• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.685 gebruikers
  • 9.419.766 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Blijkbaar heeft chevy het bord niet op schoot, maar voor z'n kop.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

chevy, als Sig speelt heeft Ajax geen 10, absoluut niet. Als hij niet speelt is De Jong nummer 9 maar opereert vaak als 10. Zo zet De Boer hem niet direct neer.

Voor het goede begrip (al eens eerder gepost hier)

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Nou, zo maar weer eens richting stadion. NEC kennende verknallen ze het natuurlijk weer thuis tegen VVV. Maar goed, fijn voetbalweekend!

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Als Poulsen speelt, krijg je links Eriksen en rechts De Jong, punt naar achteren. Mee eens.

Als Schöne speelt, schuift De Jong door naar het midden en Schöne naar rechts. Vervolgens heb je drie aanvallende middenvelders (zie bv. opstelling tegen Dortmund) en dan speelt De Jong het meeste naar voren. Ergo, nummer 10.

Zo zie ik het en dat kan je eigenwijs noemen, maar je kan ook erkennen dat sommigen wel erg slecht lezen en mijn intenties compleet negeren.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Nou, zo maar weer eens richting stadion. NEC kennende verknallen ze het natuurlijk weer thuis tegen VVV. Maar goed, fijn voetbalweekend!

Je mag trots op de prestaties van NEC zijn. Spelen leuk, presteren goed. Gaat daar prima. VVV versla je met 2-0.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Als Poulsen speelt, krijg je links Eriksen en rechts De Jong, punt naar achteren. Mee eens.

Als Schöne speelt, schuift De Jong door naar het midden en Schöne naar rechts. Vervolgens heb je drie aanvallende middenvelders (zie bv. opstelling tegen Dortmund) en dan speelt De Jong het meeste naar voren. Ergo, nummer 10.

Zo zie ik het en dat kan je eigenwijs noemen, maar je kan ook erkennen dat sommigen wel erg slecht lezen en mijn intenties compleet negeren.

Het enige wat jij doet is als, als, als verhalen brengen. Feit is dat Poulsen bijna altijd speelt en dat er bijna altijd 2 aanvallende middenvelders spelen die GEEN, ik herhaal GEEN nr 10's zijn.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3409 stemmen

Ik zie NEC het vanavond ook wel verprutsen, 1-1 of zo. Of desnoods volgende week tegen Willem II, zou typisch NEC zijn. Maar aan de andere kant ook wel veel vertrouwen in de ploeg op het moment.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Vreemd dat niemand iets heeft geplaatst over de arrestatie van dat voormalig (non-)talent uit de Ajax opleiding.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Nomak schreef:

Vreemd dat niemand iets heeft geplaatst over de arrestatie van dat voormalig (non-)talent uit de Ajax opleiding.

Ik wist dat Ajax wat krukken had rondlopen maar dat zelfs Pistorius in de opleiding heeft gezeten wist ik niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Het blijft altijd nog een spelletje van op de juiste plek op het juiste moment staan.

Oneens.

Tegen Steaua hebben we vier corners gehad en die vrije bal. Dan heb je een rendement van 20% uit de dooie spelmomenten. Dan laat ik de andere indraaiende vrije ballen nog buiten beschouwing, dat is even onmogelijk om na te gaan op dit moment. Maar dan gaat dat percentage van 20% nog verder omlaag. Oftewel, het blijft een kwestie van die bal er zo goed mogelijk in gooien en hopen dat iemand er tegenaan loopt.

Zulke percentages die zijn natuurlijk niet van belang. Natuurlijk haalt een club geen hoog rendement uit corners en inslingerende vrije trappen, op een uitzondering buiten beschouwing gelaten. Het gaat er om dat je die momenten gebruikt om iets te forceren wanneer nodig, en dat doet Ajax vaak genoeg. Zo zie ik Feyenoord en PSV zelden tot nauwelijks scoren uit een corner of inslingerende vrije trap.

