• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.231 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.734 acteurs
  • 199.740 gebruikers
  • 9.422.238 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

nclo schreef:

Hier in Zwolle is het grootste gedeelte ook voor Feyenoord/PSV/Ajax en een enkeling voor FC Twente, waar vaak levendige discussies uitkomen. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet de intentie dat je bijvoorbeeld in Sneek woont en je ''supporter'' bent van Ajax en als Nederland speelt dan ben je opeens niet voor Italië of Duitsland omdat je eenmaal in Nederland bent geboren. De persoon uit Sneek is ook niet in Amsterdam of omringende plaatsen geboren, dus begrijp ik zijn motief niet om de desbetreffende club te supporten. Toen FC Zwolle nog kleurloos in de middenmoot bungelde van de Jupiler League, was ik er ook en in de zogenoemde ''vette jaren'' van de club ben ik er ook en met mij opeens heel veel anderen. Dat zie je alleen in Nederland en niet in Duitsland en absoluut niet in Engeland. Raar en apart volk zijn wij dat alleen maar met het grootste succes meeloopt.

Dat heb je inderdaad goed gezegd, Nederlanders zijn sowieso een beetje ruggegraatloze oppervlakkige mensen en de top3 clubs hebben alledrie een grote schare nepsupporters, kom ook regelmatig gasten uit Gelderland of Overijssel tegen die dan voor psv zijn.. tjsa.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Offtopic: Die zat er goed in.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

In Londen lopen ook gewoon Man U of Liverpool supporters, in Engeland is het zo dat bijna elke regio wel een top club heeft.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, ook elk land kent zijn verraders.....

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

De grappen over Man Utd dat alleen maar supporters in London heeft zijn eindeloos. En als ander voorbeeld: Afgelopen zondag was Damian Lewis (BoB, Homeland), geboren en getogen in London, bij Top Gear en die bleek supporter van Liverpool te zijn.

Komt overal voor, en zie het kwaad er totaal niet van in.

mjk87 (moderator films)

• 14685 berichten
  • 4594 stemmen

nclo schreef:

Hier in Zwolle is het grootste gedeelte ook voor Feyenoord/PSV/Ajax en een enkeling voor FC Twente, waar vaak levendige discussies uitkomen. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet de intentie dat je bijvoorbeeld in Sneek woont en je ''supporter'' bent van Ajax en als Nederland speelt dan ben je opeens niet voor Italië of Duitsland omdat je eenmaal in Nederland bent geboren. De persoon uit Sneek is ook niet in Amsterdam of omringende plaatsen geboren, dus begrijp ik zijn motief niet om de desbetreffende club te supporten. Toen FC Zwolle nog kleurloos in de middenmoot bungelde van de Jupiler League, was ik er ook en in de zogenoemde ''vette jaren'' van de club ben ik er ook en met mij opeens heel veel anderen. Dat zie je alleen in Nederland en niet in Duitsland en absoluut niet in Engeland. Raar en apart volk zijn wij dat alleen maar met het grootste succes meeloopt.

Zoiets groeit vanzelf, dat je sympathie krijgt voor een club die vaak op tv komt of waar je met je vader heengaat. En ja, dat kan dus best een top 3 club zijn. Die sympathie wordt een gevoel en van daaruit word je een echte supporter die ook euforisch of verdrietig of chagrijnig kan zijn om de club. Niets vreemds aan.

In Apeldoorn hadden we sowieso niets.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Fer ineens niet naar Everton!

Hij schijnt ook niet door de medische keuring te zijn gekomen.

De onderhandelingen zitten volgens de reporters ‘muurvast’. The Toffees zouden hebben aangegeven de transfersom van Fer, die zo’n tien miljoen euro bedraagt, in gespreide betalingen te willen overmaken. Everton en FC Twente komen er echter niet uit in hoeveel termijnen het bedrag dan betaald dient te worden. Doordat de zaken niet vooruitgaan, kan FC Twente zelf nog niet toeslaan in de Eredivisie.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

depri83 schreef:

De grappen over Man Utd dat alleen maar supporters in London heeft zijn eindeloos. En als ander voorbeeld: Afgelopen zondag was Damian Lewis (BoB, Homeland), geboren en getogen in London, bij Top Gear en die bleek supporter van Liverpool te zijn.

Komt overal voor, en zie het kwaad er totaal niet van in.

Nee, maar het verschil is, is dat Londen 17 voetbalclubs heeft waarvan er een paar voetballen in de krochten van het betaald voetbal en stadions hebben van 30.000 man die iedere week volgepakt zit. AGOVV had meer dan 160.000 inwoners en een stadion met een capaciteit van 3000 en dat werd niet eens gevuld. FC Den Bosch, idem dito. Allemaal naar PSV, Ajax en Feyenoord, maar ze zeggen wel met trots dat zij Nederlander zijn als het Nederlands elftal heeft gewonnen. Support your local, zoals de Engelsen dat dus ook wel doen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

j0enne schreef:

Fer ineens niet naar Everton!

