- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Eens, maar dat is dan aan PSV. Een straf van de KNVB slaat werkelijk totaal nergens op.
Ook voor jou geldt:
Het is en blijft een KNVB evenement, waarin de algemene (gedrags)regels van de KNVB gelden
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Maar je schept een precedent. Nu mag ik ook op zaterdag op het amateurveld na een rode kaart uit woede de dug-out kapot slaan. Kost me dan slechts 3 wedstrijden onvoorwaardelijk. En een vergoeding van de dug-out.
Ja? prima toch?
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Vraag me af hoeveel wedstrijden schorsing Kluivert wel niet had moeten krijgen toen hij iemand doodreed
.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Maar je schept een precedent. Nu mag ik ook op zaterdag op het amateurveld na een rode kaart uit woede de dug-out kapot slaan. Kost me dan slechts 3 wedstrijden onvoorwaardelijk. En een vergoeding van de dug-out. Anders zeg je dat dhr. Pieters anders (lees: beter) is dan ik de gewone man.
Ik zeg toch ook dat ik het terecht vind dat hij de schade moet vergoeden? Bovendien zien we hem zes weken niet meer terug. Ik stel helemaal niet dat hij beter is dan een ander.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Vraag me af hoeveel wedstrijden schorsing Kluivert wel niet had moeten krijgen toen hij iemand doodreed
.
Dat gebeurde dus niet gedurende een KNVB evenement. Dus hoeft ie ook niet door de KNVB gestraft te worden. Als ik een fakkel afsteek in de ArenA krijg ik een landelijk stadionverbod. Waarom? Just sayin... 
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Ik ben het volledig met hem eens. Zoals ik eerder al zei: wanneer je als supporter ergens een sticker op plakt buiten het stadion of op de trappen staat tijdens de wedstrijd kan je ook al een stadionverbod krijgen. Waarom zouden deze regels niet gelden voor meneertje Pieters? Hij heeft zich in een voorbeeldfunctie ernstig misdragen.
Voor mijn part geven ze Pieters een stadionverbod.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
UHHH FOUT.
Het is en blijft een KNVB evenement, waarin de algemene gedragsregels van de KNVB gelden.
Nee. Bij een kleinere club bijvoorbeeld heb je niet in elke hoek zoveel camera's staan als bij PSV. Soms heb je zelfs beelden uit de kleedkamer.. wat als er daar 2 met elkaar op de vuist gaan toevallig.. Ook maar meteen laten straffen door de knvb? Sterker nog, de spelers worden niet van tevoren ingelicht waar er allemaal cameras staan dus die weten ook niet waar ze zich moeten gedragen.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Dat gebeurde dus niet gedurende een KNVB evenement.
Nou en? voorbeeldfunctie toch?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Tsjah, die regels gelden nou eenmaal kos. Ene elleboogje wordt wel waar genomen en de ander niet. Zo kan je voor alles een drogreden verzinnen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14700 berichten
- 4598 stemmen
Ja? prima toch?
Okay, helder, maar ga niet meer ineens verontwaardigd doen als er weer iets over geweld langs het veld in de kranten staat, want dat vind jij met een lichte straf acceptabel. En ja, de grens tussen dug-out en grensrechter is voor sommige imbecielen tamelijk dun, zo niet vloeiend, dus dat soort lui speel je ermee in de kaart door te laten denken dat geweld kan.
En inzake Kluivert: Geen wedstrijden uiteraard want het was niet in het kader van de voetbal, maar dat was verder werk voor de strafrechter. Aan de club daarna te kiezen wat je wil doen met je imago en die man al dan niet ontslaan.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ga nou niet eigenwijs doen. Je weet dat ik gelijk heb en vervolgens verzin je dit soort bullshit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat dan, was hij ontoerekeningsvatbaar omdat hij uit het veld was gestuurd?
Lijkt me een mooi verdediging betoog voor die gassies uit Amsterdam Slotermeer....