Uit m'n hoofd kom ik al op 10x treffers op dergelijke manier, en dan vergeet ik er vast nog een paar. Als je dan toch kritiek geeft, doe het dan op de vrije trappen direct op goal. Dat is pas echt k.. met peren a lá 0% rendement wanneer Eriksen of wie dan ook de bal neemt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ik wist dat Ajax wat krukken had rondlopen maar dat zelfs Pistorius in de opleiding heeft gezeten wist ik niet.

Niet Pistorius, al is het rond zijn naam ook doodstil in het sporttopic.

Ik heb het over Jordy Brouwer.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zoals verwacht heeft Ajax een vette winst uit het eerste halfjaar van boekjaar 2012/2013 behaald a 27 miljoen. Transfers van Greg, Jantje en Anita en natuurlijk de CL nemen het leeuwendeel voor de rekening, maar het gaat iig. de goede kant op. Nu nog structureel winst boeken zonder afhankelijk te zijn van bovenstaande factoren en we zijn er.

Wat kan het toch snel gaan, ben benieuwd waar we over twee jaar staan

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

ben benieuwd waar we over twee jaar staan

Berlijn?

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Ook bijna van Sulejmani af. Dat scheelt alleen al 4 miljoen afschrijving per jaar en 1,8 miljoen salaris. Dat is dus 5,8 miljoen verlies minder per jaar. Sowieso al van 9 naar 5 gegaan, dus veel dure spelers al verkocht en voor weinig geld op de balans de spelers. Dat zegt eigenlijk al genoeg.

En een omzet van 65 miljoen al (dat was voor 3 jaren terug nog een jaaromzet) tegen 59,5 vorig jaar. Dat verschil grotendeels door Fox. Dus wellicht weer door de 100 mio dit boekjaar.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Allemaal leuk en aardig die cijfertjes, maar ben je daar als supporter werkelijk mee bezig? Denk dat de prestaties op het veld veel relevanter zijn en tot nu toe vallen die in de eigen competitie helaas zwaar tegen.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

Vanuit m'n studie is het interessant, daarnaast is dat ook gewoon belangrijk. VI besteedde er dit jaar ook weer een aantal pagina's aan. In die cijfers (achter elk cijfer zit namelijk een gedachte) zie je het beleid terug dat sinds anderhalf jaar is ingezet. Bovendien is het wel zo fijn dat je niet kampioen hoeft te worden om niet je stadion te verkopen.

Liquide middelen: 49 miljoen op de bank

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

Allemaal leuk en aardig die cijfertjes, maar ben je daar als supporter werkelijk mee bezig? Denk dat de prestaties op het veld veel relevanter zijn en tot nu toe vallen die in de eigen competitie helaas zwaar tegen.

Zonder cijfers geen resultaten, en zonder resultaten geen cijfers.

Cijfers zijn bijna net zo belangrijk als supporter zijnde. Kunnen ze in Rotterdam en Apeldoorn over meepraten -)

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nomak schreef:

Welke supporter is nou niet met de cijfertjes bezig? Dat zou jij als Roda supporter nou moeten weten, wat dan gevolgen zouden kunnen zijn.

Bij het profvoetbal horen economische cijfers. Ik vind dat wel degelijk interessant ja. Het doet me goed dat Ajax steeds betere cijfers kan tonen. Dat heeft ook gevolgen voor het sportieve.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Ajax zal niet failliet gaan en hoeft ook geen kampioen te worden om het stadion niet te hoeven verkopen. Maar Ajax MOET wel kampioen worden, met minder mag de grootste club van Nederland niet tevreden zijn. En zoals ik al zei, dat goochelen met cijfertjes is leuk en aardig, maar supporters willen prestaties zien en helaas zijn die er momenteel niet. Wat er wel is zijn nog een aantal Ajax-onwaardige spelers die niet aan het gewenste niveau voldoen.

Marco van Basten schreef:

Het kapitaal moet weer op het veld staan

En gelijk heeft hij, al moet je natuurlijk wel slimmer investeren dan hij heeft gedaan.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ajax KAN het stadion niet eens verkopen

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

. Maar Ajax MOET wel kampioen worden, met minder mag de grootste club van Nederland niet tevreden zijn.

BS. Dan mag Real zich wel eens achter de oren gaan krabben. Of AC Milan, Bayern, Manu.

