- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Hij kan alleen maar op z'n bek gaan.
Dan zou ie dus helemaal niet meer moeten trainen bedoel je?
schram101
-
- 16702 berichten
- 2312 stemmen
Hij had ook naar Saudi Arabie kunnen gaan. Al is zijn mattie Rijkaard zelfs daar ontslagen..
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Sneijder
Verpest jij je carriere maar lekker in Turkije. Mag hopen dat hij nooit meer opgeroepen wordt voor Oranje. Overschatte voetballer, die een goed seizoen heeft gedraaid.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3802 stemmen
Schikkingsvoorstel Erik Pieters: vier duels geschorst, een voorwaardelijk meldt de KNVB. #psv
In het schikkingsvoorstel is het breken van de ruit bij #PSV meegenomen. #Pieters moet voor 15.30 reageren. #psvpec
Was is dat nu weer voor onzin dat dat verhaal met die ruit wordt meegenomen?
Dat staat toch totaal los van de overtreding, echt belachelijk zeg.
Desalniettemin zal 't me een worst wezen aangezien die toch geblesseerd is.
3 duels voor een harde tackle op de bal en net wat van de man is echt lachwekkend hoog.
Deekman van Sparta werd 2 duels geschorst voor het opzettelijk in de maag stampen van z'n tegenstander.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
4 wedstrijdjes erg mager. Wat mij betreft gaat die straf ook in wanneer hij weer fit is. Een boete zou verder ook nog fijn zijn...of een cursus woedebeheersing..
Hij toont gewoon wangedrag op en naast het veld, ook naast het veld hoort hij zich aan de KNVB regelementen te houden.
Dus als Pieters iemand op zijn bek ramt vanaf de zijlijn hoeft hij geen schorsing te krijgen? Of mensen die een rode kaart krijgen aan de zijlijn...
Tuurlijk neem je die situatie mee en juist vanwege dit wangedrag is het voorstel erg laag... Daarnaast zijn er idd zat andere situaties waarbij de straffen veel te laag zijn..
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Fijn om te weten dat je de kantinedeur langs de amateurvelden uit frustratie kapot mag slaan, kost je van de KNVB slechts 3 wedstrijden. Lijkt me precedentenwerking. Een jaar schorsing en een stadionverbod hadden me meer op z'n plaats geleken.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Wat is er mis met die laatste zin? Ajax is natuurlijk nog niet (en waarschijnlijk nooit meer) te vergelijken, en die drie clubs geven inderdaad een bepaald signaal over visie en een consitent beleid af, al zijn Ajax en Bayern wat dat betreft nog beter op weg zonder heel veel schulden. Geen speld tussen te krijgen, dus wat is je punt?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Een jaar schorsing en een stadionverbod hadden me meer op z'n plaats geleken.
Ik dacht dat we hier in ieder geval serieus probeerden te discussieren.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Ik dacht dat we hier in ieder geval serieus probeerden te discussieren.
Lijkt me normaal toch? Excessief geweld. Ik dacht dat we net met z'n allen hadden afgesproken daar iets tegen te doen. En iets met respect en zo.. Ik denk als jij volgende week daar een ruit doorslaat uit woede als supporter dat jij je zeker een jaar niet meer hoeft te melden (en dat is ook volstrekt logisch). Vanuit de KNVB lijkt me een schorsing tot het einde van het seizoen het minste als ze nog geloofwaardig willen blijven met hun verzoek tot respect en geen gebruik van geweld op en rond het voetbalveld.
En PSV? Ontslag op staande voet? Moeten de meeste normale mensen niet op de werkvloer flikken. Ik denk dat de ontstlagbrief mee de ambulance ingaat.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Wat is er mis met die laatste zin? Ajax is natuurlijk nog niet (en waarschijnlijk nooit meer) te vergelijken, en die drie clubs geven inderdaad een bepaald signaal over visie en een consitent beleid af, al zijn Ajax en Bayern wat dat betreft nog beter op weg zonder heel veel schulden. Geen speld tussen te krijgen, dus wat is je punt?
Naast dat er in de rest van de wereld geen hond wakker ligt van hoe Ajax financieel de boel runt is er tussen Bayern en Barcelona bijna geen enkele overeenkomst. Barcelona heeft een goede jeugdopleiding maar miljoenen schuld, en Bayern voert een koopt uitstekend beleid maar koopt de hele bundesliga op.
En consistent beleid? Ze zijn bij Ajax net een jaar bezig, zullen we eerst even een paar jaar afwachten voordat we het een voorbeeld voor de gehele wereld maken.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nou, vond Ajax weinig indrukwekkend. En de laatste jaren hebben we ook niet vaak van ze verloren.... Maar gister speelde Feyenoord de slechtste wedstrijd van het seizoen, dus knap hoor.
