tegen 59,5 vorig jaar. Dat verschil grotendeels door Fox. Dus wellicht weer door de 100 mio dit boekjaar.

Fijnste cijfer om te lezen is toch dat het eigen vermogen met 54,7 miljoen Euro is gestegen van 26,7 miljoen naar 81,4 miljoen Euro. Dat is toch wel gigantisch.

Maar om ook op Nomak in te gaan.

Wanneer je dit leest:

In het seizoen 2001/2002 bereikte het aantal fte’s (fulltime-equivalent; het aantal volledige werkweken binnen het bedrijf) zijn hoogtepunt. Ajax had toen maar liefst 433 fte’s onder contract staan, waaronder 173 contractspelers. In die dagen kon Ajax dus in theorie meer dan vijftien verschillende elftallen opstellen op zondagmiddag.

tegenover dit anno 2013

De selectie van het eerste elftal bestaat nu uit 25 spelers. Daarnaast zijn 8 spelers verhuurd en hebben 29 spelers een jeugdcontract.

Dan kan je ook gewoon zien dat het op het veld ook beter gaat.

De verdampte miljoenen van Ajax - catenaccio.nl

Dateert van bijna een jaar geleden, maar je ziet goed hoe erg Ajax de afgrond in was gegaan als de Fluwelen Revolutie niet had plaatsgevonden. Dan zaten wij er nu niet zo bij....om die zuurpruimen als otherfool maar eens hard op de feiten te drukken.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Als het om NEC gaat niet met mij in discussie gaan.

Hehe, merk het. Bizar zeg, thuis van VVV verliezen terwijl je daarvoor Vitesse en Utrecht een pak slaag geeft. Heb alleen de eerste helft gezien, daar zag je het al langzaamaan fout gaan.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Fijnste cijfer om te lezen is toch dat het eigen vermogen met 54,7 miljoen Euro is gestegen van 26,7 miljoen naar 81,4 miljoen Euro. Dat is toch wel gigantisch.

Zeker, al zit daar nog wel 100 miljoen Agio in, ooit als storting erin.

Verder cash verhoogd van ongeveer 15 mio naar bijna 50 miljoen. En dat terwijl een aantal jaren terug ajax geld moest lenen van de bank (was een zeer hardnekkig gerucht) om salarissen te blijven betalen. Er staan nog schulden open maar ook de CL-miljoenen moeten nog gestort worden.

Ben benieuwd wat men gaat doen. Uitkeren in dividend lijkt me haast van niet. Spelers kopen: nee, zie ik niet gebeuren. Stadion kopen of van de beurs? Wellicht wel ja.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

100 miljoen wat? Een paar jaar terug was het EV vermogen zo ongeveer voor 75% verdwenen na de beursgang. Alles wat ze nu weer hebben is daarna weer opgebouwd.

Het is erg goed om te zien dat het EV blijft stijgen. Dat voorkomt dat je dieprode cijfers gaat krijgen zoals een jaar of 3 terug toen je zo -22 miljoen stond.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

agio, extra storting van aandeelhouders bovenop de nominale waarde van de aandelen. Als je dus bij een uitgifte van aandelen voor 100 koopt en 200 betaalt is er 100 agio op de balans.

Dus ooit is er ook heel wat geld bijgestort door aandeelhouders. Aangezien er nu een EV van 80 is betekent dat je zonder dat nog steeds een negatief eigen vermogen had. Het gaat de goede kant uit, maar het is inderdaad wel duidelijk hoe slecht het was.

En Ajax heeft naar ik meen nooit een negatief EV gehad. Feyenoord wel. En sommige spaanse clubs ook.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Sorry, dacht dat ik wat anders las.

Ajax heeft inderdaad geen negatiev EV ooit gehad, maar het opgebouwde beursbedrag was enkele jaren terug bijna zo goed als weg, gewoon verdampt.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Slechte woordgrap: het was duidelijk geen AGIOVV.

