• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.157 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.695 gebruikers
  • 9.420.434 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Klinkt raar, maar ben het eens. Zelfs spelers als Robben zijn al vaste bankklanten bij hun clubs.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

http://www.vi.nl/radio/235557/Angst-dat-Oranje-tegen-Italie-voor-de-pot-gaat-hangen.htm

Tja, tegen ons B-team was het laatst ook al handbalverdedigen wat de kloek sloeg. Maar ik denk dat het compleet gedevalueerde Nederland ook weinig meer kan, tegen de grote landen iig. Wat een armoedige selectie weer, totaal geen grote talenten waardoor je het met types als Clasie, Janmaat en Blind moet doen, het begint bijna zielig te worden voor Holland.

Bedoel je het Oranje van vanavond, of het Oranje dat het WK gaat spelen? Want er ontbreken ruim 10 spelers vanavond, dat weet je he?

Stekelenburg, van Rhijn, Heitinga, de Vrij, Blind, De Jong, Sneijder, Maher, Robben, van Persie, John

Ik noem maar een willekeurige ploeg, kan natuurlijk wel vrij aardig mee. Het is wel belangrijk dat ze allemaal aan spelen toekomen. Wat dat betreft is het probleem Sneijder opgelost. En Robben gaat vanzelf wel weer spelen.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als je het verschil niet ziet, dan houdt het op. Sorry.

Alle aandeelhouders zijn dus inderdaad voor een bepaald percentage eigenaar van de spelers van Ajax.

En Ajax betaalt dividend aan de aandeelhouders. Dus als Ajax een grote transferom binnenhaalt, dan wordt dat deels via het dividend aan de aanheelhouders uitgekeerd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Alle aandeelhouders zijn dus inderdaad voor een bepaald percentage eigenaar van de spelers van Ajax.

En Ajax betaalt dividend aan de aandeelhouders. Dus als Ajax een grote transferom binnenhaalt, dan wordt dat deels via het dividend aan de aanheelhouders uitgekeerd.

Misschien moet je je eens beter in Ajax gaan verdiepen, dan zou je dit soort teksten niet tikken.

Hier, voorbeeld: Patrick Beijersbergen: haal Ajax toch van de beurs - Analyse - Z24.nl

Ajax keert het nauwelijks tot niet uit.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Knisper schreef:

(quote)

Slavernij is inmiddels al zo'n 150 jaar afgeschaft hoor. Eigendom van spelers bestaat niet. Wel een contract dat afgekocht dient te worden en het recht een speler aan zijn contract te houden en daar enkel voor veel geld van af te zien. Investeringen in spelers, te weten vergoedingen transfersommen, staan dan wel weer als activa op de balans (behalve bij de Duitsers dan). En zeker sinds het Bosman-arrest niet meer. Daarvoor bestond er nog wel iets dat leek op lijfeigenschap.

Overigens inhoudelijk heb je wel gelijk, wat niet wegneemt dat er ten opzichte van aandeelhouders niet direct plichten staan. Dividend hoeft niet uitgekeerd te worden. Doet Ajax ook al jaren niet meer geloof ik. En aangezien de Vereniging nog ruim 73% bezit zal dat ook niet snel gebeuren. Dus de winst op de verkoop kan je volledig in eigen zak houden.

(*edit* Zoals A&L1 dus ook al zegt)

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik noem maar een willekeurige ploeg, kan natuurlijk wel vrij aardig mee.

Niet echt, die verdediging is op het niveau van pak hem beet, Slowakije.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Niet echt, die verdediging is op het niveau van pak hem beet, Slowakije.

Vd Wiel, Heitinga, Mathijsen en Bronckhorst + Ooijer speelden zich naar een WK finale....

Ik vind dat er sowieso nog weinig topverdedigers zijn. Duitsland, Italie, Brazilie, Engeland..allemaal kwetsbaar achterin. Alleen Portugal en Spanje hebben nog echt een paar klasbakken, Maar toegeven, het is achterin wel armoedig ja.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Vd Wiel, Heitinga, Mathijsen en Bronckhorst + Ooijer speelden zich naar een WK finale....

