• 15.987 nieuwsartikelen
  • 179.048 films
  • 12.274 series
  • 34.085 seizoenen
  • 649.263 acteurs
  • 199.282 gebruikers
  • 9.390.670 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Zonder al teveel kracht en moeite een solide overwinning. Goed met het oog op komende zondag, denk dat er met heel wat meer krachten gesmeten moeten worden daar; zo makkelijk als de bekerwinst vorige ronde gaat het absoluut niet worden.

Uitstekende collectieve prestatie; Poulsen, Siem en Eriksen in het bijzonder. Hoop zo ontzettend dat laatsgenoemde gaat verlengen dadelijk (en niet gebaseerd op zijn goal). Maak hem van mijn part de best betaalde speler. Spelers als Vertonghen, Suarez, Eriksen, Siem hebben/hadden het gewenste Ajax niveau met een langdurige staat van dienst, betaal ze er dan ook naar en wie weet hou je ze een jaartje langer.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Inderdaad. Dan ben je gewoon een waardeloze coach als je jouw spelersgroep niet eens voor de competitie kan motiveren. Madrid moet oppassen dat ze volgend jaar wel eens de CL halen!

Valt ook wel mee, paar verliespuntjes teveel maar niet meer dan bv een PSV of Ajax in de Mickey Mouse Liga. Alleen ligt de focus dit jaar natuurlijk op Wembley, dat zei ik van de zomer al.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Het verschil tussen Real (en Barca) en de rest van La Liga is een heel stuk groter dan het verschil tussen PSV en Ajax (en Feyenoord en Vitesse) en de rest van de Eredivisie.

De coach mag zich dus achter zijn Grote Oren krabben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ga je nog wat over die dwerg in de goal zeggen otherfool? Ik had iets gezegd over Casillas enzo...

Of stap je over zinnige tegenargumenten heen omdat ze niet in je straatje passen? Waarschijnlijk kom je weer met een gevatte poging tot een sneer.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

@NR

In La Liga spelen gewoon 20 clubs die in Nederland lachend kampioen worden, met louter internationals. Dat Barca en Real al jaren beide een enorm niveau halen is echt niet normaal of van alle tijden, dat lag daarvoor ook veel dichter bij elkaar (met Atletico, Valencia, Depor e.d.).

Real heeft wat puntjes teveel verloren, maar dat is normaal niet onoverkomelijk. Ja, wel als Barca vervolgens alles wint. Is niet erg, Wembley wacht.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Alleen ligt de focus dit jaar natuurlijk op Wembley, dat zei ik van de zomer al.

Euhmmm, nee.

otherfool schreef:

Ach ja, vorig jaar werd er ook zo'n potje verloren in het begin van het seizoen, tegen Levante was het.

Neen, weest niet bevreesd lieve mensen, Jose Mourinho, El Único, zal ook deze tegenslag overleven en dit jaar weer op de zijn bekende, ongeëvenaarde wijze de successen aanéén rijgen!

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ga je nog wat over die dwerg in de goal zeggen otherfool? Ik had iets gezegd over Casillas enzo...

Ik heb een raadsel voor je. Als opa Kees 100 jaar oud wordt en elke dag een pakje shag rookt, betekent dat dan dat roken goed voor je is, of is opa Kees de uitzondering die de regel bevestigd?

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Krijgen we de loting van de beker zo nog?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

23.30 Mac. EredivisieLive of anders SBS6+

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Dank u, ik heb Erelive!

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Ik heb een raadsel voor je. Als opa Kees 100 jaar oud wordt en elke dag een pakje shag rookt, betekent dat dan dat roken goed voor je is, of is opa Kees de uitzondering die de regel bevestigd?

Het betekent dat niet iedere roker vroeg dood gaat.

Je gelul over de lengte van je keepers is gewoon flauwekul. Alles valt of staat met kwaliteit. Casillas en Luciano schelen 3 cm. De ene is wereldtop en de andere kan er niks van.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Euhmmm, nee.

