• 16.389 nieuwsartikelen
  • 180.148 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.691 gebruikers
  • 9.420.314 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Prima wedstrijd van Oranje gisteren. Dit geeft de burger toch wel moed. Heitinga, Mathijsen, Van der Vaart, Affelay en Kuijt lijken me wel klaar in Oranje. Nigel de Jong, Sneijder en Huntelaar kunnen nog wel van nut zijn in de toekomst maar onze jonkies waren erg sterk.

Hopen dat er niet te veel scouts op de tribune hebben gezeten anders zijn we Indi en De Vrij kwijt in de zomer vrees ik.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Affelay klaar in Oranje . Lijkt me juist 1 van de weinige spelers met een meerwaarde voor de toekomst..

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Presteren doet ie' anders al een paar jaar niet meer, hij heeft domme keuzes gemaakt en ook wel pech gehad met die knieblessure.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Affelay is een ontzettend overschatte voetballer en heeft op de oefenwedstrijd tegen Zweden in de Arena na niets meer laten zien in Oranje. Uberhaupt niets op een voetbalveld sindsdien volgens mij.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Goed, maar één actie was zo geniaal; dreigen te schieten en dan een heerlijke pass op Kuyt die het natuurlijk verprutst met een halfslap schot op goal.

Dus weer een miljoentje erbij. Mooi zo.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Wat is Clasie een enorm drama En John, och die John....doe dat nooit meer. En hou nou eens op met Kuyt, dat is gewoon sneu om te zien.

Verder Persie en Maher waren top.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Hmmm, Clasie deed het gewoon goed, van Gaal gaf dat ook aan na de wedstrijd.

kos

• 46753 berichten
  • 8898 stemmen

Uiteraard speelde Clasie prima.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Minken schreef:

van Gaal gaf dat ook aan na de wedstrijd.

Dan zal het wel zo zijn. Heb niets gezegd.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Niet allles wat hij zegt zou wel waar zijn, maar Clasie deed niks verkeerd en gaf zo nu en dan goede passes.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

maar Clasie deed niks verkeerd
Beetje zijn probleem. Vooral niet durven iets verkeerds te doen. Heeft dan ook welgeteld één fijne bal gegeven, de rest was zo safe..dat het gewoon vervelend werd.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Clasie staat ook helemaal niet op de positie om de steekballen te geven. Hij staat er om ballen te veroveren, druk te zetten en het spel snel te verplaatsen. Dat deed hij prima. Strootman en Maher, die iets voor hem staan, moeten voor de andere aanvallende impulsen zorgen.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

DMF schreef:

Clasie staat ook helemaal niet op de positie om de steekballen te geven. Hij staat er om ballen te veroveren, druk te zetten en het spel snel te verplaatsen.

Uiteraard. Maar hij heeft zogezegd die capaciteiten wel. Anders gewoon de Jong neerzetten.

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

schram101 schreef:

Affelay

kos schreef:

Affelay

Blijft moeilijk he

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)
Uiteraard. Maar hij heeft zogezegd die capaciteiten wel. Anders gewoon de Jong neerzetten.

Maar die capaciteiten komen pas echt naar voren als hij een stukje verder naar voren staat (zoals afgelopen zondag). Als verdedigende middenvelder tegen tien Italianen achter de bal, kun je dat niet verwachten.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)
(quote)

Blijft moeilijk he

Ik typ ook liever Dirk en Klaas-Jan. Mn Marokkaans is niet zo goed namelijk

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ongelooflijk. Domineer je de hele eerste helft, geef je in de 2de helft bijna een overwinning weg. En dat die gelijkmaker er nog komt door een fout van Buffel (Genk) maakt het nog zuurder. Godzijdank dat we supersub Dries nog hebben, moet volgend seizoen toch ook eens vertrekken bij PSV. De grote held gisteren was Dembele, die man kun je gewoon niet van de bal zetten. Lekkere wedstrijd ook van Hazard, fenomenale penalty. Maar tegen Macedonië moet het beter, veel beter.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Idd. Macedonië is bestolen geweest door Kroatië en verdienden daar meer dan 2x verlies. Kroatië had gewoon 2 keer moeten verliezen. Ik heb "Flippie" Joos horen zeggen dat alle ploegen uit onze groep hun wedstrijd hebben gewonnen. Het blijven oefenmatchen maar toch, zoiets zegt wel iets.

Stu-Pot schreef:

Lekkere wedstrijd ook van Hazard, fenomenale penalty.

Tegen Manchester United in de cup deed hij net hetzelfde. Niet kijken naar de bal en dan gewoon in de andere hoek schieten, keeper is kansloos natuurlijk. Maar eerlijk is eerlijk, eigenlijk was het geen penalty

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Asaharo schreef:

Idd. Macedonië is bestolen geweest door Kroatië en verdienden daar meer dan 2x verlies. Kroatië had gewoon 2 keer moeten verliezen. Ik heb "Flippie" Joos horen zeggen dat alle ploegen uit onze groep hun wedstrijd hebben gewonnen. Het blijven oefenmatchen maar toch, zoiets zegt wel iets.

