- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Hoe zit het eigenlijk met Zanka, lijkt tot nu toe tegen te vallen hoor ik zo links en rechts.
Heeft z'n vorm nog niet echt gevonden. Gewenst duo Marcelo en Zanka hebben nog tijd nodig om aan elkaar te wennen. Op de lange duur maak ik me geen zorgen over Zanka, heeft bij Kopenhagen bewezen een goede verdediger te zijn.
Dat Bouma en Hutch nog in de basis staan is niet ideaal maar het grootste probleem lag vorig jaar niet aan de verdediging maar het middenveld dat verdedigend behoorlijk steken liet vallen waardoor we in de omschakeling veel doelpunten tegen hebben gekregen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
heeft bij Kopenhagen bewezen een goede verdediger te zijn.
Kopenhagen is geen PSV. Net zoals met Sana is het maar afwachten wat er van gaat komen. Maar goed; transfervrije status is het risico waard.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Kopenhagen is geen PSV. Net zoals met Sana is het maar afwachten wat er van gaat komen. Maar goed; transfervrije status is het risico waard.
Maakte toch deel uit van het Kopenhagen dat vorig jaar de knock-out fase van de CL haalde. En een jaar geleden kostte de beste man nog ongeveer €4m. Wat mij betreft ook van een andere orde van grootte dan Tobias 'vijf-doelpunten-in-twee-jaar' Sana.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Twee keer geel binnen 30 sec. Onhandige actie van Crisanto maar Neymar maakt er wel weer een show van!
Honduras op 1-0 tegen Brazilië maar nu met 10 man.
Edit: En 1-1 Leandro Damiao
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maakte toch deel uit van het Kopenhagen dat vorig jaar de knock-out fase van de CL haalde. En een jaar geleden kostte de beste man nog ongeveer €4m. Wat mij betreft ook van een andere orde van grootte dan Tobias 'vijf-doelpunten-in-twee-jaar' Sana.
Lekker boeiend hoeveel hij scoorde in Zweden. Het gaat om zijn potentie. Je hebt vaak zat vrij matige spelers met een topjaar gezien. Ik zie liever een talentvolle speler die aan het begin van zijn carriere dan nog wat mindere cijfers kent.
Zanka is natuurlijk gewoon een risicoaankoop, net als Sana overigens. Zanka was een jaar uit de running en speelde ook maar in de Deense liga, die nog een stuk onder de Eredivisie ligt. Kan best prima uitpakken, maar een zekerheidje is hij allerminst.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Enige efficiëntie komt wel van pas hoor bij een aanvaller. En met 23 al vrij oud voor een talent met potentie. Maar goed, we zullen het zien morgen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Enige efficiëntie komt wel van pas hoor bij een aanvaller. En met 23 al vrij oud voor een talent met potentie. Maar goed, we zullen het zien morgen.
We zullen het morgen niet zien, want Sana zit nog niet bij de selectie 
En verder zeggen de statistieken me weinig. Als onze masterscout John Steen Olsen, ontdekker van elke goede Scandinavier bij Ajax, hem goed vind, dan geloof ik in zijn oordeel. En uiteraard heb je geen zekerheid, maar dat heb je met Narsingh ook niet.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
We zullen het morgen niet zien, want Sana zit nog niet bij de selectie 
Was hij ook te dik bij Ajax aangekomen? 
En verder zeggen de statistieken me weinig. Als onze masterscout John Steen Olsen, ontdekker van elke goede Scandinavier bij Ajax, hem goed vind, dan geloof ik in zijn oordeel. En uiteraard heb je geen zekerheid, maar dat heb je met Narsingh ook niet.
Tja, als we zo doorredeneren dan heb je zelfs met Messi geen zekerheid.
In ander nieuws:
Op de jaarlijkse Otten cup kopt doelman Bertrams (vanaf 4:30) PSV naar de halve finale.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Njah, wij hebben momenteel Blind op precies dezelfde plek. Daar ga je ook geen oorlog mee winnen. In de voorbereiding was het weer huilen met de pet op tegen Engelse degradanten en amateurs......
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik schat Blind nog hoger in dan Bouma.
Hoor jij nu trouwens niet in een roze string op een boot te dansen?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Haha Brazilie alweer achter, 1-2.
Je snapt me verder wel depri. Sana heeft geen grootse statistieken, Narsingh heeft slechts 1 goed jaar bij een subtopper gespeeld. Het zijn geen spelers waarbij je zeker weet dat ze een topclub echt sterker maken. Overigens is dit geen jaloerse reactie ofzo, ik had Narsingh ook graag erbij gehad. Maar de feiten liegen ook weer niet.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen

God wat flauw, haha.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Naast Suarez heeft het Engelse publiek Neymar ook al geschoten. Eerste helft al uitgefloten en nu bij elke tegenslag uitgelachen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar wel 2-2 vanaf 11 meter maken....
