- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
kos
-
- 46753 berichten
- 8899 stemmen
Het is mij ook allemaal iets te overdreven veel aandacht.. En dan draait nu ook nog The Hobbit in de bios.
.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is mij ook allemaal iets te overdreven veel aandacht.. En dan draait nu ook nog The Hobbit in de bios.
.
Potdikkie, het zit je niet mee. En dan is het ook nog eens bijna kerst, waardoor de Messi-as nog meer aandacht krijgt.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
.
Geschiedenis wordt momenteel geschreven Kos, niet zo knorren jij 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
heb zelf nog het geluk wat Maradona betreft maar Messi is nog een maatje groter hij zou alleen in feite een WK moeten winnen. (dat dan weer wel).
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
In dat geval kan je ook de prestaties van spelers als Giggs, Del Piero, Xavi en Schweinsteiger omlaag praten....
Joy4ever
-
- 4635 berichten
- 1861 stemmen
Maar toch is het wel zo. Het zou mooi zijn als Messi bijvoorbeeld een jaartje bij Sevilla of Valencia zou gaan ballen en dan zien of hij ze kampioen kan maken. Wat Cruijff met Feyenoord deed en het beste voorbeeld: Maradona met Napoli. Nu blijft het een exceptionele speler die speelt in een exceptioneel elftal.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Maar toch is het wel zo. Het zou mooi zijn als Messi bijvoorbeeld een jaartje bij Sevilla of Valencia zou gaan ballen en dan zien of hij ze kampioen kan maken. Wat Cruijff met Feyenoord deed en het beste voorbeeld: Maradona met Napoli. Nu blijft het een exceptionele speler die speelt in een exceptioneel elftal.
Ja, maar in dat geval kan je de meeste wereldspelers wel zo aanpakken. Bijna alle topspelers hebben in topteams gespeeld. Maradona is met Napoli echt een unieke uitzondering. Cruijff met Ajax (dat tot Cruijff zijn tijd niet zo veel voorstelde) misschien ook, maar bv Zidane heeft ook ook de topjaren bij Juventus en Madrid gehad? Giggs en Scholes bij Man Utd, Kahn bij Bayern, Zanetti bij Inter, DP bij Juventus, Xavi bij Barcelona en noem ze op? Als je groots ben speel je nu eenmaal voor topclubs.
Neemt niet weg dat ik Messi graag eens bij een andere club zou willen zien, puur uit nieuwsgierigheid, maar als hij dat niet doet dan is hij niet minder geniaal of legendarisch ofzo.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
In dat geval kan je ook de prestaties van spelers als Giggs, Del Piero, Xavi en Schweinsteiger omlaag praten....
Maradona maakte Napoli kampioen en bezorgde Napoli een Europese prijs. Hij maakte Argentinië in zijn eentje wereldkampioen. Hij had geen perfect op elkaar ingespeelde voetbalploeg rondom hem nodig om al die prijzen te winnen.
Laat onze vriend Messi eens naar Italië gaan om te kijken of hij Parma kampioen kan maken, of ga eens naar de Premier League en bezorg Liverpool eindelijk weer eens een titel. Denk echt niet dat hij daartoe in staat is.
Maradona zou het misschien wel kunnen. Niet enkel omdat hij een betere voetballer was, maar ook door zijn persoonlijkheid en leiderskwaliteiten kon hij een matige ploeg boven zichzelf laten uitstijgen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Nouja, Napoli won 2 titels en een Europese beker, maar niet de EC1. Van Hooijdonk liet Feyenoord ook bijna in zijn eentje zo'n ding winnen...
Het is maar waar je meer waarde aan hecht. Messi wint al 3x de CL, Maradona won het WK. Cruijff won bv ook nooit een WK...
Ik noem Messi ook niet de beste speler ooit. Dat is in mijn ogen Cruijff, wat ik allemaal las en zag van hem. Als je een Nederlandse club 3x de EC1 op rij laat winnen en je land naar een WK finale toespeelt en daarna ook Barcelona op zijn kop zet dan ben je een grote. Al is het bij Cruijff een totaalplaatje, want naast topspeler was hij ook een veldheer. Als coach won hij ook niet voor niets nog met Ajax en Barcelona Europese beker.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
maar bv Zidane heeft ook ook de topjaren bij Juventus en Madrid gehad?
