- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
PSV bood 2,5 miljoen euro plus doorverkooppercentage aan AZ voor Maher 
Da's een beetje als een bod van 10 miljoen op Messi doen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Het worden nogal tegenvallende carrieres voor Wesley en Rafael. 
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Hij kent veel blessureleed inderdaad, maar de hoofdreden is dat Inter bang is voor financial fair play en daardoor enorm aan het bezuinigen is geslagen op salarissen. En Sneijer is een grootverdiener. Dus toen was de keuze tekenen voor minder geld of niet meer spelen. Sneijder liet zich niet intimideren en koos het 2e. En nu willen ze hem dus verkopen. Dat is gewoon asociaal van Inter, want ze gaven hem destijds met hun volle verstand een dikbetaalde contractverlenging.
. asociaal? ze hebben geen andere keuze.. Lijkt me eerder asociaal van Sneijder.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
. asociaal? ze hebben geen andere keuze.. Lijkt me eerder asociaal van Sneijder.
Ze hebben hem zelf dat contract laten tekenen. Dan ook niet zeuren als je achteraf vind dat hij teveel krijgt. Zou wat zijn zeg.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
De Guzman maar snel oproepen voor Oranje. Aan Sneijder en VdV heb je straks niet meer.
Le Edzel
-
- 879 berichten
- 2625 stemmen
Ik hoop uit de grond van mijn hart, dat die foto geshopped is?
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ze hebben hem zelf dat contract laten tekenen. Dan ook niet zeuren als je achteraf vind dat hij teveel krijgt. Zou wat zijn zeg.
Tuurlijk. Dat is vooral dom, dat is iets anders dan asociaal.
Dus dan doen ze een nieuw voorstel :
gaat zo: beste Wesley, onze club heeft, zoals vele andere clubs, grote financiele problemen.
Dat houdt in dat we jouw nieuwe contract niet kunnen betalen. Onze excuses, maar het is niet anders, want anders gaan we failliet of krijgen we dermate straffen van de fifa dat ons bestaan zelfs in het gedrang is.
Zou je misschien willen nadenken over een minder salaris? Het zal nog immer de nodige miljoenen per jaar zijn en je maakt je hier onsterfelijk.
Wesley: sodemieter toch op man, ik wil meer. Desnoods ga ik naar Turkije.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk. Dat is vooral dom, dat is iets anders dan asociaal.
Dus dan doen ze een nieuw voorstel :
gaat zo: beste Wesley, onze club heeft, zoals vele andere clubs, grote financiele problemen.
Dat houdt in dat we jouw nieuwe contract niet kunnen betalen. Onze excuses, maar het is niet anders, want anders gaan we failliet of krijgen we dermate straffen van de fifa dat ons bestaan zelfs in het gedrang is.
Zou je misschien willen nadenken over een minder salaris? Het zal nog immer de nodige miljoenen per jaar zijn en je maakt je hier onsterfelijk.
Wesley: sodemieter toch op man, ik wil meer. Desnoods ga ik naar Turkije.
Het zal vast zo gegaan zijn ja.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Het ligt toch een beetje in het midden hoor.
Dankzij nieuw beleid gaat Inter alle contracten herzien (oftewel lagere schalen). Sneijder is één van de grootverdieners van de club, en Inter biedt hem een aanzienlijk lager contract aan, wat Sneijder weigert te tekenen omdat hij niet wilt downscalen. Nu speelt hij niet meer (sowieso was hij het laatste jaar geen toegevoegde waarde) en wil Inter van hem af.
Is dat asociaal van Inter? Absoluut niet vind ik. Juist goed dat bepaalde vedette niet buiten het beleid om gaan.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Je kunt hem natuurlijk ook proberen te verkopen terwijl hij gewoon speelt (of bij de selectie zit) en niet de onzin van een twitterverbod op zich weet.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Goedemorgen Pitakaas.
Goedemorgen baas.
Zeg Pitakaas, we hebben je vorig jaar een vette loonsverhoging gegeven, ondanks dat we wisten dat we de komende jaren ons financieel moeten gaan verantwoorden. Eigenlijk hebben we dus liever dat je een nieuw contract komt tekenen waarbij je minder gaat verdienen. Maar als tegenprestatie laten we je wel normaal je werk uitvoeren.
Wauw baas, bedankt. Nee, dan is het goed. Kom vanmiddag wel even langs.
Zou dat wel logisch zijn? 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het ligt toch een beetje in het midden hoor.
Dankzij nieuw beleid gaat Inter alle contracten herzien (oftewel lagere schalen). Sneijder is één van de grootverdieners van de club, en Inter biedt hem een aanzienlijk lager contract aan, wat Sneijder weigert te tekenen omdat hij niet wilt downscalen. Nu speelt hij niet meer (sowieso was hij het laatste jaar geen toegevoegde waarde) en wil Inter van hem af.
