- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Euhm, ook aanzien des competities en daarmee gepaarde gelden richting die competitie? En geld richting clubs direct uit de prijzenpot. Zo maak je elkaar sterker en wordt het voetbal bij je eigen club beter (als het goed is) en worden de resultaten ook Europees beter. Dus punten zijn belangrijk ja.
Toont maar weer aan dat dit voor een groot deel allemaal artificiële haat is die er onder de 'supporters' heerst. Het is iets dat me al jaren is opgevallen. Ik hoor altijd de Nederlanders praten over die Uefa coëfficiënten.
Ken in België bijvoorbeeld geen enkele Anderlecht supporter die Europees voor Brugge, Genk of Standard zou supporteren, omgekeerd natuurlijk ook niet.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Overigens kan ik het ook nog uitbreiden naar clubs in het buitenland supporten puur omdat er Nederlanders voor spelen, ook al zo extreem suf.
Net alsof het dan opeens toffe spelers zijn en nooit sukkeltjes.
O, maar dat kan ik wel begrijpen. Ik heb dat met Belgische spelers in het buitenland ook wel. Dan ga je die wedstrijden toch met meer interesse bekijken.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Overigens kan ik het ook nog uitbreiden naar clubs in het buitenland supporten puur omdat er Nederlanders voor spelen, ook al zo extreem suf.
Net alsof het dan opeens toffe spelers zijn en nooit sukkeltjes.
Ik voorspel nu al dat Real Madrid enorm aan populariteit zal winnen als daar ooit een Frank de Boer voor de spelersgroep komt te staan. Brrrr, ik heb een hekel aan chauvinisme.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Ken in België bijvoorbeeld geen enkele Anderlecht supporter die Europees voor Brugge, Genk of Standard zou supporteren, omgekeerd natuurlijk ook niet.
Komt omdat Nederlanders van zichzelf nogal uitbundig en nuchter zijn. Fanatiek zijn we allemaal niet, echte vaderlandsliefde kennen we ook niet. Op de fanatiekere harde kernen en wat supporters bij de clubs na kennen we dit gevoel in Nederland ook niet echt. Dit komt vooral terug bij het Nederlands elftal. Ons Oranje Legioen is een lachertje en wordt Europees gezien ook uitgelachen. Komt vooral omdat het dagjesvolk is dat liever een feestje a la (het verschrikkelijke)carnaval viert en niet echte voetbalfans zijn.

The Silence of the Clowns - In de Hekken - indehekken.net
Nogmaals dit artikeltje 
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Jack (legendarisch) en Arno op de radio tijdens de goal van Kluivert: Kippenvel!!!!!
Zo hoor je ze niet meer tegenwoordig!!!!!
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Al is Jack tegenwoordig ook een nepper, doet er alles aan om niet pro-Ajax over te komen en is nu opeens een fervent AFC fan. Hij is wat mij betreft ook een clown. Fan wanneer het hem uitkomt.
Kracht van dit fragment gaat daarmee wel verloren helaas.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Snap daar werkelijk niets van, lijkt ook een typisch Nederlands fenomeen te zijn. Als ze een supporter zien van een rivaliserende club willen ze hem het liefst de kop van het lichaam meppen, maar dan wel die club supporten als ze Europees spelen.
Ik ben sowieso niet van het fysieke geweld (teken van zwakte) dus die vlieger gaat niet voor mij op. Daarnaast ben ik in de loop der tijd een stuk gematigder geworden. Niet meer dat puberale gedrag. Ik was altijd 100% anti-Ajax. Nationaal, internationaal. Maakte niks uit. Maar Ajax heeft voor mij in de loop der tijd aan sympathie gewonnen, mede door wisseling van coach en spelers, waardoor ik in Europa wel voor ze ben. Tenzij ze tegen Juventus spelen uiteraard.
Dat mag jij vinden. Ik begrijp het probleem alleen niet zo. Het is toch geweldig als een Nederlandse speler het zo goed doet bij een Europese topclub? Tenzij je een hekel hebt aan de betreffende club, dan kan het een ander verhaal zijn.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Al is Jack tegenwoordig ook een nepper, doet er alles aan om niet pro-Ajax over te komen en is nu opeens een fervent AFC fan. Hij is wat mij betreft ook een clown. Fan wanneer het hem uitkomt.
Kracht van dit fragment gaat daarmee wel verloren helaas.
AFC-fan is hij altijd al geweest, zijn zoon speelde daar ook. Heb een keer met mijn club AS'80 de finale van de districtbeker WEST II gespeeld tegen het team van zijn zoon (Jack was toen de trainer/coach van dat team) en hij liet wel heel graag merken aan iedereen dat hij er was....
