• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.165 films
  • 12.397 series
  • 34.337 seizoenen
  • 651.612 acteurs
  • 199.699 gebruikers
  • 9.420.740 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vind Boerrigter zeer zorgwekkend qua fysiek.

Rugblessures kunnen klote zijn, maar wanneer iemand 4.5 van de afgelopen 5 jaar fit is geweest vind ik dat wat overdreven. De laatste scan was positief (geen scheurtjes meer) en hij kan weer pijnloos spelen dus ik zie het probleem niet.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Je vergeet alleen dat Boerrigter nu bij Ajax speelt en dat er lichamelijk veel meer van je wordt gevraagd. En hij zit ook maanden in het ritme van 3 duels in 7 of 8 dagen. Niet te vergelijken met wat hij bij RKC moest tonen.

Als speler is hij ruim voldoende, maar als topsporter is het afwachten.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ik ga er ook niet vanuit dat het rond komt. Ik hoop trouwens veel meer op een nieuwe CV van goed niveau. Liever dat ze daar eens alle tijd in gaan stoppen. Muniesa, Moisander, Nuytinck, Mathijsen...zoveel namen al voorbij zien komen, maar niemand is gehaald. Ik zie graag een routinier voor 2 seizoenen komen. Want Denswil is natuurlijk de toekomst van Ajax achterin. Heerlijke speler, speelt erg volwassen voor zijn leeftijd. Die jongen moet je wel genoeg perspectief bieden.

Denk trouwens dat PSV de Fruitschaal wint. Zou ik ook geen ramp vinden, meestal wint de winnaar van de JCS de landstitel niet haha. PSV is momenteel een stapje verder dan Ajax, al weet ik zeker dat Ajax ook nu weer een goede gooi naar de titel zal doen. Loopt veel talent en kwaliteit. En er is eindelijk stabiliteit. De Boer begint aan zijn 3e seizoen, is sinds Ronald Koeman bij Ajax niet meer voorgekomen.

PSV zal komende zondag voor de 9e keer de schaal winnen. Lijkt me een goede aanleiding om de schaal maar te herbenoemen naar de uitreiker van die dag...

Aangezien de naamgever toch nooit aanwezig is.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

depri83 schreef:

Lijkt me een goede aanleiding om de schaal maar te herbenoemen naar de uitreiker van die dag...

Sterk

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

PSV zal komende zondag voor de 9e keer de schaal winnen. Lijkt me een goede aanleiding om de schaal maar te herbenoemen naar de uitreiker van die dag...

Inderdaad, dat zal de schaal extra cachet geven, zelfs de namen Pele of Maradona verbleken!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Die Eindhovense arrogantie ook

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je vergeet alleen dat Boerrigter nu bij Ajax speelt en dat er lichamelijk veel meer van je wordt gevraagd. En hij zit ook maanden in het ritme van 3 duels in 7 of 8 dagen. Niet te vergelijken met wat hij bij RKC moest tonen.

Als speler is hij ruim voldoende, maar als topsporter is het afwachten.

En het is weer zover...

Boerrigter waarschijnlijk ook niet tegen psv

Die gast heeft nog meer last van zijn rug dan een groep opa's van 90 bij elkaar.

Als je kijkt naar wie dr allemaal niet meespelen (Eriksen & vd Wiel rust, Boerrigter, Sulejmani en Enoh geblesseerd) acht ik de kans dat PSV wint ook een stuk groter.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Blijkbaar heb ik te vroeg gejuicht dan. Maar Psv afmaken met een vracht aan reserves is niks nieuws voor ons.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

PSV lijkt me morgen gewoon favoriet ja. Geen schande, Ajax kan de nodige namen niet opstellen. Maar geeft niet, ik verwacht alsnog een spannend potje. En als we hem verliezen, ach. Als we hem winnen, leuk. Maar meer niet.

Johan Cruijff heeft groot gelijk dat ie bij deze veredelde oefenpot wegblijft. Hoe het ding heet zal mij worst wezen. Noem het gewoon de KNVB Supercup ofzo. Al is de Johan Cruijff Schaal ook prima, eerbetoon naar onze beste voetballer ooit.

