• 16.386 nieuwsartikelen
  • 180.147 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.691 gebruikers
  • 9.420.299 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Reinbo schreef:

Zijn er hier nog Feyenoorders voor Red de Kuip, of zijn de meeste hier voor nieuwbouw?

Ik ga absoluut voor dat laatste. Geloof namelijk dat je ook een modern & sfeervol stadion kan bouwen. Daarbij ben ik voor vooruitgang. Laat ze in Amsterdam maar nostalgisch worden van oude gebouwen.

Oude (nostalgische) gebouwen en Rotterdam, ik voel een grap opkomen die ik niet ga maken.....

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

DMF schreef:

(quote)

Die vakken zijn dan ook in de verkoop gegaan en waren nooit leeg... AjaxLitmanen heeft het toch duidelijk over 'lege' vakken.

Die vakken achter het doel zijn ook vaak genoeg leeg, of half leeg geweest. A&L heeft ook gewoon gelijk. Ik zei toch ook,telkens hoor je dat buffervakken achter het doel smoesje, maar dat geldt maar ongeveer 2 keer per seizoen(Ado en psv) Of draagt iedereen blauwe jassen daar

Een nieuw stadion zal zeker veel nieuw volk aantrekken, maar de bezettingsgraad van de huidige Kuip trekt nu pas weer aan nu het "beter" gaat. Kijk maar naar gloryhunter Reinbo

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ik verbaas me gewoon over die krampachtige houding van de harde kern, want daar zitten de Red de Kuip supporters, die snappen gewoon niet dat de voorzieningen veel beter kunnen.

In de Shawshank Redemption hadden ze er een mooi woord voor. Het is relatief onspelbaar, dus ik ga het ook niet proberen.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Kijk maar naar gloryhunter Reinbo

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

In Afrika doen ze niet zo moeilijk over een verkeerd gegeven gele kaart.

Excellent news for Burkina Faso as Pitroipa's second yellow card against #Ghana will be rescinded. He can now play in the #Afcon2013 final

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Tsja, als een bepaald shirt al bepaald of je vervelend bent kun je natuurlijk nooit iets normaal beargumenteren he?

Frank de Boer was vaak aan het zuigen. Provocerend juichen, altijd chagrijnig kijken met die enorme frons in z'n voorhoofd en vrij arrogant reageren in interviews.

Nu irriteer ik me sowieso nog nauwelijks aan zulk gedrag, maar als klein ventje wel. Overigens hadden veel mensen een hekel aan de broertjes destijds. Niet alleen in mijn regio.

Maar goed, nu vind ik 'm erg sympathiek.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

rep_robert schreef:

maar de bezettingsgraad van de huidige Kuip trekt nu pas weer aan nu het "beter" gaat.

Dat is absoluut niet waar. Toen het slecht ging, zaten er net zoveel mensen als nu. Sterker, volgens mij werd er een record verbroken aan het aantal seizoenskaarthouders in het seizoen na het rampjaar waarin Feyenoord 10e werd.

Maar vaak uitverkocht is het niet. Altijd tussen de 40.000 en de 45.000 man. Meestal rond de 43/44.000. Neemt niet weg dat Feyenoord de potentie heeft om 65.000 bezoekers per wedstrijd te trekken, als ze weer structureel een topclub in Nederland zijn. En een nieuw stadion zou een mooie stap zijn in dat plan.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Nee, in de jaren 80 en begin van de jaren 90 toen het slecht ging waren de aantallen zeer laag.

(afbeelding)

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Ja, dat weet ik ook nog wel. Rep doelde over de laatste (?) jaren. En over de laatste 2 seizoenen waarin het beter gaat. Daarin is geen verschil te bemerken. Dus de huidige generatie komt ook wanneer het slecht gaat.

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

depri83 schreef:

In Afrika doen ze niet zo moeilijk over een verkeerd gegeven gele kaart.

Top. Was ook een belachelijke beslissing. Zou wat zijn als Burkina Faso de finale wint. Niet zo mooi als het sprookje van Zambia de vorige Africa Cup maar het komt in de buurt. Hoewel Nigeria ook wel gemotiveerd zal zijn: Gratis seks voor spelers Nigeria bij winst Afrika Cup

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

De scheids die Burkina - Ghana floot ook geschorst .

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Reinbo schreef:

Zijn er hier nog Feyenoorders voor Red de Kuip, of zijn de meeste hier voor nieuwbouw?

Ik ga absoluut voor dat laatste. Geloof namelijk dat je ook een modern & sfeervol stadion kan bouwen. Daarbij ben ik voor vooruitgang. Laat ze in Amsterdam maar nostalgisch worden van oude gebouwen.

