• 16.392 nieuwsartikelen
  • 180.163 films
  • 12.396 series
  • 34.335 seizoenen
  • 651.598 acteurs
  • 199.697 gebruikers
  • 9.420.507 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik kan er niks aan doen dat er teksten in de media komen over Van Raaij en de Telegraaf of PSV dat zelfs weer extern geld zoekt voor een speler die ze eigenlijk niet kunnen betalen

Verder heb ik de laatste dagen nauwelijks gereageerd hier, dus je zit ook nog eens fout. Maar ipv een persoonlijke discussie zie ik liever gewoon discussie over dat onderwerp.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Obsessie? het staat idd gewoon op Voetbalzone en wat PSV blijkbaar heeft gedaan is triest.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik kan er niks aan doen dat er teksten in de media komen over Van Raaij en de Telegraaf of PSV dat zelfs weer extern geld zoekt voor een speler die ze eigenlijk niet kunnen betalen

Verder heb ik de laatste dagen nauwelijks gereageerd hier, dus je zit ook nog eens fout. Maar ipv een persoonlijke discussie zie ik liever gewoon discussie over dat onderwerp.

Dat klopt. Er is in de laatste dagen ook geen nieuws geweest over PSV. En had bij wijze van spreke Fc Twente om investeerders gevraagd, weet ik zeker dat je dat bericht niet gepost zou hebben. Je zou de concurrentie eens moeten aangaan met Thijs Slegers. Je zou best een goede kans maken.

En over het bericht: het laat me koud eerlijk gezegd. De transfer is er niet gekomen, dus het onderwerp boeit me niet meer zo. Het is misschien niet helemaal sjiek van Brands, maar als Maher naar Eindhoven gekomen was en over 2-3 voor 25 miljoen verkocht zou worden, was het een meesterzet gebleken.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Externe financiers zoeken om een transfer te bekostigen is de normaalste zaak van de wereld. Of ziet A&L sponsoring ook als een belachelijk iets?

Aan de andere kant, het verlangde bedrag voor Maher is zo hoog dat ik blij ben dat Brands het niet voor elkaar heeft gekregen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

RuudC schreef:

(quote)

Dat klopt. Er is in de laatste dagen ook geen nieuws geweest over PSV. En had bij wijze van spreke Fc Twente om investeerders gevraagd, weet ik zeker dat je dat bericht niet gepost zou hebben. Je zou de concurrentie eens moeten aangaan met Thijs Slegers. Je zou best een goede kans maken.

En over het bericht: het laat me koud eerlijk gezegd. De transfer is er niet gekomen, dus het onderwerp boeit me niet meer zo. Het is misschien niet helemaal sjiek van Brands, maar als Maher naar Eindhoven gekomen was en over 2-3 voor 25 miljoen verkocht zou worden, was het een meesterzet gebleken.

Ik zou het bij Twente ook aankaarten hoor. Maar het gaat me er vooral om dat PSV nog geen 1,5 jaar terug financieel gered is van de ondergang als topclub en dan wordt er nu al gedacht aan een externe financier voor een speler op een positie waar je al 2 peperdure spelers (Toivonen, Wijnaldum) hebt lopen. Dat kan je toch totaal niet meer normaal vinden?

En dat laatste, dat is puur speculeren. Wat Brands ook al deed met Wijnaldum, Matavz en de rest. Voor veel geld inkopen en hopen dat ze nog eens verkocht worden voor het dubbele. Dat is toch geen beleid?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Externe financiers zoeken om een transfer te bekostigen is de normaalste zaak van de wereld. Of ziet A&L sponsoring ook als een belachelijk iets?

Sponsoring is natuurlijk wel wat anders. Daar hebben 2 partijen wat aan. De ene wordt gesponsord en de andere krijgt naamsbekendheid. PSV wilde nu doen wat Feyenoord enkele jaren terug deed, met bv die talentpoules. Levensgevaarlijk beleid.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

En hoe zit het met een beursgang?