De onderhandelingen zitten volgens de reporters ‘muurvast’. The Toffees zouden hebben aangegeven de transfersom van Fer, die zo’n tien miljoen euro bedraagt, in gespreide betalingen te willen overmaken. Everton en FC Twente komen er echter niet uit in hoeveel termijnen het bedrag dan betaald dient te worden. Doordat de zaken niet vooruitgaan, kan FC Twente zelf nog niet toeslaan in de Eredivisie.

En alvast bezig zijn met Djuricic. Heerenveen had al Van den Berg gehaald als vervanger van hem

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zal wel loslopen. Waar een wil is, is een weg. Of Fer moet echt een verborgen blessure hebben. Gonnoroe wellicht.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Ken je die mop over dé transFer? Hij ging niet!

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

nclo schreef:

(quote)
Nee, maar het verschil is, is dat Londen 17 voetbalclubs heeft waarvan er een paar voetballen in de krochten van het betaald voetbal en stadions hebben van 30.000 man die iedere week volgepakt zit. AGOVV had meer dan 160.000 inwoners en een stadion met een capaciteit van 3000 en dat werd niet eens gevuld. FC Den Bosch, idem dito. Allemaal naar PSV, Ajax en Feyenoord, maar ze zeggen wel met trots dat zij Nederlander zijn als het Nederlands elftal heeft gewonnen. Support your local, zoals de Engelsen dat dus ook wel doen.

De stadion van de Londonse clubs in de Premier League zitten over het algemeen inderdaad stampend vol maar een divisie daaronder echt niet. Bijv. Crystal Palace, Watford en Millwall halen gemiddeld net de helft van hun capaciteit aan toeschouwers binnen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Ferdorrie!

Oh ze worden nu al slecht

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

De stadion van de Londonse clubs in de Premier League zitten over het algemeen inderdaad stampend vol maar een divisie daaronder echt niet. Bijv. Crystal Palace en Millwall halen gemiddeld net de helft van hun capaciteit aan toeschouwers binnen.

Dat dacht jij maar. Crystal Palace kreeg wel mooi 15.000 man in het stadion tegen Stoke City. Zie dat maar een Jupiler League club doen, of sterker nog, vind er eerst maar eens eentje die zoveel man onderdak kan geven.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Selhurst heeft een capaciteit van ongeveer 25.000. Dus al die mensen die vanuit Londen naar Manchester gaan kunnen daar nog zat in.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Oerwoudgeluiden jegens Altidore!

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Smerige tokkies die dat doen. Per direct een stadionverbod

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Inmiddels 0-4 en rood voor Den Bosch en de oerwoudgeluiden gaan gewoon door.

Kut 'supporters'. Al enkele keren omgeroepen om ermee op te houden en de vierde man al gesproken met Poortvliet en Wiedemeijer met Altidore of die d'r last van heeft om 't zodoende te staken.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Dat Den Bosch wordt trouwens wel afgeslacht zeg

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Emanuelson naar Fulham.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Als Den Bosch slim is, sturen zij het naar een reglementaire 3-0 nederlaag. Zijn ze alleen maar beter mee af

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Ik ben een Oost-Vlaming die supportert voor Genk (provincie Limburg). Maakt dat mij tot gloryhunter? Ken ik dan geen clubliefde omdat ik een ploeg van een andere provincie verkies boven Lokeren of KAA Gent? Het is een bevreemdende gedachte om te MOETEN supporteren voor een ploeg uit je eigen streek.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

WTF.

Uit 't niets verhuurt PSV Tyton aan Sevilla, zelfs met een optie tot koop.

Stel dat Waterman geblesseerd raakt, dan sta je daar gewoon met een keeper van Jong PSV in 't doel...

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

En alweer een rode kaart voor Den Bosch...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Dat verbaast mij ook eigenlijk. Zeker nadat Bertrams een paar weken geleden vertrokken is. Wel goed dat min of meer duidelijk is dat Zoet volgend seizoen in het doel staat, al was het beter geweest wanneer dat nu al het geval was.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

j0enne schreef:

WTF.

Uit 't niets verhuurt PSV Tyton aan Sevilla, zelfs met een optie tot koop.

Stel dat Waterman geblesseerd raakt, dan sta je daar gewoon met een keeper van Jong PSV in 't doel...

Er schijnt een vervanger te komen voor Tyton.

RuudC schreef:

Dat verbaast mij ook eigenlijk. Zeker nadat Bertrams een paar weken geleden vertrokken is. Wel goed dat min of meer duidelijk is dat Zoet volgend seizoen in het doel staat, al was het beter geweest wanneer dat nu al het geval was.

Bertrams is niet vertrokken, dat was Swinkels.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Gestaakt. Grens wordt bekogeld met ijsballen...

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Darn, zat daar inderdaad naast.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Er schijnt een vervanger te komen voor Tyton.

(quote)

Bertrams is niet vertrokken, dat was Swinkels.

Ik kan alleen maar op de naam Jeroen Zoet komen... Die kunnen ze namelijk gewoon terughalen.

Of 't netjes is is een tweede.

Edit:

Dat gaat niet gebeuren volgens Thijs.

Andere bronnen binnen #psv melden dat club op zoek is naar eventuele vervanger. Terughalen van #zoet is geen optie

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Slegers zegt dat dat geen optie is.

Lijkt me ook dat RKC dat in het huurcontract heeft laten zetten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.