.

Dat was ook een godswonder, maar dat is nog stukken beter dan wat er nu staat.

En als je Heitinga vorig weekend zag (Alan Hansen reageerde zelfs geschokt dat zo'n vertoning in de PL te zien was) weet je al dat die nooit van zn leven meer opgeroepen moet worden.

p.s. Duitsland, Italie, Brazilie en Engeland hebben een onvergelijkbaar betere verdediging dan wij)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat was ook een godswonder, maar dat is nog stukken beter dan wat er nu staat.

En als je Heitinga vorig weekend zag (Alan Hansen reageerde zelfs geschokt dat zo'n vertoning in de PL te zien was) weet je al dat die nooit van zn leven meer opgeroepen moet worden.

p.s. Duitsland, Italie, Brazilie en Engeland hebben een onvergelijkbaar betere verdediging dan wij)

Ik zag Heitinga ja, enorm slecht. Maargoed, dat is ook weer niet zijn normale niveau. Hij kan beter.

En ik weet dat de andere landen een betere achterhoede hebben, maar ook bij hen loopt er niet af te veel wereldklasse. Je hebt ook geen wereldverdediging nodig, gewoon zorgen dat de ploeg in balans is en dat je verdedigers geholpen worden. In 2010 kregen ze erg veel ondersteuning van De Jong en van Bommel. Dat miste ik afgelopen EK, toen werden ze achterin aan hun lot overgelaten. Ronaldo stond bv de hele wedstrijd 1 op 1 tegen vd Wiel, tsja..

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Heitinga is een dommekracht pur sang waar ik altijd wel waardering en een rare sympathie voor had, maar op het EK was-ie de slechtste speler van het toernooi, compleet afgegleden die jongen. De rest van de verdedigers in Nederland zijn nu eenmaal van een niveau knudde, zelfs als je de hopeloze Van Rhijn, De Vrij en Blind nog inruilt voor de betere Wiel, Douglas en Pieters. Hoe dan ook: dat kan gewoon echt niet op wereldniveau.

Het middenveld is al niet veel beter, Strootmannetje kijkt vooral gemeen maar een lekkere pass zie ik hem zelden geven, Clasie kan er gewoon helemaal niks van en alleen Maher zal het absolute topniveau ooit aankunnen, als in over een jaar 4. Verder heeft karma eindelijk Nasty Nigel te pakken.

Van de Grote 4 is ook weinig meer over, Vaart kan niet meer, Sneijdertje speelt in de negorij, Robben mag gaan banken en de in Engeland uitblinkende Van Persie faalt altijd in Oranje. Huntelaartje heeft het op een of andere manier al verbruid bij linke Lowietje, en Dirkie Kuyt wordt er ook niet beter op (en zo goed was-ie al niet, kun je nagaan). Van De Steek tenslotte zien we nog slechts shots als de bank in Rome in beeld wordt genomen.

Vijfentwintig jaar lang speelde in ieder geval de helft (en vaak veel meer) van het Nederlands elftal bij de absolute top in Spanje, Engeland, Italië en Duitsland. Nu alleen Van Persie nog en soms Robben, de rest is afgeschreven of zal er nooit komen, een heel enkeling daargelaten.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ga je nu de hele carriere van Ferguson baseren op 1 mislukte CL campagne en gemiste titel van vorig seizoen?

Je vergeet te noemen dat Ferguson de PL een keer of 12 geloof ik heeft gewonnen en liefst 4x zijn Manchester naar de CL finale heeft gewerkt, met 2x de eindzege. En itt Mancini lag bij Ferguson het grote geld en de successen niet meteen klaar toen hij bij Man Utd aan de slag ging. Dat heeft hij helemaal zelf opgebouwd, met eigen geld!

Wat Ferguson heeft gepresteert voor de komst van Mancini bij City is voor mij irrelevant. Daar ging deze discussie trouwens ook niet over. Bij Mancini lag het geld dan misschien wel al klaar, maar de successen niet. Hij heeft vorig jaar toch maar mooi de PL gewonnen en ploegen als Chelsea, Arsenal en Tottenham ver achter zich gelaten. Overigens staat geld niet representatief voor succes.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vertel eens waar dat stond dan, dat we het alleen over de laatste 2 jaar mogen hebben? Mancini mag de veters van Ferguson nog niet strikken. En heel knap dat City met hun investering van een miljard clubs als Tottenham achter zich laat...

