- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat kan. Dat Clasie bij Oranje een jaar terug al moeiteloos het baltempo van Sneijder, v der Vaart en van Persie kon volgen zegt wat mij betreft genoeg.
Dat had Maher trouwens ook. Weinig spelers die dat meteen hebben.
Het grappige is ook dat Clasie met zijn enorme geringe lengte zijn tegenstander fysiek vaak de baas is, doordat hij gewoon veel feller is dan de meeste voetballers in de Eredivisie. Daarnaast is zijn acceleratie goed en heeft hij, zoals je al aangaf, een snelle balbehandeling - dat doet denken aan dat van Sneijder. Dat maakt Clasie nog lang geen wereldvoetballer, maar hij is op de goede weg. Maar die laatste stappen zijn vaak het lastigst.
Verder eens met DMF.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Buiten dat om beheerst hij alle aspecten en is hij de Eredivisie allang ontgroeid
Niet mee eens. Daarvoor moet hij veel meer wedstrijden goed spelen en in die wedstrijden veel constanter. Af en toe een schitterende actie is niet genoeg om de Eredivisie ontgroeid te zijn.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Tsja wat is wereldtop? Dan heb je het over de beste 10/20 spelers ter wereld. Zou heel wat zijn als Clasie dat gaat halen, maar dat moet je ook niet direct verwachten. Afgelopen 10 jaar hebben we Robben en Sneijder gehad, en op dit moment Van Persie, en daar heb je de wereldtoppers wel mee gehad. Dat moet ik echt nog maar zien. Geldt ook voor Eriksen trouwens, die inmiddels wel echt al heel lang stagneert en slechts sporadisch zijn klasse toont. Vind ik Clasie heel wat constanter al zeker anderhalf seizoen. Maher heeft ook geen enorm goeie eerste seizoenshelft gehad, komt nog duidelijk te kort als de tegenstander wat fysieker is ingesteld. Lijkt me voor al deze spelers perfect om in de Eredivisie te blijven en echt te laten zien wat ze in hun mars hebben.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Misschien hier eens een kijkje nemen Nomak?

Kos zegt dat Eriksen, Maher en Van Ginkel mijlenver verwijderd zijn van internationaal topniveau en dat ze dat ook niet gaan halen.
Vervolgens vraagt j0enne welke talent uit Nederland dat wel gaan halen. En dan krijg je dat soort namen. Lijkt me sterk dat die allemaal internationaal topniveau gaan worden.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik zie mijn glas halfvol maar Tonny en Jean-Paul zeker. Woudenberg, Sleegers en van Beek moet nog blijken maar voor de andere (exclusief van Beek) is Europese subtop geen onrealistische doelstelling. Van Beek moet nog blijken.
Dan heb je natuurlijk nog het argument dat ze het eerst in Nederland moeten laten zien, klopt maar het is maar een prognose. Al is het talent zo groot dat ik dat vertrouwen wel uit durf te spreken. Jean-Paul en Tonny zijn iig exceptionele buitencategorie.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tsja wat is wereldtop? Dan heb je het over de beste 10/20 spelers ter wereld. Zou heel wat zijn als Clasie dat gaat halen, maar dat moet je ook niet direct verwachten. Afgelopen 10 jaar hebben we Robben en Sneijder gehad, en op dit moment Van Persie, en daar heb je de wereldtoppers wel mee gehad. Dat moet ik echt nog maar zien. Geldt ook voor Eriksen trouwens, die inmiddels wel echt al heel lang stagneert en slechts sporadisch zijn klasse toont. Vind ik Clasie heel wat constanter al zeker anderhalf seizoen. Maher heeft ook geen enorm goeie eerste seizoenshelft gehad, komt nog duidelijk te kort als de tegenstander wat fysieker is ingesteld. Lijkt me voor al deze spelers perfect om in de Eredivisie te blijven en echt te laten zien wat ze in hun mars hebben.
Eens met je verhaal. Maar de wereldtop is wat mij betreft wel wat groter. Zeker 30/40 spelers. Als het er niet meer zijn.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Eriksen is een fantastische speler met veel technische vaardigheden, enorm veel spelintelligentie en veel snelheid en loopvermogen. Eigenlijk alles wat een moderne middenvelder moet bezitten. Het enige wat hem bij de top weg kan houden is zijn houding. In topduels zie je hem vaak bikkelen en is hij fanatiek, tegen de mindere tegenstanders is hij inderdaad te vaak onzichtbaar. Dit seizoen is wat dat betreft wel typerend. Besliste met goed spel of goals/assists al enkele topwedstrijden, maar tegen ploegen als Roda of Vitesse is hij net zo anoniem als de meeste anderen. De enige echte tegenstander van Eriksen om de top te halen is Eriksen zelf. Wat dat betreft slaat het nergens op dat hij twijfelt over verlenging. Hij zou nog zeker 2 seizoenen moeten blijven, wekelijks minimaal een 7 scoren, meer scoren en meer aanwezig zijn in ALLE wedstrijden. En dat stoort me, want ik weet wat hij kan. Het is zeer storend dat hij dit niet wekelijks laat zien. Maar laten we reeel blijven, hij is ook pas 20 of 21.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De eerste naam die genoemd moet worden is uiteraard Strootman.
