• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.125 films
  • 12.395 series
  • 34.332 seizoenen
  • 651.578 acteurs
  • 199.687 gebruikers
  • 9.419.883 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Helemaal eens. Ik snap ook wel dat de EL niet super is, zeker voor de winter, maar je hebt er wel een aardige kans om er leuk mee te doen. Dat wil je toch als club lijkt me, dat je Europees aanzien krijgt. Nou, PSV (en ook Twente) hebben het omgekeerde bereikt. Europa lacht hen uit.

Het is ook een risicovolle gok. Er kan er maar 1 kampioen worden, moet je daar al je kaarten op zetten door de EL te laten schieten? Wat een onzin.

Europees aanzien krijgen via de EL, yeah right Driekwart Europa wist niet eens dat PSV en Twente gisteren werden uitgeschakeld. Die zagen een dag eerder wel Ajax gedeklasseerd worden. Werd Ajax uitgelachen. Alle ogen zijn gericht op de CL. Daar moet je het laten zien.

Clubs als Ajax, PSV en Twente moeten imho idd al hun kaarten inzetten om kampioen te worden. Risicovol of niet. In deze opzet is de EL totaal niet interessant.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Wel erg opvallend dat Nederlandse clubs kennelijk niet beide kunnen. 2x 90 minuten spelen in een weekje is al te zwaar...pfff. Ergste is nog dat de fans het nog lijken te slikken ook. Laatst discussie of voetballers teveel betaald krijgen, nou als je 2x 90 minuten in een weekje al zwaar vindt dan is dat waarschijnlijk wel het geval ja..

Onderhond

• 87653 berichten
  • 12956 stemmen

Joy4ever schreef:

Europees aanzien krijgen via de EL, yeah right

Inderdaad ja ... bewijs je eerst daar maar een keertje vooraleer je met de echt grote clubs wil meevoetballen. Men leeft precies nog in een tijdperk waar de Nederlandse clubs zomaar even een EL kunnen winnen. En het is door de EL dat je puntjes kunt sprokkelen om binnen een paar jaar meer clubs de CL in te loodsen. Zo moeilijk is het toch niet?

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Europees aanzien krijgen via de EL, yeah right Driekwart Europa wist niet eens dat PSV en Twente gisteren werden uitgeschakeld. Die zagen een dag eerder wel Ajax gedeklasseerd worden. Werd Ajax uitgelachen. Alle ogen zijn gericht op de CL. Daar moet je het laten zien.

Clubs als Ajax, PSV en Twente moeten imho idd al hun kaarten inzetten om kampioen te worden. Risicovol of niet. In deze opzet is de EL totaal niet interessant.

Europees aanzien ja. Ik denk dat de club AZ een goed voorbeeld is van Europees aanzien maken. Niemand kende die club tot 2005, vanaf toen wel omdat ze regelmatig mooie Europese duels speelden. Idem Twente.

We doen net of PSV en Twente de top van Europa zijn. Het zijn gewoon middenmoters. Dan mag je wel met wat meer eerbied je Europese duels spelen. PSV mist al 4 jaar de CL, misschien zegt dat wat over PSV en hun niveau in die jaren.

En Ajax heeft slaag gehad van BD ja, maar dat zullen ze in Europa ook wel begrijpen, kijkende naar de competities, budgetten en spelers. Ik denk dat vooral de duels tussen Ajax en City in Europa bij blijven.

PS:

Van Bommel, Strootman en Narsingh lijken inzetbaar tegen Vitesse

De kans lijkt groot dat Mark van Bommel, Kevin Strootman en Luciano Narsingh in actie kunnen komen in het duel tegen Vitesse. Het drietal moest het duel tegen Dnjpr nog aan zich voorbij gaan. Vrijdag konden ze de training volledig afwerken.

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

Onderhond schreef:

Zo moeilijk is het toch niet?

Ik zeg toch nergens van wel?

Uiteraard hebben de NL-se clubs enkel wat te zoeken in de EL. Maar het Europese aanzien van de EL is praktisch nul. De grotere clubs trekken hun neus ervoor op. Daarom zeg ik steeds: de opzet moet anders van de EL. Maak het deelnemersveld interessanter. Laat desnoods de winnaar van de EL het jaar erop in de CL meedoen. In de huidige opzet bloedt de EL dood. Dat moet ook niet de bedoeling zijn.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Treffende column.

Zonder Kevin Strootman, Mark van Bommel, Luciano Narsingh en Jetro Willems verloor PSV van Dnjepr Dnjepropetrovsk.

