• 16.433 nieuwsartikelen
  • 180.218 films
  • 12.398 series
  • 34.342 seizoenen
  • 651.708 acteurs
  • 199.725 gebruikers
  • 9.421.849 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14684 berichten
  • 4593 stemmen

Dogie Hogan schreef:

Ter discussie misschien: lokale grensrechter: de 12e man (partijdig)?

17 uur persconferentie KNVB.

Had Peter R. dat ook niet al afgevraagd? Verkeerde timing aangezien nogal wat mensen daarop reageren zo snel daarna. Ik zie het probleem niet.

Peter R heeft overigens wel gelijk als hij bedoelt dat er heel veel partijdige scheids- en grensrechters zijn. Dat je buitenspel wordt gegeven op je eigen helft of uit een ingooi, dat soort nonsens, naast rare beslissingen die ter beoordeling zijn van de scheids. Hoe vaak ik dat niet zie. Ik voetbal zelf niet, maar was van het veld gestapt. Helaas wel duizenden euro's boete als je dat met het hele team doet, dus iedereen zanikt en zeurt maar blijft braaf staan. KnvB doet er ook niets aan. Die zien enkel 'gestaakt door weglopen team' en geven een boete. Fair-play (ook vanuit de scheids) bij amateurvoetbal is helemaal niet belangrijk lijkt het.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Quido schreef:

Wordt tijd om eens echt op te treden tegen dat soort tuig.

Oog om oog, tand om tand... ja, dat zal helpen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

herman78 schreef:

Laten we het gedogen, en vooral niet benoemen of veroordelen ...

Ik heb het niet over uitvechten in het bos, maar fair en hard optreden. Niet alleen tegen de mensen die het nodig achten scheidsrechters en grensrechters aan te vallen, maar ook tegen de mensen die een wedstrijd niet eerlijk kunnen leiden. Ben zelf destijds ook gestopt met voetballen omdat het wekelijks ontaarde in schoppartijen en je er de klok gelijk op kon zetten dat je bepaalde wedstrijden gewoonweg niet kon winnen door 'thuisfluiters'.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

otherfool schreef:

Misschien mogen mensen die nota bene op een filmforum regelmatig dingen als 'krijg de tering, kutscheids, smerige hond' gillen ook wel eens in dezelfde spiegel als Strootman kijken...

Dat zal menigeen dan wel weer een brug te ver zijn. Want supporters daar mag je niet aankomen!

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Quido schreef:

Laten we het gedogen, en vooral niet benoemen of veroordelen

Flauwe reactie. Dat is het andere uiterste, waar ook niemand een voorstander van is en wat hier ook niet gebeurd.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Iedereen die wekelijks op de amateurvelden te vinden is weet dat er te licht gestraft wordt. Neem bijvoorbeeld Dijkse Boys, hoelang duurt het voordat zo'n club wordt opgeheven. Ik kan je vertellen dat de lol er snel vanaf is wanneer je daartegen moet voetballen.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Dat geloof ik wel, maar de opmerking van Quido is nogal ambigu. Hij had ook kunnen bedoelen dat we de daders nu maar in elkaar moeten trappen. En misschien vindt ie dat ook wel.

Natuurlijk moet er strenger gestraft worden. Er zijn ook sporten waarin sowieso niet geklaagd wordt tegen de scheidsrechter, omdat je dan meteen wordt weggestuurd. Rugby ook meen ik. Misschien moet het voetbal ook wel die kant op, zijn we ook meteen van dat stomme gevraagd om gele kaarten af. En dat Dijkse Boys hadden ze allang op moeten heffen als ik dat zo lees.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

herman78 schreef:

Dat geloof ik wel, maar de opmerking van Quido is nogal ambigu. Hij had ook kunnen bedoelen dat we de daders nu maar in elkaar moeten trappen. En misschien vindt ie dat ook wel.

Hmm zo heb ik zijn opmerking niet opgevat.

Natuurlijk moet er strenger gestraft worden. Er zijn ook sporten waarin sowieso niet geklaagd wordt tegen de scheidsrechter, omdat je dan meteen wordt weggestuurd. Rugby ook meen ik. Misschien moet het voetbal ook wel die kant op.
Dat zou ik geen slechte maatregel vinden. Daarnaast mogen verenigingen sneller bestraft worden voor wangedrag bij hun club.

DMF

• 1042 berichten
  • 385 stemmen

Een wat overdreven beslissing hoor, om al het amateurvoetbal eruit te gooien. Jammer.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

DMF schreef:

Een wat overdreven beslissing hoor, om al het amateurvoetbal eruit te gooien. Jammer.

Tja ben er ook niet blij mee, maar een minuutje stilte was weer te weinig geweest. Dit is tenminste wel een duidelijk statement die de KNVB maakt.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

herman78 schreef:

Over extremen gesproken ... Ik vind wel dat dat soort tuig gewoon strafrechtelijk vervolgd moet worden en direct een levenslang verbod op het spelen in clubverband moeten krijgen. En dat clubs waarbij het structureel gebeurt hard moeten worden aangepakt (tot uitsluiting van alle vormen van voetbal aan toe).

Omdat er nu iemand overlijdt staat het land op zijn kop, maar dit soort incidenten zijn eerder regel dan uitzondering.