En hij heeft zijn kunnen bij verschillende clubs in verschillende competities laten zien.
Waarschijnlijk de allerbeste speler die ik ooit heb gezien.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Maradona was natuurlijk de absolute ster, maar Napoli had destijds ook naast Pluisje een sterk elftal.
Aan de hand van Messi speelt dit Barca al jaren en jaren grotendeels buitenaards voetbal.
Daarnaast kun je Messi pas echt goed met Maradona vergelijken als Messi zijn carrière beïndigd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Ik vind Zidane ook de mooiste en beste speler die ik ooit zag spelen. Al komt Messi daar heel dicht bij, misschien zelfs wel beter. Maar ik vind een spelmaker vaak wat mooier dan een afmaker.
Messi heeft met Argentinie ook wel pech gehad. Maradona als hoofdcoach aanstellen is vrij idioot, hoe gepassioneerd die man ook mag zijn. En in 2006 liet de bondscoach Messi nauwelijks nog spelen op het WK in Duitsland. In de KO wedstrijd Duitsland-Argentinie mocht hij niet eens invallen.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Messi wint al 3x de CL
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Zidane was meer spelmaker, maar Messi kan en doet dat ook. Alleen vaak in een linie ervoor, waar het spel van zijn team toch het vaakst te vinden is.
Ik hem in ieder geval nog nooit een speler gezien, die zó snel kan anticiperen als Messi. En dat is juist zijn grote kracht. Cruijf had dat ook, maar Messi is in dat opzicht een machine. Ongeëvenaard.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Mhow. Barcelona zonder Messi is top, maar met Messi buitenaards. Die jongen heeft zo bizar vaak topwedstrijden in zijn eentje beslist. Gewoon een topspeler bij een topclub zetten werkt lang niet altijd. Zo komen de spitsen bij Man City nauwelijks uit de verf. Je moet ook in een ploeg passen, ervoor willen werken en ook uitblinken op de cruciale momenten.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Aan de hand van Messi speelt dit Barca al jaren en jaren grotendeels buitenaards voetbal.
De ploeg bestaat uit 10 uitstekende voetballers die perfect op elkaar zijn ingespeeld. Dat is wat Barcelona sterk maakt.
Daarnaast kun je Messi pas echt goed met Maradona vergelijken als Messi zijn carrière beïndigd.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het doet het met prestaties. Barcelona is zovaak door Messi over het dode punt heen geholpen. Dat is ook je team leiden naar een hoger niveau.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
De ploeg bestaat uit 10 uitstekende voetballers die perfect op elkaar zijn ingespeeld. Dat is wat Barcelona sterk maakt.
Het is ook makkelijker om een zwakker team mee te slepen, dan een team dat enorm sterk op elkaar ingespeeld is. Messi heeft niet het karakter van een leider, maar hij zal altijd zijn voeten laten spreken. Met zóveel kwaliteit laat je ieder team beter voetballen, dat kan niet anders.
Vroeger was het harder, omdat er nu meer camera's op het veld staan. Daartegenover kun je stellen dat het voetbal zich weer ontwikkeld heeft (o.a. tactisch) en doorgaans veel sneller is. Denk juist dat het nu veel lastiger is om je te onderscheiden dan in de tijd van Pelé, Cruijf en Maradona.
Daarnaast spelen er bij Barca maar 3 spelers die écht uitzonderlijk goed zijn: Xavi, Iniesta en Messi. In de teams van Zidane, bijvoorbeeld, had je ook spelers van het niveau van de overige voetballers bij Barca. Haal je die drie (of twee) spelers weg, dan heb je geen team meer dat beter op elkaar ingespeeld is dan andere teams.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Het doet het prestaties. Barcelona is zovaak door Messi over het dode punt heen geholpen. Dat is ook je team leiden naar een hoger niveau.
Klopt. Daarnaast scoort hij aan de lopende band, soms ook vanuit het niets, inderdaad als Barca op een dood punt staat, omdat de tegenstander met 11 man in het eigen strafschopgebied staat. Dan zijn de geniale ingevingen van Messi (en ook Iniesta en Xavi) van cruciaal belang.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Denk juist dat het nu veel lastiger is om je te onderscheiden dan in de tijd van Pelé, Cruijf en Maradona.