Macedonië geeft gisteravond ook Denemarken even met 3-0 op de broek.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

Ik begrijp die hosanna-stemming over Hazard niet hoor. Speelde een onopvallende wedstrijd (vertraagt het spel nog al eens) en die penalty, tja, leuk tot het een keertje foutloopt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Uitstekende manier om een penalty te schieten. Je moet er alleen wel voor zorgen dat als de keeper langer blijft staan je de bal wel echt in de hoek plaatst.

Asaharo

• 1042 berichten
  • 624 stemmen

Jawaddedadde schreef:

Ik begrijp die hosanna-stemming over Hazard niet hoor. Speelde een onopvallende wedstrijd (vertraagt het spel nog al eens) en die penalty, tja, leuk tot het een keertje foutloopt.

Ik vond hem geen onopvallende wedstrijd spelen, als je enkel naar de bal kijkt misschien maar zijn manier van bewegen, zijn korte tikjes, de manier waarop hij diep speelt. Ik ben het er mee eens dat hij soms te lang met de bal loopt, iets wat meerdere Belgen doen, Fellaini, Dembele, Witsel. Hij heeft gisteren driemaal( 2 keer met een simpele een-twee) een actie opgezet waarbij hij als eindstation diende maar oftewel Benteke oftewel Dembele het schot verkoos. Geef die bal aan Hazard in het penaltygebied en je hebt oftewel een heel goeie kans(kijk maar naar de kans van Witsel) oftewel een penalty. Sowieso. Maar hoe ze gisteren in de eerste helft speelden was wel van een hoog niveau, die driehoekjes constant trekken en ondertussen bleven ze diep gaan( tegen Schotland ook, hun beste wedstrijd) waar in andere wedstrijden het middenveld statisch bleef staan. Om zo te spelen heb je op iedere positie gewoon technisch en intelligente spelers nodig.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik moet wel lachen om een interview dat met Frank de Boer afgenomen is door het blad Helden. Toch wel wat opvallende en/of geinige quotes.

Over zijn dochter en handbal.

Frank de Boer gaat niet alleen tekeer op de tribune bij Ajax, maar ook bij handbal. Zijn dochter handbalt en als De Boer kijkt dan kan hij het niet laten om zijn mond open te doen.

'De oudste handbalt in Monnickendam', begint De Boer in het magazine Helden. 'Ze doet het vrij aardig. Ze is een stuk fanatieker geworden. En ja, als ik op de tribune zit, ben ik heel fanatiek..Vaak hoort zij mij er bovenuit schreeuwen. Op momenten dat ze moet omschakelen, het belangrijkste in handbal, schreeuw ik dan: rennen!'

De Boer schijnt bevriend te zijn met Jan Smit, niet de voorzitter maar die mislukte zanger..

Jan Smit, met wie De Boer het interview deed, vertelt dat De Boer ook heel menselijk is. 'Ik was bij zijn vrouw Helen in de winkel geweest. Daar hingen drie lampjes, die ik alle drie wilde hebben. Maar er hingen er twee voor de verkoop en één hing er als winkelverlichting. Ik zei dat ik er echt drie moest hebben. Ze zei dat dat niet ging, die derde was voor in de winkel. Ik zeg: ik wil ze graag alle drie en dan moet je ze ook nog zelf bij me komen ophangen. Ik ga weg en denk: daar hoor ik vast niks meer over. Ik ben nog niet thuis, of de bel gaat. Stond Frank voor de deur, kwam hij de drie lampjes zelf ophangen. Toen heeft hij mijn hart gestolen.'

'Frank kan echt een bloedzuiger zijn', vertelt Jan in het interview dat ze samen gaven in het blad Helden. 'Ik was een keer bij Frank en zijn gezin op bezoek in hun appartement op Curacao. Zaten ze een spelletje te Keezen, een bordspel. Frank zat met zijn dochter Romy in het team en zij maakte een misrekening. Moest zij dat toch bekopen! Frank ging tekeer, haha. Vroeg ik: is dit normaal? Ah joh, zei Romy, dat trekt zo weer bij.'

Frank heeft geld, maar is vrij zuinig.

In de nieuwe Helden-magazine heeft Frank de Boer een aantal opmerkelijke uitspraken gedaan over zijn prive-leven. Een kijkje in de trainer buiten zijn werk om.

De miljonair blijkt voorzichtig met geld om te gaan. 'Ik vlieg ook nooit businessclass. Als ik twee uur moet vliegen, slaat dat toch nergens op? Ik ben niet gierig, maar ik vind het bijna geld weggooien. Koop ik liever iets leuks voor de kinderen of anderen. Of voor mezelf.'