Door Rypke Bakker

Ze werden gespaard voor de competitie, was aanvankelijk de beredenering. En dat was de ‘arrogantie ten top’ en vooral heel erg slecht voor het Nederlands voetbal.

Heel voetbalminnend Nederland vond het maar niets. Gertjan Verbeek, Jan Smit, ze deden hun beklag in het AD. Ze zouden in Eindhoven met de pet naar Europa gooien, was de veronderstelling. En dat terwijl het dit seizoen al rampzalig gaat met onze Nederlandse clubs, we kelderen op de ranking, de UEFA coëfficiëntenlijst.

Waar we de afgelopen twee seizoenen op schema lagen voor een derde Champions League-ticket, mogen we op basis van dit seizoen blij zijn met eentje. Voor de voorronde, welteverstaan.

Dramatisch

Maar daar had PSV geen boodschap aan, alle pijlen op de competitie. Of toch niet? Nee, want bij PSV konden ze niet anders. Van Bommel, Strootman, Narsingh, Willems, ze waren echt geblesseerd, al stonden ze een dag eerder wel op het trainingsveld. “Ook als we tegen FC Twente of Vitesse hadden gespeeld, waren ze er niet bij geweest,” verklaarde Dick Advocaat.

Ik ben best bereid hem te geloven. En niet alleen omdat de vroege Europese uitschakeling nadelig is voor het Nederlands voetbal. Nee, vooral omdat het dramatische gevolgen kan hebben voor PSV.

Ronaldinho

Twintig punten sprokkelde PSV twee seizoen geleden bij elkaar voor die andere ranking, de zogeheten UEFA Team Ranking. Vorig jaar waren dat er achttien. En nu? De teller staat op een schamele 3,7. En met alleen het treffen met Napoli nog voor de boeg kan daar niet veel meer bij komen. Tot overmaat van ramp blijft de score vijf seizoenen meetellen.

Het kan het verschil betekenen tussen – mocht PSV tweede worden in de eredivisie – Arsenal of pakweg Panathinaikos in de voorronde van de Champions League. Beter gezegd, tussen wel of geen miljoeneninkomsten. In Enschede en Rotterdam kunnen ze erover meepraten.

In 2008 plaatste FC Twente zich ten koste van Ajax voor de voorronde van het miljoenenbal. ‘Ro-nal-din-ho Heubach komt eraan,’ zongen ze op de Oude Markt. Maar Heubach kwam nooit in Barcelona aan, want Twente stuitte door een zeer lage UEFA Team Ranking in de voorronde op Arsenal. Het werd 0-2, het werd 5-0, en het was klaar.

‘Messi, Messi, Clasie komt eraan,’ zongen ze dit jaar in De Kuip. Maar ook Clasie haalde Barcelona niet. Want Feyenoord stuitte door een zeer lage UEFA Team Ranking in de voorronde op Dinamo Kiev. Ze vlogen eruit. En waren ze wel doorgegaan, dan hadden ze nog een voorronde moeten overleven. Tegen een nog veel betere ploeg.

Zwakke broeder

En zelfs al mocht PSV de voorronde ontlopen – ze liggen vooralsnog op kampioenskoers – dan nog is de ranking meer dan belangrijk. Het kan het verschil zijn tussen pot 2 of 3, of op termijn zelfs pot 4, bij de loting voor de poulefase. Want met een score van 3,7 ga je wel die kant op.

Een zwakke broeder in je Champions League-poule (Dinamo Zagreb of FC Nordsjælland) kun je dan vergeten, je wordt immers zelf tot de zwakke broeders gerekend. En een overwinning, en dus een extra zak geld, is daardoor bijna net zo ver weg.

Misschien is het niemendalletje over twee weken tegen Napoli daarom niet eens zo onbelangrijk voor PSV. Nog een keer alles op een Europa League-wedstrijd. Nog een keer alles voor de ranking. Nog een keer alles geven om uiteindelijk te kunnen cashen in de Champions League.

En nu maar hopen dat ze er in Eindhoven net zo over denken.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

Dus moet je er helemaal geen reet meer voor doen? Beetje lamlendige redenering.

Maargoed, volgend jaar wordt PSV uitgelachen in de CL.. spreken we elkaar weer

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Jammer dat het niet mogelijk is, maar de KNVB had van mij PSV een paar jaar Europees mogen schorsen.

Je maakt jezelf nu echt volslagen belachelijk.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Treffende column.

(quote)

En dank je dat PSV niet doorheeft dat die lage score hen kan gaan opbreken?