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Sponsoring is natuurlijk wel wat anders. Daar hebben 2 partijen wat aan. De ene wordt gesponsord en de andere krijgt naamsbekendheid. PSV wilde nu doen wat Feyenoord enkele jaren terug deed, met bv die talentpoules. Levensgevaarlijk beleid.

Is niet levensgevaarlijk als je maar goede afspraken maakt met de investeerder. Dat het je bij een verkoop minder oplevert dan als je hem zelf financiert is duidelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

depri83 schreef:

Aan de andere kant, het verlangde bedrag voor Maher is zo hoog dat ik blij ben dat Brands het niet voor elkaar heeft gekregen.

Sponsoring is voor vergroting van je omzet en mogelijkheden. Externe financiering is direct gelinkt aan een transactie en gaat over vergroting van je kostenpost tot betere mogelijkheden. Gevaarlijk, Ajax heeft dat net op tijd gezien, Feyenoord ging er bijna failliet aan. PSV krijgt het deksel nog wel.

En waarom gaat PSV anders niet naar de bank en leent daar 10 miljoen? Met rente over pakweg 5 jaar en loon Maher is dat vast minder dan de te verwachten omzet bij verkoop. Althans, zo probeert men het al jaren daar.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Natuurlijk niet te vergelijken. Ajax heeft daar iets verkocht wat gewoon van Ajax was. Maar leuke poging hoor.

Knisper

• 13049 berichten
  • 1282 stemmen

Om vervolgens met geld van deze externe financiers spelers te kopen, die ze anders niet hadden kunnen betalen. Als jij het verschil ziet, zeg je het maar.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

mjk87 schreef:

(quote)

Sponsoring is voor vergroting van je omzet en mogelijkheden. Externe financiering is direct gelinkt aan een transactie en gaat over vergroting van je kostenpost tot betere mogelijkheden. Gevaarlijk, Ajax heeft dat net op tijd gezien, Feyenoord ging er bijna failliet aan. PSV krijgt het deksel nog wel.

En waarom gaat PSV anders niet naar de bank en leent daar 10 miljoen? Met rente over pakweg 5 jaar en loon Maher is dat vast minder dan de te verwachten omzet bij verkoop. Althans, zo probeert men het al jaren daar.

Natuurlijk is het geen ideale situatie.

Maar elke aankoop is een risico. Je vergroot inderdaad je kostenpost maar je gaat ervan uit dat die aankoop ook sportief en financieel een succes wordt. Zolang je duidelijke afspraken met de financier maakt (ook als de speler Maher geen succes wordt) is er niks aan de hand.

Het zou hier ook maar om een relatief klein bedrag gaan. PSV kon (als ik afga op de media) zelf een transfersom tot ongeveer €6 à 7m ophoesten. Het resterende bedrag zou dan extern gefinancierd moesten worden. Feyenoord zat op een ogenblik met een zichzelf op de hals gehaalde schuld van €18,5m door die spelersfondsen.

Maar goed, door die laatste twee zinnen geef je al aan dat het niet om de handeling zelf gaat maar om PSV.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Knisper schreef:

Om vervolgens met geld van deze externe financiers spelers te kopen, die ze anders niet hadden kunnen betalen. Als jij het verschil ziet, zeg je het maar.

Als je het verschil niet ziet, dan houdt het op. Sorry.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Toevallig weer eentje van PSV die geblesseerd uitvalt. Gelukkig is het medisch team van PSV zo goed dat ook deze speler wel topfit zal zijn voor de eerstvolgende competitiewedstrijd.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Altijd leuk, van die debiele oefenpotjes waar niemand graag naar kijkt.

En toch ga ik vanavond weer kijken

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Als je het verschil niet ziet, dan houdt het op. Sorry.

Er zit ook geen verschil in. Maar die discussie is al vaker gevoerd, economie is vast niet je sterkste kant.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Er zit ook geen verschil in. Maar die discussie is al vaker gevoerd, economie is vast niet je sterkste kant.

Er zit wel degelijk verschil in en ik ben economisch prima onderlegd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mag je hier ook wel eens laten blijken dan.