Euhmmm, jaa:

otherfool schreef:

In stief 2 jaar tijd het 'beste team aller tijden' achtereenvolgens de Copa, de Liga en de Supercopa afpakken... voor ons stervelingen een onmogelijkheid, voor Único een doorsnee woensdagavond.

Next stop: Wembley.

Eind augustus.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het betekent dat niet iedere roker vroeg dood gaat.

Je gelul over de lengte van je keepers is gewoon flauwekul. Alles valt of staat met kwaliteit. Casillas en Luciano schelen 3 cm. De ene is wereldtop en de andere kan er niks van.

Zoals het roken niet goed voor je levensverwachting is, is het dwerg-zijn niet handig voor een keeperscarrière. Is toch nauwelijks rocket-science...

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Die kerel heeft in 3 seizoenen exact 1x wat aardigs gedaan, een titel gepakt met Real. Wat ook weer niet extreem vreemd is als je oa Ronaldo, Benzema, Ozil, Casillas en Ramos in je selectie hebt.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Wanneer het in je straatje past Otherfool. Dat is jouw poison:

otherfool schreef:

Ach ja, vorig jaar werd er ook zo'n potje verloren in het begin van het seizoen, tegen Levante was het.

Neen, weest niet bevreesd lieve mensen, Jose Mourinho, El Único, zal ook deze tegenslag overleven

Blijkbaar niet he. Hoe kon je er ooit zo naast zitten.

en dit jaar weer op de zijn bekende, ongeëvenaarde wijze de successen aanéén rijgen!

Verder dan de Supercopa kom ik momenteel niet. Titel is niet meer haalbaar, en ik durf je een dvd'tje te wedden dat ze op Wembley niet de beker aan Koninklijke uitdelen dit jaar.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Zoals het roken niet goed voor je levensverwachting is, is het dwerg-zijn niet handig voor een keeperscarrière.

Dat is wat anders. Maar uiteindelijk telt gewoon kwaliteit. Vermeer heeft Ajax zovaak gered dat ik die paar keer dat hij te klein is om een schot uit de kruising te tikken wel kan vergeven. Luciano is weer zo slecht dat hij eigenlijk niks goed kan. Maar je kan als kleine keeper prima werk leveren, je zal alleen het 1 en ander moeten compenseren. Vermeer heeft een geweldige sprongkracht en katachtige reflexen.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2118 stemmen

Materny schreef:

23.30 Mac. EredivisieLive of anders SBS6+

Half twaalf pas? Is er eerst nog een oefen-loting ofzo... (waarin Feyenoord voor de vijfde keer op rij uit loot )

Volgens mij zweten ze zich ook rot in Zeist wanneer Feyenoord en Ajax allebei nog in de bak met balletjes zitten

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

@Matje

Hmmm in de SuperCopa werd over 2 potjes toch maar mooi 'het beste team aller tijden' verslagen. Zegt toch wel wat meer dan menig nationale titel in niet nader genoemde Mickey Mouse competities.

Maar goed, het gaat om de CL. Al het andere is al van de Catalaanse duikersvereniging afgepakt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

Half twaalf pas? Is er eerst nog een oefen-loting ofzo... (waarin Feyenoord voor de vijfde keer op rij uit loot )

Volgens mij zweten ze zich ook rot in Zeist wanneer Feyenoord en Ajax allebei nog in de bak met balletjes zitten

Ze kunnen wat dat betreft beter nu een Klassieker krijgen dan dat het weer een finale zou worden. Dan is heel Zeist plus de hele politiemacht in paniek.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

otherfool schreef:

@Matje

Hmmm in de SuperCopa werd over 2 potjes toch maar mooi 'het beste team aller tijden' verslagen. Zegt toch wel wat meer dan menig nationale titel in niet nader genoemde Mickey Mouse competities.

Maar goed, het gaat om de CL. Al het andere is al van de Catalaanse duikersvereniging afgepakt.

En weer glibber je er tussenuit. Geef gewoon eens toe dat je er naast (met het overleven van de tegenslag in de Liga) zat en ik ben tevreden.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Dat hebben ze toch overleefd? Na een gemiste start nu 3e, straks 2e en ach als Barca eenmaal op stoom is lijkt het me geen schande daar achter te eindigen. Zoals het voor Barca geen schande is dat ze vorig jaar geen kans hadden tegen een ontketend Real. Als één van die twee clubs los is dan is er geen houden meer aan.