Volgens mij werd City ook al 2e in het seizoen voor hun titel, dus het fundament was al zeker aanwezig. Het enige wat Mancini nog deed was heel veel spelers kopen, heel lelijk defensief voetballen en profiteren dat Man Utd in de slotfase van het seizoen nog bijna 10 punten voorsprong heeft verspeeld.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

otherfool schreef:

Vijfentwintig jaar lang speelde in ieder geval de helft (en vaak veel meer) van het Nederlands elftal bij de absolute top in Spanje, Engeland, Italië en Duitsland. Nu alleen Van Persie nog en soms Robben, de rest is afgeschreven of zal er nooit komen, een heel enkeling daargelaten.

Helemaal niet. We zijn nu met een grote schoonmaak begonnen, net als in 2004 waar van een goede generatie afscheid werd genomen. Kijk even dan naar de selectie tijdens het wk 2006. Heel veel uit de eigen competitie. Die waren toen bijna uitgerijpt en gingen de jaren daarna naar de Europese top. Ook een Sneijder zat zelfs daarna nog een jaar bij Ajax (die ging pas in 2007. Wat dat betreft hebben we nog ruim een jaar op het niveau van 2006 te komen en zelfs dat is nog niet de top. Pas over 3 jaar, het EK in Frankrijk, dan gaat het er weer om.

Ook in '94 en zeker in '96 kwam het merendeel uit de eigen competitie, al was toen Ajax een absolute wereldploeg, dus helemaal telt dat niet.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

otherfool schreef:

25 jaar lang was de top ook veel breder en streden 20 clubs op de CL titel. Maar dankzij de UEFA met hun beleid zijn dat er nu nog maar 4 a 5. In wat tegenwoordig de subtop is, die vroeger tot de top behoorde zijn zat Nederlanders te vinden. Geen verschil dus, hoe graag je het ook wilt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Helemaal niet. We zijn nu met een grote schoonmaak begonnen, net als in 2004 waar van een goede generatie afscheid werd genomen. Kijk even dan naar de selectie tijdens het wk 2006.

Bij de basis 11 tel ik in dat team wel gewoon Manchester United 2x, Chelsea, Barcelona 2x en Arsenal... Dat zijn dus al 6 basisspelers bij de Europese top. Cocu had ook nog dat niveau en Sneijder en Vaart stonden op allerlei lijstjes en gingen later ook gewoon naar Real Madrid.

Kijk nu nog eens de selectie voor vanavond door...

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

otherfool schreef:

Heitinga is een dommekracht pur sang waar ik altijd wel waardering en een rare sympathie voor had, maar op het EK was-ie de slechtste speler van het toernooi, compleet afgegleden die jongen. De rest van de verdedigers in Nederland zijn nu eenmaal van een niveau knudde, zelfs als je de hopeloze Van Rhijn, De Vrij en Blind nog inruilt voor de betere Wiel, Douglas en Pieters. Hoe dan ook: dat kan gewoon echt niet op wereldniveau.

Het middenveld is al niet veel beter, Strootmannetje kijkt vooral gemeen maar een lekkere pass zie ik hem zelden geven, Clasie kan er gewoon helemaal niks van en alleen Maher zal het absolute topniveau ooit aankunnen, als in over een jaar 4. Verder heeft karma eindelijk Nasty Nigel te pakken.

Van de Grote 4 is ook weinig meer over, Vaart kan niet meer, Sneijdertje speelt in de negorij, Robben mag gaan banken en de in Engeland uitblinkende Van Persie faalt altijd in Oranje. Huntelaartje heeft het op een of andere manier al verbruid bij linke Lowietje, en Dirkie Kuyt wordt er ook niet beter op (en zo goed was-ie al niet, kun je nagaan). Van De Steek tenslotte zien we nog slechts shots als de bank in Rome in beeld wordt genomen.

