- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
nclo
-
- 1494 berichten
- 157 stemmen
Blijft ook gewoon zorgwekkend voor die jongen dat hij de laatste 3 jaar gewoon he-le-maal stil staat in zijn ontwikkeling. Jongens die volgens critici niet verder zullen komen dan FC Groningen of NEC hebben hem nu al op alle fronten ingehaald. Dan wordt het wel gevaarlijk als je 22 bent 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Hahaha, laten we even serieus blijven, we hebben het hier wel over de voetbalwereld he. 
Sneijder doet gewoon zijn eigen carriere de das om, hoe dom kan je zijn. Dacht dat z'n ego inmiddels wel genoeg gestreeld was na de Champions Leage-winst en Yolanthe, blijkbaar niet.
[Overigens: het is niet zo dat Inter het contract schendt natuurlijk. Zolang dit contract geldt betalen ze hem conform het contract. En ik denk dat er nergens in het contract staat dat Sneijder recht heeft om te spelen.]
Tuurlijk niet maar als speler mag je wel verwachten dat je dergelijke zaken niet meeneemt als het gaat om speeltijd. Pure chantage. Het doet zijn carriere de das om maar je laat je toch niet wegzetten als een lul de behanger. Ze hebben hem met alle verstand dat contract aangeboden, wilt ie geen salaris inleveren is het zijn recht, zonder gevolgen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
De man had dit seizoen al zo ongelooflijk veel doelpunten kunnen scoren.
Ook een kwaliteit. En staat al op 7. Maar hij voegt voetballend weinig tot niks toe. Beetje als Immers bij Feyenoord. Al heeft die nog werklust. 
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wijnaldum werkt zich ook een slag in de rondte en dat is volgens mij ook een van de redenen dat zo beroerd afrondt. Is te geforceerd op zoek zichzelf te bewijzen en is daarom te gehaast bij het afronden.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Is ook zo. Zijn grootste probleem is een gebrek aan inzicht. Eén van de belangrijkste eigenschappen voor een goede voetballer, en zeker voor een 10.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Zakaria Labyad (ex-#PSV) mag bij #Sporting alweer vertrekken. Morgen meer #ED

j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Ik las 't net, wilde 'm ook posten!
Dat doet me nu een deugd, heerlijk! Arrogante kwal! 
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Pfff dat is wel erg slecht zeg. Niet alleen van Sporting dat ze hem zo gek hebben gekregen daar heen te gaan, om na een halfjaar weer te willen dumpen. Ook Labyad zelf mag in de spiegel kijken als je het bij een ploeg niet redt (na een half jaar al) die nu rond plek 10 in Portugal bungelt.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
'Galatasaray heeft rugnummer 1 klaar liggen voor Sneijder'
Alleen daarom moet die 't al niet doen! 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jammer hoor want Labyad zal nu wel blij zijn.
Nog geen maand geleden stond dit op Voetbalzone.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Lijkt me nonsens. Ik lees elke dag drie Portugese voetbalkranten en deze interesse van Porto is nieuw voor mij. Izmailov is inderdaad wel naar Porto.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
'Galatasaray heeft rugnummer 1 klaar liggen voor Sneijder'
Alleen daarom moet die 't al niet doen!
Er wordt wel heel lacherig over gedaan, maar voetbal is in Turkije een heel levend sport. Hij kan een held worden als hij tekent, misschien wel de nieuwe George Hagi. Met Sneijder op 10 zou de geschiedenis zich weleens kunnen herhalen. Geld en liefde voor het spel hebben ze al. Al wordt dat geld veelal verspild door de Turkse clubs, maar gelukkig wordt dit steeds minder. Verder één van de mooiste steden van de wereld, lekkere temperatuur en heerlijk eten.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Het lijkt me ook van belang wat het niveau van de club competitie is, en die is in het geval van Turkije gewoon laag. Nog een niveau onder dat van de Eredivisie. Voetbal is in wel meer landen een levende sport, en waar ze ook geld hebben. Maar om nou te zeggen dat Qatar en China sportief zulke geweldige keuzes zijn. Hoewel de Turkse competitie niet zo matig is als die van Qatar en China, is het een zelfde soort keuze wanneer Sneijder daar naar toe zou gaan.
j0enne
-
- 9609 berichten
- 3782 stemmen
Er wordt wel heel lacherig over gedaan, maar voetbal is in Turkije een heel levend sport. Hij kan een held worden als hij tekent, misschien wel de nieuwe George Hagi. Met Sneijder op 10 zou de geschiedenis zich weleens kunnen herhalen. Geld en liefde voor het spel hebben ze al. Al wordt dat geld veelal verspild door de Turkse clubs, maar gelukkig wordt dit steeds minder. Verder één van de mooiste steden van de wereld, lekkere temperatuur en heerlijk eten.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Het lijkt me ook van belang wat het niveau van de club competitie is, en die is in het geval van Turkije gewoon laag. Nog een niveau onder dat van de Eredivisie. Voetbal is in wel meer landen een levende sport, en waar ze ook geld hebben. Maar om nou te zeggen dat Qatar en China sportief zulke geweldige keuzes zijn. Hoewel de Turkse competitie niet zo matig is als die van Qatar en China, is het een zelfde soort keuze wanneer Sneijder daar naar toe zou gaan.