Gisteravond stonden er gewoon 9 spelers op het veld die doorgaans vaak meedoen, Dnjepr was gewoon een goede tegenstander.

mjk87 (moderator films)

• 14680 berichten
  • 4592 stemmen

Ajax is zelfs PSV voorbij nu, althans, gelijk in punten over de afgelopen 5 jaren. Al haalt dit stuk geloof ik wel eens teamranking en UEFA-coëfficiënt door elkaar (daar heeft PSV 5 punten gehaald, wat nog steeds rampzalig is, met dit team had men de kwartfinale moeten kunnen halen).

Verder eens, maar zal Dick een worst wezen. Ze willen kampioen worden, en voor daarna? Kijk, PSV zal CL moeten halen, en een kampioenschap is dan enige zekerheid daarop. Maar ze draaien nog steeds 10 mln verlies per jaar, en gezien de aankopen en daarmee afschrijvingen ook de komende jaren nog. Dus ja, kortetermijndenken voor nu om niet over 2 jaar ak het stadion te moeten verkopen. Gegokt met veel geld in spelers (zoals Feyenoord jaren terug deed, geen CL daarna en we zien wat er van is gekomen.) Alleen al daarom hoop ik dat PSV geen kampioen wordt, dit soort beleid (mag de naam niet hebben) afstraffen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

En dank je dat PSV niet doorheeft dat die lage score hen kan gaan opbreken?

Gisteravond stonden er gewoon 9 spelers op het veld die doorgaans vaak meedoen, Dnjepr was gewoon een goede tegenstander.

Ik denk het niet nee. Anders hadden al die afwezige spelers die zondag weer kunnen spelen donderdag wel mee gedaan.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Iedereen heeft wel een goede reden waarom PSV geen kampioen mag worden!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

depri83 schreef:

Iedereen heeft wel een goede reden waarom PSV geen kampioen mag worden!

Mhow, op 1 staat gewoon dat het een kutclub met teveel geld is. Maar er zijn nog wel zat andere redenen te bedenken ja.

Zou leuk zijn als ze de titel net mislopen en dan vanwege hun ranking pakweg Arsenal in de voorronden loten als ze 2e zouden worden

Joy4ever

• 4634 berichten
  • 1859 stemmen

orbit schreef:

Maargoed, volgend jaar wordt PSV uitgelachen in de CL.. spreken we elkaar weer

Alsof PSV mij ook maar iets interesseert

Daarnaast: liever uitgelachen worden in de CL dan in de complete anonimiteit je potjes winnen in de EL. Tenzij je zes potjes wordt uitgelachen natuurlijk .

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Daarnaast: liever uitgelachen worden in de CL dan in de complete anonimiteit je potjes winnen in de EL. Tenzij je zes potjes wordt uitgelachen natuurlijk .

Dat bedoel ik

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Derde worden in de CL is op zich wel oke ja. Verdien je eerst 20 miljoen aan geld en daarna zak je een toernooi lager om hopelijk nog een paar ronden te overleven.

De finale is dit jaar in de ArenA, zou leuk zijn als Ajax die zou halen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

The Oceanic Six schreef:

De finale is dit jaar in de ArenA, zou leuk zijn als Ajax die zou halen.

Late we eerst maar eens van ADO, Heracles en Heerenveen gaan winnen.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Materny schreef:

(quote)
Daar zit je dus fout. PSV is het Nederlands voetbal, en vice versa. Gaat het slecht met PSV dan gaat het ook slecht met het Nederlands voetbal.

(quote)
Nogmaals; ga met deze selectie voluit in Europa en je hebt over drie jaar geen titel meer nodig misschien. Vanaf dan is het met wat good-will 7x per 10 jaar CL wanneer een tweede plek ook voldoet ipv. van 3/4x per 10 jaar die ze nu hebben.

(quote)

Maar participeren op nu eerste worden is net zo onzinnig, en misschien nog wel onzinniger zelfs. Tevens is dat tekort op termijn zo weggepoetst met de FOX deal en het saneren. De tekorten op korte termijn kunnen prima worden opgevangen met de aankomende verkopen van een Strootman/Mertens/Lens bijv.

PSV heeft geen keus, ze moesten na de gemeentelijke zak geld eigenlijk binnen 2 jaar kampioen worden, anders moeten er bijna verplicht spelers verkocht gaan worden. Zonder EL scheelt dat een hoop midweekse potjes en het scheelt ongetwijfeld ook puntverlies op zondag in de provincie. Dat is dan misschien onzinnig en slecht beleid zelfs, maar dit is een situatie waar PSV zich in gemanouvreerd heeft en ze hebben weinig andere mogelijkheden. Ik geloof best dat PSV het ook fijn vindt dat ze over een paar jaar de CL in kunnen, maar PSV wil/moet bovenal NU kampioen worden, dat ze nu uitgeschakeld zijn komt ze daarbij gewoon prima uit. Ik zeg niet dat ze zich bewust hebben laten uitschakelen, maar het mocht duidelijk niet ten koste gaan van de prestaties in de Eredivisie getuige allen al die geveinsde blessures.

