• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.172 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.611 acteurs
  • 199.701 gebruikers
  • 9.420.916 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Deze was werkelijk subliem.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Of die wedstrijd tegen Man Utd. Ronaldo (de echte) scoorde 3 maal, maar o wat was Zidane goed die wedstrijd. Heerlijke spelverdeler.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zo goed was Zidane.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Aangezien we een filmsite zijn: Zidane de film.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Wel jammer dat dat niet echt een bijzondere wedstrijd was.

Jimmiie

• 586 berichten
  • 51 stemmen

Oei, was ik vergeten te zeggen dat ik Zidane wel een erg goede speler vond?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Vanavond trouwens een Holland Sport docu over Manchester City, voor wie zin heeft...

Volgens mij gaat het over hun veranderde imago de laatste jaren, sinds ze overgenomen zijn.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Nomak schreef:

Zo goed was Zidane.

(embed)

Toch jammer als je dit filmpje ziet dat hij tegenwoordig toch herinnert word aan zijn kopstoot.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

%%%%%% schreef:

(quote)

Toch jammer als je dit filmpje ziet dat hij tegenwoordig toch herinnert word aan zijn kopstoot.

Puur en alleen omdat het op het einde van zijn carriere gebeurde. Had hij dit 10 jaar eerder gedaan was iedereen het vergeten (alhoewel, misschien toch niet omdat het een finale betreft).

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

PSV noemt de verklaring van Ajax omtrent de slaande beweging van Marcelo in de wedstrijd Ajax - PSV 'matennaaierij'

Waarom steken ze niet gewoon de hand in eigen boezem i.p.v. naar anderen te wijzen?

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Dat snap ik ook niet echt. PSV deed er ook niet moeilijk over om een scan van de nek van Bakkal op te sturen, nadat Suarez daar zijn tanden ingezet had. Ik blijf het wel volstrekte willekeur vinden. Sommige spelers komen probleemloos weg van wat ze gedaan hebben en anderen krijgen ineens vier wedstrijden aan hun broek.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Quido schreef:

Waarom steken ze niet gewoon de hand in eigen boezem i.p.v. naar anderen te wijzen?

Omdat het PSV is. In korte tijd een zeer enge club geworden.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Bony stuurt aan op vertrek.

Die is dus weg.

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Als echte PSV-fan ben ik juist blij dat Marcelo een keer flink geschorst is.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

RuudC schreef:

Dat snap ik ook niet echt. PSV deed er ook niet moeilijk over om een scan van de nek van Bakkal op te sturen, nadat Suarez daar zijn tanden ingezet had. Ik blijf het wel volstrekte willekeur vinden. Sommige spelers komen probleemloos weg van wat ze gedaan hebben en anderen krijgen ineens vier wedstrijden aan hun broek.

Nou noem je ook wat. Denk je nou serieus dat d'r geen andere club was geweest die er alles aan deed om Suarez geschorst te krijgen na zo'n idiote bijt? Verder heeft PSV Vertonghen toen gespaard na die stompende beweging van 'm in de maag van Marcelo...

Verder is het natuurlijk lachwekkend dat Marcelo 3 duels krijgt en Deekman die eventjes opzettelijk in de maag trapt van z'n tegenstander terwijl die op de grond ligt 2 duels... Dan kun je ook niet meer spreken over meten met één maat...

De aanklager wilde bij de tuchtcommissie niets weten van de klacht van PSV over willekeur bij de straffen op basis van tv beelden. "Respect is heel belangrijk in het voetbal, maar een betrouwbaar rechtssysteem is ook belangrijk. Er wordt met twee maten gemeten. Dat is niet goed voor de rechtspraak van de KNVB", zei Peter Fossen namens PSV aan de hand van een aantal voorbeelden. "Niemand heeft het meer over de schandalige overtreding van Siem de Jong op Jetro Willems, waarbij Willems zijn enkelbanden heeft afgescheurd. En ook een overtreding van Daley Blind op Sanharib Malki in een eerdere speelronde is ongestraft gebleven. Daarnaast vind ik het vreemd dat we pas op dinsdag, na twee berichten in de krant (De Telegraaf, red.), bericht hebben gekregen van de KNVB", aldus Fossen.

PSV Netwerk

De aanklager wilde daar niets van weten. "Een vergelijking met andere overtredingen is in deze zaak niet relevant. De scheidsrechter heeft bovendien de actie tussen De Jong en Willems wél waargenomen. Daarnaast komt het veel vaker voor dat de aanklager op dinsdag een vooronderzoek instelt. Ik vond dit geen redelijk verweer van PSV."