Daarnaast werkt hij ook soms voor de zaak van zijn vrouw, omdat De Boer een koerier zonde van het geld vindt. 'Ik help mee in de zaak (interieurzaak van z’n vrouw red.) met sjouwen enzo. Soms vind ik het zonde om een koerier in te huren en bezorg ik de spullen bij klanten. Die mensen doen de deur open en zeggen: huh?'

En Frank kan al helemaal niet tegen zijn verlies

Zijn kinderen moeten niet denken dat ze spelletjes mochten winnen van hem. 'Het is zo erg… Vroeger deed ik weleens Memory met mijn kinderen. Normaal laat je je kinderen winnen en dat wilde ik ook, eerlijk gezegd. Maar dan had ik al drie keer een combinatie laten liggen waar die kinderen helemaal niks mee deden. Dan was ik er op een gegeven moment helemaal klaar mee en pakte ik zo een hele stapel goede combinaties op. Ik heb de kinderen eigenlijk nooit laten winnen met een spelletje. Een spel moet je spelen om te winnen, je moet er voor gaan.'

De trainer van Ajax kan er niet tegen als hij zijn kinderen in een sport ziet verliezen. 'De middelste kan goed turnen. Ze heeft een keer op handbal gezeten, maar dat ging heel slecht. Daar kon ik niet naar kijken, echt niet. Dan had ze de bal in haar handen, zei de tegenstander: ‘Geef maar aan mij’, en dan deed ze dat nog zo’n beetje ook. Jezus…'

En hij zit niet graag weken met zijn vrouw en kinderen opgescheept

Een familie man is Frank niet. 'Op vakanties wil ik wel altijd vrienden om me heen. Ik houd heel veel van mijn vrouw en mijn kinderen, maar we zien elkaar al elke dag, dus wat moeten we elkaar dan die drie weken op vakantie nog vertellen? Ik wil gewoon gezelligheid met mijn vrienden.'

Smetje is wel dat Frank van de muziek van Jan Smit en Nick en Simon houd

Maar verder wel een topkerel zeg, erg prettige persoonlijkheid.

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Tot zover mijn bijdrage aan dit topic

Hou je er hier eindelijk mee op, het zal tijd worden.

Grappig interview, vooral het spelletjes doen met de kinderen

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet toegeven dat ik, gezien het verleden, een grote hekel aan De Boer heb, 'm op basis van dat interview best ok vind. Zouden heel veel voetballers, BN-ers, bestuurders en miljonairs een voorbeeld aan kunnen nemen. En zijn muzieksmaak is natuurlijk compleet in lijn en net zo fout als zijn clubliefde.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Maar verder wel een topkerel zeg, erg prettige persoonlijkheid.

Zoals alle mensen uit de kop van Noord-Holland. Nuchter. Gelukkig heeft het jarenlange werken in de hoofdstad hem nog niet verzuurd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

@ Reinbo

De Boer is toch altijd al een prima kerel geweest? Of je moet je hebben gestoord aan zijn manier van praten. Sportief heeft hij wel eens een penalty gemist (net als Cocu, Bosvelt, Davids en nog een stel) en zijn actie om Ajax te verlaten destijds was triest (waarvoor hij nu ook duidelijk spijt heeft betuigd), maar hoe kan je een grote hekel aan die man hebben gehad? Bij Davids ofzo kan ik het nog snappen aangezien die sociaal niet helemaal lekker is.

Maar gelukkig ben je nu bekeerd, haha. Heb ik trouwens ook met Ronald Koeman. Was er vele jaren op afgeknapt als mens en coach, maar tegenwoordig vind ik hem weer een prima kerel.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Frons de Boer, ik mocht hem ook nooit zo, maar dat is wel bijgetrokken laatste tijd. Realistisch persoon die geen onzin praat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nee, ik vond hem een lamlul. Vooral nadat we weer eens een cruciale wedstrijd (Portugal uit 2-2) punten hadden verloren met het NL11, dan kwam hij weer vertellen dat ze lekker gespeeld hadden en zo veel balbezit hadden gehad..... En zijn stem hielp inderdaad ook niet mee.

Met Davids heb ik door zijn vechtersbazen mentaliteit juist veel meer. Had een Feyenoorder kunnen/moeten zijn.

Maar die hele '96 generatie wenste ik vaak een busongeluk toe.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zijn er hier nog Feyenoorders voor Red de Kuip, of zijn de meeste hier voor nieuwbouw?

Ik ga absoluut voor dat laatste. Geloof namelijk dat je ook een modern & sfeervol stadion kan bouwen. Daarbij ben ik voor vooruitgang. Laat ze in Amsterdam maar nostalgisch worden van oude gebouwen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.