Ik ben ook voor nieuwbouw. Hoe jammer ook, De Kuip renoveren betekent weer 20 jaar vooruit kunnen met je hakken over de sloot, maar dan loop je daarna weer tegen hetzelfde probleem aan. Bovendien blijkt inmiddels dat renovatie financieel helemaal niet zo aantrekkelijk is in vergelijking nieuwbouw, waardoor je enkel de nostalgische redenen overhoudt. Dat laatste moet je vroeg of laat toch wel eens opzij zetten wil je als club en stad binnenhalen waar je op mikt. Ook voor Nederland zou een nieuw, groter stadion goed zijn. De Arena loopt ook al tegen de 20 jaar oud en is ook aan het verouderen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Quido schreef:

Volgens Van Hanegem gisteren bij P & W is er ook geen reden voor een nieuwe Kuip; de 'oude' is immers nooit uitverkocht (zei ie in de laatste minuten van de uitzending).

Het is nooit uitverkocht omdat het niet meer aan de eisen van de brandweer etc voldoet ALS het tot de laatste plaats vol zit. Niet zo gek ook in een stadion wat in 1937 gebouwd is op basis van de standaarden van toen. Behoudens een renovatie begin jaren 90 is er in essentie niet zo veel veranderd aan het stadion.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Naomi Watts schreef:

Er zit wel wat in natuurlijk. Van een wachtlijst voor SK plaatsen is amper sprake. Een nieuwe Kuip is overigens wel wenselijk maar geen must. Geen reden is wat excessief maar om de capaciteit enorm te verhogen zie ik ook niet zo zitten, zie ze dat ook niet vol krijgen.

Waarschijnlijk niet altijd uitverkocht, maar goed vol gaat zeker de eerste jaren probleemloos lukken. Vergeet ook niet dat De Kuip qua faciliteiten en bereikbaarheid enorm gaat verbeteren. Voor ouderen is het geen pretje om ver van De Kuip te parkeren, zodoende een eind te moeten lopen om uiteindelijk op een plek te zitten waar je niet altijd even veilig bent voor de regen. Het Nieuwe Stadion krijgt bijvoorbeeld een parkeergarage onder het stadion en zal qua parkeervriendelijkheid sowieso veel klantvriendelijker worden.

En zeker zo'n nieuw stadion gaat de eerste jaren veel publiek trekken. Al is het maar uit nieuwsgierigheid. Wordt toch ruimschoots het grootste stadion van Nederland dan. Daarna moet je als club natuurlijk ook blijven presteren om publiek te blijven trekken. Het Legioen is trouw, maar week in week uit 63.000 man als je om plek zeven speelt, is natuurlijk onhaalbaar.

rep_robert schreef:

(quote)

Die vakken achter het doel zijn ook vaak genoeg leeg, of half leeg geweest. A&L heeft ook gewoon gelijk. Ik zei toch ook,telkens hoor je dat buffervakken achter het doel smoesje, maar dat geldt maar ongeveer 2 keer per seizoen(Ado en psv) Of draagt iedereen blauwe jassen daar

Een nieuw stadion zal zeker veel nieuw volk aantrekken, maar de bezettingsgraad van de huidige Kuip trekt nu pas weer aan nu het "beter" gaat. Kijk maar naar gloryhunter Reinbo

'Vaak' is sowieso overdreven. Ja, vak G zit inderdaad niet altijd even vol (RKC en Groningen thuis), maar tegen RKC zijn de vakken direct naast het uitvak dan wel weer uitverkocht. Naast ADO en PSV zijn de vakken HH en FF ook tegen Groningen niet in de verkoop gegaan. Normaal zitten die gewoon altijd vol hoor. G gaat pas laat in de verkoop, dus die zie je af en toe niet geheel gevuld, dat klopt.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Dat is absoluut niet waar. Toen het slecht ging, zaten er net zoveel mensen als nu. Sterker, volgens mij werd er een record verbroken aan het aantal seizoenskaarthouders in het seizoen na het rampjaar waarin Feyenoord 10e werd.

Maar vaak uitverkocht is het niet. Altijd tussen de 40.000 en de 45.000 man. Meestal rond de 43/44.000. Neemt niet weg dat Feyenoord de potentie heeft om 65.000 bezoekers per wedstrijd te trekken, als ze weer structureel een topclub in Nederland zijn. En een nieuw stadion zou een mooie stap zijn in dat plan.

Belangrijk is nog steeds het aantal seizoenkaarthouders. Feyenoord teert statistisch gezien veel meer op de dagjesmensen dan Ajax. Dus leuk om dat gerucht ook eens uit de wereld te helpen. Maar dat is wel belangrijk gezien de bezettingsgraad van het stadion met het oog op een nieuw stadion waar 65000 man in moeten. Toeschouwers aantallen zeggen mij dan iets minder, want er kunnen natuurlijk scc houders niet op komen dagen.

