- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hm, mij staat juist bij dat de Boer vrij kritisch was op de prestaties en juist als 1 van de weinigen realistisch oordeelde. Doet hij als coach nu ook. Als hij het kut vond, dan zegt hij dat ook. Ben erg benieuwd waar de carrière van Frank gaat eindigen. Ik gok dat hij nog eens coach van Barcelona wordt als hij de komende jaren bij Ajax nog goed werk levert. En uiteraard wordt hij bondscoach, net als Ronald Koeman.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Laat ze in Amsterdam maar nostalgisch worden van oude gebouwen.
Ja, vandaar dat de Meer voor de Arena ingeruild is..
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Zijn er hier nog Feyenoorders voor Red de Kuip, of zijn de meeste hier voor nieuwbouw?
Ik ga absoluut voor dat laatste. Geloof namelijk dat je ook een modern & sfeervol stadion kan bouwen. Daarbij ben ik voor vooruitgang. Laat ze in Amsterdam maar nostalgisch worden van oude gebouwen.
Het is onmogelijk om voor het plan van Red de Kuip te zijn. Renovatie, ok, maar dan niet de variant van Red de Kuip. Dat plan rammelt namelijk echt aan alle denkbare kanten en voldoet niet eens aan de normen van de UEFA. Stadiondirecteur Jan van Merwijk maakte vandaag ook korte metten met die gebakken lucht.
Ik ben ook zeker voor nieuwbouw.
schram101
-
- 16700 berichten
- 2310 stemmen
Hier ook een voor nieuwbouw. De binding met de oude Kuip is natuurlijk groots, die zal zeker niet geevenaard gaan worden door een of andere hypermoderne spaceshuttle, echter is het financieel gezien noodzakelijk. Wel hoop ik dat men het niet overdrijft met een veel te groot stadion. Wil niet een half seizoen naar 15.000 lege stoeltjes zitten kijken.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Hier ook een voor nieuwbouw. De binding met de oude Kuip is natuurlijk groots, die zal zeker niet geevenaard gaan worden door een of andere hypermoderne spaceshuttle, echter is het financieel gezien noodzakelijk. Wel hoop ik dat men het niet overdrijft met een veel te groot stadion. Wil niet een half seizoen naar 15.000 lege stoeltjes zitten kijken.
63.000 plaatsen is het plan. Daarbij wordt ook rekening gehouden met eventuele uitbreiding. Lijkt me niet overdreven. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Volgens mij krijg je een stadion met 63.000 plekken nooit structureel vol. Ja, wel tegen Ajax en PSV, maar niet voor een bezoekje van NEC, RKC of Roda. Je moet ook oppassen dat je sfeer niet met een te groot stadion weg valt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, vandaar dat de Meer voor de Arena ingeruild is..
De Meer was veel te klein. Niet meer dan logisch dat ze daar weg gingen. Ik verbaas me gewoon over die krampachtige houding van de harde kern, want daar zitten de Red de Kuip supporters, die snappen gewoon niet dat de voorzieningen veel beter kunnen.
En de 63.00 zullen er enkel de eerste jaren zitten, want dan zal het wel vol zitten. Maar waar het om gaat zijn de Business seats en boxen, die leveren geld op. Een zo'n box (is al jaren een wachtlijst voor) levert bijna meer op dat zo'n van vol seizoenkaarthouders achter het goal. Daarbij wil ik er ook wel een keer iets lekkerders eten dan een koud broodje worst of vieze friet. Daarnaast heb je gewoon ook andere events nodig, want je kan de Kuip niet renoveren met Feyenoord als enige huurder voor 20-25 wedstrijden per jaar.
Vind het bizar dat de gemeente daar nog een onderzoek voor nodig heeft...
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Volgens mij krijg je een stadion met 63.000 plekken nooit structureel vol. Ja, wel tegen Ajax en PSV, maar niet voor een bezoekje van NEC, RKC of Roda. Je moet ook oppassen dat je sfeer niet met een te groot stadion weg valt.
VVV en Excelsior thuis waren vorig seizoen nog uitverkocht. Onderschat Feyenoord niet. Het zit al goed vol als het voor geen meter draait. Als Feyenoord echt om de prijzen mee gaat doen, is 63.000 eerder aan de krappe kant.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
De Meer was veel te klein. Niet meer dan logisch dat ze daar weg gingen. Ik verbaas me gewoon over die krampachtige houding van de harde kern, want daar zitten de Red de Kuip supporters, die snappen gewoon niet dat de voorzieningen veel beter kunnen.
