• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.581 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Zo heb je een paar belangrijke factoren die ertoe doen besluiten om voor een club te zijn.

1. Historie/Successen

2. Aantrekkingskracht/uitstraling

3. Filosofie

4. Geografie

5. Ambiance/sfeer

6. Spelersgroep(ja, kan belangrijk zijn voor gloryhunters-> echter zijn spelers wel passanten)

Mis ik er nog een paar?

7. Familie/vrienden

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Goeie Dom dat ik die vergat.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Naam/Shirt

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Vind ik eigenlijk wel bij aantrekkingskracht/uitstraling en historie horen Het maagdelijk wit met de rode baan is ook een onderdeel van de aantrekkingskracht en de historie van Ajax Kleurencombinaties als geel/zwart gestreept vind ik bijvoorbeeld erg lelijk, zou ik nooit kunnen dragen.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Trainer en technische staf zou je ook nog kunnen noemen of reken je die ook tot de spelersgroep?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Eigenlijk wel, persoontjes Maar bijvoorbeeld wel mooi wat Ajax doet, ze betrekken de roemrijke historie in de technische staf. Kan wel belangrijk zijn voor de uitstraling van de club, het heeft allemaal ook wel weer indirect met elkaar te maken. Zo zie je maar weer dat er zoveel factoren zijn die bepalen tot welke club iemand zich aangetrokken voelt.

Lefgozer houdt bijvoorbeeld erg van papieren programmaboekjes die hij tegen zijn hand aan kan meppen, dus is hij voor AZ

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Ik denk dat punt 7 toch wel één van de belangrijkste is. Ik ben voor Feyenoord omdat mijn vader en broer dat ook waren. Als jongetje van 7/8 (rond die leeftijd word je meestal voor een club), kijk je namelijk niet naar successen, filosofie, geografie en uitstraling.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

En dat is ook wat ik probeer te zeggen, je wordt zo opgevoed, wat weet jij als kind nou van al die successen. Alleen dat heeft indirect wel weer te maken met je ouders, die misschien wel voor de club zijn omdat ze de successen/historie wel hebben meegemaakt. Zo kan je alle punten wel met elkaar verbinden.

Enkel mensen die op volwassen leeftijd nog over switchen kan ik niet uit staan. Ken iemand die was altijd voor Ajax en is nu voor Groningen en zie soms anti-Ajax berichten op FB staan, terwijl die een aantal jaar geleden nog blij met Ajax liep te doen. Erg triest. Omgekeerde weg zelfs.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Malle Mario voor 20 miljoen naar AC Milan...

City is de grootste winnaar aangezien die werkelijk geen flikker heeft gepresteerd, en dan nog 20 miljoen beuren!

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Een van de meest overschatte spelers die rondloopt, heeft nergens ooit gepresteerd. Ja hij heeft het gepresteerd om problemen te veroorzaken overal waar ie komt.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

j0enne schreef:

City is de grootste winnaar aangezien die werkelijk geen flikker heeft gepresteerd, en dan nog 20 miljoen beuren!

Onbegrijpelijk, die Sjeiks van City ontkurken nu een goede fles champagne!

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

rep_robert schreef:

Lefgozer houdt bijvoorbeeld erg van papieren programmaboekjes die hij tegen zijn hand aan kan meppen, dus is hij voor AZ

Klopt . Zijn trouwens geen programmaboekjes, maar stukken karton die achter ieders stoeltje staan en die je zelf in elkaar moet vouwen.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Minken schreef:

(quote)

Onbegrijpelijk, die Sjeiks van City ontkurken nu een goede fles champagne!

Lijkt me sterk, als ik een euro vind ben ik dat die avond ook alweer vergeten.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Pitakaas schreef:

(quote)

Lijkt me sterk, als ik een euro vind ben ik dat die avond ook alweer vergeten.

Haha, daar heb je gelijk in, maar zo bedoelde ik het niet, eerder omdat ze van die lastpak af zijn.

schram101

• 16702 berichten
  • 2312 stemmen

Balo

Joy4ever

• 4635 berichten
  • 1861 stemmen

j0enne schreef:

En hoe denkt Milan dat te financieren

Balo werd ook nog even gelinkt aan Juventus maar ik ben blij dat ie naar Milan gaat. Laat ie daar maar lekker de sfeer verpesten .

kos

• 46754 berichten
  • 8900 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

ADO? Waarom dat nou weer dan? Oh wacht , ik zag jou nog op youtube staan

(embed)

.