Weer aan het indekken zie ik 
Ajax speelde inderdaad op 60%, nog altijd genoeg om Pelle & Co buiten werking te stellen.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Lijkt me normaal toch? Excessief geweld. Ik dacht dat we net met z'n allen hadden afgesproken daar iets tegen te doen. En iets met respect en zo.. Ik denk als jij volgende week daar een ruit doorslaat uit woede als supporter dat jij je zeker een jaar niet meer hoeft te melden (en dat is ook volstrekt logisch). Vanuit de KNVB lijkt me een schorsing tot het einde van het seizoen het minste als ze nog geloofwaardig willen blijven met hun verzoek tot respect en geen gebruik van geweld op en rond het voetbalveld.
En PSV? Ontslag op staande voet? Moeten de meeste normale mensen niet op de werkvloer flikken. Ik denk dat de ontstlagbrief mee de ambulance ingaat.
Vroeger als ik bij mijn school per ongeluk een ruitje ingooide met een sneeuwbal moest ik strafregels schrijven en een nieuw raam betalen. Ik werd niet meteen van school gestuurd.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Naast dat er in de rest van de wereld geen hond wakker ligt van hoe Ajax financieel de boel runt is er tussen Bayern en Barcelona bijna geen enkele overeenkomst. Barcelona heeft een goede jeugdopleiding maar miljoenen schuld, en Bayern voert een koopt uitstekend beleid maar koopt de hele bundesliga op.
En consistent beleid? Ze zijn bij Ajax net een jaar bezig, zullen we eerst even een paar jaar afwachten voordat we het een voorbeeld voor de gehele wereld maken.
Bij Barcelona is de kunst toch echt wel afgekeken (en geïntroduceerd) van Amsterdam hoor. Tuurlijk doet Ajax er nu veel minder toe en zullen allerlei andere clubs eerder worden gevolgd als het om dit soort zaken gaat. Maar iemand als Cruijf mag wat dat betreft best internationaal denken, het plan was trouwens ook om op termijn met deze visie weer een rol te spelen in Europa.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Bayern heeft nu in de selectie uit de eigen jeugd (al dan niet pas vanaf z'n 16e maar zo telt het wel) onder meer: Müller, Schweinsteiger, Alaba, Kroos, Lahm, Contento. Zeker die eerste 5 spelen regelmatig. En Barcelona heeft denk ik meer besteed aan transfers de laatste jaren dan Bayern. Zlatan 65 miljoen, Fabregas 60 miljoen, Sanchez 45 miljoen. Meen me niet te herinneren dat Bayern zo hoog zat. Maar wel stralen beide clubs uit dat een beleid helpt. Barcelona heeft wel schuld, maar wel een redelijk goed beleid en heeft daardoor vooral sportief ongelooflijk succes. Bayern heeft sportief een rdelijk succes, maar vooral financieel gaat het uitstekend. Iets ander beleid, maar wel consistent en met de juiste mensen op de juiste plaats. Ajax zit daar wat tussen nu zoals Cruijff het probeert. Eigen jeugd op het veld, eigen mensen in de bestuurskamer, en geen verlies meer draaien.
En van Ajax zal niemand wakker liggen, maar de naam, de mensen die er nu zitten: dat alles straalt wel wat op de internationale wereld uit. Daar overal zitten mensen die gelukkig wel wat verder kijken en niet spuwen op alles wat met Ajax vandoen heeft. En zoals Cruijff zei, nog lang niet zo ver als die andere twee clubs, maar wel op de goede weg, Vooral commercieel gaat het al beter nu, sportief volgt vanzelf, al gaat het nu al beter dan de 5 jaren daarvoor. Enkel het gat met de absolute top is ver weg en om dat te dichten zijn externe factoren nodig. Maar Cruijff heeft in essentie dus gelijk.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Vroeger als ik bij mijn school per ongeluk een ruitje ingooide met een sneeuwbal moest ik strafregels schrijven en een nieuw raam betalen. Ik werd niet meteen van school gestuurd.
Dan zit je nog op school en word je nog opgevoed (hoop ik), die leeftijd lijkt Pieters me gepasseerd. Een goede straf werkt dan nog wel. En zoals je zegt over toen: per ongeluk. Dat van Pieters was volledig bewust na eerst van het veld te lopen, dan de deur doelbewust hard schoppen en vervolgens nog een ruit. Daar zit geen per-ongelukfactor meer in.
Zoals ik zeg, als jij morgen bij je baas een ruit doorlsaat uit woede, dan kom je er echt niet met strafregels vanaf.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Pieters had natuurlijk nooit de intentie om de ruit in te slaan.
Daarbuiten is de eerste keer dat Pieters iets dergelijks doet, daar volgt dan normaal gesproken echt geen ontslag op. Zeker niet bij een verder (normaal gesproken) waardevolle medewerker.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Daarbuiten is de eerste keer dat Pieters iets dergelijks doet, daar volgt dan normaal gesproken echt geen ontslag op. Zeker niet bij een verder (normaal gesproken) waardevolle medewerker.
Precies.
Het is gewoon ontzettend dom van Pieters, maar hij is nu wel genoeg gestraft.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
waardevolle medewerker.