Quido

• 14649 berichten
  • 6114 stemmen

Tommeh schreef:

(quote)
Tja ben er ook niet blij mee, maar een minuutje stilte was weer te weinig geweest. Dit is tenminste wel een duidelijk statement die de KNVB maakt.
Het is geen statement. Volgende week gaat iedereen gewoon weer door waar men gebleven was ... Daar verandert een stille tocht of minuut stilte niks aan.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Los van de vraag of het nut heeft, begrijp ik eigenlijk niet waarom ze het profvoetbal er dan ook niet uitgooien. Zal wel weer vanwege de commerciële belangen zijn.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Over extremen gesproken ... Ik vind wel dat dat soort tuig gewoon strafrechtelijk vervolgd moet worden en direct een levenslang verbod op het spelen in clubverband moeten krijgen. En dat clubs waarbij het structureel gebeurt hard moeten worden aangepakt (tot uitsluiting van alle vormen van voetbal aan toe).

Omdat er nu iemand overlijdt staat het land op zijn kop, maar dit soort incidenten zijn eerder regel dan uitzondering.

Als ik dit zo lees zitten we wel op dezelfde lijn.

Tommeh

• 7318 berichten
  • 3298 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Het is geen statement. Volgende week gaat iedereen gewoon weer door waar men gebleven was ... Daar verandert een stille tocht of minuut stilte niks aan.
Dat is af te wachten. Ik ga ervan uit dat ze met deze actie willen laten zien dat het probleem nu écht serieus genomen wordt en dat het hier niet alleen bij zal blijven.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Kai schreef:

(quote)

Iedereen die wekelijks op de amateurvelden te vinden is weet dat er te licht gestraft wordt. Neem bijvoorbeeld Dijkse Boys, hoelang duurt het voordat zo'n club wordt opgeheven. Ik kan je vertellen dat de lol er snel vanaf is wanneer je daartegen moet voetballen.

Daar kan ik uit eigen ervaring over meepraten.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3892 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Verander je alleen door beleid. Heb na beslissingsduel ook eens meegemaakt dat de scheidsrechter werd geschopt en geslagen. Ploeg kwam er af met 5 puntjes in mindering seizoen er na en die werden in hoger beroep zelfs nog kwijtgescholden. KNVB en co zijn ook doodsbang voor die verenigingen.

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

herman78 schreef:

(quote)

Zeker een Groenlinks stemmer die deze Marokanen in de watten wilt leggen.

Tegen de muur ermee is misschien wat extreem. Maar levenslag opsluiten klinkt prima in mijn ogen. Kom op, je hebt geen snoepje gestolen bij de supermarkt. Je hebt hele levens de vernieling in geholpen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

otherfool schreef:

Misschien mogen mensen die nota bene op een filmforum regelmatig dingen als 'krijg de tering, kutscheids, smerige hond' gillen ook wel eens in dezelfde spiegel als Strootman kijken...

Prima te vergelijken inderdaad. Van een grensrechter doodschoppen naar voorbeeldfunctie Strootman naar een supporter die op internet de scheids een lul noemt

Je pogingen tot trollen worden steeds slechter. Ooit was je heel soms een beetje grappig.

herman78

• 3176 berichten
  • 1281 stemmen

Volgens mij was dat bericht ironisch bedoelt, Jari...

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik snap precies waarom otherfool dat postte. Wederom een droevige poging tot trollen.

nclo

• 1494 berichten
  • 157 stemmen

Wat ik dan wel dramatisch vind is dat er oefenwedstrijden worden geregeld tussen amateur ploegen. Smiley's schieten bij mij tekort. Dan ben je toch he-le-maal de essentie erachter kwijt? Droevig dit.

Tevens zijn die lui ook niet onbekend met deze zaken. Hetzelfde team hadden eerder dit jaar ook al een waarschuwing gehad omdat zij de scheidsrechter zouden bedreigen. Gadverdamme, geen andere woorden hiervoor.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Ik snap je niet. Wat is er mis met oefenduels?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Scheidsrechter: Kralovec

Real Madrid: Adán, Varane, Coentrão, Khedira, Cristiano Ronaldo, Kaká, Benzema, Carvalho, Modric, Callejón, Nacho

Wissels: Jesús, Pepe, Özil, Di María, Cheryshev, Morata, José Rodríguez

Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Poulsen, Eriksen; Boerrigter, Hoesen, Fischer

Wissels: Cillissen, Veltman, Dijks, Enoh, Schöne, Lukoki, Sana

Zo, dit is het geworden.

depri83

• 6813 berichten
  • 1493 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De competitiewedstrijden zijn er uit gegooid om een soort van bezinning, of hoe je het maar wil noemen, te creëren. Als je dan gewoon zelf oefenwedstrijden gaat organiseren dan gooi je die gedachte gewoon opzij.

Zou het ook geen fijn idee vinden als mijn amateurclub wel een oefenwedstrijd zou gaan spelen a.s. weekend.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Meen je tch niet? KNVB legt de boel stil en vervolgens gaan clubs op eigen iniatief ballen buiten de KNVB om. Dan mis je inderdaad de essentie.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Duitsers laten o.a. Gotze, Piscek, Kuba en Lewandoski buiten de ploeg. Dortmund B dus, maar nog steeds genoeg kwaliteit met spelers als Reus Gundogan en Grosskreutz.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Materny schreef:

Meen je tch niet? KNVB legt de boel stil en vervolgens gaan clubs op eigen iniatief ballen buiten de KNVB om. Dan mis je inderdaad de essentie.

Oww. Nou, ik snapte zijn uitleg niet. Ik zat aan oefenduels in het algemeen te denken. Ik wist niet eens dat er nu oefenduels komen. Dat is wel vrij debiel in een weekend dat het voetbal vanwege een reden stil ligt.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

j0enne schreef:

#Bony ziet af van aanbod #Vitesse. Hoopt binnen 2 weken nieuwe club te hebben. Als Vitesse hem niet laat gaan, volgt 'big fight'. Morgen AD.

Ooh wat is het jammer dat die niet bij Ajax speelt. Frank de Boer zou wel raad weten met zo een omhooggevallen mannetje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.