Nja, gedeeltelijk eens.

Al is dat echt te danken aan de afgelopen Oranje bondscoaches die telkens beroerde selectiekeuzes maakten. Ze hadden veel eerder echte verdedigende talenten moeten doorselecteren ipv telkens weer een Ajax-jonkie zonder body dat net 3 wedstrijdjes op niveau speelt.

Van Persie komt nog wel bovendrijven. Die heeft teveel kwaliteit om te blijven falen in Oranje.

Ook qua buitenspelers kun je met Narsingh, Lens, Elia, Affelay etc nog wel een tijdje vooruit.

Juist Clasie vind ik nu juist wel een speler die ver kan komen, die heeft alle kwaliteiten van een goede moderne middenvelder (mits ie niet teveel fysieke duels moet spelen). Een Maher vind ik veel te overdreven opgehemeld en zeker niet in de buurt komen van echte toptalenten op die aanvallende middenvelder positie in de wereld.

Denk dat er voorlopig nog wel wat defensie in het middenveld gebouwd moet worden (dus niet zoals Louis nu doet slechts 1 verdedigende middenvelder om de domme Gijpies tevreden te houden) want anders vliegen ze er achter 1 voor 1 in.

Strootman en Clasie dus in een verdedigende rol en hopen dat er rondom hen nog wat talenten gaan opstaan de komende tijd. Ik denk aan een Fer of misschien van Ginkel al moet die nog heeeel veel leren.

Desnoods een verdediger als Van Dijk doorselecteren in een soort Rijkaard rol en hopen dat ie over 4 jaar het nodige niveau heeft om naast Clasie te spelen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Helemaal niet. We zijn nu met een grote schoonmaak begonnen, net als in 2004 waar van een goede generatie afscheid werd genomen. Kijk even dan naar de selectie tijdens het wk 2006. Heel veel uit de eigen competitie. Die waren toen bijna uitgerijpt en gingen de jaren daarna naar de Europese top. Ook een Sneijder zat zelfs daarna nog een jaar bij Ajax (die ging pas in 2007. Wat dat betreft hebben we nog ruim een jaar op het niveau van 2006 te komen en zelfs dat is nog niet de top. Pas over 3 jaar, het EK in Frankrijk, dan gaat het er weer om.

Ook in '94 en zeker in '96 kwam het merendeel uit de eigen competitie, al was toen Ajax een absolute wereldploeg, dus helemaal telt dat niet.

Het W.K. in 2006 was dan ook niet best van Oranje kant.

Daarnaast hadden we toen wel grotere talenten (Robben, Vaart, Persie en ook Sneijder - al was laatstgenoemde toen erg matig).

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

kos schreef:

(quote)

Nja, gedeeltelijk eens.

Al is dat echt te danken aan de afgelopen Oranje bondscoaches die telkens beroerde selectiekeuzes maakten. Ze hadden veel eerder echte verdedigende talenten moeten doorselecteren ipv telkens weer een Ajax-jonkie zonder body dat net 3 wedstrijdjes op niveau speelt.

Van Persie komt nog wel bovendrijven. Die heeft teveel kwaliteit om te blijven falen in Oranje.

Ook qua buitenspelers kun je met Narsingh, Lens, Elia, Affelay etc nog wel een tijdje vooruit.

Juist Clasie vind ik nu juist wel een speler die ver kan komen, die heeft alle kwaliteiten van een goede moderne middenvelder (mits ie niet teveel fysieke duels moet spelen). Een Maher vind ik veel te overdreven opgehemeld en zeker niet in de buurt komen van echte toptalenten op die aanvallende middenvelder positie in de wereld.

Denk dat er voorlopig nog wel wat defensie in het middenveld gebouwd moet worden (dus niet zoals Louis nu doet slechts 1 verdedigende middenvelder om de domme Gijpies tevreden te houden) want anders vliegen ze er achter 1 voor 1 in.

Strootman en Clasie dus in een verdedigende rol en hopen dat er rondom hen nog wat talenten gaan opstaan de komende tijd. Ik denk aan een Fer of misschien van Ginkel al moet die nog heeeel veel leren.