Je gevoel voor humor heb je nog 
En tja, als je zo hard tegen een ruit slaat aanvaard je willens en wetens het risico dat deze breekt. Dat noemt men ook wel voorwaardelijke opzet en staat gelijk aan opzet.
Als we jou volgen en maar accepteren dat je de intentie niet had... Gaat nog leuk worden bij de strafrechter, of nog dichterbij, bij een absolute doodschop a la Bouaouzan op het voetbalveld.
j0enne
-
- 9613 berichten
- 3802 stemmen
Als Pieters een jaar schorsing moest krijgen voor iets wat buiten 't veld gebeurt en van de club is, wat moest Douglas dan krijgen die Bossen in elkaar wilde timmeren? 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Je gevoel voor humor heb je nog 
En tja, als je zo hard tegen een ruit slaat aanvaard je willens en wetens het risico dat deze breekt. Dat noemt men ook wel voorwaardelijke opzet en staat gelijk aan opzet.
Als we jou volgen en maar accepteren dat je de intentie niet had... Gaat nog leuk worden bij de strafrechter, of nog dichterbij, bij een absolute doodschop a la Bouaouzan op het voetbalveld.
Pieters handelt niet willens en wetens, dat is juist het hele punt.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Je krijgt nu opeens straf als je ergens in het stadion een ruitje intikt
. Puur omdat er toevallig een camera bij staat? Wat een waanzin.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Zijn vuist/arm kwam per toeval in aanraking met een ruit?
Wanneer Suarez een liefdesbijtje uit reflex in iemands nek neerplant is het schande en weet ik veel wat allemaal. Wanneer iemand van het veld af loopt te "kankeren", een deur kapot trapt en een ruit in slaat is het allemaal per ongeluk en dient hij niet gestraft te worden.
Ik zou eens ruiten moeten ingooien bij mijn baas.....ben ik gelijk ontslagen.
Wat een waanzin hier. Echt kansloos.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Ik ga ervan uit dat Pieters er zelf nog het meeste van geschrokken is. Straf? laat hem de boel vergoeden, maar voor die jongen is het al straf genoeg om weer een tijd uit de roulatie te zijn. Er maar van uit gaande dat zijn nieuwe blessure niet zo erg is, dat het einde carriere is, want daar wordt ook al over gefluisterd.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
In het strafrecht wel. Net als met 180 over een beijzelde weg heen rijden en een ongeluk veroorzaken (al ligt het in het verkeersrecht soms wat scheef). Of iemand in z'n schouder proberen te schieten en zijn hart raken, ook dan zeer waarschijnlijk opzet vanwege dat 'willens en wetens aanvaarden van het risico dat'.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
een liefdesbijtje uit reflex in iemands nek neerplant
Mooi omschreven 
Ik mag verder toch hopen dat je het erger vindt om iemand iets aan te doen, dan iets iets aan te doen?
depri83
-
- 6813 berichten
- 1494 stemmen
Zijn vuist/arm kwam per toeval in aanraking met een ruit?
Wanneer Suarez een liefdesbijtje uit reflex in iemands nek neerplant is het schande en weet ik veel wat allemaal. Wanneer iemand van het veld af loopt te "kankeren", een deur kapot trapt en een ruit in slaat is het allemaal per ongeluk en dient hij niet gestraft te worden.
Wat een waanzin hier. Echt kansloos.
Wie zegt dat hij niet gestraft hoeft te worden? Kan me goed vinden in de benadering van de KNVB dat ze hem extra straffen vanwege het ruitincident. Net zoals PSV dat doet.
Wat onzin is is de duur en maat van de straf die mjk noemt.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Als Pieters een jaar schorsing moest krijgen voor iets wat buiten 't veld gebeurt en van de club is, wat moest Douglas dan krijgen die Bossen in elkaar wilde timmeren?
UHHH FOUT.
Het is en blijft een KNVB evenement, waarin de algemene (gedrags)regels van de KNVB gelden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14692 berichten
- 4598 stemmen
Ik ga ervan uit dat Pieters er zelf nog het meeste van geschrokken is. Straf? laat hem de boel vergoeden, maar voor die jongen is het al straf genoeg om weer een tijd uit de roulatie te zijn..
Maar je schept een precedent. Nu mag ik ook op zaterdag op het amateurveld na een rode kaart uit woede de dug-out kapot slaan. Kost me dan slechts 3 wedstrijden onvoorwaardelijk. En een vergoeding van de dug-out. Anders zeg je dat dhr. Pieters anders (lees: beter) is dan ik de gewone man.
kos
-
- 46754 berichten
- 8900 stemmen
Eens, maar dat is dan aan PSV. Een straf van de KNVB slaat werkelijk totaal nergens op.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4115 stemmen
Wat onzin is is de duur die mjk noemt.
Ik ben het volledig met hem eens. Zoals ik eerder al zei: wanneer je als supporter ergens een sticker op plakt buiten het stadion of op de trappen staat tijdens de wedstrijd kan je ook al een stadionverbod krijgen. Waarom zouden deze regels niet gelden voor meneertje Pieters? Hij heeft zich in een voorbeeldfunctie ernstig misdragen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.