(afbeelding)

Aantal scc houders bij Feyenoord ligt relatief laag, was vorig jaar zelfs de helft van de Kuip. Voor een nieuw stadion zou Feyenoord eigenlijk minstens 20 000 nieuwe scc houders moeten werven. Mits de "successen" aanhouden.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Het verschil is kleiner dan de kale cijfers beweren, gezien het feit dat Feyenoord veel minder vakken kan aanbieden voor seizoenkaarthouders.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Hmm, ik kan vandaag geen nieuws vinden om PSV mee af te kunnen zeiken, dus ik hou het hier maar kort dan

Braziliaanse media halen uit naar Ronaldinho: 'Dik, traag en onverschillig' - voetbalzone.nl

Dit vind ik wel weer triest. Ooit een voetbalgod en nu dit....

Jammer dat zulke spelers toch niet wat meer voor de sport hadden geleefd. Ronaldinho heeft nog steeds de leeftijd dat hij had kunnen uitblinken in de Europese top.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Belangrijk is nog steeds het aantal seizoenkaarthouders. Feyenoord teert statistisch gezien veel meer op de dagjesmensen dan Ajax. Dus leuk om dat gerucht ook eens uit de wereld te helpen. Maar dat is wel belangrijk gezien de bezettingsgraad van het stadion met het oog op een nieuw stadion waar 65000 man in moeten. Toeschouwers aantallen zeggen mij dan iets minder, want er kunnen natuurlijk scc houders niet op komen dagen.

(afbeelding)

Aantal scc houders bij Feyenoord ligt relatief laag, was vorig jaar zelfs de helft van de Kuip. Voor een nieuw stadion zou Feyenoord eigenlijk minstens 20 000 nieuwe scc houders moeten werven. Mits de "successen" aanhouden.

Het gaat niet om de seizoenkaarthouders, het zijn de business seats die geld in het laatje brengen. En die 30.000 zaten er ook toen het erg slecht ging. Indien de successen weer terugkomen (Nu is er nog helemaal geen spraken van succes) stijgt dat makkelijk met 10-20.000. Je geeft immers zelf aan dat het aantal dagjesmensen erg hoog is bij Feyenoord. Dat is dus allemaal seizoenskaart potentie. Daarnaast verwacht ik dat een nieuw stadion heel veel supporters over de streep zal trekken en het de eerste seizoenen zonder probleem vol zal zitten.

En tot slot is het aantal no shows bij feyenoord veel lager dan bij Ajax, omdat er minder 'mooi weer' seizoenkaarthouders bij zitten en veel meer hardcore supporters. Bij een nieuw stadion zal dit aantal verschuiven richting 'mooi weer' supporters.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

Nee, in de jaren 80 en begin van de jaren 90 toen het slecht ging waren de aantallen zeer laag.

(afbeelding)

Statistiek volgt vrijwel de mate van succes van Feyenoord. Zie de pieken tijdens en na de kampioensjaren van Feyenoord.

Na 2000 zie je een algemene groei van interesse, die weer wegzakt met het falen van Feyenoord.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

@ Reinbo what's your point?

Sfeer of Geld.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Dat Feyenoord het grootste potentieel qua bezoekers heeft. Gaat het goed met die club dan zie je dat terug in de landelijke bezoekerscijfers. (Vanzelfsprekend gaat een dergelijke analyse Orbit's pet te boven.) Dus dat het goed zou zijn als Feyenoord weer eens terugkomt aan de top.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3409 stemmen

Zal Ronaldo zichzelf nou inmessionante vinden?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Het gaat niet om de seizoenkaarthouders, het zijn de business seats die geld in het laatje brengen. En die 30.000 zaten er ook toen het erg slecht ging. Indien de successen weer terugkomen (Nu is er nog helemaal geen spraken van succes) stijgt dat makkelijk met 10-20.000. Je geeft immers zelf aan dat het aantal dagjesmensen erg hoog is bij Feyenoord. Dat is dus allemaal seizoenskaart potentie. Daarnaast verwacht ik dat een nieuw stadion heel veel supporters over de streep zal trekken en het de eerste seizoenen zonder probleem vol zal zitten.

En tot slot is het aantal no shows bij feyenoord veel lager dan bij Ajax, omdat er minder 'mooi weer' seizoenkaarthouders bij zitten en veel meer hardcore supporters. Bij een nieuw stadion zal dit aantal verschuiven richting 'mooi weer' supporters.