Iemand nog tribune's gekocht trouwens?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

om die zuurpruimen als otherfool maar eens hard op de feiten te drukken.

? Ik heb nooit de dikke Mido een prima aankoop genoemd, Rik van der Boog de redding van Ajax of Magnus Berg voor 10 miljoen een mooie 3e optie voor de spitspositie. Het was compleet gestoord en megalomaan hoeveel Ajax kocht, dat daar een stop op moest lijkt me geen hogere wiskunde. Om Seniele Jopie dan daarin een rol te geven is alleen nog gestoorder.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

@ otherfool

Maar 18 miljoen voor Sulejmani vond jij wel nog te verantwoorden toch?

Met dit soort aankopen verpest je het toch ook, tel daar het salaris bij en je maakt nooit meer winst op die speler. Dit bedrag is een veel te groot risico voor een club uit de Eredivisie.

otherfool schreef:

Prijskaartjes zijn altijd moeilijk. Achttien miljoen is wel heel erg veel, maar ik vind hem dan ook heel erg goed.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Hmmm ik vond het wel te veel, maar Suarez en Huntelaar werden voor ongeveer 10 miljoen gekocht en dat waren schoten in de roos. Voor goede, jonge spelers mag je best een hoop uitgeven, dat het er soms niet uitkomt is nu eenmaal zo. De aankoop van Sulejmani was nog wel verdedigbaar, die van (ik noem eens wat) Luque niet. Marcus Berg als 3e spits willen aantrekken nadat je net voor 50 miljoen Sulejmani, Suarez, Huntelaar en die Argentijn hebt gekocht is dan weer waanzin. Om over het aantrekken van die Egyptische vleeshomp nog maar te zwijgen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

? Ik heb nooit de dikke Mido een prima aankoop genoemd, Rik van der Boog de redding van Ajax of Magnus Berg voor 10 miljoen een mooie 3e optie voor de spitspositie. Het was compleet gestoord en megalomaan hoeveel Ajax kocht, dat daar een stop op moest lijkt me geen hogere wiskunde. Om Seniele Jopie dan daarin een rol te geven is alleen nog gestoorder.

Cruijff heeft het startsein gegeven voor de richting waar we nu op gaan. Dus ja, de rol van Cruijff daarin is groot geweest. Als hij niet had ingegrepen zat Martin Jol er nog steeds om allerlei mislukte spelers van Raiola bij Ajax te stallen

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Cruijff is ook geen God hoor. Als men bij Barcelona naar hem had geluisterd zou Van Basten opvolger van Rijkaard zijn geweest. Cruijff tipte Van Basten als opvolger van zowel Rijkaard als van Guardiola.

Al zou Van Basten het daar waarschijnijk niet slecht doen. Iedereen kan Barcelona coachen zo blijkt wel. Rijkaard bakt er nergens iets van en wint de Champions League, Guardiola doet hetzelfde zonder enige ervaring en nu doet Vilanova het minstens even goed.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

AjaxRulezzz schreef:

Als hij niet had ingegrepen zat Martin Jol er nog steeds om allerlei mislukte spelers van Raiola bij Ajax te stallen

Tja, ik was dan ook nooit fan van De Pet en al die mislukte spelers zoals Mido en Atouba die hij binnenhaalde... Daarvoor moet je bij anderen zijn.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Hmmm ik vond het wel te veel, maar Suarez en Huntelaar werden voor ongeveer 10 miljoen gekocht en dat waren schoten in de roos. Voor goede, jonge spelers mag je best een hoop uitgeven, dat het er soms niet uitkomt is nu eenmaal zo. De aankoop van Sulejmani was nog wel verdedigbaar, die van (ik noem eens wat) Luque niet. Marcus Berg als 3e spits willen aantrekken nadat je net voor 50 miljoen Sulejmani, Suarez, Huntelaar en die Argentijn hebt gekocht is dan weer waanzin. Om over het aantrekken van die Egyptische vleeshomp nog maar te zwijgen.

