• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.121 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.575 acteurs
  • 199.683 gebruikers
  • 9.419.743 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

chevy93 schreef:

Sulejmani is een beetje net zoals Leonardo. Hij stelde weinig voor kijkend naar het hele plaatje, maar er zijn eenmaal wat momenten die je je gewoon herinnert, omdat ze legendarisch waren.

Leonardo had enorm veel talent. Speelde in zijn eerste seizoen bij Feyenoord echt uitstekend, liet al zijn tegenstander zijn hakken zien. Met als hoogtepunt een assist achter zijn standbeen langs. Prachtig.

Helaas is het er vanwege al zijn blessures en Braziliaans(e) gedrag/temperament nooit uitgekomen in zijn vervolgjaren.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

dutchtuga schreef:

Lees net dat Benfica Sulejmani voor 5 seizoenen heeft vastgelegd. Weet niet of ik er blij mee moet zijn.

5 seizoenen..

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Je hebt niets te verliezen en als hij inderdaad los weet te komen bij Benfica dan kan je met een langdurig contract nog een aardige koopsom op zijn hoofd zetten.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

In een team waar je op de counter speelt of je een rennende spits nodig hebt, is Sulejmani natuurlijk nooit weg, laat staan gratis.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

dutchtuga schreef:

Je hebt niets te verliezen en als hij inderdaad los weet te komen bij Benfica dan kan je met een langdurig contract nog een aardige koopsom op zijn hoofd zetten.

Ligt er alleen aan hoeveel hij per jaar gaat verdienen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Sulejmani is een beetje net zoals Leonardo. Hij stelde weinig voor kijkend naar het hele plaatje, maar er zijn eenmaal wat momenten die je je gewoon herinnert, omdat ze legendarisch waren.

En bedankt. Ik was dat nare rotmannetje al bijna vergeten, maar nu zal ik daarvoor weer een aantal jaren voor nodig hebben. Dat ie jankend het veld af ging was wel even genieten ja.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Lees net dat Benfica Sulejmani voor 5 seizoenen heeft vastgelegd. Weet niet of ik er blij mee moet zijn.

Sulejmani valt tegenwoordig op met luiheid en overgewicht. Ik was altijd een liefhebber van zijn spel, maar dat is nu wel weg. Loopt lui en ongeïnteresseerd over het veld. Ajax heeft er een flinke financiële strop aan, maar sportief wordt hij niet gemist. Jammer, want hij had wel talent. Alleen niet de mentaliteit.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

dutchtuga schreef:

Raar ook dat Ajax hem aan het eind van het seizoen laat gaan. Zo verdien je er helemaal niets meer aan.

Dat heeft Ajax dan ook niet in de hand.

Je hebt niets te verliezen

Behalve de maandelijkse toelage.

chevy93 schreef:

aangezien de 10-positie misschien wel de belangrijkste is bij Ajax zie ik toch liever De Jong of Eriksen daar staan

De Boer speelt niet eens met een '10'..

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Voor Sulejmani zijn rush, voor Leonardo was dat de wedstrijd tegen Fiorentina

Ajax-Fiorentina 1-1

Ik was er die avond bij, zelden de Arena zo uit zn dak zien gaan als bij die 1-1 in de 89e minuut. Ik heb die ene minuut wel zeker 100 keer nog teruggekeken op YT, echt een gruwelijk moment.

Grappig was dat die waardelijke Kennedy Bakicioglu echt helemaal niks kon, maar uit bij Fiorentina echt een fantastische goal maakte. 0-1 winst voor Ajax hehe.

Leonardo scoorde trouwens ook uit bij HSV de 0-1, tevens de enige goal. Schot via binnenkant links, binnenkant rechterpaal en daarna nog ingetikt

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Leonardo had enorm veel talent. Speelde in zijn eerste seizoen bij Feyenoord echt uitstekend, liet al zijn tegenstander zijn hakken zien. Met als hoogtepunt een assist achter zijn standbeen langs. Prachtig.

Herkenbaar? Was Sulejmani ook niet hét talent van de Eredivisie bij Heerenveen?

Overigens vind ik het jammer dat Sulejmani nooit echt een kans heeft gekregen bij Ajax (vaak blessures, nooit echt zeker van een basisplaats). Alleen twee jaar terug was hij vaak aanwezig.

Ondanks zijn regelmatige nonchalanche (balletje met de buitenkant) deed hij toch ook veel goeds en had hij niet zelden mooie acties langs de lijn.

Insignificance schreef:

De Boer speelt niet eens met een '10'..

Ja, tuurlijk joh, en Eriksen is eigenlijk een genationaliseerde Nigeriaan.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Oké, wat jij wilt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

De Boer speelt inderdaad niet met een 10 nee.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Soms heb je wel eens gelijk.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wijnaldum zal dus op de plek van Viergever gaan spelen.