En Boerrigter...zucht. Laat die jongen lekker de komende 2 maanden meespelen in jong Ajax, kan hij misschien op wat lager niveau helemaal fit raken. Dit pappen en nathouden gevoel wat ik er nu van krijg is niks. Hier heeft niemand iets aan. Positief is wel dat Fischer daardoor veel zal spelen. Wat een fijne speler

Enne, Ajax wil Anita zijn contract openbreken en verlengen tot 2016. Daarmee zou hij qua salaris grootverdiener binnen Ajax worden. Terecht.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Zit sowieso nog helemaal niet in de voetbalsfeer. Eerst moeten de Olympische Spelen klaar zijn en dan komt het voetbal wel weer. Laat die zuiderboeren die schaal morgen maar pakken, pakken wij de belangrijkste schaal aan het einde weer.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik zit altijd in de voetbalsfeer. Eerst genoten van de landstitel, toen een maand EK, toen begon de voorbereiding weer en morgen is de Cruijffschaal

En deze maand is ook nog Olympisch Voetbal

Kijk liever naar een oefenduel van Ajax dan naar zo'n saaie B sport als wielrennen Goh, die tour is echt een maand lang Ned 1 op tv vermijden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Positief is wel dat Fischer daardoor veel zal spelen. Wat een fijne speler

Die gaat nog wel een terugval krijgen. Bij de A1 was hij ook relatief instabiel m.b.t. prestaties. Zou me niks verbazen als hij tegen PSV gewoon moet banken van Frank en we weer mogen gluren naar Ebecillio. Op de langere termijn is Fischer natuurlijk een speler waarvoor je naar de ArenA komt, de klasse spat er bij hem vanaf op ongekend niveau.

Fijne jongens die Denen!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik heb er ook weer zin in. Ik merk wel dat ik vooral nog moeite heb om van het hogeschoolvoetbal van España over te schakelen naar Feyenoord. Goh, dat is toch een bitere pil.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik zit altijd in de voetbalsfeer. Eerst genoten van de landstitel, toen een maand EK, toen begon de voorbereiding weer en morgen is de Cruijffschaal

En deze maand is ook nog Olympisch Voetbal

Kijk liever naar een oefenduel van Ajax dan naar zo'n saaie B sport als wielrennen Goh, die tour is echt een maand lang Ned 1 op tv vermijden.

Hoe staat het ervoor met de Olympische voetbalstrijd eigenlijk? Dat is nou juist 1 van de weinige sporten die ik niet kijk op de OS.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

@ Materny, absoluut niet bang voor. Ik denk zelfs dat Ebecilio in jong Ajax gezet wordt als de Boer de selectie gaat verkleinen tot 19 spelers.

@ NW, lijkt me ook wennen ja. Ik heb daar als Nederlander minder moeite mee na dat steenkolenvoetbal van Oranje dit EK

@ mm, kwartfinales mannen zijn vandaag. Ik heb er overigens nog weinig van gezien. Alleen 2x een deel van team Great Britain, kan ik toch zeggen dat ik Giggs op een eindronde zag spelen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Snap eigenlijk niet zo goed dat Wales, Ierland en Schotland onder de vlag van GB sporten op de OS, maar normaal altijd voor hun eigen land voetballen etc.

Zo te zien gaat Brazilië de gouden plak halen op de OS.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

@ Materny, absoluut niet bang voor. Ik denk zelfs dat Ebecilio in jong Ajax gezet wordt als de Boer de selectie gaat verkleinen tot 19 spelers.

Zolang Derk fit blijft wel ja, dan zal Fischer de tweede man op links zijn. Maar als Derk weer gaat kwakkelen met zijn rug (ongelovelijk dat ik er gisteren nog van overtuigd was dat het goed zat ) dan krijgen we dat hopeloos gebrei van Lorenzo weer.

M.b.t. morgen. Frank brengt Derk en Viktor om verschillende redenen langzaam. Ik zie hem Derk niet inzetten als hij niet op 100% zit, en ik zie hem de jeugdige Viktor niet voor de leeuwen gooien. Misschien een invalbeurt oid.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

moviemafketel schreef:

Snap eigenlijk niet zo goed dat Wales, Ierland en Schotland onder de vlag van GB sporten op de OS, maar normaal altijd voor hun eigen land voetballen etc.

Zo te zien gaat Brazilië de gouden plak halen op de OS.

Is een uitzondering, omdat Londen de Spelen heeft en er een Britse ploeg geformeerd moest worden. Overigens zit er geen Schot of Ier (schrijf je dat zo?) in TGB. Zeker de Schotten weigerden meteen om onder de vlag van GB te spelen. En de spelers uit Wales zingen het God save the queen ook niet mee. Zitten 5 spelers uit Wales nu in en de rest is Engels. Vrij gevoelig onderwerp daaro.

