• 16.407 nieuwsartikelen
  • 180.170 films
  • 12.397 series
  • 34.338 seizoenen
  • 651.613 acteurs
  • 199.700 gebruikers
  • 9.420.885 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Wat is er in hemelsnaam erg aan de verklaring van Hoesen. Waarom vindt PSV dat in hemelsnaam matennaaierij? Hij is verplicht een verklaring af te leggen. Het enige wat hij zegt is: "Marcelo liep langs mij. Ik voelde ineens een klap op mijn hoofd. Ik begreep niet waarom hij dat deed."

Wat is daar zo matennaaierij aan, vraag ik me dan af...

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Dat hij 't toegeeft, da's matennaaierij. Vertonghen werd gewoon gespaard omdat Marcelo z'n bek hield.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Dan komen we terug bij het geval Marcelo Vertonghen. Daar was het duidelijk dat Vertonghen Marcelo in de maag stompte maar legde PSV ook geen verklaring tegen Vertonghen af.

Ongelooflijk dom, zo blijkt nu wel weer.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Wat is eigenlijk het probleem? Marcelo wordt terecht geschorst, maar jullie vinden dat de schuld van Ajax / de aanklager, terwijl PSV altijd zo'n fijne, warme en collegiale club is waar vooral nooit tegenstanders worden genaaid? (Maar dan ook echt genaaid, en niet zoals nu er ook daadwerkelijk iets aan de hand was)

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4114 stemmen

*Uche uche* calimero's *uche uche*

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

depri83 schreef:

Dan komen we terug bij het geval Marcelo Vertonghen. Daar was het duidelijk dat Vertonghen Marcelo in de maag stompte maar legde PSV ook geen verklaring tegen Vertonghen af.

Ongelooflijk dom, zo blijkt nu wel weer.

Waar slaat dat nou op? Hoesen moet een verklaring afleggen. Het enige wat hij doet, is zeggen wat er gebeurd is. Hij zegt niet dat Marcelo dit expres heeft gedaan ofsow, hij zegt alleen dat hij iets voelde in zijn gezicht. Nou nou, wat ernstig...

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

De OpperCalimero van MM heeft het er intussen maar druk mee

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

j0enne schreef:

Dat hij 't toegeeft, da's matennaaierij. Vertonghen werd gewoon gespaard omdat Marcelo z'n bek hield.

Vastgelegd door camera's en dan met droge ogen beweren geen klapje te hebben gekregen of niets te hebben gevoeld? Hou toch op.

Ik begrijp het wel, vier jaar al geen kampioen en not even close: dat is frustrerend. Ken dat gevoel wel, eerlijk is eerlijk. Maar om dat nu zo te uiten.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ze moeten niet zo zeiken. Vier jaar geen kampioen, hier inmiddels al bijna 14 jaar .

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

Wat is eigenlijk het probleem? Marcelo wordt terecht geschorst, maar jullie vinden dat de schuld van Ajax / de aanklager, terwijl PSV altijd zo'n fijne, warme en collegiale club is waar vooral nooit tegenstanders worden genaaid? (Maar dan ook echt genaaid, en niet zoals nu er ook daadwerkelijk iets aan de hand was)

Volgens mij heb ik al aangegeven dat de actie van Marcelo op zich een schorsing verdiend, maar als je dan in het verleden de andere club meerdere keren schorsingen hebt bespaard verwacht je misschien een keer wat terug, onterecht naar nu blijkt.

AjaxRulezzz schreef:

(quote)

Waar slaat dat nou op? Hoesen moet een verklaring afleggen. Het enige wat hij doet, is zeggen wat er gebeurd is. Hij zegt niet dat Marcelo dit expres heeft gedaan ofsow, hij zegt alleen dat hij iets voelde in zijn gezicht. Nou nou, wat ernstig...