Hopen op 3 punten in Kerkrade anders raken we écht achter voor de play-offs plek.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Als Sightorrson in de basis/spits staat, wordt De Jong echt wel een nummer 10 hoor. Evenals Eriksen dat regelmatig is (niet op papier, wel in de praktijk).

De tijd dat een nummer 10 niet meer verdedigend hoeft op te treden, is voorbij. Tenzij je wilt zeggen dat geen enkele club in Europa meer een nummer 10 heeft.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Als Sightorrson in de basis/spits staat, wordt De Jong echt wel een nummer 10 hoor. Evenals Eriksen dat regelmatig is (niet op papier, wel in de praktijk).

De tijd dat een nummer 10 niet meer verdedigend hoeft op te treden, is voorbij. Tenzij je wilt zeggen dat geen enkele club in Europa meer een nummer 10 heeft.

Valt het je niet op dat Ajax met de punt naar achteren speelt en 2 aanvallende middenvelders heeft ipv een 10?

Wijnaldum bij PSV, die speelt als een 10. Bij Ajax is er een ander systeem. Beide aanvallende middenvelders zakken juist vooral veel naar de zijkanten toe.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax speelt inderdaad niet met een '10'. Ajax speelt met de punt naar achteren (zoals A&L al zegt). Daarnaast hebben ze dan 2 aanvallende middenvelders die een beetje rondzwerven, en zeker geen '10' zijn.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Ajax speelt met 3 aanvallende middenvelders (er vanuitgaande dat Schöne speelt). Alledrie de spelers lopen van links naar rechts en hebben nagenoeg geen vaste plek. Zowel Eriksen als De Jong als Schöne fungeren als nummer 10 of dienen zich in ieder geval zo te gedragen (spelmaker, aanvallend gericht, steekpass naar de vleugelaanvallers etc.). Het is geen prototype nummer 10 (in die zin dat het vooral aanvallend gericht is en dat het maar om één speler gaat), nee.

Hetzelfde zie je bij Barcelona met Xavi, Iniesta en Sanchez.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

chevy93 schreef:

Ajax speelt met 3 aanvallende middenvelders (er vanuitgaande dat Schöne speelt). Alledrie de spelers lopen van links naar rechts en hebben nagenoeg geen vaste plek. Zowel Eriksen als De Jong als Schöne fungeren als nummer 10 of dienen zich in ieder geval zo te gedragen (spelmaker, aanvallend gericht etc.). Het is geen prototype nummer 10 (in die zin dat het vooral aanvallend gericht is en dat het maar om één speler gaat), nee.

Ajax speelt niet met een 10. Dat jij van spelers op andere posities nu probeert te zeggen dat ze een 10 zijn mag, maar het is fout. Niet elke aanvallende middenvelder is een 10.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Tegen Roda:

(afbeelding)

Tegen Dortmund:

(afbeelding)

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, heel incidenteel wel ja.

Over het algemeen, 95%, is het Poulsen met de punt naar achter en daarvoor Eriksen en de Jong. Dat weet jij ook wel.

Enoh en Poulsen hebben 1 potje samen in de startende elf gestaan, tegen Dortmund. Werd overigens een ramp.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

Klasse, chevy. Gewoon blijven volhouden!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Daarom traint men ook op zulke situaties. In Frank zijn eerste maanden was hij ontevreden over het feit dat er geen idee zat achter corners en vrije trappen. Daar had hij gelijk in, want het rendement was 0. En kijk nu eens, ik g er altijd goed voor zitten wanneer we een vrije bal randje 16 of corner mee krijgen. Hoe vaak we dit seizoen a gescoord hebben uit zulke situaties is niet meer op 2 handen te tellen. Dus beetje een rare post Rep

Er wordt vaker uit gescoord dit seizoen inderdaad. Dit kan door verschillende varianten te oefenen.Maar dan ligt het percentage goals uit standaard spelmomenten alsnog heel laag. Dat is altijd zo. Tegen Roda hebben we bijvoorbeeld 14 corners gehad. Allemaal waardeloos. En allemaal genomen door Eriksen. Het blijft altijd nog een spelletje van op de juiste plek op het juiste moment staan.

Tegen Steaua hebben we vier corners gehad en die vrije bal. Dan heb je een rendement van 20% uit de dooie spelmomenten. Dan laat ik de andere indraaiende vrije ballen nog buiten beschouwing, dat is even onmogelijk om na te gaan op dit moment. Maar dan gaat dat percentage van 20% nog verder omlaag. Oftewel, het blijft een kwestie van die bal er zo goed mogelijk in gooien en hopen dat iemand er tegenaan loopt.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

In de CL scoorde Ajax alleen al 3 goals uit corners...