Brazilie pakt normaal gesproken goud ja. Neymar, Hulk, Thiago Silva, Pato en peperdure talenten als Oscar (voor 30 miljoen naar Chelsea) maken tot nu toe iedereen in.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

M.b.t. morgen. Frank brengt Derk en Viktor om verschillende redenen langzaam. Ik zie hem Derk niet inzetten als hij niet op 100% zit, en ik zie hem de jeugdige Viktor niet voor de leeuwen gooien. Misschien een invalbeurt oid.

Steek mijn hand in het vuur dat Fischer morgen speelt als Boerrigter niet kan. En gezien zijn verleden zal hij morgen vast niet spelen. Lijkt me ook heel verstandig.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Waar zenden ze die voetbalwedstrijden van de OS eigenlijk live uit? Ik zou Brazilië wel eens een keer aan het werk wilen zien.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Nos.nl waarschijnlijk wel, op een livestream.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Bron: Facebook Ajax

De selectie voor de Johan Cruijff Schaal is bekend:

Kenneth Vermeer

Jasper Cillessen

Toby Alderweireld

Vurnon Anita

Kolbeinn Sigthórsson

Siem de Jong

Lorenzo Ebecilio

Theo Janssen

Daley Blind

Davy Klaassen

Lasse Schöne

Aras Özbiliz

Ricardo van Rhijn

Thulani Serero

Dico Koppers

Joël Veltman

Mitchell Dijks

Viktor Fischer

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Vermoedelijke opstelling PSV: Tyton; Hutchinson, Marcelo, Bouma, Willems; Van Bommel, Toivonen, Strootman; Narsingh, Lens, Mertens

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Blind, Dijks, Anita, Janssen, De Jong, Ozbilliz, Sigthorsson, Fischer/Ebecilio.

'Sana, Eriksen, Sulejmani, vd Wiel, Enoh en Boerrigter' ontbreken nog. Moet helaas toegeven dat PSV een dikke streep voor lijkt te hebben. Des te beter als we jullie in de sterkste formatie te pakken kunnen krijgen terwijl we zelf basismateriaal moeten missen; dan is het meteen weer crisis in Eindhoven haha.

Hoe zit het eigenlijk met Zanka, lijkt tot nu toe tegen te vallen hoor ik zo links en rechts.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Vermoedelijke opstelling PSV: Tyton; Hutchinson, Marcelo, Bouma, Willems; Van Bommel, Toivonen, Strootman; Narsingh, Lens, Mertens

Wel bizar, peperdure spelers Wijnaldum en Matavz gewoon wissel. Maar dan nog steeds trage Fredje achterin in de basis opstellen

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Inderdaad, met Bouma ga je geen kampioen worden. Zolang PSV geen verdediger koopt is Ajax in mijn ogen de favoriet voor de titel.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Inderdaad, met Bouma ga je geen kampioen worden. Zolang PSV geen verdediger koopt is Ajax in mijn ogen de favoriet voor de titel.

Njah, wij hebben momenteel Blind op precies dezelfde plek. Daar ga je ook geen oorlog mee winnen. In de voorbereiding was het weer huilen met de pet op tegen Engelse degradanten en amateurs......

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Er zit ieder geval 0 voetbal in de achterhoede van PSV. Hutchinson is een noodoplossing als RB omdat Manolev echt niet meer kan, Marcelo is een sterke mandekker maar een slechte voetballer, Bouma kan echt niet meer en Willems heeft uiteraard heel veel potentie, maar is nog wel piepjong. Al heeft hij wel een EK nu bij de ervaring.

Snap die Brands echt niet. Koopt al 3 jaar middenvelders en aanvallers en laat het achterin volledig liggen. Zanka is dan wel gehaald, maar die jongen komt ook terug van een erg zware blessure. Ik volg hem niet, maar las dat hij nog weinig indruk heeft gemaakt.

Benieuwd of Ajax morgen die achterhoede in de problemen kan brengen. Zal wel lastig genoeg worden, voorin zijn we morgen vrij gehandicapt zonder Boerrigter en Sana die normaal gaan spelen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Njah, wij hebben momenteel Blind op precies dezelfde plek. Daar ga je ook geen oorlog mee winnen. In de voorbereiding was het weer huilen met de pet op tegen Engelse degradanten en amateurs......

Blind moet natuurlijk ook geen basisspeler worden nee. Hoop nog steeds op een goede CV voor naast Alderweireld.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.