Toch leuk dat op de beelden duidelijk te zien is dat Kuipers naar die actie van Marcelo richting Hoesen heeft gekeken. Maar dat ontkennen ze dan gewoon en dingen die eigenlijk niet gezien werden (van Ginkel, Blind) die worden maar vlug afgedaan als wel gezien om ze niet te schorsen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

(afbeelding)

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

RuudC schreef:

Dat medische dossier van Bakkal werd specifiek om gevraagd door de aanklager. Maar goed PSV dacht misschien dat Ajax wel iets mee zou werken omdat Marcelo 2 jaar geleden ook geen belastende verklaring tegen Vertonghen ingediend had, omgekeerd deed Vertonghen dat wel weer tegen Toivonen. Maar goed het oude principe van 'i'll scratch your back if you scratch mine' gaat voor Ajax niet meer op klaarblijkelijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Wat nou belastende verklaring? Mag je de waarheid niet meer benoemen, is dat tegenwoordig belastend en matennaaijerij?

En qua matennaaijerij en 'scratch your back' moet PSV toch helemaal niks zeggen met spelers als Ola 'tenentrappende elleboog' Toivonen, Mark 'voetbal, wat is dat? Theekransje met de arbitrage toch?' van Bommel, Erik Pieters, Kevin Strootman en Dries 'de gillende keukenmeid' Mertens (Marcelo en Lens in mindere mate). Om over het gehuil en gewijs naar anderen van Sanders, Brands en Advocaat nog maar te zwijgen. Het is lachwekkend naar anderen te wijzen om jezelf vrij te pleiten van een strafbaar feit.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Natuurlijk maakt Marcelo een slaande beweging en daar had hij ook voor geschorst moeten worden. Dat Ajax en Hoessen die verklaring afleggen is inderdaad hun goed recht maar iets meer oog voor zaken in het verleden mag ook wel.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Het zou juist belastend en oncollegiaal zijn om geen feitelijke verklaring af te leggen. Buiten dat vind ik het ontzettend triest dat daar zoveel nadruk op wordt gelegd, in plaats van dat men eens in de spiegel kijkt en - in ieder geval in dit geval - gewoon toegeeft dat het niet op het veld thuishoort. Daar hebben evt. andere overtredingen of vormen van smerig spel niks mee te maken.

Oog voor zaken in het verleden ... dan kunnen we nog veel meer opnoemen ...

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Voor mijn part had Fossen inderdaad z'n mond gehouden over Ajax. Als Ajax zich niet meer aan de ongeschreven regels wil houden kun je daar beter je mond over houden en onthouden voor toekomstige zaken. Nu komt het inderdaad een beetje over als calimero-gezeur.

En het verweer van Marcelo is dat hij Hoessen niet met opzet geraakt heeft, dan ga je, voor je eigen kansen in het beroep, natuurlijk niet zeggen dat het niet op het veld thuishoort.

Daarnaast is de werkwijze van de aanklagers natuurlijk belachelijk. Wil je zo'n systeem eerlijk en rechtvaardig voeren dan moet je alle wedstrijden van minuut 1 tot 90 volledig bekijken en het liefst nog met twee man, maar wat er nu gebeurd is dat één mannetje naar de samenvattingen van Studio Sport gaat kijken.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

depri83 schreef:

Als Ajax zich niet meer aan de ongeschreven regels wil houden kun je daar beter je mond over houden

Waar heb je het over? Is het een ongeschreven regel dat als een tegenstander je slaat, je vervolgens moet zeggen dat er niks gebeurd is?

En het verweer van Marcelo is dat hij Hoessen niet met opzet geraakt heeft, dan ga je, voor je eigen kansen in het beroep, natuurlijk niet zeggen dat het niet op het veld thuishoort.
Je zou niet eens in verweer moeten gaan. Iedereen heeft het toch kunnen zien? Oliedomme en onnodige actie.

Daarnaast is de werkwijze van de aanklagers natuurlijk belachelijk.
Tsjah, denk dat veel andere clubs dat ook vaak gedacht hebben als Toivonen, Pieters of Bakkal weer wegkwamen met iets wat eigenlijk niet zou mogen (maar dan is het volgens PSV professioneel, slim en getuigt het van winnaarsmentaliteit). Feit is, is dat het vrij sneu overkomt om er (als club) nu zo'n bombarie over te gaan maken, notabene als een speler van je eigen club terecht wordt aangepakt.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Waar heb je het over? Is het een ongeschreven regel dat als een tegenstander je slaat, je vervolgens moet zeggen dat er niks gebeurd is?

Je begrijpt best wat ik bedoel. Marcelo heeft Vertonghen gespaard dan mag je andersom ook eens wat terugdoen.

Je zou niet eens in verweer moeten gaan. Iedereen heeft het toch kunnen zien?

Iedereen heeft kunnen zien dat hij hem raakte, of van opzet enig sprake was natuurlijk niet. Maar goed, met die redenering heeft de aanklager al snel korte metten gemaakt. Daarnaast is de strafmaat ivm de overtreding Deekman en de slaande beweging van Koenders vorige week een discussiepunt.

Tsjah, denk dat veel andere clubs dat ook vaak gedacht hebben als Toivonen, Pieters of Bakkal weer wegkwamen met iets wat eigenlijk niet zou mogen. Feit is, is dat het vrij sneu overkomt om er (als club) nu zo'n bombarie over te gaan maken, notabene als een speler van je eigen club terecht wordt aangepakt.

