- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is er tegenwoordig veel minder leuk op geworden. En dan geeft otherfool als tegenreactie aan dat clubs in de jaren 60 en 70 en 80 soms meerdere keren de cup achter elkaar wonnen. Klopt, omdat de verschillen toen kleiner waren. Met een goede opleiding en met een goede visie kon je ver komen. Nu kan je dat nog hebben, maar wordt je gewoon door het grote geld kansloos op achterstand gezet. De top is tegenwoordig gewoon veel kleiner. De CL is een leuk toernooi, maar het wordt wel erg eentonig. Barca, Real, top 3 Engeland en Bayern spelen om de eindzege. De rest is kansloos. Wat al gezegd is, de laatste keer dat er wat anders de finale haalde was in 2004 met Porto-Monaco. Maar daarbuiten is het zo goed als altijd Engeland/Spanje/Duitsland/Italië. En zelfs Italie is al helemaal afgehaakt nu.
Luppie00
-
- 92 berichten
- 347 stemmen
Het is er tegenwoordig veel minder leuk op geworden. En dan geeft otherfool als tegenreactie aan dat clubs in de jaren 60 en 70 en 80 soms meerdere keren de cup achter elkaar wonnen. Klopt, omdat de verschillen toen kleiner waren. Met een goede opleiding en met een goede visie kon je ver komen. Nu kan je dat nog hebben, maar wordt je gewoon door het grote geld kansloos op achterstand gezet. De top is tegenwoordig gewoon veel kleiner. De CL is een leuk toernooi, maar het wordt wel erg eentonig. Barca, Real, top 3 Engeland en Bayern spelen om de eindzege. De rest is kansloos. Wat al gezegd is, de laatste keer dat er wat anders de finale haalde was in 2004 met Porto-Monaco. Maar daarbuiten is het zo goed als altijd Engeland/Spanje/Duitsland/Italië. En zelfs Italie is al helemaal afgehaakt nu.
Onderschat Juve niet.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
A&L hoopt te graag dat Italië is afgehaakt.
Volgens hem doet Italië al zo'n 10 jaar niet meer mee.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
A&L hoopt te graag dat Italië is afgehaakt.
Volgens hem doet Italië al zo'n 10 jaar niet meer mee.
Dat zijn jouw woorden. Maar de prestaties van AC Milan hebben Italië wel meer aanzien gegeven de laatste 10 jaar dan dat het Italiaanse clubvoetbal Europees nog waard was, uitgezonderd de winst van Inter in 2010. En momenteel, want daar had ik het over, is het Italiaanse clubvoetbal nog vrij weinig waard. Dat zien de Italianen zelf ook wel.
Verder is Juventus ook absoluut geen kandidaat voor de eindzege. Outsider, net als bv Shaktar, Arsenal of Valencia.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Verder is Juventus ook absoluut geen kandidaat voor de eindzege. Outsider, net als bv Shaktar, Arsenal of Valencia.
Hier spreek je jezelf sowieso tegen.
Juventus deed sowieso altijd mee, tot ze gepakt werden. Net als AC Milan. Italië heeft de laatste 10 jaar een paar CL titels gepakt. En nu is Juventus weer op de weg terug.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Hier spreek je jezelf sowieso tegen.
Juventus deed sowieso altijd mee, tot ze gepakt werden. Net als AC Milan. Italië heeft de laatste 10 jaar een paar CL titels gepakt. En nu is Juventus weer op de weg terug.
Juventus deed daarvoor ook al een tijdje niet echt meer mee. Hun laatste topprestatie was de CL finale 2002-2003 bereiken (Milan won). Daarna was het tijdperk van Juventus ook wel aardig voorbij. Milan heeft eigenhandig nog vrij lang de eer hooggehouden met 2 finales gewonnen (2003, 2007) en 1 verloren (2005) plus wat halve finales. Juventus en Inter hebben de afgelopen 10 jaar maar heel sporadisch om de eindzege gespeeld. Dat is niet verzonnen, dat kan je gewoon nakijken bij de statistieken. Juventus is nu weer op de weg terug ja, maar nog verre van een serieuze kandidaat de cup te winnen. Inter al helemaal niet, Milan ook niet meer, Napoli niet en dus kan je wel stellen dat ook Italie niet aan kan haken bij de clubs uit Engeland, Spanje en Bayern.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Van Gaal over de Serie A:
Belachelijke uitspraak.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Reppie voelt zich natuurlijk gewoon bedreigd door dit soort rijke en groeiende voetballanden. Israël heeft helemaal niets met Europa te maken terwijl ze wel deelnemen aan de kwalificatiereeksen voor het EK en WK. Maar daar horen we onze Groningse Ajacied (ook een vreemde combinatie als je Oekraïne - Europa vreemd vind) niet over.
Israël is ook geen Europa, hebben dus ook niets te zoeken hier. Ik vind het raar dat landen die niets met de EU te maken hebben wel in de CL spelen. Terwijl een land als Libanon(buurland Israël) meedoet in Aziatische competities. Ik vraag me dan ook af op basis van wat landen als Rusland(eerder een anti westen land) en Israël dan ook deelnemen aan Europese competities in voetbal en andere sporten.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Die rep
.
Kan je wel lacherig gaan doen, maar het heeft net als mijn bovenstaande post(Israël) niets met Europa te maken. Laat Rusland op andere gebieden dan zich dan ook maar met Europa betrekken(toetreden tot de EU). Maar dit is net als het wk in Qatar, pure geldzaakjes. Misselijkmakend.