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Shiiiiiit wat een wedstrijd. Geen spektakelstuk, wel ongelooflijk spannend zeg. Genk gezien de 90 minuten de betere ploeg, overwinning zou mogelijk/ verdiend geweest zijn. Aan de andere kant hadden we ook kunnen verliezen met 3-1. Ach dat is voetbal. Mario Been doet wat hij telkens doet, vreemde wissels invoeren. Wie had gedacht dat Foxie Fox na 66 minuten al gewisseld zou worden voor onze Pletwalser. Maar toch doet 'ie het weer. Vreemde goal dat wel, Barda ligt te creperen op de grond (wie goed kijkt ziet een verdediger van Stuttgart verward kijken naar hem waardoor er meer ruimte vrij komt aan de rechterkant), Monrose met een fantastische actie en BAM de 1-1. Barda, de man die zo'n slechte wedstrijd speelde krijgt dus een mooi aandeel in de Genkse gelijkmaker. that sneaky little jew.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4113 stemmen

The Oceanic Six schreef:

In de CL scoorde Ajax alleen al 3 goals uit corners...

Kwestie van geluk dus. Als het echt zo top was hadden we er tegen Roda wel vier van die 13 in mogen knallen.

mjk87 (moderator films)

• 14672 berichten
  • 4592 stemmen

chevy93 schreef:

Ajax speelt met 3 aanvallende middenvelders (er vanuitgaande dat Schöne speelt). Alledrie de spelers lopen van links naar rechts en hebben nagenoeg geen vaste plek. Zowel Eriksen als De Jong als Schöne fungeren als nummer 10 of dienen zich in ieder geval zo te gedragen (spelmaker, aanvallend gericht, steekpass naar de vleugelaanvallers etc.). Het is geen prototype nummer 10 (in die zin dat het vooral aanvallend gericht is en dat het maar om één speler gaat), nee.

Barcelona speelt dan weer meer met een 10 in de vorm van Messi. Het is maar net hoe je het invult. Ik vind De Jong meer 10 dan 9, Sigtorson is echt een 9.

Zo heeft Cruijff dat uitgewerkt, met altijd een ruit op het middenveld, tenzij je een wereldspits a la Van Basten hebt. Dan zonder 10 en met een 9 en dus zonder ruit. En daar zijn weer variaties op met een 10 en een 9 en dan de linksback doorschuiven naar CVM om zo de ruit terug te krijgen.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ja, heel incidenteel wel ja.

Ik typte gewoon "opstelling Ajax 2013" in.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Over het algemeen, 95%, is het Poulsen met de punt naar achter en daarvoor Eriksen en de Jong. Dat weet jij ook wel.

ik schreef:

(er vanuitgaande dat Schöne speelt)

ik schreef:

Als Sightorrson in de basis/spits staat, wordt De Jong echt wel een nummer 10 hoor.

Ik snap dat je niet wilt lezen op een vrijdagmiddag, maar dat maakt het discussiëren wel een stuk makkelijker. En geen een van mijn stukjes ben ik er vanuit gegaan dat Poulsen speelt, want Poulsen hoort niet bij Ajax. Poulsen is, net zoals Enoh, een speler die je in de 70e minuut erin brengt om je voorsprong te verdedigen.

Verder hoort De Jong op 10, achter Sightorsson, want dat is hij gewoon. Dat kan je ontkennen, maar De Jong ís gewoon een nummer 10. En dat Eriksen occasioneel ook eens voor het doel verschijnt, betekent niet dat De Jong opeens geen nummer 10 meer is.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Je kan heerlijk eigenwijs doen, maar de feiten beweren het tegendeel. 95% van de tijd heb je 1 controleur en 2 aanvallende middenvelders die GEEN 10 zijn. Dat jij Poulsen negeert moet je zelf weten, maar zit de feiten niet te verdraaien aub.

chevy93

• 12764 berichten
  • 1338 stemmen

Ik verdraai geen feiten. Jij moet gewoon beter lezen. Speciaal voor jou zal ik nog een keer mijn stukje quoten waarin ik zeg dat Ajax zeker wel een nummer 10 heeft. Waarmee ik niet zeg dat Ajax áltijd met een nummer 10 speelt, maar waarmee ik weerleg dat Ajax geen nummer 10 heeft (De Jong). Sterker nog, hem ook wel degelijk (regelmatig) als nummer 10 gebruikt.

ik schreef:

(er vanuitgaande dat Schöne speelt)

ik schreef:

Als Sightorrson in de basis/spits staat, wordt De Jong echt wel een nummer 10 hoor.

En dan heb ik zelfs twee voorbeelden gegeven (nota bene de eerste twee voorbeelden die je krijgt als je "opstelling Ajax 2013" intypt bij Google).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.