Het is niet zo makkelijk om 2 competities maar even met elkaar te vergelijken. De Turkse competitie is eigenlijk best spannend, waarin clubs uit het rechterrijtje een topploeg kunnen verslaan en zelfs in een wedstrijd tussen nummer 17 en 18 een felle strijd te zien is. Waar het echter aan ontbreekt is visie en positiespel. Af en toe doet het wel pijn aan de ogen om te zien hoe sommige Turkse clubs denken dat ze wel even een klusje klaren, zoals Trabzonspor vorig jaar tegen PSV of Bursaspor dit seizoen tegen Twente. Ik volg de competitie op de voet en er is gelukkig wel een progressie te zien. De topclubs die vroeger als een dolle begonnen met aanvallen, weten nu ook hoe ze moeten verdedigen. Zo hebben Galatasaray, in de CL, en Fenerbahce, in de EL, de knock out fase weten te bereiken dit seizoen. Het is een begin. Sneijder zal bij Galatasaray een nieuwe held worden, elk jaar strijden om de titel, de nationale beker en in (minstens) de groepsfase van de CL. Het is zeker niet van het niveau van de Engelse of de Spaanse competitie, maar als je een keer in Turkije hebt gevoetbald zal je dat nooit meer vergeten. Vraag het Pierre van Hooijdonk maar. Hij zal naar verluidt 6 miljoen euro netto per jaar verdienen en dit is nog exclusief premies, bonussen en andere (woon- en) levensvoorzieningen. Zoals ik eerder al zei; alles bij elkaar genomen is het dan geen straf om in een prachtige stad te wonen.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Jouw niveau van concluderen is dat nog meer. Sneijder heeft gewoon niet zo veel te kiezen meer. Hij moet Yolanthe ook nog kunnen onderhouden en dan is dit gewoon een prachtige kans voor hem. Nergens anders zal hij zoveel verdienen én om titels spelen én in een mooi land kunnen wonen.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Lol, lekker subjectief Turkeyloverz.
Turkse competitie is compleet afgezakt. Plus Yolanthe is bij voorbaat al niet meer welkom in dat land.
Daarnaast, wat is bron dat Sneijder niet meer zo veel te kiezen heeft? Weet jij meer dan wij?
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
istanbul is absoluut een mooie stad met een fantastische voetbalaanhang, maar als ik in Wesley's schoenen stond, zou ik ook liever naar Engeland gegaan zijn.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Definitief einde verhaal voor AGOVV. Ze gaan niet in beroep.
Montorsi
-
- 9721 berichten
- 2384 stemmen
Het is niet zo makkelijk om 2 competities maar even met elkaar te vergelijken. De Turkse competitie is eigenlijk best spannend, waarin clubs uit het rechterrijtje een topploeg kunnen verslaan en zelfs in een wedstrijd tussen nummer 17 en 18 een felle strijd te zien is. Waar het echter aan ontbreekt is visie en positiespel. Af en toe doet het wel pijn aan de ogen om te zien hoe sommige Turkse clubs denken dat ze wel even een klusje klaren, zoals Trabzonspor vorig jaar tegen PSV of Bursaspor dit seizoen tegen Twente. Ik volg de competitie op de voet en er is gelukkig wel een progressie te zien. De topclubs die vroeger als een dolle begonnen met aanvallen, weten nu ook hoe ze moeten verdedigen. Zo hebben Galatasaray, in de CL, en Fenerbahce, in de EL, de knock out fase weten te bereiken dit seizoen. Het is een begin. Sneijder zal bij Galatasaray een nieuwe held worden, elk jaar strijden om de titel, de nationale beker en in (minstens) de groepsfase van de CL. Het is zeker niet van het niveau van de Engelse of de Spaanse competitie, maar als je een keer in Turkije hebt gevoetbald zal je dat nooit meer vergeten. Vraag het Pierre van Hooijdonk maar. Hij zal naar verluidt 6 miljoen euro netto per jaar verdienen en dit is nog exclusief premies, bonussen en andere (woon- en) levensvoorzieningen. Zoals ik eerder al zei; alles bij elkaar genomen is het dan geen straf om in een prachtige stad te wonen.
Is dit het begin? Zolang ik voetbal volg kan ik me heugen dat de Turkse clubs als gekken spelers overal vandaan halen, en dan leidt het af en toe wel eens tot een succesje (overwinteren CL van Galatasaray is inderdaad knap, al was de loting natuurlijk erg makkelijk voor ze). Als competitie bungelt de Turkse al een decennium ergens tussen plek 10 en 15 van de UEFA-ranking, is de UEFA Cup winst van Galatasaray een zeer eenzaam hoogtepunt in de nationale clubhistorie, en dat terwijl er belachelijk rijke clubs tussen zitten die spelers kunnen halen waar we in Nederland niet eens naar kijken omdat ze te groot zijn. En dan toch zeer weinig presteren.. Sterker nog, pakweg elke ontmoeting tussen een Nederlandse en een Turkse club eindigt in het voordeel van de Nederlandse. En de zekerheid van de groepsfase Champions League heeft Galatasaray helemaal niet, voor dit seizoen was het alweer 3 seizoenen terug. Al met al kan ik niet zeggen dat het een aantrekkelijke competitie is, dat het verder een mooie stad/land betreft, en dat je flink geld kan verdienen lijkt me duidelijk.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Lol, lekker subjectief Turkeyloverz.