Clown of niet.........het winnen van de CL zal ik nooit vergeten en ook de rondvaarttocht door de grachten niet. Kluivert scoorde de goal in de finale, maar Jari was de man in de wedstrijden daarvoor.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Al is Jack tegenwoordig ook een nepper, doet er alles aan om niet pro-Ajax over te komen
Daar slaagt-ie dan ook lekker in (maar niet heus). Deze kale PVV'er wil ik vanavond ook niet op de buis zien, als je letterlijk stelt dat je Real Madrid haat heb je niks in de CL-uitzendingen te zoeken. En dat geldt ook voor die andere kale die zich op het EK op walgelijke wijze uitliet over CR7.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Dat mag jij vinden. Ik begrijp het probleem alleen niet zo.
Het is ook geen probleem..
Ja hoor. als het een boeiende of leuke speler is wel.
Maar vaak boeit dat niet eens en gaat het er puur en alleen om dat het een Nederlander is, dat vind ik raar.
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Ik voorspel nu al dat Real Madrid enorm aan populariteit zal winnen als daar ooit een Frank de Boer voor de spelersgroep komt te staan. Brrrr, ik heb een hekel aan chauvinisme.
Dat was ook toen opeens Robben, Sneijder, Vaart daar gingen spelen, toen werd men in NL opeens en masse Real fan.
.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Ja hoor. als het een boeiende of leuke speler is wel.
Maar vaak boeit dat niet eens en gaat het er puur en alleen om dat het een Nederlander is, dat vind ik raar.
Ik heb ook absoluut niet met elke NL-se speler iets. Huntelaar zal me bijvoorbeeld een zorg zijn hoe hij het doet in het buitenland. Maar van een Sneijder, vd Vaart en Van Persie kan ik erg genieten. Dan volg ik de betreffende clubs toch met iets meer interesse. Maar ze moeten niet bij Milan gaan ballen
.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Ik ken er anders genoeg. Ik als Genk-supporter wens Anderlecht, Brugge en Standard het beste toe in Europa. Als ze spelen zal ik er zeker naar kijken en als ze winnen zal ik zeker heel blij voor hun zijn. Eén van men beste maten is Anderlecht-supporter, morgenavond ga ik samen met hem en nog een Gent-supporter Stuttgart-Genk kijken. Als Genk wint zullen zij ook enorm blij zijn. Genk vertegenwoordigt België in Europa, niet meer dan logisch dat ze morgen (de enige match die er deze week toe doet
) samen met mij voor Genk zullen juichen.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik heb ook absoluut niet met elke NL-se speler iets. Huntelaar zal me bijvoorbeeld een zorg zijn hoe hij het doet in het buitenland. Maar van een Sneijder, vd Vaart en Van Persie kan ik erg genieten. Dan volg ik de betreffende clubs toch met iets meer interesse. Maar ze moeten niet bij Milan gaan ballen
.
Ik raad iedereen aan om een neutrale voetbalkijker te worden. Kun je tenminste van alles genieten , als het maar rolt. Of is dat eerder een gave? 
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Daar slaagt-ie dan ook lekker in (maar niet heus). Deze kale PVV'er wil ik vanavond ook niet op de buis zien, als je letterlijk stelt dat je Real Madrid haat heb je niks in de CL-uitzendingen te zoeken. En dat geldt ook voor die andere kale die zich op het EK op walgelijke wijze uitliet over CR7.
Dat van Jack was inderdaad erg ongenuanceerd en als presentator tijdens dit soort neutrale uitzendingen dien je ook wel enige vorm van respect te tonen. Echter moet je niet te boos worden wanneer er kritiek wordt geuit op je mooiboy 
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Grueter blijft voor mij ook de beste van de NOS, hij neemt de spanning juist mee zodat 't lijkt alsof je zelf in het stadion zit.
Snoeks is echt verschrikkelijk, da's een slechte versie van Sierd de Vos.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Dat was ook toen opeens Robben, Sneijder, Vaart daar gingen spelen, toen werd men in NL opeens en masse Real fan.
.
stfuympos
-
- 13367 berichten
- 731 stemmen
Ik raad iedereen aan om een neutrale voetbalkijker te worden. Kun je tenminste van alles genieten , als het maar rolt. Of is dat eerder een gave?
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Kan van elk team genieten die goed voetballen, zoals Juve na Ajax tijd, Real rond de millenium, Barca dan de laatste 5 jaar maar ben alleen maar fan van 1 club.