PSV'ers verwijten gaan maken met ongestaafde beweringen voegen niet echt iets toe aan de discussie. En er is geen bombarie van gemaakt er is alleen aangegeven dat het vrij selectief overkomt.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat een gejank weer van PSV. De verklaring was trouwens helemaal niet belastend. Bij een onderzoek, is het normaal dat een verklaring wordt gevraagd. En weet je wat de verklaring was van Hoesen? Nou, dit was ie:

"Marcelo liep langs mij. Ik voelde ineens een klap op mijn hoofd. Ik begreep niet waarom hij dat deed."

Nou nou, wat schokkend... Misschien dat men in Eindhoven maar eens de hand in eigen boezem moet steken in plaats van te zeuren op iets wat er helemaal niet is.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Het probleem is gewoon dat er spelers zijn die ook vieze overtredingen maken maar die worden schijnbaar door de vingers gezien. Wees dan godverdomme gewoon eens consequent.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

depri83 schreef:

Je begrijpt best wat ik bedoel. Marcelo heeft Vertonghen gespaard dan mag je andersom ook eens wat terugdoen.

In diezelfde wedstrijd werd Toivonen nadien gespaard na een elleboog tegen Vertonghen, dus wat is je punt? Bovendien ging Marcelo bij die actie ook niet geheel vrijuit, dus wellicht voelde hij de bui al hangen als hij die situatie aan zou kaarten. Bovenal is het triest dat PSV - en kennelijk ook al haar supporters - op deze wijze de aandacht van het daadwerkelijke incident proberen af te schuiven.

Iedereen heeft kunnen zien dat hij hem raakte, of van opzet enig sprake was natuurlijk niet.
Het lijkt me toch vrij duidelijk zichtbaar dat dit gewoon een bewust tik naar achteren is. Hoe je dat anders moet interpreteren is me een raadsel.

Daarnaast is de strafmaat ivm de overtreding Deekman en de slaande beweging van Koenders vorige week of een discussiepunt.
Situaties die totaal niet te vergelijken zijn en ook in de reglementen anders worden beschreven wat strafmaat betreft. Hier was geen bal in de buurt, bij die situaties wel. Hier was sprake van een slaande beweging, daar niet. Dat deelt deze overtreding al direct in een andere categorie in.

PSV'ers verwijten gaan maken met ongestaafde beweringen voegen niet echt iets toe aan de discussie. En er is geen bombarie van gemaakt er is alleen aangegeven dat het vrij selectief overkomt.
Ik maak geen ongestaafde beweringen / verwijten (maar een evt. discussie over vermeend smerig spel van welke PSV'er dan ook leidt alleen maar af van waar het hier om gaat), stel alleen dat de reactie van heel PSV behoorlijk hypocriet en ongepast verontwaardigd is. Er wordt nu al ruim een week over geklaagd in alle mogelijke pers, dus 'alleen aangeven dat het vrij selectief is', is pertinent onjuist.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

j0enne schreef:

Het probleem is gewoon dat er spelers zijn die ook vieze overtredingen maken maar die worden schijnbaar door de vingers gezien. Wees dan godverdomme gewoon eens consequent.

Van mij mogen ze. Zou ook goed zijn voor PSV, worden ze gedwongen jeugdspelers op te stellen

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

j0enne schreef:

Tja, het is toch geen nieuws dat de KNVB niet consequent is? Dat doen ze niet alleen tegen PSV hoor, maar tegen zoveel clubs...

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Nomak schreef:

Zo goed was Zidane.

(embed)

Wat was dat een ongelofelijk goede voetballer. De stijl waarmee hij zijn acties uitvoerde, prachtig. Hij was sowieso tien keer beter dan die arrogante Cristiano Ronaldo nu. Wat is Real toch van een prachtige club neergedaald naar een club vol met arrogante gastjes erin. Triest voor zo'n prachtige club als Real. Ik heb echt genoten van het filmpje, zo'n goede speler en zo compleet.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

In diezelfde wedstrijd werd Toivonen nadien gespaard na een elleboog tegen Vertonghen, dus wat is je punt? Bovendien ging Marcelo bij die actie ook niet geheel vrijuit, dus wellicht voelde hij de bui al hangen als hij die situatie aan zou kaarten. Bovenal is het triest dat PSV - en kennelijk ook al haar supporters - op deze wijze de aandacht van het daadwerkelijke incident proberen af te schuiven.

Niet waar.

Ik maak geen ongestaafde beweringen / verwijten (maar een evt. discussie over vermeend smerig spel van welke PSV'er dan ook leidt alleen maar af van waar het hier om gaat), stel alleen dat de reactie van heel PSV behoorlijk hypocriet en ongepast verontwaardigd is. Er wordt nu al ruim een week over geklaagd in alle mogelijke pers, dus 'alleen aangeven dat het vrij selectief is', is pertinent onjuist.

Een week over geklaagd? Advocaat heeft er één keer wat over gezegd en nu is naar buiten gekomen wat er op de strafzaak is gezegd, meer is er van PSV-kant niet naar buiten gekomen betreffende deze zaak.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.