Als je economisch goed onderlegd bent, had je op zijn minst wel de verschil(len) bloot kunnen leggen. Want daar vroeg Knisper om. Zeggen dat er een verschil in zit maar die niet aantonen is toch niet zo sterk.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Mag je hier ook wel eens laten blijken dan.

Als je economisch goed onderlegd bent, had je op zijn minst wel de verschil(len) bloot kunnen leggen. Want daar vroeg Knisper om. Zeggen dat er een verschil in zit maar die niet aantonen is toch niet zo sterk.

Knisper weet het zelf wel, maar zit naar de bekende weg te vragen.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Immers zondag weer in de basis. Zucht. Koeman, wakker worden!

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar probeer zijn bizarre gedrag nu niet goed te praten zeg. Volgens mij kijk jij niet erg objectief meer naar alle van City. Balotelli, City, Mancini...alles zit je wel te verdedigen.

Alleen omdat jij (en andere) constant lopen te zeiken op Balo en Mancini. Mancini is een kneus, Mancini is dit, Mancini is dat. En telkens adoreer je Ferguson alsof het een god is. Als ik hetzelfde doe met Mancini (zie het maar als actie-reactie) ben ik niet objectief meer? Mancini heeft vorig jaar de PL gewonnen en 3de geworden in een moelijke groep (Munchen, Villarreal en Napels). Ferguson heeft vorig jaar de 2de plaats gehaald in de PL en is in een veel makkelijkere groep dan City 3des geworden. Dit jaar lijkt United kampioen te worden en City de 2de plaats te pakken. City is deze keer 4de geworden in een poule met krakers als Real en Dortmund. Als de ref had meegezeten hadden ze wederom de 3de plaats gepakt maar dat is een andere discussie. United heeft zich kunnen plaatsen in een kutgroep. Veel verschil is er niet tussen de behaalde prestaties van Mancini en Ferguson. Je noemt hem een kneus maar hij staat wel 2des in de zwaarste competitie van de wereld.

Edit: je loopt dan te zeiken dat City een koopploeg is maar dat is United ook.

stfuympos

• 13367 berichten
  • 731 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Knisper weet het zelf wel, maar zit naar de bekende weg te vragen.

En wat was de bekende weg ook alweer?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vanaf volgende week weer CL voetbal. Vergeet de toto niet in te vullen!

Overigen >> Algemeen >> Sporttoto en -poules topic (centraal topic)

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Stu-Pot schreef:

(quote)

Alleen omdat jij (en andere) constant lopen te zeiken op Balo en Mancini. Mancini is een kneus, Mancini is dit, Mancini is dat. En telkens adoreer je Ferguson alsof het een god is. Als ik hetzelfde doe met Mancini (zie het maar als actie-reactie) ben ik niet objectief meer? Mancini heeft vorig jaar de PL gewonnen en 3de geworden in een moelijke groep (Munchen, Villarreal en Napels). Ferguson heeft vorig jaar de 2de plaats gehaald in de PL en is in een veel makkelijkere groep dan City 3des geworden. Dit jaar lijkt United kampioen te worden en City de 2de plaats te pakken. City is deze keer 4de geworden in een poule met krakers als Real en Dortmund. Als de ref had meegezeten hadden ze wederom de 3de plaats gepakt maar dat is een andere discussie. United heeft zich kunnen plaatsen in een kutgroep. Veel verschil is er niet tussen de behaalde prestaties van Mancini en Ferguson. Je noemt hem een kneus maar hij staat wel 2des in de zwaarste competitie van de wereld.

Edit: je loopt dan te zeiken dat City een koopploeg is maar dat is United ook.

Ga je nu de hele carriere van Ferguson baseren op 1 mislukte CL campagne en gemiste titel van vorig seizoen?