Desnoods een verdediger als Van Dijk doorselecteren in een soort Rijkaard rol en hopen dat ie over 4 jaar het nodige niveau heeft om naast Clasie te spelen.

(Volledig) eens met kos. Dat kan ook niet iedereen iedere dag zeggen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

25 jaar lang was de top ook veel breder en streden 20 clubs op de CL titel. Maar dankzij de UEFA met hun beleid zijn dat er nu nog maar 4 a 5. In wat tegenwoordig de subtop is, die vroeger tot de top behoorde zijn zat Nederlanders te vinden. Geen verschil dus, hoe graag je het ook wilt.

En Chelsea zat vorig jaar zeker bij die 4 a 5? De top is juist breder geworden, goede spelers willen ook best bij Liverpool of Tottenham spelen als ze maar CL spelen, wat lang onmogelijk was. Een hegemonie zoals AC Milan in de jaren 90 is ook bijna niet meer mogelijk, al doet Barcelona een gooi. Er zijn een stuk of 12 reële CL-kanshebbers, je kunt ze herkennen aan het feit dat er geen Nederlanders meespelen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Barcelona doet een gooi? Beter team dan AC Milan destijds en die winnen nog wel een aantal CL-titels de komende jaren, terwijl ze er al een paar gewonnen hebben.

Man United is wel een CL favoriet, trouwens.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Vertel eens waar dat stond dan, dat we het alleen over de laatste 2 jaar mogen hebben?

Dat leek me wel duidelijk omdat Mancini 10 jaar geleden nog geen coach was van City. Het zou vreemd zijn om de prestaties die Ferguson 10 jaar geleden geleverd heeft te vergelijken met die van Mancini nu.

Mancini mag de veters van Ferguson nog niet strikken.

Eens. Daarvoor heeft Mancini te weinig bereikt en Ferguson al té veel. Maar niet iedere ploeg kan op Old Trafford gaan winnen met zo'n vernederende uitslag (1-6 was het?). Alleen daarvoor verdient die man een beetje respect.

En heel knap dat City met hun investering van een miljard clubs als Tottenham achter zich laat...

Nogmaals, geld staat niet representatief voor succes.

Volgens mij werd City ook al 2e in het seizoen voor hun titel, dus het fundament was al zeker aanwezig. Het enige wat Mancini nog deed was heel veel spelers kopen, heel lelijk defensief voetballen

4de dacht ik al maakt dat niet zoveel uit. Dan heb jij alleen de slechte wedstrijden gekeken van City. Er zaten er een paar rotslechte tussen, ook een heleboel heerlijke op en af wedstrijden. Grappig dat je kritiek geeft op lelijk verdedigend voetbal want dat is wat ik United dit jaar verwijt. Ze hebben geluk dat ze efficient zijn maar het gros van hun wedstrijden zijn gewoon niet om aan te kijken.

en profiteren dat Man Utd in de slotfase van het seizoen nog bijna 10 punten voorsprong heeft verspeeld.

Dat moet je Ferguson verwijten. City had trouwens als ik het mij goed herinner ook eerst een voorsprong verspeeld. Desondanks was City de terechte winnaar vorig jaar.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Bij de basis 11 tel ik in dat team wel gewoon Manchester United 2x, Chelsea, Barcelona 2x en Arsenal... Dat zijn dus al 6 basisspelers bij de Europese top. Cocu had ook nog dat niveau en Sneijder en Vaart stonden op allerlei lijstjes en gingen later ook gewoon naar Real Madrid.

Kijk nu nog eens de selectie voor vanavond door...

Precies, dus ook daar een jaar ervoor pakken voor een juiste vergelijking, want zover zijn we nog niet (nog geen wk nu). Dan is er één Man Utd al weg uit de basis (Sar was immers nog Fulham) en Van Bommel zat nog bij PSV. En dat Barcelona van Van Bronckhorst toen was nog niet het grote team van nu, zeker niet dat seizoen.

In potentie stond er toen vooral aanvallend wat, nu vooral meer verdedigend. En vanavond is er ook wel het één en ander nog thuisgelaten. Sneijder zal 2010 niet snel evenaren maar is in potentie nog prima. Dus vergeleken met toen valt dat echt reuze mee.