Business seats zijn idd erg belangrijk. Maar 25000 scc houders vind je niet zo snel. Oftewel, standaard een stadion dat half leeg is. Daar gaat je imago dat nergens op gebaseerd is Aangezien het trouwe volk(scc houders) veel minder is dan wat er altijd gescandeerd wordt. Dagjesvolk blijft dagjesvolk.

De gemiddelden zaten de afgelopen jaren rond de 25000 scc houders, ik blijf dat niet veel vinden. Natuurlijk ligt het no show gehalte ook lager als je steevast 15000 minder seizoenkaarthouders hebt en moet teren op dagjesvolk dat af en toe een potje meepikt en dus sowieso wel komt opdagen. Er is scc potentie, maar niet zoveel. Anders hadden die supporters die al wel genomen. Probeer eerst het huidige stadion eens vol te krijgen en het aantal scc houders hier 10.000 hoger te krijgen. Jullie zijn allemaal toch zo Kuip geil? Hoezo zal een nieuw stadion dan pas nieuwe scc houders aantrekken? Of vinden jullie je stadion eigenlijk toch niet zo cool?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat die 25.000 zo gevonden zijn wanneer er een nieuw stadion is. Trekt toch een hoop nieuwsgierige mensen aan en de potentiele achterban is enorm. De Meer zat ook vaak niet vol en de ArenA plots wel... Zoals ik zijn er velen die vaker niet dan wel een seizoenskaart hebben, maar in het geval van een nieuw stadion (en/of betere resultaten) zo om zijn. Ook 100-den bedrijven die dan plots hun klanten wel mee willen nemen (en dan doel ik niet enkel op business seat niveau).

In het huidige stadion zijn de voorzieningen kut, dat is een reden dat veel mensen nu niet komen.... Laat ze maar eens een begin maken met betere catering, verwarming en mensvriendelijker poortjes. Stadion is esthetisch enorm cool en ook de akoestiek is als nergens anders, maar wil je meer mensen, dan zul je betere voorzieningen moeten bieden. En dan hou je ze ook nog eens veel lager vast....

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Klopt, plus dat ik me gewoon niet veilig acht onder die tweede ring(ziet er allemaal instabiel uit) en het beton ook helemaal af is. Één dikke glijpartij op dat beton daar. En dan heb ik het nog niet eens over al dat onkruid wat overal doorheen groeit, maar dat is ook logisch met al dat ongedierte daar

Maar nieuwsgierige mensen zullen eerst losse kaartjes kopen i.p.v.seizoenkaarten. Daarnaast is catering in een stadion (bijna) altijd ruk, ze kunnen beter echte cafetaria's erin gooien.

Maar 25.000 blijft erg optimistisch in mijn ogen. Zoals ik eerder al zei, het is niet dat Feyenoord uit het stadion groeit en er dikke wachtlijsten zijn(anders verkochten ze wel meer scc's). De Kuip zit immers nooit vol, er kunnen ruim 51000 man in en dat is volgens mij nog nooit voorgekomen de laatste 10 jaar, of ook maar ergens in de buurt van dat getal(voor we die buffer smoesjes weer krijgen). Dat is wel een groot verschil wanneer clubs van "kleinere" stadions naar een grotere gaan. Jouw(en vele andere) conclusie(s) is vooral gebaseerd op HBNVW, oftewel "het betere natte vinger werk". "Het legioen is trouw dus ze komen wel,, Laat ze eerst die Kuip eens vol krijgen. Het gaat natuurlijk wel om een project van 300 miljoen euro.

Bijvoorbeeld:

Een club als Twente barstte uit haar voegen in het "oude" stadion en had dikke wachtlijsten voor scc's, dan heb je die plekken na de verbouwing ook op voorhand al gevuld. Een garantie zeg maar...

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kuip zit vaak genoeg vol, maar door de bufferzones stopt het dan al bij 44.000. Daarbij hoeft het nieuwe stadion niet altijd vol te zitten. Als er wekelijks 50-55.000 zitten is het ook goed gevuld en 10.000 meer lijkt me geen enkel probleem. Overigens zijn er wel wachtlijsten voor de skyboxen en dat is natuurlijk waar het echt om draait qua inkomsten vs 300 mjn.

Ik zie in ieder geval een multi functioneel stadion vol horeca voorzieningen (Irisch pubs, poolbarren, all you can eat japanners e.d.) wel zitten. Zo lang ze maar zorgen voor plaatsen dicht op het veld en een geweldige akoestiek, want in dat laatste schuilt het geheim van de Kuip.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nogmaals, volgende week begint de CL weer. Vergeet de toto niet in te vullen.

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Voor de Feyenoord-fans hier.

Een mooi shirt uit de failliete boedel van AGOVV.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Geinig, het laatste ASR shirt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Je kunt ook nog een volledige tribune kopen trouwens, als je er plaats voor hebt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.