Waar ik me ook aan erger is dat alle duels ongeacht het tijdverschil even laat beginnen Europees, maar omdat die Russen op een ander continent wonen worden die duels altijd om 6 uur gespeeld.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Niet bij de EU horen maakt je nog wel een Europees land. Vreemde gedachtegang. Europa is niet meer dan een continent.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
En dat met de EU neem ik wel serieus, of iig een Europese gedachte. Die russen moeten niets van Europa hebben(ja ons geld voor hun olie) , maar wel lekker meedoen in onze competities.Turkije is bv geen lid van de EU, maar willen het wel en willen dus Europees denken. Inderdaad, Europa is meer dan een continent. Dat er een mini stukje geografisch gezien in Europa ligt maakt Rusland geen Europees land.
Maar als jij dus puur geografisch denkt ben je het dus met me eens dat Israël ook niets te zoeken heeft in Europese competities
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4755 stemmen
Het dichtstbevolkte gedeelte van Rusland behoort ook gewoon tot het Europese continent. En die gebieden zijn cultureel gezien toch veel meer gelinkt aan Europa dan aan Azie.
Landen als Georgie, Azerbeidzjan en Armenie kunnen ook nog wel gezien hun ligging op de grens van Oost-Europa en Azie. Israel is natuurlijk een geval apart. Maar zeg nu zelf, zie je Israel al spelen in Teheran voor de WK-kwalificatie?
Verder zie ik Rusland echt nooit toetreden tot de EU hoor, maar dat terzijde.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat er een deel in Europa ligt maakt het een Europees land, net als Aziatisch. Als dat al een te moeilijk gegeven is dan houdt het vrij snel op.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het hoofdkwartier van de Uefa is in Zwitserland en de Uefa is ook opgericht in Zwitserland. Maar Zwitserland is geen lid van de EU. Wat moeten we daarmee doen Rep?
Bannen dat Zwitserland, moeten ze maar toetreden tot de EU.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Tsjah, dat is het probleem van Israël natuurlijk. Japan e.d. Spelen er ook gewoon toch? Laat je die duels maar lekker op neutraal terrein spelen
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Israel is natuurlijk een geval apart. Maar zeg nu zelf, zie je Israel al spelen in Teheran voor de WK-kwalificatie?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Het hoofdkwartier van de Uefa is in Zwitserland en de Uefa is ook opgericht in Zwitserland. Maar Zwitserland is geen lid van de EU. Wat moeten we daarmee doen Rep?
Bannen dat Zwitserland, moeten ze maar toetreden tot de EU.
Je snapt wat ik bedoel, kan je wel stronteigenwijs gaan lopen doen. Maar je snapt mijn punt. Zwitserland is meer Europees dan Rusland ooit zal zijn. Rusland is best een gevaarlijk land voor Europa, bv gezien de Iran kwestie. Vooral blijven steunen die landen...
Die zijn qua gedachtengang nog half in het Sovjet tijdperk blijven hangen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jongen toch, zonder Rusland zouden jij en ik nu misschien Duits spreken.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ja en na de overwinning op Duitsland hebben ze Europa communistisch willen maken. Puur eigenbelang. Of ben je Oost en West duitsland/berlijnse muur/Ijzeren gordijn/koude oorlog alweer vergeten?
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4755 stemmen
Nee, dat moet niet perse maar verder is het wel begrijpelijk daar zij in hun directe omgeving eigenlijk nauwelijks een match kunnen spelen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Prachtige aanval via Clasie, van Persie, Lens en uiteindelijk Maher. Prachtige redding Buffon.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als communisme correct wordt toegepast is het veel beter dan het kapitalisme.
Nee, dat moet niet perse maar verder is het wel begrijpelijk daar zij in hun directe omgeving eigenlijk nauwelijks een match kunnen spelen.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4755 stemmen
Als communisme correct wordt toegepast is het veel beter dan het kapitalisme.
Klopt ja. Verder heeft rep hier wel wat gelijk dat het voor Israel natuurlijk financieel voordeliger is om in Europa uit te komen dan in pakweg Afrika. Dat speelt dus zeker mee.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Wederom voorkomt Buffon de 1-0. Keept sterk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Wat strooien jullie daar op het gras in de arena, glijmiddel?
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Qua Italiaans voetbal roep je echt maar wat. Ik vraag me af waarom ik er nog op blijf reageren
.
Voorafgaande het EK vond je Italië niet eens een outsider en nu zou Juventus absoluut geen kandidaat zijn voor de CL eindzege. Werkelijk geen idee waar je dat op baseert. Kandidaat voor de eindzege zijn ze sowieso net als de 15 overige clubs in de 1/8 finales. Je zal wel bedoelen dat de geen favoriet zijn. Sorry, kniesoor momentje
. Maar het lijkt wel of je apathie voor het Italiaanse voetbal teveel invloed heeft. De wedstrijd thuis tegen Chelsea liet al zien waar Juventus toe in staat is. Het enige probleem waar ze nog mee kampen is de te sterke wisselvalligheid. En het gebrek aan scorend vermogen. Topfavoriet zijn ze niet, dan denk ik meer aan een Barcelona en Real (hoewel we hebben gezien hoe dat de vorige editie is gegaan), maar Juventus zie ik absoluut ver komen deze editie.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4114 stemmen
Ja ik vind het ook raar wat hier gebeurd. Bij Ajax wedstrijden zie je dit nooit gebeuren en is het veld juist verkozen tot beste veld vd Eredivisie door de spelers.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.