• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.237 films
  • 12.400 series
  • 34.346 seizoenen
  • 651.737 acteurs
  • 199.746 gebruikers
  • 9.422.597 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Blij dat die sul niet voor Feyenoord is. Typische gloryhunter. Zou gewoon voor ADO moeten zijn.

Die gast heeft toch ook helemaal geen verstand van voetbal. Doet alsof, daarom is hij ook voor Ajax

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Naomi Watts schreef:

Twente toch? .

Minken schreef:

(quote)

Die gast heeft toch ook helemaal geen verstand van voetbal. Doet alsof, daarom is hij ook voor Ajax

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Blij dat die sul niet voor Feyenoord is. Typische gloryhunter. Zou gewoon voor ADO moeten zijn.

ADO? Waarom dat nou weer dan? Oh wacht , ik zag jou nog op youtube staan

Verder weer erg pijnlijke pogingen tot weerwoorden hier boven mij, terwijl hij nog steeds een baas is en dat legerpoppetje voor schut heeft gezet. Al heeft ie zichzelf nog steeds het meest voor schut gezet, als je zo'n diss in je gezicht krijgt moet je dat vooral gaan doorvertellen Maar die Rotterdammers hebben er sowieso wel een handje van om zichzelf voor schut te zetten, hoeven anderen weinig voor te doen.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Ik kom uit een dorpje, mag ik nu niemand supporten aangezien hier geen professionele club zit?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

ADO? Waarom dat nou weer dan? Oh wacht , ik zag jou nog op youtube staan

(embed)

He, dat is mij goeroe. Wat een baas! Totaal mee eens!

Als je uit Oss komt, ben je voor TOP, KANKERLUL

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

Ik kom uit een dorpje, mag ik nu niemand supporten aangezien hier geen professionele club zit?

Dan kies je iets uit de buurt.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Jawel, de plaatselijke v.v. Lekker bier drinken in de kantine.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Haha, wat een niveau in dat filmpje van rep_robert.

Nu heeft die gozer natuurlijk ergens wel gelijk, maar zou die ook een zin kunnen vormen zonder het woord 'kanker' te gebruiken?

Reinbo schreef:

He, dat is mij goeroe. Wat een baas! Totaal mee eens!

Als je uit Kralingen komt dan ben je voor fucking kanker Excelsior!!!!

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben ook voor Fucking Excelsior. En jij mag van mij naast Roda ook best voor PSV zijn, maar figuren zoals Rep die voor Ajax zijn en nks met Groningen hebben of Willem Alexander die niet in de eerste plaats voor ADO is, maar schijnbaar een fundamentalistische Ajacied), vind ik een stuk zieliger dan die enorme mongool uit dat filmpje.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Ik luister ook alleen maar naar bands uit m'n eigen dorp en bij mij hangen ook alleen maar schilders uit m'n eigen buurt aan de muur...

Wat een onzin.

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Die gast is een totale debiel. Je zou zo door het dagelijkse leven moeten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

Ik luister ook alleen maar naar bands uit m'n eigen dorp en bij mij hangen ook alleen maar schilders uit m'n eigen buurt aan de muur...

Wat een onzin.

Geloof dat jij een hele andere gevoel van clubliefde kent. Dat is niet iets dat je zo vrijblijvend voor het uitkiezen hebt als een schilder of een bandje.

stfuympos

• 13368 berichten
  • 731 stemmen

Je bent hier geboren van turkse afkomst en je mag niet voor Gala zijn

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Reinbo schreef:

Ik ben ook voor Fucking Excelsior. En jij mag van mij naast Roda ook best voor PSV zijn, maar figuren zoals Rep die voor Ajax zijn en nks met Groningen hebben of Willem Alexander die niet in de eerste plaats voor ADO is, maar schijnbaar een fundamentalistische Ajacied), vind ik een stuk zieliger dan die enorme mongool uit dat filmpje.

Je hoeft jezelf niet te herhalen hoor, heb je ook al wel op het filmpje gehoord. W-A is trouwens in Utrecht geboren, dus eigenlijk zou hij dan voor Utrecht moeten zijn. Hij is opgegroeid in Baarn, welgeteld een kilometer of 33 van Amsterdam en 29 van Utrecht vandaan, dus ik zie geen enkele reden waarom hij voor Den Haag zou moeten zijn. Oftewel, je lult net zo erg als in je filmpje

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Geloof dat jij een hele andere gevoel van clubliefde kent. Dat is niet iets dat je zo vrijblijvend voor het uitkiezen hebt als een schilder of een bandje.