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Okay, helder, maar ga niet meer ineens verontwaardigd doen als er weer iets over geweld langs het veld in de kranten staat, want dat vind jij met een lichte straf acceptabel.
Een grensrechter dood slaan vind ik wel even wat anders dan een dug-out intikken ja...
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ga nou niet eigenwijs doen. Je weet dat ik gelijk heb en vervolgens verzin je dit soort bullshit.
Hoezo
. ik kwam niet met dat voorbeeldfunctie verhaal van de vorige pagina.
En daarnaast, even hypothetisch.. wat als ie wel iemand had doodgereden in de garage van de Arena? een Brandstedertje zeg maar, was het dan opeens wel aan de KNVB om te straffen?
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Een grensrechter dood slaan vind ik wel even wat anders dan een dug-out intikken ja...
En toch kijken die jochies op de televisie ernaar en denken zij dat zij de boel ook mogen slopen omdat ze dat bij hun favoriete club ook doen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14700 berichten
- 4598 stemmen
Nee. Bij een kleinere club bijvoorbeeld heb je niet in elke hoek zoveel camera's staan als bij PSV. Soms heb je zelfs beelden uit de kleedkamer.. wat als er daar 2 met elkaar op de vuist gaan toevallig.. Ook maar meteen laten straffen door de knvb? Sterker nog, de spelers worden niet van tevoren ingelicht waar er allemaal cameras staan dus die weten ook niet waar ze zich moeten gedragen.
Dus als er geen camera staat mag je je misdragen? Fijne conclusie. Zal wel gewoon zijn daar in Eindhoven. Zal het niet weten, kom daar nauwelijks. En in een kleedkamer als de wedstrijd gespeeld is? Dan is het aan de club deze te straffen zoals ooit Mido kon vertrekken. Had wat mij betreft ook direct ontslagen mogen worden voor zulk een idioot gedrag.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Tsjah, die regels gelden nou eenmaal kos. Ene elleboogje wordt wel waar genomen en de ander niet. Zo kan je voor alles een drogreden verzinnen.
Dat zijn simpele feiten. Geen drogredenen..
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Jij haalt zaken als Kluivert erbij die hier niets mee te maken hebben.
Het is overduidelijk dat Pieters over de schreef gaat gedurende een KNVB evenement. Oftewel, hij brengt naast PSV ook de KNVB in diskrediet. Waarom zou de KNVB hem hier niet voor mogen straffen?
Ajax krijgt ook een boete van de UEFA voor een spandoekje. Terwijl het op de tribunes plaats vond in het stadion van Ajax. Waarom krijgt Ajax een boete? Omdat het tijdens een UEFA evenement plaats vindt.
Simpele logica.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
En toch kijken die jochies op de televisie ernaar en denken zij dat zij de boel ook mogen slopen omdat ze dat bij hun favoriete club ook doen.
Dat zijn dan volstrekt achterlijke jochies die je per definitie al op hun flikker moet geven.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Okay, helder, maar ga niet meer ineens verontwaardigd doen als er weer iets over geweld langs het veld in de kranten staat, want dat vind jij met een lichte straf acceptabel. En ja, de grens tussen dug-out en grensrechter is voor sommige imbecielen tamelijk dun, zo niet vloeiend, dus dat soort lui speel je ermee in de kaart door te laten denken dat geweld kan.
Ga je nu het slaan op een raam weer linken aan het doodslaan van grensrechters?
Edit: wat kos zegt.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Jij haalt zaken als Kluivert erbij die hier niets mee te maken hebben.
Het is overduidelijk dat Pieters over de schreef gaat gedurende een KNVB evenement. Oftewel, hij brengt naast PSV ook de KNVB in diskrediet. Waarom zou de KNVB hem hier niet voor mogen straffen?
Zo gauw iemand van het veld gaat en nota bene door de KNVB zelf (scheids) uit het 'knvb-evenement' is geknikkerd lijkt het mij dat hij in de catacomben, kleedkamer, wc, gewoon een normale burger is. Tenzij hij zich met andere spelers of iets dergelijks bezig houdt.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Ga je nu het slaan op een raam weer linken aan het in elkaar slaan van grensrechters?