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Hoe kwalificeer je je eigenlijk voor de OS? Heb daar echt totaal niks van meegekregen. Heeft Nederland niet meegedaan aan de kwalificatie ofzo? Ik vind het ook al allemaal van die rare landen die meedoen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Uitgeschakeld in de kwalificatie. Volgens mij was dat die wedstrijd tegen de Oekraïne waarin ze al heel snel thuis achter kwamen door onoplettendheid.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Kwalificatie heb je op jeugdtoernooien geloof ik. Halve finale halen is vaak dan een ticket voor de Spelen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Normaliter vind ik Engels voetbal leuk om te kijken maar de ontzettende domheid van dit team GB (uitgezonderd Giggs) is tenenkrommend om naar te kijken.
Nu nog een half uur verlenging...
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Schijnt van horen zeggen in de wandelgangen dat er naar verluidt een driejarig contractt voor Mathijsen klaar zou liggen... Iets teveel van het goede
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
En Psycho verliest weer met penalties. De blinde Sturridge mist als enige in de reeks.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Je denkt toch niet dat ik alleen ga hé? Beetje flauw van je om de dag van tevoren af te bellen wanneer je me al weken vraagt om samen te gaan met jou en je matties.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Pfoee, het is weer even wennen om op de brakke zondag richting voetbal te gaan. Beetje jammer, zo midden in de vakantie. Gelijk elke zondag weer een verplichte voetbaldag. Liever nog even een maandje wachten. Ook vanwege de OS, al boeien de atletiek onderdelen me nauwelijks. Ligt station Zwolle er ook nog eens uit de komende maanden, lekkere reisjes worden dat 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Je doet net of het voor het eerst was. Volgens mij begon de Eredivisie de afgelopen 2 jaren minstens zo vroeg, zo niet een week vroeger. Eigenlijk start ie pas volgend weekend he. Dacht trouwens dat jij een commercieel potje als de JCS wel zou boycotten? 
Ik ga trouwens voor een 2-1 voor.....jaja helaas....PSV
Vrees dat Ajax teveel namen mist om een zeer gemotiveerd PSV te pakken. Ik hoop vooral dat iedereen van Ajax heel blijft en volgende week volle bak tegen AZ kan spelen. Overigens hoop ik dat ik er naast zit en dat we vandaag met 4-0 winnen. JCS is geen boeiende prijs, maar het is wel een echte prijs natuurlijk. En die moet je pakken.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Klopt, vorig jaar was het dus ook kut. Mis je wedstrijden omdat je nog op vakantie gaat in de zomer. Erg bout. Nu is het ook niet nodig, want volgend jaar is er ook geen toernooi in de zomer. Waarom dan in april al klaar zijn met voetbal?
JSC ga ik trouwens altijd al heen, vaak een lekker sfeertje en de eerste wedstrijd vh seizoen waar de harde kern er ook weer is. No problemo dus
Prijs is een prijs, al weegt het niet zo zwaar. Leuk om te winnen. Vorig jaar verloren we ook, maar toch een fijne dag gehad 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nouja, spelers hebben ook vakantie nodig (en er volgen vaak interlands eind vh seizoen) en de voorbereiding begint alweer in juni, dus je kan ook niet heel veel later eindigen. Zie Eriksen nu, die is vandaag nog niet inzetbaar omdat hij nog zoveel heeft gespeeld en oververmoeid is geraakt na 2,5 jaar topvoetbal zonder vakantie.
ArenA wel strak uitverkocht, levert ieder geval een sfeertje op dat bij een topaffiche past.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
... een zeer gemotiveerd PSV...
En van Ajax hoeft het niet zo nodig?
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
En van Ajax hoeft het niet zo nodig?
Ik denk minder. Voor PSV ligt er als ploeg met 4 matige jaren achter de rug toch meer druk. Spelers als Von Boml zullen ook wel weer fanatiek zijn, was ie vroeger al tegen ons
Iets met 0-4 enzo 
Ajax mist de nodige basisspelers, PSV is compleet. Ajax zal ook alles gaan geven lijkt me, maar ik denk dat je me wel snapt. Ik merk de laatste dagen meer dat PSV dit als topwedstrijd ziet en Ajax het als het slot van de voorbereiding lijkt te zien. Althans, is mijn gevoel.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Is ook alweer een tijdje terug dat Ajax de JC-schaal won he? Het is ook een onbelangrijke prijs zo aan het begin van het seizoen. Er valt niks vanaf te leiden. Elke club is nog zoekende naar hoe ze het beste kunnen spelen. Maar goed, hoop uiteraard dat Ajax gewoon wint.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Johan Cruijff Schaal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
2007 voor het laatst.
In 2010 en 2011 verloor Ajax beide duels.
Maar raad eens wie in die 2 seizoenen de titel pakte? 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Ajax zal ook alles gaan geven lijkt me,
Precies, allebei de ploegen willen niet van elkaar verliezen en dat zal bij Ajax niet minder aanwezig zijn dan bij PSV.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.