Je vergeet te noemen dat Ferguson de PL een keer of 12 geloof ik heeft gewonnen en liefst 4x zijn Manchester naar de CL finale heeft gewerkt, met 2x de eindzege. En itt Mancini lag bij Ferguson het grote geld en de successen niet meteen klaar toen hij bij Man Utd aan de slag ging. Dat heeft hij helemaal zelf opgebouwd, met eigen geld!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

Knisper schreef:

Mij betreft gaat Ajax per direct van de beurs af. Wel een vreemd argument, want Ajax was gewoon tot aan de fluwelen revolutie verkeerd bezig. De beursgang is de vele Ajacieden ook een doorn in het oog. Overigens levert die beursgang Ajax de laatste jaren meer problemen op dan voordelen met al die zakkenvullers, dus sowieso raar om met dit argument te komen op dit moment.

Daarnaast zijn de situaties inderdaad niet te vergelijken, omdat Ajax niet van een ondergang is gered, maar op deze manier in de eind jaren 90 extra geld heeft gecreëerd(om er vervolgens behoorlijk slecht mee om te gaan). Totaal verschillende situaties dus.

Ja, het is raar dat een club die financieel is gered door de gemeente daarna middels Talent Pools spelers probeert te kopen. Behoorlijk triest.

david bohm

• 3105 berichten
  • 3476 stemmen

Mensen als Balotelli zorgen ervoor dat het voetbal interessant blijft. Er zijn al genoeg grijze muizen en eenheidsworsten.

Het lijkt haast of u, Ajax&Litmanen1 zich moreel superieur waant door de keuze om bepaalde clubs te supporteren. Wonderlijk.

En "eigen geld'' is een gotspe. ManU is beursgenoteerd en heeft een aantal vermogende grootaandeelhouders.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

david bohm schreef:

Mensen als Balotelli zorgen ervoor dat het voetbal interessant blijft. Er zijn al genoeg grijze muizen en eenheidsworsten.

Het lijkt haast of u, Ajax&Litmanen1 zich moreel superieur waant door de keuze om bepaalde clubs te supporteren. Wonderlijk.

En "eigen geld'' is een gotspe. ManU is beursgenoteerd en heeft een aantal vermogende grootaandeelhouders.

Zeg maar ''je'' hoor. En ik voel mij zeker niet superieur, geen idee waarop je dat baseert.

Dit is toch een discussietopic, of zie ik dit verkeerd? Dan komen er positieve en negatieve teksten over spelers, clubs en wedstrijden voorbij.

Balotelli is af en toe ook grappig met zijn fratsen, maar vind je het vreemd dat er ook veel kritiek op hem is dan?

j0enne

• 9613 berichten
  • 3799 stemmen

DMF schreef:

Immers zondag weer in de basis. Zucht. Koeman, wakker worden!

Immers hoeft niet te vrezen: ‘Hem nu passeren doe je niet zomaar’

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Ik vind de selectie van City overigens ook niet van dusdanige kwaliteit dat je ze zomaar blind bij de laatste acht invult. Zolang je nog gasten als Barry, Milner en Javi Garcia op je middenveld hebt lopen, moet je op Europees topniveau niet te veel gaan verwachten. Toch hadden ze in de afgelopen twee jaar wel een keer de laatste zestien moeten halen.

Ze zijn alleen veel te afhankelijk van de momenten van Agüero, Silva en Touré. Agüero is nu niet in vorm en Silva en Touré missen wat potjes en dan komen direct de problemen naar voren.

j0enne schreef:

(quote)
Immers hoeft niet te vrezen: ‘Hem nu passeren doe je niet zomaar’

Is ook gewoon een schoolvoorbeeld van een drogredenering. In het artikel stond ook dat Koeman "hem eerder had moeten passeren." Dus, nadat je een X aantal fouten hebt gemaakt, mag je gewoon niet meer worden gewisseld of zo?

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

http://www.vi.nl/radio/235557/Angst-dat-Oranje-tegen-Italie-voor-de-pot-gaat-hangen.htm

Tja, tegen ons B-team was het laatst ook al handbalverdedigen wat de kloek sloeg. Maar ik denk dat het compleet gedevalueerde Nederland ook weinig anders meer kan, tegen de grote landen iig. Wat een extreem armoedige selectie weer, totaal geen grote talenten waardoor je het met types als Clasie, Janmaat en Blind moet doen, het begint bijna zielig te worden voor Holland.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.