Nederland en de voetbalwereld waren kort geleden nog in rep en roer over misdragingen buiten het voetbal. Iedereen is/was zich in deze periode bewust van een bepaalde voorbeeldfunctie. Tot ene meneer Pieters langs kwam 
$pecial
-
- 1147 berichten
- 554 stemmen
Wat de straf ook is, Pieters ligt er voorlopig toch wel uit.
Als je dingen leest als Ex voetballer Rob Oomens Ik... dan kan het ook nog eens heel anders aflopen.
Extreem dom van Pieters, maar dit is een persoonlijk drama waar hij de straf vast als bijzaak zal zien.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
In het strafrecht wel. Net als met 180 over een beijzelde weg heen rijden en een ongeluk veroorzaken (al ligt het in het verkeersrecht soms wat scheef). Of iemand in z'n schouder proberen te schieten en zijn hart raken, ook dan zeer waarschijnlijk opzet vanwege dat 'willens en wetens aanvaarden van het risico dat'.
Dit is geen vergelijking.
Als jij op het werk in emotie dom handelt dan zal de rechter je (tot bepaalde hoogte) beschermen. Aangezien je reactie voortkwam uit emotie en je op dat moment niet handelingsbekwaam was.
Pieters is lang geblesseerd geweest, maakt een domme overtreding en slaat uit woede een ruitje in. Dat is onprofessioneel en vooral erg dom, maar het is ook weer niet zo'n drama als sommige er hier van maken.
De overtreding was zelfs erger dan dat ruitje.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Ajax krijgt ook een boete van de UEFA voor een spandoekje. Terwijl het op de tribunes plaats vond in het stadion van Ajax. Waarom krijgt Ajax een boete? Omdat het tijdens een UEFA evenement plaats vindt.
Jij bent degene die van alles door elkaar haalt. Ik zeg toch niet dat ik dat wel een terechte straf vind met zo'n spandoekje? Al weet ik niet hoe die afspraken liggen tussen clubs en uefa, die zijn verplicht dat te controleren of zo geloof ik.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Zo gauw iemand van het veld gaat en nota bene door de KNVB zelf (scheids) uit het 'knvb-evenement' is geknikkerd lijkt het mij dat hij in de catacomben, kleedkamer, wc, gewoon een normale burger is. Tenzij hij zich met andere spelers of iets dergelijks bezig houdt.
Hij bevindt zich in het stadion. Binnen in het stadion dien jij je aan de algemene (gedrags)regels te houden
Daarnaast kan de KNVB ook normale burgers straffen, gezien de stadionverboden.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Pieters is lang geblesseerd geweest, maakt een domme overtreding en slaat uit woede een ruitje in. Dat is onprofessioneel en vooral erg dom, maar het is ook weer niet zo'n drama als sommige er hier van maken.
De overtreding was zelfs erger dan dat ruitje.
Alles wat hij zegt dus.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Nederland en de voetbalwereld waren kort geleden nog in rep en roer over misdragingen buiten het voetbal. Iedereen is/was zich in deze periode bewust van een bepaalde voorbeeldfunctie. Tot ene meneer Pieters langs kwam
Dat geleuter over de invloed van het gedrag van de profvoetballer op de criminele randjeugd die die grensrechter doodtrapte was dan ook al de grootst mogelijke onzin.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Dat geleuter over de invloed van het gedrag van de profvoetballer op de criminele randjeugd die die grensrechter doodtrapte was dan ook al de grootst mogelijke onzin.
Nouja, in hoeverre kan jij van supporters verwachten dat zij zich netjes gedragen als er ook een stel neanderthalers op het veld rondlopen?
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Overigens prachtige transfer voor Gala zeg. Daar zijn een paar mensen heel erg goed bezig geweest om zomaar even voor 7,5 mln Sneijdertje binnen te hengelen..
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.