Is dat asociaal van Inter? Absoluut niet vind ik. Juist goed dat bepaalde vedette niet buiten het beleid om gaan.
Grapje mag ik hopen? Een contract is een contract. Gaat nergens over natuurlijk en meerwaarde of niet, Sneijder is de beste speler die Inter heeft. Ordinaire treiterij en juist door dergelijke Mussolini praktijken is het wenselijk dat de speler meer macht krijgt. Om eng van te worden dat dit soort chantage alle begrip krijgt.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Goedemorgen Pitakaas.
Goedemorgen baas.
Zeg Pitakaas, we hebben je vorig jaar een vette loonsverhoging gegeven, ondanks dat we wisten dat we de komende jaren ons financieel moeten gaan verantwoorden. Eigenlijk hebben we dus liever dat je een nieuw contract komt tekenen waarbij je minder gaat verdienen. Maar als tegenprestatie laten we je wel normaal je werk uitvoeren.
Gebeurt zo vaak, juist nu.
Kijk alleen al naar de berichten over Cap Gemini deze week.
Het alternatief is een hele lading gedwongen ontslagen. Daar zit ook niemand op te wachten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het alternatief is een hele lading gedwongen ontslagen. Daar zit ook niemand op te wachten.
Met als verschil dat Inter niet failliet gaat en niemand ontslagen wordt als Sneijder het niet doet.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Oh is dat zo? Het gaat om de hele selectie niet alleen om Sneijder natuurlijk.
Als ze salariskosten moeten doorvoeren doen ze dat echt niet voor de lol hoor. Dat zal serieuze consequenties hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Contract constructie is bij voetballers wel anders dan doorsnee loonslaven.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Ja, er is zoveel anders.
Waarom dan die vergelijkingen met normale werknemer- baas contracten van A&L?
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
PSV bood 2,5 miljoen euro plus doorverkooppercentage aan AZ voor Maher 
Da's een beetje als een bod van 10 miljoen op Messi doen.
Als dat echt zo is kan ik me voorstellen dat AZ helemaal geen behoefte meer heeft om hem aan PSV te verkopen.
kos
-
- 46714 berichten
- 8870 stemmen
Het zal vast zo gegaan zijn ja.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Goedemorgen Pitakaas.
Goedemorgen baas.
Feit is dat andere Inter spelers het wel hebben gedaan.
En wat dacht je van Pellé bij AZ? DIe gaf zelfs salaris ongevraagd terug.
Bij Capgemini wordt ook gevraagd om wat in te leveren.
Maar ach, wat roest het mij. Vind Internazionale een draak van een club, gadverdamme. Sneijder idem dito, mannetje waar ik niks mee heeft.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Inter is gewoon ontzettend dom geweest. Het was toch al jaren bekend dat Financial Fair Play werd ingevoerd in 2013. Inter heeft vorig jaar met alle verstand Sneijder loonsverhoging gegeven en ook toen stonden ze er financieel echt niet goed op (verandert niet zo maar in één seizoen). En dan komen ze dit seizoen opeens huilen dat hij met minder genoegen moet nemen? Zielig en asociaal van Inter. Ze hadden maar eerder moeten bedenken dat ze aan de Financial Fair Play regelementen moeten voordoen. En dan gaan ze hem nu opeens boetes geven, omdat hij tweets verstuurt terwijl hij dat al langer doet. Hoe triest kun je zijn als club...
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel vrij zwak argument natuurlijk, "omdat anderen het wel deden".
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
Ik zeg ook niet dat er 1 iemand to blame is. Vind het gewoon onsympathiek van beide partijen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2367 stemmen
Balen van de transfer van Sneijder. Had hem heel graag bij Man. United gezien. Maar in deze vorm is hij daar ook niet goed genoeg voor. Hopelijk krijgt hij zijn vorm/conditie (snel) weer terug.
Asaharo
-
- 1042 berichten
- 624 stemmen
ik vind het ook jammer, sowieso is het jullie beste voetballer. De enige die het afgelopen EK ondanks zijn vorm er het beste heeft van proberen te maken.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
De enige?
Lijkt me niet dat daar het probleem zat, dat mensen er niet het beste van wilden maken.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hij was dat EK ieder geval de enige die nog wel behoorlijk speelde. Zette tegen Denemarken 10 spelers voor de keeper.
eRCee
-
- 13449 berichten
- 1981 stemmen
Een contract is een contract.
Hahaha, laten we even serieus blijven, we hebben het hier wel over de voetbalwereld he. 
Sneijder doet gewoon zijn eigen carriere de das om, hoe dom kan je zijn. Dacht dat z'n ego inmiddels wel genoeg gestreeld was na de Champions Leage-winst en Yolanthe, blijkbaar niet.
[Overigens: het is niet zo dat Inter het contract schendt natuurlijk. Zolang dit contract geldt betalen ze hem conform het contract. En ik denk dat er nergens in het contract staat dat Sneijder recht heeft om te spelen.]
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.