Dat voor Real dit jaar de CL het belangrijkste is lijkt me echter niet zo heel moeilijk te bevatten. Sterker, elke topclub zal een voorkeur van de CL boven de eigen competitie hebben. Dit geldt nog eens extra voor Jose Mourinho, El Unico, al was het maar omdat de finale in London is.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Mourinho bakt er gewoon niks van. Real speelt met het jaar slechter, fans morren want ze zijn dat chagrijnige gedrag ook wel zat en voetballend is het treurig. Gewoon ordinair countervoetbal. Wat hij daar presteert hadden voorgangers als Schuster, Capello en Pellegrini ook wel gedaan met deze selectie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Heel selectief weer, je doelde namelijk in die quote op het feit dat Real zich zou herstellen en om de titel mee zou gaan doen. En ja, je kunt dadelijk wel weer zeggen dat je het niet zo bedoelde maar iedereen hier weet beter.

Maar mijn aanbod staat nog steeds. Dvd'tje richting huize Otherfool als José dit seizoen met Real de CL pakt. Zo niet, eentje pour moi.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

Maar mijn aanbod staat nog steeds. Dvd'tje richting huize Otherfool als José dit seizoen met Real de CL pakt. Zo niet, eentje pour moi.

Zulke weddenschappen durf ik ook wel aan te gaan.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Als in, je verwacht ook niet dat Real hem pakt onder José? Otherfool is er namelijk heilig van overtuigd

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Als er niks geks gaat gebeuren, dan pakt Barcelona de CL. En anders Bayern. Gevolgd door Man Utd (hebben een wat matige achterhoede) en dan pas Real, die gewoon als los zand spelen dit seizoen.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Materny schreef:

Heel selectief weer, je doelde namelijk in die quote op het feit dat Real zich zou herstellen en om de titel mee zou gaan doen. En ja, je kunt dadelijk wel weer zeggen dat je het niet zo bedoelde maar iedereen hier weet beter.

Nou, dat bedoelde ik inderdaad niet, al was het maar om het simpele feit dat Barca gewoonweg alles wint, behalve dan in de wedstrijden tegen El Unico, waarin het in de SuperCopa het onderspit moest delven en in de competitie in eigen stadion een gelijkspel moest toestaan. En ja, zelfs El Unico kan onder het Barca van Messi, Xavi en Iniesta eindigen. De man is God, maar kan natuurlijk niet hoogstpersoonlijk Messi afstoppen als die er weer eens 3 injast.

Ach jee, ik vind het prima.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik vlak Juventus ook niet uit. Gewoon teveel sterke tegenstanders om er te heilig van overtuigd te zijn dat (het momenteel niet overtuigende) Madrid het wel even gaat doen. Eerst komt Barca, daarna Bayern, dan een hele tijd niets om vervolgens clubs als Juventus, Madrid, Dortmund en Manu te hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Materny schreef:

Ik vlak Juventus ook niet uit. Gewoon teveel sterke tegenstanders om er te heilig van overtuigd te zijn dat (het momenteel niet overtuigende) Madrid het wel even gaat doen. Eerst komt Barca, daarna Bayern, dan een hele tijd niets om vervolgens clubs als Juventus, Madrid, Dortmund en Manu te hebben.

Ik vlak niemand uit, maar die 4 lijken toch beter dan de rest te zijn. Maar wie weet gaat een Juventus stunten. Of Dortmund. Of Shakthar. Zeker van die laatste verwacht ik toch veel.

Maar normaal is het Barca of Bayern, gevolgd door Man Utd/Real. Sowieso vliegt Man Utd of Real er de volgende ronde uit.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2367 stemmen

Materny schreef:

Als in, je verwacht ook niet dat Real hem pakt onder José? Otherfool is er namelijk heilig van overtuigd

Grote kans dat Real hem niet pakt, inderdaad.

Is sowieso alweer een tijdje geleden dat José hem pakte.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.