Misschien heb ik wel net zo'n gevoel bij pak 'm beet de Havenzangers of Karel Appel als bij PSV, hoe kun jij dat voor mij bepalen?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Dat van jou is juist simplistisch. Jij denkt alleen geografisch. Alsof geografie een doorslag zou moeten geven voor wat jou eigen persoonlijke voorkeuren zijn. Mag ik ook alleen op stap in Groningen, als het bijvoorbeeld in Hoogezand veel leuker stappen is? Dus als ik naast het complex van de Buitenboys zou wonen zou ik ook voor dat zooitje ongeregeld moeten supporten?

Onderhond

• 87655 berichten
  • 12963 stemmen

Reinbo schreef:

Geloof dat jij een hele andere gevoel van clubliefde kent.

Minder ziekelijk en meer vanuit persoonlijke voorliefde waarschijnlijk. Dat er in deze tijd nog van die mijn-dorp mensen rondlopen

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

In dit geval havenarbeiders Onderhond

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Rep_Robert doet er misschien goed aan om even zijn stamboom helemaal uit te pluizen. Misschien komt een verre voorvader wel uit Amsterdam!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

En jij mag van mij naast Roda ook best voor PSV zijn

Zou het niet kunnen/willen. Bah, zo een spuuglelijke club.

Ik ben op voetbalgebied iemand die de plaatselijke club zal supporten. Vind daarnaast Ajax wel een mooie en grote club en dat laat ik soms ook merken in mijn berichten. Maar heb er voor de rest niets mee en zal er nooit supporter van worden.

Reinbo schreef:

figuren zoals Rep die voor Ajax zijn en nks met Groningen hebben of Willem Alexander die niet in de eerste plaats voor ADO is, maar schijnbaar een fundamentalistische Ajacied), vind ik een stuk zieliger dan die enorme mongool uit dat filmpje.

Helemaal mee eens. Rep mag natuurlijk doen wat hij wil, maar het komt inderdaad gloryhunterachtig over. A&L1 daarentegen heeft volgens mij ook sympathie voor De Graafschap.

Reinbo schreef:

die enorme mongool uit dat filmpje.

Ik kwam niet meer bij toen hij kanker-fucking-glory-fucking-hunter zei, wat een karikatuur.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Denk dat Reinbo zich gewoon niet kan voorstellen dat iemand uit Groningen, Limburg of de Achterhoek zich verbonden kan voelen met een club uit Amsterdam en haar supporters terwijl er in eerdergenoemde regio's voldoende clubs zijn te vinden.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

RuudC schreef:

Rep_Robert doet er misschien goed aan om even zijn stamboom helemaal uit te pluizen. Misschien komt een verre voorvader wel uit Amsterdam!

Heb toevallig een half jaar geleden wat informatie over mijn familie vergaard via mijn tante, die een stamboom onderzoek heeft gedaan. Behalve dat de oorsprong van mijn familie waarschijnlijk in de Jordaan ligt is er ook een hele zooi naar Zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland verhuist. Jammer dat ik geen contact met ze heb. Heb best een unieke achternaam en via FB inderdaad veel familie opgespeurd(of zij mij eerder gezegd).

Maar dat is een ander verhaal Mijn pa komt uit Noord-Holland, dus mijn Ajax virus komt niet zomaar ergens vandaan gewaaid

Nomak schreef:

Rep mag natuurlijk doen wat hij wil, maar het komt inderdaad gloryhunterachtig over. A&L1 daarentegen heeft volgens mij ook sympathie voor De Graafschap.

Ik heb daarentegen een schijthekel aan de plaatselijke FC Vind het een misselijkmakende club en met die hele cultuur rondom de club heb ik niets. De voetbalfilosofie staat me niet aan en die neppe haat tegen Ajax, Heerenveen en Twente slaat al helemaal nergens op. Lopen overigens ook genoeg teletekst supporters van Ajax rond hier, kan ze eigenlijk ook niet uitstaan als ik eerlijk mag zijn. Een echte fan gaat ook naar zijn club toe!

Ik ben enkel en alleen voor Ajax, mijn club! Ik ben van mening dat je niet voor meerdere clubs kan zijn als je echt een clubfan bent. Je trouwt immers ook niet met drie vrouwen tegelijk Dat je wat voorkeuren voor andere clubs hebt kan, maar echt fan lijkt me lastig.

Lefgozer schreef:

Denk dat Reinbo zich gewoon niet kan voorstellen dat iemand uit Groningen, Limburg of de Achterhoek zich verbonden kan voelen met een club uit Amsterdam en haar supporters terwijl er in eerdergenoemde regio's voldoende clubs zijn te vinden.