Op basis van zijn CL en WK/EK eindronde wedstrijden die hij nooit speelde? Of zijn gewonnen prijzen?
Strootman is een prima speler, kan echt ver komen, maar hij is ook nog net zo wisselvallig als bv Eriksen. Strootman is in een hoop topduels ook erg matig geweest. Boos kijken en veel schoppen is niet altijd een goede wedstrijd spelen. Strootman zou na dit seizoen ongeacht de eindstand nog bij PSV moeten blijven.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Juventus is al 16 duels ongeslagen in Europa. De laatste nederlaag werd toegediend door Fulham in maart 2010. Geen enkele andere club heeft op dit moment een reeks van meer dan 10 duels zonder nederlaag in Europa. Dat jullie het even weten
.
Buffon; Caceres, Peluso, Barzagli, Bonucci; Lichtsteiner, Marchisio, Pirlo, Vidal; Vucinic, Matri.
Ik verwacht zeker geen walk-over vanavond. Kleine overwinning voor de Oude Dame.
Forza Juve 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Word er ergens nog Valencia - PSG op televisie uitgezonden ?
Edit : Sport 1 
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3799 stemmen
Zometeen Valencia - PSG kijken.
Celtic - Juventus gaat volgens mij echt een ongelofelijke baggere partij worden.
Van Vucinic, Matri en Peluso word je nou niet bepaald vrolijk, dan kijk ik liever naar Zlatan, Lavezzi, Pastore en Co.! 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Pfff, meteen al 0-1 voor Juventus. Weg leuk affiche.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Juventus is er nu al wel, al zou Celtic zelfs nog met 2-1 winnen, dan heb je nog een prima resultaat.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3799 stemmen
Lavezzi! 0-1! 
Die zijn d'r dus ook al.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Achja, deze potjes zijn opwarmertjes voor Real-Man Utd natuurlijk. En een dag later Ajax-Steaua, voor mij althans.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Ajax - Steaua. Dat zal wel even wennen zijn qua niveau
. Maar is idd waar ja. Ik vond het wel fijn om Celtic te loten maar voetballend heb je er weinig van te duchten, zeker over twee wedstrijden.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ajax - Steaua. Dat zal wel even wennen zijn qua niveau
. Maar is idd waar ja. Ik vond het wel fijn om Celtic te loten maar voetballend heb je er weinig van te duchten, zeker over twee wedstrijden.
Het is geen CL nee. Maargoed, ben er blij mee dat er nog wat over is. Overigens heeft die voorzitter van Steaua een grote bek en roept hij dat zij met 2-0 winnen. Hoop dat Ajax die kaffertjes met 4-0 naar huis stuurt. Ik ga er ook heen, verwacht wel een galapotje van de thuisclub 
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Ik ben uiteraard ook voor je cluppie donderdag. Treurig dat er nog maar één Nederlandse club Europees actief is. Maar goed, daar is al genoeg over gezegd. Ik verwacht geen problemen voor
Ajax deze ronde.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik ben uiteraard ook voor je cluppie donderdag. Treurig dat er nog maar één Nederlandse club Europees actief is. Maar goed, daar is al genoeg over gezegd.
Heel triest inderdaad. Nou blijkt Twente gewoon bagger dit seizoen, maar PSV had er nooit uit mogen vliegen. Ook jammer, want na de winter krijg je ook in de EL mooie affiches. Als Ajax en Chelsea hun ronde doorkomen, dan komt er een mooie clash aan. Ajax zal best een goede naam in Engeland hebben na de potjes tegen Man Utd, Man City en de A jeugd van Liverpool (0-6 voor Ajax in NexGen Series).
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Het is dat het mijn cluppie is maar door het te grote klasseverschil is dit wel een boring wedstrijd zeg, pfff.... Ze hadden het net zo goed schriftelijk af kunnen doen. Lol dat Barca van dit Celtic heeft verloren.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Scheelt natuurlijk wel dat je al 0-1 maakte. Anders had je ook tegen hun verdediging op moeten beuken, net als Barca en Benfica. Maar Juventus gaat makkelijk door.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
PSV 0-2 in Valencia voor. Dat is dus al klaar.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3799 stemmen
Was het maar zo'n feest dat we weer in de CL zaten!
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

Ja zeg, wat lijken die namen op elkaar. Uiteraard bedoel ik die andere door extern geld gefinancierde club 
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Freudiaanse verschrijving A&L?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
+
+ 
Voor wie de voorzitter niet kent:
De man zit nu in Dubai verscholen, want anders pakken ze hem voor allerlei corrupte zaken op.
Tevens:
Wat een weirdo zeg...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Valencia en Celtic, schandalig dat die teams de tweede ronde hebben bereikt. Amateur hour.. Zelfs geen Sierd die een monoloog doet over de voortreffelijke bordelen tegenover het Mestalla. Im outta here.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.