Volgens mij snapt iedereen wel dat je een nieuw stadion nodig hebt, aangezien de Kuip al uit de jaren 30 komt. Maar zaken als nostalgie en emotie spelen nu eenmaal heel erg mee. Was bij Ajax misschien minder erg, omdat de Meer echt volledig op was. Maar bij PSV zal er ook veel verzet komen als er gesproken wordt over een nieuw stadion, ook al zal het commercieel en financieel wel belangrijk zijn. Ik denk ook dat Feyenoord een nieuwe stadion nodig heeft, maar ik kijk er dan ook zonder emotie naar.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
VVV en Excelsior thuis waren vorig seizoen nog uitverkocht. Onderschat Feyenoord niet. Het zit al goed vol als het voor geen meter draait. Als Feyenoord echt om de prijzen mee gaat doen, is 63.000 eerder aan de krappe kant.
We zullen zien. Het zijn er toch dan 15.000 meer dan er nu zitten. Da's 1/3e extra capaciteit wat je moet vullen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik vind de Kuip prachtig, maar waarom niet een nog mooier stadion neerzetten. Zolang het legioen de hele korte zijde bevolkt kun je ook de sfeer behouden. Met de akoestische kennis van nu, moet dat mogelijk zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
We zullen zien. Het zijn er toch dan 15.000 meer dan er nu zitten. Da's 1/3e extra capaciteit wat je moet vullen.
Het gaat niet op die 15000 zitplaatsen, maar om 100 extra skyboxen. Die moeten gevuld worden.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Vroeger had De Kuip al eens een capaciteit van ruim 60.000.
Maar dat is wel heel lang geleden.
Ik maak me er niet druk om. Zeker de eerste seizoenen, als alles nog nieuw is, zal het gewoon goed vol gaan zitten. Daarna gaan prestaties ook meespelen natuurlijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14680 berichten
- 4592 stemmen
Ik vind de Kuip prachtig, maar waarom niet een nog mooier stadion neerzetten. Zolang het legioen de hele korte zijde bevolkt kun je ook de sfeer behouden. Met de akoestische kennis van nu, moet dat mogelijk zijn.
Klopt: zie de Arena, sinds een aantal jaar hebben ze het sfeervak 410 verplaatst en pal boven de F-Side geplaatst op de korte zijde. Vanaf toen beduidend meer sfeer.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Vroeger had De Kuip al eens een capaciteit van ruim 60.000.
Maar dat is wel heel lang geleden.
Ik maak me er niet druk om. Zeker de eerste seizoenen, als alles nog nieuw is, zal het gewoon goed vol gaan zitten. Daarna gaan prestaties ook meespelen natuurlijk.
Waarom nu niet meer? ZIjn dat die lege vakken die ik steeds op tv achter de goal zie? Veiligheidsvakken toch?
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Waarom nu niet meer? ZIjn dat die lege vakken die ik steeds op tv achter de goal zie? Veiligheidsvakken toch?
Nee, het is teruggeschroefd na renovatie. Maar dat is allemaal al van decennia terug.
De veiligheidsvakken die je ziet zijn buffervakken in verband met de bezoekende supporters. Die buffervakken zijn nogal talrijk als er een aardig aantal uitsupporters De Kuip bezoekt, dus daar is sinds begin dit jaar verandering in gekomen. Het uitvak is geheel op de tweede ring geplaatst (nu was er een deel eerste en een deel tweede ring, afhankelijk van de opkomst) en de vakken op de eerste ring kunnen nu steevast aan Feyenoord-supporters verkocht worden. Dus bijna geen buffervakken meer. 
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik las trouwens vandaag nog wel dit:
7 februari 2013
Mihai Nesu wordt volgende week koninklijk ontvangen in de Amsterdam ArenA. Ajax heeft de oud-speler van FC Utrecht uitgenodigd voor het Europa League-duel met Steaua Boekarest, zo meldt Sp!ts.
Miel Brinkhuis, woordvoerder van Ajax, laat weten dat oud-Ajacied George Ogararu een rol speelde bij de uitnodiging. "Ogararu liep hier een tijdje stage en was samen met de Ajax Foundation bezig met en goede doelenproject in Roemenië. Via George hoorden we dat Nesu graag naar Ajax-Steaua wilde, dus zo is het tot stand gekomen. Wij vinden het heel leuk dat hij komt en wij vonden ook dat als je Mihai Nesu uitnodigt, dat je het dan goed moet doen. Daarom hebben we de koninklijke loge voor hem gereserveerd."
Toch wel een erg mooie daad lijkt me.