De grootste en rijkste clubs staan niet structureel ieder jaar op 1, en maar goed ook.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ajax KAN het stadion niet eens verkopen

10% ongeveer

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

BS.

Onzin, wie tevreden is met een tweede plaats kan zich geen Ajacied noemen.

Wat is er gebeurd met "WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE!"?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Volgens mij heb ik begin dit seizoen nog gepost dat ik met een tweede plek tevreden zou zijn toen het minder ging(zoek maar; geen zin erin). In dit jaar van herorganisatie en heropbouw moet je soms een stapje terug doen om er volgend jaar twee vooruit te kunnen zetten.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

BS. Dan mag Real zich wel eens achter de oren gaan krabben. Of AC Milan, Bayern, Manu.

De grootste en rijkste clubs staan niet structureel ieder jaar op 1, en maar goed ook.

Nomak heeft hiermee gewoon gelijk. Ajax MOET altijd kampioen worden. Alles minder is een teleurstelling.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Nomak heeft hiermee gewoon gelijk. Ajax MOET altijd kampioen worden. Alles minder is een teleurstelling.

In dit jaar mag Ajax kampioen worden. Volgens mij waren begin dit seizoen Ajacieden op dit forum (ja, ook jij AL) die het erover eens waren dat het mislopen van de titel dit seizoen een noodzakelijke concessie genoemd mocht worden om de fluwelen revolutie te steunen.

Leuk is natuurlijk anders, maar een MOET is het niet dit seizoen.

MOET is in Eindhoven, na hun aankopen van de afgelopen twee seizoenen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

(quote)

In dit jaar mag Ajax kampioen worden. Volgens mij waren begin dit seizoen Ajacieden op dit forum (ja, ook jij AL) die het erover eens waren dat het mislopen van de titel dit seizoen een noodzakelijke concessie genoemd mocht worden om de fluwelen revolutie te steunen.

Leuk is natuurlijk anders, maar een MOET is het niet dit seizoen.

MOET is in Eindhoven, na hun aankopen van de afgelopen twee seizoenen.

Ajax moet het altijd worden, zo niet dan is het kut. Maar er zijn wel verzachtende omstandigheden waardoor ik er het ene jaar net iets minder mee zit dan het andere jaar. Belangrijker is momenteel het lange termijn plaatje, maar daardoor is de titelstrijd niet minder belangrijk. Ik wil sowieso weer CL voetbal zien volgend seizoen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Nomak schreef:

(quote)

Zelfs wanneer we tweede worden zijn we de beste. Wij zeggen enkel wat anderen alleen maar denken over hun eigen club. Want voor jezelf blijft je eigen club altijd de beste

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Materny schreef:

Uit m'n hoofd kom ik al op 10x treffers op dergelijke manier, en dan vergeet ik er vast nog een paar. Als je dan toch kritiek geeft, doe het dan op de vrije trappen direct op goal. Dat is pas echt k.. met peren a lá 0% rendement wanneer Eriksen of wie dan ook de bal neemt.

Ten opzichte van voorgaande jaren wel. Maar ook een directe vrije bal zegt iets over iemands trap techniek. Ik hoor jullie zo lovend over Eriksen's techniek, maar laat hem eerst eens wat power in zijn trap gooien. Daarbij zei ik ook dat het erg wisselvallig is, omdat ik dus ook aangeef dat een mooie vrije bal/corner vrijwel direct afgewisseld met een waardeloze corner ergens ver voorbij de tweede paal. Kijk de beelden van gisteren ook nog maar eens terug. Daarnaast is er al genoeg ergernis geweest over de korte corners van Ajax dit seizoen. Dus om nou te beweren dat het top is.

Je vergeet ook dat we gewoon goede aanvallende koppers in huis hebben met Toby, Moisander en Siem de Jong. Dat is ook wel eens anders geweest de afgelopen jaren.

Het valt zeker te trainen, maar we moeten er ook niet teveel waarde aan hechten. Vooral het verdedigen is belangrijk bij corners en vrije ballen. Wanneer ploegen dit niet kunnen(zoals Feyenoord) hoef je idd als aanvallende partij gewoon een bal er goed in te pompen en hopen dat een goede kopper z'n werk doet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.