- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Maar ik snap wel dat Feyenoorders de link tussen hun eigen club en Europees voetbal niet weten te leggen
Voor ons is dat wat makkelijker.
Hoho. Binnenkort staat de wedstrijd Roda uit op de planning.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Ja, Roda uit blijft altijd leuk. Duitse ontvangst op je mobiel in het stadion en ook de reclame is veelal Duits daar
Eens, maar nooit meer daarheen.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ik ben wel benieuwd of het vanavond al spektakel gaat worden bij Madrid - United. Vaak is de eerste wedstrijd toch voorzichtigheid troef. Madrid wil de nul behouden en United gaat vast inzakken en hopen op wat counters. Als je iets niet moet doen is het met ruimte in je rug spelen tegen Ronaldo.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
D-Day!
Zelden zo uitgekeken naar een wedstrijd. Real Mourinho vs Sir Alex United. De coach die menig man doet twijfelen aan zijn eigen heterosexualiteit vs de coach die bij menig vrouw hetzelfde effect heeft.
Ronaldo, Ozil, Rooney en Van Persie, herrlich! Bier, chips en kwijldoekjes bij de hand!

Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
D-Day!
, chips en kwijldoekjes bij de hand!
En postzegels.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3798 stemmen
Heb d'r gruwelijk veel zin in! Dat 't maar gauw kwart voor 9 is! 
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
(afbeelding)

Hoewel ik er zelf toch meer naar neig om de club uit je eigen land te supporten Europees.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
(afbeelding)

Sport 1 Select doet dus ook RM-Man Utd. Apart, omdat de NOS die ook al heeft, maar wel zo fijn dan ik dan Jeroen Grueter niet hoef aan te horen.
Voor wie zijn we eigenlijk? Ik zelf voor RM, maar ik gok er zo op dat alle Barcelonafans op dit forum jouw plaatje volgen.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Ik ben meer RM fan dan Barca fan maar ik ben vanavond wel voor Man United. Met name vanwege Van Persie.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Ronaldo zegt ook niet zo ijdel te zijn als de meeste mensen denken. "Er wordt gezegd dat ik niet langs een spiegel kan lopen zonder erin te kijken, maar dat is onzin. 's Ochtends sta ik maar een minuut in de badkamer. Als je net als ik gezegend bent met een goede kop haar, hoef je daar gewoon weinig aan te doen!"

schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Grueter? Is met afstand de beste van de NOS natuurlijk. Vermeulen en Snoeks zijn een drama.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
(afbeelding)
Beetje een vaag plaatje wat mij betreft. Wat zou een Tottenham of Chelsea nou tegen United hebben op het sportieve na? Enige wat ik uit dit plaatje kan concluderen is dat United normaal gesproken meer sportieve rivalen heeft dan Real Madrid of Barcelona
De top is breder.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Ik ben wel benieuwd of het vanavond al spektakel gaat worden bij Madrid - United. Vaak is de eerste wedstrijd toch voorzichtigheid troef. Madrid wil de nul behouden en United gaat vast inzakken en hopen op wat counters. Als je iets niet moet doen is het met ruimte in je rug spelen tegen Ronaldo.
Dat gebeurd wel vaker idd, ben je je eigen lekker aan het maken de hele dag omdat er mooie wedstrijd op het programma staat krijg je zo een kut wedstrijd.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Grueter? Is met afstand de beste van de NOS natuurlijk. Vermeulen en Snoeks zijn een drama.
Grueter is ook mijn favo, lekker enthousiast en verkondigd geen onzin blijft gewoon wedstrijd gerelateerd. Die andere twee zijn drama, Vermeulen is zoooo saai.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Grueter heeft de uitzonderlijke gave spanning uit de wedstrijd te praten. En hij heeft een irritante stem. Laat hem lekker zwemmen of ijshockey doen.
Snoeks is ook niets, Vermeulen is op de radio dan weer prima. Elshof is niets, bij Kooke denk ik steeds aan strafcorners. Enkel Roelfs vind ik wel aardig.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hoewel ik er zelf toch meer naar neig om de club uit je eigen land te supporten Europees.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Dat is ook eigen belang (zoals dat altruïsme überhaupt niet bestaat, maar dat terzijde). Punten voor Nederland betekent voor je eigen club meer kans op Europees voetbal.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Een club supporten zie ik dan ook als een actieve bezigheid. Oftewel, ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om Ajax alleen maar op televisie te zien. Je moet er dus wel actief mee bezig kunnen zijn. Een echte fan van z'n club heeft het stadion dus ook wel (meerdere malen) van binnen gezien wat mij betreft. Anders ben je eerder een liefhebber van iets, de behoefte om er actiever bij betrokken te zijn is er niet.
Overigens kan ik in onmogelijk voor een club als Feyenoord juichen Europees, dus dat gaat ook niet helemaal op. Het zijn dan ook meer de liefhebbers dan de diehard fans die de andere/rivaliserende clubs dan wel supporten Europees gezien. Nou is het zo dat Feyenoord nooit Europees speelt, dus eigenlijk gaat dit argument niet meer op
Ik kon beter PSV gebruiken in de vergelijking, al gaat ook die vergelijking weer niet op omdat zij zichzelf niet eens een Europees succes gunnen(trieste club). Er blijft zo weinig over van de concurrenten Europees gezien haha.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Grueter heeft de uitzonderlijke gave spanning uit de wedstrijd te praten. En hij heeft een irritante stem. Laat hem lekker zwemmen of ijshockey doen.
Snoeks is ook niets, Vermeulen is op de radio dan weer prima. Elshof is niets, bij Kooke denk ik steeds aan strafcorners. Enkel Roelfs vind ik wel aardig.
Grueter is het beste wat de NOS te bieden heeft en zijn stem is verre van irritant. Wat hij wel heeft: Te enthousiast in het begin van een wedstrijd (bij gemiste kansen, mooie acties, etc) dat hij bij doelpunten in het vervolg van de wedstrijd dat niveau van enthousiasme niet kan vasthouden en dus te vroeg gepiekt heeft.
Snoeks is ook goed, maar probeert iets te vaak grappig uit de hoek te komen en verliest de wedstrijd uit het oog. De rest vind ik ook niets.
Van Gelder op de radio blijft natuurlijk de beste (vooral de radio-verslagen in het seizoen '94/'95 dat Ajax de CL won, legendary!!!!!)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Dat is ook eigen belang (zoals dat altruïsme überhaupt niet bestaat, maar dat terzijde). Punten voor Nederland betekent voor je eigen club meer kans op Europees voetbal.
Moet je maar kampioen worden, dan speel je sowieso Europees voetbal.
En je hebt toch ploegen als PSV die er alles aan doen om Europees te verliezen. Waarom zou je zo een ploeg dan moeten steunen?
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Inderdaad volkomen idioot chauvinisme.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens met Nomak. Erg vreemd ja.
Sierd verslaat Real - Man U toch wel?
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad volkomen idioot chauvinisme.
Overigens kan ik in onmogelijk voor een club als Feyenoord juichen Europees, dus dat gaat ook niet helemaal op. Het zijn dan ook meer de liefhebbers dan de diehard fans die de andere/rivaliserende clubs dan wel supporters Europees gezien. Nou is het zo dat Feyenoord nooit Europees speelt, dus eigenlijk gaat dit argument niet meer op
Ik kon beter PSV gebruiken in de vergelijking
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Lekker belangrijk die punten.
Moet je maar kampioen worden, dan speel je sowieso Europees voetbal.
En je hebt toch ploegen als PSV die er alles aan doen om Europees te verliezen. Waarom zou je zo een ploeg dan moeten steunen?
Euhm, ook aanzien des competities en daarmee gepaarde gelden richting die competitie? En geld richting clubs direct uit de prijzenpot. Zo maak je elkaar sterker en wordt het voetbal bij je eigen club beter (als het goed is) en worden de resultaten ook Europees beter. Dus punten zijn belangrijk ja.
@ Gillie24, en wie deed het radiocommentaar samen met Van Gelder (zeker bij de finale?)
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
Eens met Nomak. Erg vreemd ja.
Sierd verslaat Real - Man U toch wel?
.
Je verheugt je nu al de bordelen in Madrid?
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Inderdaad!
Overigens kan ik het ook nog uitbreiden naar clubs in het buitenland supporten puur omdat er Nederlanders voor spelen, ook al zo extreem suf.
Net alsof het dan opeens toffe spelers zijn en nooit sukkeltjes.
gillie24
-
- 2637 berichten
- 1735 stemmen
@ Gillie24, en wie deed het radiocommentaar samen met Van Gelder (zeker bij de finale?)
Ik kan mij de co-commentator van Jack niet voor de geest halen, dus zeg het maar....
Leo Driessen? Ron de Rijk?
Edit: Arno Vermeulen dus!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Doet ie alleen bij thuiswedstrijden van Valencia
.
Al zit ik wel te wachten op de anekdotes, de namen van mij niet bekende rondborstige modellen en Madrileense horeca tips
.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Ik kan mij de co-commentator van Jack niet voor de geest halen, dus zeg het maar....
Leo Driessen? Ron de Rijk?
Of Bas Ticheler 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.