Je kunt je ook onthouden van een verklaring, zoals Marcelo dus bij Vertonghen heeft gedaan, of verklaren dat het waarschijnlijk niet bewust is gegaan. Maar nogmaals, Ajax/Hoessen heeft hier alle recht toe. Het is PSV dat dom is geweest te geloven dat Ajax de gunst wel een keer terug zou betalen.

kos

• 46753 berichten
  • 8899 stemmen

Vreemde discussie. Elke voetballer weet dat het matennaaierij is om een belastende verklaring af te leggen bij de officials. Of het je nu gevraagd wordt of niet.

Daarentegen hoeft daar niks mis mee te zijn, je kunt het professionalisme noemen. Een echte topclub zal zn spelers ook echt niet toestaan om een beetje sociaal te gaan zitten doen.

Maar matennaaierij is het wel natuurlijk.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

En wat is er belastend aan onderstaande? Meer dan een beschrijving van zijn beleving van het incident is het niet. Daarnaast twee 'ontlastende' verklaringen. De televisiebeelden lijken me in dit geval duidelijk meer bewijsmateriaal leveren en dus meer 'belastend'.

Hoesen: 'Marcelo liep langs mij. Ik voelde ineens een klap op mijn hoofd. Ik begreep niet waarom hij dat deed.'

En uit een nieuwsbericht:

Verder bleek dat Ajax-aanvoerder Siem de Jong en de elftalbegeleider verklaart hebben dat zij niets hebben gezien.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3800 stemmen

Dat onderste is niet meer van belang he als Hoesen al een verklaring heeft afgelegd.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

j0enne schreef:

Weet je wat pas matennaaierij is?

(afbeelding)

Onder de deskundige leiding van Bommeltje op wekelijkse basis iemand kaarten aannaaien en aanpraten.

Heel Eindhoven miept over de ''schandalige overtreding'' niet geziene overtreding van van Ginkel. Men vergeet even dat Bommeltje vlak voor rust tegen Vitesse als een stervende zwaan neerging op de middellijn, om Marco een tweede geel aan te naaien. Om vervolgens in de rust bij de vierde official te verklaren, en ik quote: '' Je ziet veel, maar daarachter was een tweede geel hé''.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Eens Materny. Toch vraag ik me af als Wilders dit soort foto's met die kop van Strootman ziet of hij dan toch niet tegen een boerkaverbod is, maar dat even terzijde.

Buiten dat, hadden we nu met z'n allen niet afgesproken dat we strenger zouden worden, straffen bij geweld of onsportief gedrag? PSV heeft dat blijkbaar niet begrepen. Of Marcelo nu iets bewust heeft gedaan of niet, PSV hoopte er overduidelijk mee weg te komen. Eigenlijk zou die club zelf ook nog eens bestraft moeten worden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Oneens met Materny. Zijn meer dan genoeg PSV'ers die schorsing van Marcelo totaal logisch vinden. Dat ze tegelijkertijd vraagtekens zetten bij Van Ginkel is niet vreemd.

Wat die stervende zwaan betreft. Was gewoon dom van Van Ginkel en had zijn tweede gele kaart in die wedstrijd moeten opleveren. Overigens was iedere analist het daar wel over eens dus beetje ongelukkig voorbeeld.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

De schorsing van Marcelo is ook terecht. Dat heb ik al vier keer gezegd maar dat schijnt niet door te dringen.

PSV zet ook helemaal geen vraagtekens bij de schorsing van Marcelo (buiten het standaardargument dat het geen opzet was) anders was het nog wel een keer in beroep gegaan. Men zet alleen vraagtekens bij de selectiviteit van de tuchtcommissie en het handelen van Ajax met het oog op eerdere incidenten.

Waarom Materny er weer andere, in deze zaak volledig niet ter zake doende, incidenten bij haalt snap ik totaal niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

timbo_ schreef:

Oneens met Materny.

Oneens over wat? Heb me niet in de Marcello discussie laten horen. En dat Stroot en Bommel op wekelijkse basis naaien, zeuren en mopperen bij de scheids is in mijn optiek meer matennaaierij dan dat wat Hoesen doet.

Dat ze tegelijkertijd vraagtekens zetten bij Van Ginkel is niet vreemd.