Je zou de teksten eens wat beter moeten lezen en wat minder je eigen interpretaties geven. Het lijkt wel of je een soort van geldingsdrang hebt dat je altijd maar mensen op de plek denkt moeten te zetten, meestal vrij ongepast.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Cruijff is ook geen God hoor. Als men bij Barcelona naar hem had geluisterd zou Van Basten opvolger van Rijkaard zijn geweest. Cruijff tipte Van Basten als opvolger van zowel Rijkaard als van Guardiola.

Al zou Van Basten het daar waarschijnijk niet slecht doen. Iedereen kan Barcelona coachen zo blijkt wel. Rijkaard bakt er nergens iets van en wint de Champions League, Guardiola doet hetzelfde zonder enige ervaring en nu doet Vilanova het minstens even goed.

Rijkaard is gewoon een goede manager. Dat zagen we bij Oranje en bij Barcelona. Hij is alleen tactisch geen genie, dus hij heeft wel een strateeg naast hem nodig. Samen met Ten Cate was hij een geweldig duo bij Barcelona. Toch de grondlegger van de ploeg die nu nog steeds zo goed is. En niet iedereen is een geweldige coach voor Barcelona. Mourinho zou er bijvoorbeeld alleen maar schade aanrichten, past totaal niet in die cultuur thuis.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Rijkaard is gewoon een goede manager. Dat zagen we bij Oranje en bij Barcelona.

Dat zijn ploegen waar het moeilijk mis kan gaan. Ik baseer me liever op Sparta, Galatasaray en Saoedi-Arabië. Daar zie je de echte Rijkaard.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mourinho zou er bijvoorbeeld alleen maar schade aanrichten, past totaal niet in die cultuur thuis.

Ik weet dat je hem niet graag hebt, maar bij Barcelona zou hij ook gewoon prijzen winnen hoor.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Tsja, bij Sparta kan je weer zeggen dat het nooit goed kon gaan. Ze ontliepen al enkele jaren degradatie en bij Rijkaard zijn seizoen was het echt op. Galatasaray en S-A kan ik minder goed beoordelen, niet echt in verdiept. Ik vind het sowieso jammer dat hij zo'n kutbaan als bondscoach van Saudi-Arabie aan heeft genomen.

Mourinho zou bij Barcelona overigens misschien wat winnen, maar de hele club zou met hem erbij in puin vallen. Precies wat hij nu in Madrid ook doet. Rotte sfeer, boze spelers, matige prestaties overall en vervelend voetbal.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Als het even minder loopt komt vanzelf rottigheid. Maar verklaar dan eens waarom spelers altijd hem nog waarderen, toen al toen hij coach was (bij porto, bij chelsea, bij inter) en ook daarna nog.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

mjk87 schreef:

Als het even minder loopt komt vanzelf rottigheid. Maar verklaar dan eens waarom spelers altijd hem nog waarderen, toen al toen hij coach was (bij porto, bij chelsea, bij inter) en ook daarna nog.

Omdat het nooit minder is gelopen bij de andere clubs. En hij had voor RM 3 clubs waar hij defensief countervoetbal kon spelen. Bij RM eisen ze meer en meteen komen de problemen naar boven.

PS:

Tooor für Hamburger SV, 1:0 durch Rafael van der Vaart

Rafael van der Vaart packt den Hammer aus und versenkt das Spielgerät zum Tor des Monats aus 25 Metern in den linken Winkel! Ganz schlimmer Bock von Xhaka, welcher das Leder leichtsinnig im Aufbau verspielt. Der Niederländer lässt sich nicht lange bitten und lässt die Hamburger Anhänger jubeln!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Vervelend voetbal? Real heeft nog nooit zoveel gescoord als onder Mourinho.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Gaat-ie weer vanuit het niets over Mourinho miepen he

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.