- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Toch ziekelijk dat je een aansprekende titel winnen lager inschaalt dan het geldelijke gewin dat er in de marge van het hoofdtoernooi bij elkaar valt te scharrelen.
CL is goed voor de club, de spelers, je imago (over aansprekende zaken gesproken) en het zijn vaak heerlijke wedstrijden.
schram101
-
- 16702 berichten
- 2311 stemmen
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
CL is goed voor de club, de spelers, je imago (over aansprekende zaken gesproken) en het zijn vaak heerlijke wedstrijden.
Vroeger had je drie toernooien die zo waren......
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ok, mooi. Maar dat is van relevantie in deze discussie omdat....?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Omdat ik aankaart dat de UEFA het europacupvoetbal kapot gemaakt heeft. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds (zolang de UEFA het niet nog verder ondergraaft) liever de EL win dan de titel van de MM League. En wat er volgend jaar in de CL verdient kan worden kan me ook geen ruk schelen op het moment dat je voor die prijs kunt gaan. Dat berekende gedrag dat men tegenwoordig toont, puur op basis van wat er te verdienen valt in die suffe voorrondes van de CL vind ik nog wel het treurigste.
Vinden ze het gek dat de man op de tribune zich ook zo een primair gedraagt..... Van eergevoel is nauwelijks meer spraken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Omdat ik aankaart dat de UEFA het europacupvoetbal kapot gemaakt heeft. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds (zolang de UEFA het niet nog verder ondergraaft) liever de EL win dan de titel van de MM League. En wat er volgend jaar in de CL verdient kan worden kan me ook geen ruk schelen op het moment dat je voor die prijs kunt gaan. Dat berekende gedrag puur op basis van wat er te verdienen valt in die suffe voorrondes van de CL vind ik nog wel het treurigste.
Ben het wel eens dat het EC voetbal tegenwoordig vooral gericht is op de allerrijksten. Sowieso al 4 tickers in 1 competitie uitdelen voor de CL is al onzin. Maar ok, het is er nu eenmaal. CL is belangrijker dan de EL, dat is nu eenmaal zo. Ik zie Ajax ook graag de EL winnen, maar als ik uiteindelijk moet kiezen voor de EL of de titel, dan de titel. Maar de EL noteer ik ook hoog hoor.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
De grootste is natuurlijk Gabri
.
Ga eens snel je mond spoelen. Gabri is en was een Amsterdamse held. Niet van het kaliber Suarez. Vertonghen of Heitinga, maar toch altijd wel een publiekslieveling geweest.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Gabri is een held en was ook zeer geliefd. Buiten dat was hij erg nuttig in zijn rol. Jammer dat hij fysieke ongemakken kreeg en dat spelers als Anita doorbraken, anders had hij nog wel langer bij Ajax gespeeld.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik word liever 3e en win de Beker dan dat ik 2e wordt en er vanavond uitvlieg. Ook al scheelt dat volgend jaar mogelijk CL miljoenen. Ik weiger zo te denken. Sporten gaat om willen winnen.
Blijkbaar iets van de jonge generatie die opgegroeid is met het eenzijdige miljoenenbal van de CL om de titel boven de EL te schalen. Onbegrijpelijk voor mij.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Om in de toekomst ook nog enigszins kans te maken om wat te winnen is wat prijzengeld van de CL ook wel handig om je onkosten te dekken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Om in de toekomst ook nog enigszins kans te maken om wat te winnen is wat prijzengeld van de CL ook wel handig om je onkosten te dekken.
Juist. Ajax zat enkele jaren zonder CL geld, PSV nu en Feyenoord al 100 jaar. Dat merk je nu eenmaal in je sportieve ambities. Minder geld, spelers moeten verkopen etc. Dat is een EL zege mij niet waard, om dan de CL te missen.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Dat is een EL zege mij niet waard, om dan de CL te missen.
Zege als in een ronde verder, of de EL winnen? In dat laatste geval shame on you.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Koeman zet Sven van Beek als rechtsback neer als vervanger voor de zieke Janmaat. De rollen van Mokotjo en Leerdam zijn echt helemaal uitgespeeld als zelfs de trage en 0.0 wendbare Van Beek de voorkeur krijgt. Onverantwoorde keuze.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, leuk. Beetje in de marge van het hoofdtoernooi je bonnetjes op orde brengen terwijl drie oliesheiks samen met een Spaanse vastgoedfraudeur en een Russisch oliegarg elk jaar weer om de hoofdprijs strijden. En als je boekhouding dan niet klopt, verkoop je gewoon je grasmat aan de gemeente 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Dat geld kan me gestolen worden. Zo'n Europees seizoen als wat AZ vorig seizoen meemaakte zal me lang bijblijven. Zelfde als vele andere Europese AZ avonturen. Ons eerste Europese seizoen na 22 jaar zal ik mijn hele leven herinneren. Daar doe je het voor als fan zijnde. Maar denken jullie maar lekker aan die CL-miljoentjes.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Dat is dan, with all due respect, het verschil tussen een ploeg die regelmatig om de prijzen meedoet (jaja 4 jaar geen kampioen etc.) en een die dat niet doet.
Zal echt geen nacht wakker liggen van een jaar EL kwartfinale. Hoewel dat wel meer en meer de realiteit wordt van het Nederlandse voetbal.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zege als in een ronde verder, of de EL winnen? In dat laatste geval shame on you.