Jawel hoor. Op zoek gaan naar andere scenario's om maar niet geconfronteert te worden met dat wat is. Al die (niet beoordeelde) viezigheidjes van Toivonen hoor je ze ook zelden over. Wanneer het in hun straatje past houden ze de mond, maar o wee als de rollen eens andersom zijn.

Wat die stervende zwaan betreft. Was gewoon dom van Van Ginkel en had zijn tweede gele kaart in die wedstrijd moeten opleveren. Overigens was iedere analist het daar wel over eens dus beetje ongelukkig voorbeeld.

Heb de beelden net nog eens terug bekeken, van Ginkel raakt hem licht maar meer ook niet. Prima beoordeling van Nijhuis dat daar geen tweede kaart voor nodig was.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

Waarom Materny er weer andere, in deze zaak volledig niet ter zake doende, incidenten bij haalt snap ik totaal niet.

Omdat Joenne een andere betekenis geeft aan 'matennaaierij' dan ik. Heeft niks met de discussie van Marcello van doen. Was alleen benieuwd hoe hij het gedrag van Beavis en Butthead zag m.b.t. naaierij.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

De term 'matennaaierij' slaat juist uitsluitend op deze zaak. Is alleen gebruikt omdat PSV Vertonghen gespaard heeft (en Ajax dat in het verleden met Enoh richting Afellay (tevergeefs) ook gedaan heeft) en dat nu omgekeerd niet gedaan wordt.

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Wijnaldum opnieuw in de basis morgen.

Gaat Verbeek eindelijk het inzien ?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

depri83 schreef:

De term 'matennaaierij' slaat juist uitsluitend op deze zaak. Is alleen gebruikt omdat PSV Vertonghen gespaard heeft (en Ajax dat in het verleden met Enoh richting Afellay (tevergeefs) ook gedaan heeft) en dat nu omgekeerd niet gedaan wordt.

Allemaal in het kader van: wat scheids en de camera's niet of slecht kunnen beoordelen moet kunnen? Want verklikken doen we toch niet? Grootste BS als je het mij vraagt. Ongeacht of je Enoh, Vertonghen, Appelvlaai of Marcello heet, wanneer je wat uitvreet moet je op de blaren zitten en niet elkaar gaan indekken of hopen dat je ingedekt zal worden. Belastende verklaring als tegenpartij indienen en hopen op de maximale straf, dan leren ze het wel af.

Laat het bij dezen dus mooi afgelopen zijn. Als Fischer over 3 maanden van Bommel een uppercut verkoopt buiten het oog van alles en iedereen moet Bommeltje na afloop drie kantjes volschrijven over hoe pijnlijk en traumatiserend het wel niet was.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Dan zijn we het daar in ieder geval over eens.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Matennaaierij? Lijkt me juist eerder dat Hoesen deep undercover is en op een missie is om PSV kampioen te maken.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

(afbeelding)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Gaat hij dat Ajax logo over dat van Feyenoord tatoeëren?

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

%%%%%% schreef:

Wijnaldum opnieuw in de basis morgen.

Gaat Verbeek eindelijk het inzien ?

Op zich wel een schokkende keuze van Verbeek inderdaad. Maar onze Marokkaanse Messi mag de wedstrijd weer eens van de tribune bekijken. Dus tja..

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Nomak schreef:

Gaat hij dat Ajax logo over dat van Feyenoord tatoeëren?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Lefgozer schreef:

Matennaaierij? Lijkt me juist eerder dat Hoesen deep undercover is en op een missie is om PSV kampioen te maken.

Lijkt me sterk, aangezien je Zanka nu krijgt. Naar wat ik hoor is dat nog een graadje erger. Tevens is Willems tot begin februari eruit en heeft Pieters een (lichte) terugslag gehad. Marcello dit jaar niet meer in actie. Spoeling is lekker dun achterin.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Haha, PSV. Ik heb niet eens zin om er uitgebreid op in te gaan. Wat een sneue beleidsvoerders lopen daar.

Na Dick, Tiny en Marcel zit ook ene Peter Vossen te huilen. Wie? Ja, ik kende hem ook niet.

Man man man. Is het nu grappig of triestig? Enige zelfkritiek is ze vreemd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.