Ach, Reinbo is zelf Excelsior supporter, maar gaat naar grote broer Feyenoord omdat ook hij een gloryhunter is Heeft net nu het weer wat beter gaat met de club een 1/2 scc aangeschaft, nadat hij de club in slechtere tijden gewoon in de steek heeft gelaten en zijn scc had opgezegd

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Helemaal eens met de laatste alinea van reppie.

Lefgozer schreef:

De vraag is natuurlijk of diezelfde 'supporters' zich ook zo verbonden zouden voelen met Ajax als Ajax een middenmoter zonder titels zou zijn en de club nooit Europees zou spelen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Ja en als de tweede wereldoorlog pas in 1960 was afgelopen. Wat als... Of Napoleon die de slag om Waterloo niet had verloren..Wat als..

Daarnaast heeft Ajax in de basis gewoon een voetbalfilosofie die helder, duidelijk en relatief uniek is en dat is natuurlijk ook iets wat mensen aanspreekt. Dit heeft direct geleid tot de grote successen, dus je kan het één niet zonder de ander zien. Ajax=Ajax niet als het die unieke filosofie nooit had gehanteerd.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Je begrijpt wat ik bedoel he. Je kan toch niet ontkennen dat de meerderheid van die 'supporters' eigenlijk gewoon voor Ajax is omdat dat de grootste club van het land is. Gloryhunters dus.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Zoals ik al zei, ik erger me ook groen en geel als ik die teletekstsupporters hier spreek Maar die Rotterdammertjes preken hier altijd graag mee, terwijl het bij hun exact hetzelfde geval is.

Waar ik en Ajacieden het heb over de voetbalfilosofie hoor ik al die teletekst supporters van Feyenoord hier altijd roepen hoe trouw het legioen is, wat een volksclub ze zijn en de ArenA altijd leeg is

Wat wel redelijk uniek is dat ik laatst een PSV'er op een feestje tegenkwam. Gelukkig hadden ze toen net van Zwolle verloren, dus dat leverde ook gelach op.

Anyway, het heeft ook met meerdere factoren te maken. Niet alleen met de successen. De aantrekkingskracht is ook belangrijk. PSV is succesvoller dan Feyenoord, maar toch minder fans. Komt puur door de uitstraling en aantrekkingskracht. Zo heb je een paar belangrijke factoren die ertoe doen besluiten om voor een club te zijn.

1. Historie/Successen

2. Aantrekkingskracht/uitstraling

3. Filosofie

4. Geografie

5. Ambiance/sfeer

6. Spelersgroep/(ja, kan belangrijk zijn voor gloryhunters-> echter zijn spelers wel passanten)/technische staf

7. Familie(o.a. opvoeding) en vriendengroep

Mis ik er nog een paar?

Minken

• 668 berichten
  • 494 stemmen

Bij Feyenoord kan je niet echt van ''gloryhunters'' spreken. Zoveel zijn we de laatste tijd niet verwend, dat zeg ik met pijn in me hart.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

rep_robert schreef:

Zoals ik al zei, ik erger me ook groen en geel als ik die teletekstsupporters hier spreek Maar die Rotterdammertjes preken hier altijd graag mee, terwijl het bij hun exact hetzelfde geval is.

Waar ik en Ajacieden het heb over de voetbalfilosofie hoor ik al die teletekst supporters van Feyenoord hier altijd roepen hoe trouw het legioen is, wat een volksclub ze zijn en de ArenA altijd leeg is

Wat wel redelijk uniek is dat ik laatst een PSV'er op een feestje tegenkwam. Gelukkig hadden ze toen net van Zwolle verloren, dus dat leverde ook gelach op.

Anyway, het heeft ook met meerdere factoren te maken. Niet alleen met de successen. De aantrekkingskracht is ook belangrijk. PSV is succesvoller dan Feyenoord, maar toch minder fans. Komt puur door de uitstraling en aantrekkingskracht. Zo heb je een paar belangrijke factoren die ertoe doen besluiten om voor een club te zijn.

1. Successen

2. Aantrekkingskracht/uitstraling

3. Filosofie

4. Geografie

5. Ambiance/sfeer

6. Spelersgroep(ja, kan belangrijk zijn voor gloryhunters-> echter zijn spelers wel passanten)

Mis ik er nog een paar?

Ik heb (van 2004) tot 2010 in Groningen gewoond, dus daar horen al drie jaar geen PSV'ers meer te zitten.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Gaat ook om de successen uit het verleden he Ajax was ook al zeven jaar geen kampioen geweest en toch de "meeste fans" destijds. We werden ook niet verwend.

Successen maak ik ook maar even historie van

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.