Ik speel liever jaarlijks CL dan de EL een keer te winnen als ik moet kiezen ja. Met dat eerste kan je er namelijk voor zorgen dat je constanter in de top kan spelen. De EL is altijd een incident. Maar nogmaals, de EL is een mooie prijs. Win hem graag, maar de toekomst van de club gaat me voor een eenmalig succes. Zie hoe wanhopig PSV nu bezig is alles bij elkaar te kopen om maar weer die CL in te mogen. En in de CL heb ik de laatste 10 jaar schitterende duels van Ajax gezien. Dus sportief is dat ook van groot belang. Maar wie weet denk ik er anders over als Ajax over een tijdje eventueel de halve finale speelt.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat is dan, with all due respect, het verschil tussen een ploeg die regelmatig om de prijzen meedoet (jaja 4 jaar geen kampioen etc.) en een die dat niet doet.
Zal echt geen nacht wakker liggen van een jaar EL kwartfinale. Hoewel dat wel meer en meer de realiteit wordt van het Nederlandse voetbal.
Eens. Zo is het natuurlijk wel ja. AZ maakt een eenmalig sprookje mee in 2005, omdat ze daarvoor nooit Europees speelden. Feyenoord speelt ook al jaren geen hoofdtoernooi in Europa. Ajax en PSV wel, dan verandert de standaard ook. Bij een beetje normale loting (dus niet zoals dit jaar) eis ik ook dat Ajax voor plek 2 in de CL poule speelt.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
@ depri83
En dat is dan het verschil tussen PSV en een echte topclub. Een echte topclub gaat voor elke prijs waar ze aan deelnemen. Ben echt blij dat ik geen supporter van PSV ben en zou mijn seizoenskaart aan stukken scheuren na die geplande wanvertoningen in Europa.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Daar heb je ook wel gelijk denk ik, ja. Maar komt ook door het feit dat we onze clubs op andere manieren supporten (denk ik). Ik hou ervan om een uitwedstrijd mee te pakken in de Europese campagne (vorig jaar naar Malmö en Brussel geweest), dan krijg je ook weer meer binding met de Europese campagne zeg maar. Rep weet wel waar ik het over heb waarschijnlijk.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Zwolle gaat lekker. 3-1 nu tegen Heracles!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En dan vind je het raar dat iedereen buiten Eindhoven PSV een saaie poenclub vindt.....
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
Daar heb je ook wel gelijk denk ik, ja. Maar komt ook door het feit dat we onze clubs op andere manieren supporten (denk ik). Ik hou ervan om een uitwedstrijd mee te pakken in de Europese campagne (vorig jaar naar Malmö en Brussel geweest), dan krijg je ook weer meer binding met de Europese campagne zeg maar. Rep weet wel waar ik het over heb waarschijnlijk.
Europees ben ik genoeg heen geweest de laatste jaren, maar de combinatie werkzaamheden, financiën en tijd tegenover clubs die de laatste jaren naar Eindhoven komen vallen meestal in het voordeel van de eerste uit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Eens. Zo is het natuurlijk wel ja. AZ maakt een eenmalig sprookje mee in 2005, omdat ze daarvoor nooit Europees speelden. Feyenoord speelt ook al jaren geen hoofdtoernooi in Europa. Ajax en PSV wel, dan verandert de standaard ook. Bij een beetje normale loting (dus niet zoals dit jaar) eis ik ook dat Ajax voor plek 2 in de CL poule speelt.
Dat Feyenoord de laatste jaren heeft afgehaakt is juist omdat het gegokt heeft op die miljoenen (Aankopen Makaay, Hofland, Bronckhorst moesten CL deelname veiligstellen) en verloren. Dat en slecht financieel beleid nadat Van den Herik was vertrokken.
Ben erg blij met het huidige beleid waar vanuit de bodem van de club geweerkt wordt een team binnen en buiten het veld op te zetten. Resultaten komen dan vanzelf, als zal de echte top zonder Oliegarg nooit bereikt worden. Dat geldt ook voor Ajax en PSV. Maar jullie zijn blijkbaar tevree met de titel van de MM League. Ook als het straks op eerste divisieniveau zit.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1493 stemmen
En dan vind je het raar dat iedereen buiten Eindhoven PSV een saaie poenclub vindt.....
Je mag van mij van PSV vinden wat je wilt.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Europees ben ik genoeg heen geweest de laatste jaren, maar de combinatie werkzaamheden, financiën en tijd tegenover clubs die de laatste jaren naar Eindhoven komen vallen meestal in het voordeel van de eerste uit.
Oké, duidelijk. Toch kan ik het niet helemaal begrijpen, want AZ heeft de laatste jaren toch vrij vaak Europees gehaald en toch ben ik elke keer weer blij. Maar daar kan je natuurlijk tegenover zetten dat PSV sowieso Europees speelt en het bij AZ elk seizoen weer de vraag is of ze het halen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Voor AZ heb ik in elk geval een pak meer respect dan voor dat lelijke PSV. AZ gaat er tenminste vol voor in plaats zich te sparen voor de competitie en de betalende en meegereisde fans een mes in de rug te steken.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Omdat ik aankaart dat de UEFA het europacupvoetbal kapot gemaakt heeft. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds (zolang de UEFA het niet nog verder ondergraaft) liever de EL win dan de titel van de MM League. En wat er volgend jaar in de CL verdient kan worden kan me ook geen ruk schelen op het moment dat je voor die prijs kunt gaan. Dat berekende gedrag dat men tegenwoordig toont, puur op basis van wat er te verdienen valt in die suffe voorrondes van de CL vind ik nog wel het treurigste..
Wat maakt het jou dan uit? Feyenoord speelt toch nooit Europees..
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Klopt, al ben ik qua tripjes en bezoeken aan de ArenA niet blij met de CL, want Ajax hanteert belachelijke prijzen. Wat dat betreft levert EL ook leukere tripjes op. CL is toch altijd hetzelfde. Telkens weer Londen, Madrid of Milaan. Doe je het ook niet voor.. Zijn meer stedentrip steden om met je vriendin heen te gaan dan voor voetbal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.