Feyenoord 

rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Dat is dus het verschil tussen een voetballiefhebber en een fan 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Neuh, dan is er geen fuck aan. Ik moet me wel verbonden voelen met het team. Daarom kijk ik in principe alleen live-wedstrijden van AZ (en Nederlands elftal op EK's en WK's). Voor de rest kijk ik vrij weinig voetbal eigenlijk, alleen op een brakke zondag wil ik nog weleens Eredivisie kijken. Dit seizoen bijvoorbeeld nog geen CL-wedstrijd gezien, doe liever iets anders met mijn tijd. Oefenwedstrijden vind ik al helemaal zonde van mijn tijd.
Wat de A&L's en de depri's van deze wereld doen, zowat elke wedstrijd kijken die wordt uitgezonden, dat gaat me te ver. Wel respect voor die gasten, die moeten echt van het spelletje houden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Grueter blijft voor mij ook de beste van de NOS, hij neemt de spanning juist mee zodat 't lijkt alsof je zelf in het stadion zit.
Snoeks is echt verschrikkelijk, da's een slechte versie van Sierd de Vos.
En Sierd vindt dan weer Snoeks de enige goede commentator naast hem, want Snoeks bereidt zich ook goed voor. "Met twee keer de Telegraaf lezen doe je dat niet, al denken velen van wel" aldus De Vos.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
D-Day!
Zelden zo uitgekeken naar een wedstrijd. Real Mourinho vs Sir Alex United. De coach die menig man doet twijfelen aan zijn eigen heterosexualiteit vs de coach die bij menig vrouw hetzelfde effect heeft.
Ronaldo, Ozil, Rooney en Van Persie, herrlich! Bier, chips en kwijldoekjes bij de hand!

mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Overigens kan voetbal kijken best in meer stadions. Zat ook best vaak voor jaren terug bij AGOVV toen spelers als Huntelaar, Garcia Garcia, Mertens en Chadli daar rond liepen. Gezellig daar zitten en daarna bier drinken. Net als Vitesse waar ik tweemaal per jaar wel zit. M'n broertje is voor die club dus ga wel eens mee. Mooi dichtbij en lekker op de tribune zitten kan ik ook zo van genieten. Of in het buitenland naar de voetbal is ook leuk, als je op vakantie bent nog even besluiten kaarten te kopen. Ben zelfs weleens bij de eerste training van Bayern geweest (met Van Gaal toen nog als coach).
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Overigens kan voetbal kijken best in meer stadions. Zat ook best vaak voor jaren terug bij AGOVV toen spelers als Huntelaar, Garcia Garcia, Mertens en Chadli daar rond liepen. Gezellig daar zitten en daarna bier drinken. Net als Vitesse waar ik tweemaal per jaar wel zit. M'n broertje is voor die club dus ga wel eens mee. Mooi dichtbij en lekker op de tribune zitten kan ik ook zo van genieten. Of in het buitenland naar de voetbal is ook leuk, als je op vakantie bent nog even besluiten kaarten te kopen. Ben zelfs weleens bij de eerste training van Bayern geweest (met Van Gaal toen nog als coach).
Niks mis mee inderdaad en ook al is het een klein bedrag, je steunt de club (en het Nederlands voetbal) toch weer een beetje. Bij mij gaat dat echter niet op. Dan moet ik of naar Volendam (te ver om eventjes heen te gaan, misschien wel als er een kraker gespeeld wordt) of de Arena (ja daggg). Buiten Noord-Holland liggen de clubs allemaal wel redelijk dichtbij elkaar.
Heb destijds toen ik in Londen was voor Arsenal-AZ nog QPR-Crystal Palace meegepikt. Erg leuk om mee te maken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jack (legendarisch) en Arno op de radio tijdens de goal van Kluivert: Kippenvel!!!!!
Zo hoor je ze niet meer tegenwoordig!!!!!
Het enige wat Arno Vermeulen ooit goed deed, zijn commentaar bij die minuten. Kippenvel die 2. Die gegil van Jack is echt fantastisch. Net als op WK 98 met Bergkamp zijn goal.
Overigens terecht, als je al niet meer uit je dak mag gaan als Nederlander als een Nederlandse club in de CL finale 5 minuten voor tijd de 1-0 scoort...
Ik weet effe niet wie het is, maar bij de NOS is er nog 1 commentator die nog wel eens emoties gebruikt in zijn commentaar. Volgens mij Grueter, ik hoor zoiets altijd graag.
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Inderdaad dat is Grueter. Hij gaf onder andere commentaar bij die goal van Van Bronckhorst op het WK tegen Uruguay 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als dat Grueter is, dan is hij by far mijn favoriete NOS commentator. Ook niet zo lastig, de meesten kunnen er niks van. Ik mag overigens bij EL nog wel graag ten Napel en Reitsema horen. Die stemmen zijn zo enorm vertrouwd, blijft toch prettig. Ook al vergeet Theo nog wel eens een naam en grabbelt Evert 100x per wedstrijd in de bak der clichés.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.