Misschien kunnen de supporters van de 2 clubs ook eens wat netter met elkaar om gaan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Buffervakken zijn tegenwoordig in de Kuip alleen nodig met die 2 a 3 wedstrijden waar meer dan 600 uitsupporters mee komen. Met de komst van het nieuwe uitvak idd geen buffervakken meer, maar die op de eerste ring achter het doel konden vaak genoeg aan de thuissupporters verkocht worden hoor. Jullie hoeven je niet altijd aan dat buffervakken verhaal vast te houden als argument dat het nooit vol zit.
Volgens mij had Feyenoord de afgelopen jaren rond de 30000 scc's verkocht, alleen dit seizoen meer vanwege de prijzen(de tweede plek en de huldiging
)? Dat kan natuurlijk ook wel hoger in de huidige Kuip
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Buffervakkem zijn tegenwoordig alleen nodig met een paar wedstrijden waar meer dan 600 uitsupporters mee komen. Met de komst van het nieuwe uitvak idd geen buffervakken meer, maar die op de eerste ring achter het doel konden vaak genoeg aan dr thuissupporters verkocht worden hoor. Jullie hoeven je niet altijd aan dat buffervakken verhaal vast te houden als argument dat het nooit vol zit.
Volgens mij had Feyenoord de afgelopen jaren rond de 30000 scc's verkocht. Dat kan natuurlijk hoger
Die vakken zijn dan ook in de verkoop gegaan en waren nooit leeg... AjaxLitmanen heeft het toch duidelijk over 'lege' vakken.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De Boer is toch altijd al een prima kerel geweest?
Als speler was hij een erg vervelend ventje. De Strootman van zijn tijd, zeg maar. Alleen had je er toen 2 van. Brrrr.
Sinds hij gestopt is als voetballer vind ik hem een prima kerel. Niet zo'n jankerd en vaak reëel.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vroeger had je sta vakkenn achter de goals en geen veiligheids gracht. En de huidige normen zijn anders. Dus mocht men met meer man in een vak.Was vroeger overigens 65.000. Jaren 60 spreken we dan.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Als speler was hij een erg vervelend ventje. De Strootman van zijn tijd, zeg maar. Alleen had je er toen 2 van. Brrrr.
Sinds hij gestopt is als voetballer vind ik hem een prima kerel. Niet zo'n jankerd en vaak reëel.
Vreemd, ik heb echt een totaal ander beeld bij de 2 de Boertjes. Nuchter, spontaan en normaal Echte jongens van de hutspot en een campingvakantie.
Minken
-
- 668 berichten
- 494 stemmen
Jij hebt dan ook de wel bekende bril op, en de gene die tegen de Boertjes waren/zijn de ''vijanden'' bril.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Jij hebt dan ook de wel bekende bril op, en de gene die tegen de Boertjes waren/zijn de ''vijanden'' bril.
Nou, niet echt. Ik kan best begrijpen dat bepaalde persoonlijkheden destijds vervelend gevonden werden, zoals Seedorf, Davids of Bogarde. Maar de Boertjes vond ik juist vrij sociaal en prettig. Maar het zijn ook maar gewoon persoonlijke meningen hier.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee man, de de Boertjes waren het ergst, samen met Blind. Kleurloze maar arrogante types. Niets zo erg als saaie mensen. Seedorf en Davids hadden tenminste nog persoonlijkheid.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Volgens mij had Feyenoord de afgelopen jaren rond de 30000 scc's verkocht, alleen dit seizoen meer vanwege de prijzen
Toen het in de HCS jaren wat minder ging met Feyenoord paste het 'trouwe legioen' nog met gemak in het stadion van Excelsior dus je ziet maar weer: het kan verkeren. Nog wat semi-successen en de provincie zal de weg naar de (nieuwe) Kuip wel weer massaal vinden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6114 stemmen
Volgens Van Hanegem gisteren bij P & W is er ook geen reden voor een nieuwe Kuip; de 'oude' is immers nooit uitverkocht (zei ie in de laatste minuten van de uitzending).
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Van Hanegem roept wel meer. Blijft hangen in sentimenten, dat wat de vooruitgang van de club juist dwarsboomt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Er zit wel wat in natuurlijk. Van een wachtlijst voor SK plaatsen is amper sprake. Een nieuwe Kuip is overigens wel wenselijk maar geen must. Geen reden is wat excessief maar om de capaciteit enorm te verhogen zie ik ook niet zo zitten, zie ze dat ook niet vol krijgen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Tsja, als een bepaald shirt al bepaald of je vervelend bent kun je natuurlijk nooit iets normaal beargumenteren he?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.