De bal waar Pelé tegen moest trappen werd een betonblok als het regende. Zou de voetballers van vandaag weleens daarmee willen zien spelen. Nu huilen ze al als het gras 2 mm te lang is.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Dat is niet bewezen. Door de tactische ontwikkelingen en de hoge snelheid is snel anticiperen een must. Dat zie ik Pelè absoluut niet in de mate doen waarop Messi dat nu doet. En ook Cruijf en Maradona waren een stukje trager.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Dat is niet bewezen. Door de tactische ontwikkelingen en de hoge snelheid is snel anticiperen een must. Dat zie ik Pelè absoluut niet in de mate doen waarop Messi dat nu doet. En ook Cruijf en Maradona waren een stukje trager.
Misschien was Messi in 1972 ook wel net zo snel (of traag) als bv Cruijff. Valt niet te zeggen.
Het meest logische lijkt me dat dat zo zou zijn en dat de topper van toen nu meegegroeid zou zijn door alle mogelijkheden en ontdekkingen en ook de kracht en snelheid van een topspeler van nu had.
Talent heb je, andere zaken zoals een startsnelheid kun je oefenen. Al zit er natuurlijk wel een limiet op wat je jezelf kan aanleren.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Misschien was Messi in 1972 ook wel net zo snel (of traag) als bv Cruijff. Valt niet te zeggen.
Het meest logische lijkt me dat dat zo zou zijn en dat de topper van toen nu meegegroeid zou zijn door alle mogelijkheden en ontdekkingen en ook de kracht en snelheid van een topspeler van nu had.
Talent heb je, andere zaken zoals een startsnelheid kun je oefenen. Al zit er natuurlijk wel een limiet op wat je jezelf kan aanleren.
Daarom zijn ze ook niet met elkaar te vergelijken.
Maar het anticipeer vermogen is een talent. En daarin is Messi veruit de beste van zijn generatie. Voor de rest beheerst Messi vrijwel alle aspecten van het voetbal tot het uiterste.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Er even van uitgaande dat het voetbal inderdaad geëvolueerd is kun je net zo goed stellen dat het nu moeilijker is om aan de lopende band goals te maken zoals Messi dat doet. Verdedigers zijn immers ook beter geworden, en het voetbalspelletje op zich heeft zich natuurlijk ook verder geperfectioneerd. Als je zegt dat Pele ook in deze tijd wereldtop zou zijn kun je net zo goed stellen dat Messi er vroeger (tegen die houten klazen van verdedigers) met gemak nog veel meer in zou leggen.
En was Zidane beter dan Messi? Hoe vaak heb ik Zidane wel niet een prachtige actie zien maken terwijl het enige rendement was: in balbezit blijven...
Doelpunten zijn wel even wat belangrijker.
Maar ik denk dat je de prestaties van nu niet kunt, en dus ook niet moet vergelijken met vroeger.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Verdedigers zijn immers ook beter geworden
Als je zegt dat Pele ook in deze tijd wereldtop zou zijn kun je net zo goed stellen dat Messi er vroeger (tegen die houten klazen van verdedigers) met gemak nog veel meer in zou leggen.
Als Messi in die tijd geboren was was hij zelfs niet eens een topspeler geweest, dan had hij namelijk nooit die peperdure behandeling kunnen krijgen die hij nu heeft gehad.
En was Zidane beter dan Messi? Hoe vaak heb ik Zidane wel niet een prachtige actie zien maken terwijl het enige rendement was: in balbezit blijven...
Doelpunten zijn wel even wat belangrijker.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Wat ik zeg, je kunt het niet vergelijken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Zidane zijn taak was niet doelpunten maken. Maar hij maakte vaak wel de bepalende goals. De winnende in een CL finale, 2 goals in de WK finale 98, 1 goal in de WK finale 2006. Dan ben je een hele grote.
Herinner me zo begin deze eeuw een halve finale CL, Barca-Real. Maar toen waren de rollen andersom. Barca verloor er vaak van, Real overheerste. Zidane maakte toen in die halve finale in Nou Camp een wereldgoal met een geniale stift. Was volgens mij in het seizoen dat ze de CL met Zidane wonnen, 2002-2003 dan. Maar dat weet ik niet zeker meer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.