. Domme mongool, maar hij heeft helemaal gelijk.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Minder ziekelijk en meer vanuit persoonlijke voorliefde waarschijnlijk. Dat er in deze tijd nog van die mijn-dorp mensen rondlopen

Voetbal is nu eenmaal een heel primitieve aangelegenheid. Het zijn ook juist de laatste overblijfselen van de 'good old stammenoorlog' die onze maatschappij nog kent. Historisch erfgoed dat gekoesterd moet worden. Als de clubliefde voor voetbal al ingewisseld kan worden voor het eerste en beste van buitenaf is het einde zoek en verliest de mens zijn gronding met de natuur.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

(quote)

. Domme mongool, maar hij heeft helemaal gelijk.

Hoezo, ik word geboren in amsterdam heb een hekel aan die arrogante club maar ben wel liefhebber van het spelletje en dan word ik dus gedwongen om voor een club in amsterdam te zijn, het moet niet gekker worden, nou begrijp ik zoiezo niet hoe je niet voor Ajax kan zijn maar soit.

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Ok, welke club moet iemand uit Leiden supporten?

Sowieso, gezien de afstanden in Nederland, is Amsterdam net zo lokaal als Rotterdam. Het is pure bullshit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Leiden is Zuid Holland. ADO of Feyenoord dus. En een Amsterdammer die zich niet kan vinden in de arrogantie van Ajax kan dan natuurlijk voor AZ zijn. Of Feyenoord, maar dan is hij natuurlijk wel terecht fout in de ogen van zijn stadsbewoners. Maar van harte welkom in Rotterdam.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Een club supporteren is sowieso al vrij debiel natuurlijk.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Wat een voetbalweekend trouwens. Ronaldo scoort, Messi scoort, Kleine Kennis blundert en kleutertje Marco is het lachertje van de Mickey Mouse Liga. Je verwacht het allemaal ook niet he...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Reinbo schreef:

Leiden is Zuid Holland. ADO of Feyenoord dus. En een Amsterdammer die zich niet kan vinden in de arrogantie van Ajax kan dan natuurlijk voor AZ zijn. Of Feyenoord, maar dan is hij natuurlijk wel terecht fout in de ogen van zijn stadsbewoners. Maar van harte welkom in Rotterdam.

En hoe zit het met een zeeuw, de provincie die als enige geen profclub heeft .

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Zeeuwen zijn voor Feyenoord, of ze zitten in de kerk op zondag.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Minken schreef:

Bij Feyenoord kan je niet echt van ''gloryhunters'' spreken. Zoveel zijn we de laatste tijd niet verwend, dat zeg ik met pijn in me hart.

Miseryhunters zou inderdaad een betere term zijn, stelletje masochisten daar

Minken schreef:

Zeeuwen zijn voor Feyenoord, of ze zitten in de kerk op zondag.

Die zwarte kousen houden van zelfkastijding inderdaad, dus dat zou best kunnen

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Reinbo schreef:

Beetje zwak dat ik jou niet zie reageren op mijn Excelsior of Prins W-A verhaal

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heb ik toch op gereageerd. Ik ben geboren in Hilligersberg, later naar Kralingen verhuisd en toen op de Feyenoordkade gaan wonen. Lijkt me duidelijk dat Akax nooit een optie was.

Naomi Watts schreef:

(quote)

En hoe zit het met een zeeuw, de provincie die als enige geen profclub heeft .

Dan liggen NAC en Feyenoord in de buurt. PSV zou ook nog kunnen. Jij hebt eigenlijk geluk, je kan kiezen. Je had ook uit Oss kunnen komen.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Of Helmond...

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Hier in Zwolle is het grootste gedeelte ook voor Feyenoord/PSV/Ajax en een enkeling voor FC Twente, waar vaak levendige discussies uitkomen. Eerlijk gezegd begrijp ik ook niet de intentie dat je bijvoorbeeld in Sneek woont en je ''supporter'' bent van Ajax en als Nederland speelt dan ben je opeens niet voor Italië of Duitsland omdat je eenmaal in Nederland bent geboren. De persoon uit Sneek is ook niet in Amsterdam of omringende plaatsen geboren, dus begrijp ik zijn motief niet om de desbetreffende club te supporten. Toen FC Zwolle nog kleurloos in de middenmoot bungelde van de Jupiler League, was ik er ook en in de zogenoemde ''vette jaren'' van de club ben ik er ook en met mij opeens heel veel anderen. Dat zie je alleen in Nederland en niet in Duitsland en absoluut niet in Engeland. Raar en apart volk zijn wij dat alleen maar met het grootste succes meeloopt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.