Turkse competitie is compleet afgezakt. Plus Yolanthe is bij voorbaat al niet meer welkom in dat land.
Daarnaast, wat is bron dat Sneijder niet meer zo veel te kiezen heeft? Weet jij meer dan wij?
Ik heb niet meer bronnen dan de gemiddelde voetballiefhebber. De grote topclubs hoeven hem niet. Anders was Galatasaray ook never nooit een optie geweest. Als je kijkt naar zijn salariseisen, zijn er ook maar weinig aantrekkelijke clubs die overblijven.
Trouwens, de bedoeling was niet om de Turkse competitie de hemel in te prijzen. Ik heb al gezegd dat visie en positiespel ver te zoeken zijn, maar het is ook niet zo erg als hier wordt beweerd. Als Sneijder zou zeggen dat hij gewoon in een topcompetitie actief wil blijven, ondanks alles, had hij allang z'n contract verlengd bij Inter. Op basis van zijn eisen is Galatasaray perfect voor hem. Qua salaris, leefomstandigheden, held status en spelen om titels.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Spelen om de titels kan ook in Cyprus.
En Sneijder gaat weg bij Inter omdat ze zijn salaris niet willen betalen. Dat betekent niet dat hij niet naar een topcompetitie wil lijkt me
.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Is dit het begin? Zolang ik voetbal volg kan ik me heugen dat de Turkse clubs als gekken spelers overal vandaan halen, en dan leidt het af en toe wel eens tot een succesje (overwinteren CL van Galatasaray is inderdaad knap, al was de loting natuurlijk erg makkelijk voor ze). Als competitie bungelt de Turkse al een decennium ergens tussen plek 10 en 15 van de UEFA-ranking, is de UEFA Cup winst van Galatasaray een zeer eenzaam hoogtepunt in de nationale clubhistorie, en dat terwijl er belachelijk rijke clubs tussen zitten die spelers kunnen halen waar we in Nederland niet eens naar kijken omdat ze te groot zijn. En dan toch zeer weinig presteren.. Sterker nog, pakweg elke ontmoeting tussen een Nederlandse en een Turkse club eindigt in het voordeel van de Nederlandse. En de zekerheid van de groepsfase Champions League heeft Galatasaray helemaal niet, voor dit seizoen was het alweer 3 seizoenen terug. Al met al kan ik niet zeggen dat het een aantrekkelijke competitie is, dat het verder een mooie stad/land betreft, en dat je flink geld kan verdienen lijkt me duidelijk.
Vergeet de Europese Super Cup niet
Nee, het klopt helemaal wat je zegt. Ik irriteer me er zo vaak aan dat oude, versleten spelers met naam worden gelokt met veel geld. Die spelers komen duidelijk om af te bouwen, hebben nauwelijks motivatie en het loopt vaak slecht af. Terwijl Nederlandse clubs voor de talentjes kiezen. Die willen zich juist in de kaart spelen. Eerlijk is eerlijk, de Nederlandse competitie wordt vooral daarom geprefereerd. Galatasaray heeft een paar matige seizoenen gehad. Het was een chaos. Sinds Fatih Terim terug is, staat de club weer. Weer staan ze stijf bovenaan en lonkt er groepsfase Champiosn League. Het is inderdaad geen aantrekkelijke competitie als je het vergelijkt met de grote competities, maar Galatasaray past prima bij de eisen van Sneijder.
Turkeyloverz
-
- 4239 berichten
- 1459 stemmen
Spelen om de titels kan ook in Cyprus.
En Sneijder gaat weg bij Inter omdat ze zijn salaris niet willen betalen. Dat betekent niet dat hij niet naar een topcompetitie wil lijkt me
.
Spelen om titels is één van de dingen die ik noem. Anzhi was ook geinteresseerd, geloof ik, maar dan speel je dus om titels en heb je een vorstelijk salaris, maar qua andere factoren stelt Rusland niet zoveel voor. Sneijder overschat zichzelf en dat komt goed uit voor Galatasaray. Het komt ook goed voor uit voor hem, trouwens, want in Turkije aanbidden ze spelers zoals hij en mag hij zich dus weer heel wat voelen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Al zal dat wel mee vallen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Haha, ja, zo'n dom roddelbericht lijkt me echt een transfer in de weg staan ja.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Zou Sneijder als voorwaarde gesteld hebben dat Yolanthe iedere wedstrijd in de spits staat?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Worden die wedstrijden in Turkije eindelijk het aan zien waard.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Kijken hoe lang het duurt voordat dhr. Sneijder in een Mini Cooper rijdt.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.