Dan kan je Van Persie tegen Van Nistelrooij wegstrepen, Robben blijft dezelfde, en in verdere spelers en potentie gelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

En Chelsea zat vorig jaar zeker bij die 4 a 5? De top is juist breder geworden, goede spelers willen ook best bij Liverpool of Tottenham spelen als ze maar CL spelen, wat lang onmogelijk was. Een hegemonie zoals AC Milan in de jaren 90 is ook bijna niet meer mogelijk, al doet Barcelona een gooi. Er zijn een stuk of 12 reële CL-kanshebbers, je kunt ze herkennen aan het feit dat er geen Nederlanders meespelen.

Dus Man Utd en Bayern zijn geen kandidaten? En AC Milan niet meer dan. En Barcelona vorig jaar dus ook niet?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Barcelona doet een gooi? Beter team dan AC Milan destijds en die winnen nog wel een aantal CL-titels de komende jaren, terwijl ze er al een paar gewonnen hebben.

Des te knapper want het is nu moeilijker, omdat ze in de CL bijvoorbeeld al met 4 sterke Engelse teams af moeten rekenen, ook nog met Madrid etc. Vroegah waren alleen de kampioenen uit de toen 6 grootste Europese landen kanshebber (en dan bakten de Fransen er ook nog eens nooit iets van en mochten de Engelsen jarenlang niet meedoen). Als je dan nationaal redelijk vaste kampioen werd in een grote competitie had je al een grote kans op meerdere Europese prijzen. De diversiteit is dankzij de huidige CL enorm toegenomen. Nog geen enkele club heeft hem 2x op rij gewonnen, dat was ooit wel eens anders.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

mjk87 schreef:

Dus Man Utd en Bayern zijn geen kandidaten? En AC Milan niet meer dan. En Barcelona vorig jaar dus ook niet?

De laatste zin van mijn betoog was een lichtelijke en dichterlijke overdrijving.

mjk87 schreef:

Precies, dus ook daar een jaar ervoor pakken voor een juiste vergelijking, want zover zijn we nog niet (nog geen wk nu). Dan is er één Man Utd al weg uit de basis (Sar was immers nog Fulham) en Van Bommel zat nog bij PSV. En dat Barcelona van Van Bronckhorst toen was nog niet het grote team van nu, zeker niet dat seizoen.

Als ik erop zou vertrouwen dat Clasie, Van Rhijn en Blind bij grote clubs terecht zouden komen zou je gelijk hebben. Dat gaan ze alleen niet. Sterker, ik vind het spelers van niks. Van Van der Sar en Van Bommel kon je toen veel makkelijker zeggen dat het toppers waren die nog eens een grote klapper gingen maken. En Barcelona was toen natuurlijk ook al wel gewoon Europese top.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Clasie.

(afbeelding)

Geweldige speler.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Real, Barca, Man U, Bayern, AC M (Dat zijn er toch 4 a 5) En vooruit haal Chelsea, Man C en straks wellicht PSG erbij zit je op 8, maar dat is nog steeds veel smaller als pak 'm beet 10 jaar terug toen clubs als Steaua, Kiev, Valencia, etc. ook nog kans maakte.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Steaua Boekarest (denk ik?) had 10 jaar terug inderdaad een veel grotere kans de CL te winnen dan Borussia Dortmund, Shaktar Donetsk, Juventus of Arsenal dit jaar...

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

otherfool schreef:

De diversiteit is dankzij de huidige CL enorm toegenomen. Nog geen enkele club heeft hem 2x op rij gewonnen, dat was ooit wel eens anders.

Dat zeker niet. Er zijn maar weinig verschillende clubs die de laatste 5 jaar de finale van de CL hebben gehaald. Of zelfs de halve finale.

De diversiteit is juist kleiner geworden, de grote clubs nóg groter (Barca, Real).

Enkel de diversiteit aan clubs is toegenomen, omdat er soms 4 clubs uit 1 competitie mee mogen doen en de Champions League dus allang geen Champions league genoemd mag worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.