Stu-Pot

• 3491 berichten
  • 1189 stemmen

Joy4ever schreef:

(quote)

Maak het deelnemersveld interessanter.

Het prijzengeld moet wat hoger in de EL, daar ben ik het mee eens. Maar er meer grotere ploegen in dumpen zal op langere termijn de doodsteek betekenen voor veel kleine ploegen.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Late we eerst maar eens van ADO, Heracles en Heerenveen gaan winnen.

Ik noem het ook niet reeel, maar Ajax moet het ieder geval nastreven.

Ben blij dat de Boer geen Advocaat of McClaren is.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Voor Joy; je twee favoriete clubs. Al is Clasie niet je favo speler.

'Clasie in belangstelling van Juventus' | Feyenoord nieuws | FR12.nl

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

depri83 schreef:

Wat Materny zegt. De Fox deal, die Zwart niet heeft meegenomen scheelt al een slok op een borrel, daarnaast zijn en zullen er nog wat dure jongens vertrekken. Het overige verschil, 2/3 hoogstens is op te lossen met verkopen.

Heeft hij natuurlijk niet meegenomen omdat die deal nog niet aan de orde is in dit jaarverslag. Maar inderdaad, mocht het allemaal zo veel opleveren als wordt gezegd, dan is dat voor elke Nederlandse club een financiele meevaller.

Als PSV het goed gaat aanpakken dan zijn ze volgend seizoen af van Engelaar, Manolev, Hutchinson, Toivonen geloof ik, en dan scheelt dat denk ik pakweg 5/6 miljoen alleen al aan salariskosten. En dan zal er vast ook nog wel een incidentele opbrengst van Toivonen en bijv. Lens die wegwil bijzitten. Dan rijst de vraag, wat dan? Gaat PSV dan weer nieuwe spelers kopen? Lijkt me voor een PSV-fan vrij zorgelijk aangezien transfers PSV al jaren geld kosten, en dan zullen de (eventuele) besparing op de salariskosten natuurlijk ook tegen gaan vallen. Of gaat Brands dan echt zijn woord houden en krijgen spelers als Depay (die soms echt geniale dingen laat zien) en Locadia de kans?

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Ik noem het ook niet reeel, maar Ajax moet het ieder geval nastreven.

Ben blij dat de Boer geen Advocaat of McClaren is.

Zou prachtig zijn voor Ajax. UEFA Cup 2002 scenario.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Joy4ever schreef:

Maar het Europese aanzien van de EL is praktisch nul.

Behalve als je 'm wint. Feyenoord werd ook in één klap weer serieus genomen door mensen buiten Europa, bijvoorbeeld.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Montorsi schreef:

Zou prachtig zijn voor Ajax. UEFA Cup 2002 scenario.

Daar hebben ze het team niet voor.

Het team van Feyenoord 2002 zou nu fluitend kampioen worden (met de leeftijd van toen ).

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Behalve als je 'm wint. Feyenoord werd ook in één klap weer serieus genomen door mensen buiten Europa, bijvoorbeeld.

Ook als je hem niet wint. Met pakweg een kwartfinale krijg je alweer genoeg aandacht in Europa. Laat staan als je nog verder komt inderdaad.

Ajax vloog onder Henk ten Cate eens uit de voorrondes CL (Slavia Praag) en daarna meteen uit de voorronde EL (Dinamo Zagreb) enkele weken later. Ik was er echt niet blij mee, voelde vooral schaamte. Het is toch vervelend als het Europa Cup avonden zijn en je ploeg speelt niet (meer) mee.

Ok, misschien wat lullig om dit een Feyenoorder voor te leggen maar je snapt me wel

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Maargoed, Pelle en Immers kunnen allebei spelen zondag. Zwaarste wedstrijd nog tot de winterstop, wint Feyenoord in Alkmaar kunnen we zomaar 2e/3e staan met de Kerst.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Heeft hij natuurlijk niet meegenomen omdat die deal nog niet aan de orde is in dit jaarverslag. Maar inderdaad, mocht het allemaal zo veel opleveren als wordt gezegd, dan is dat voor elke Nederlandse club een financiele meevaller.

Als PSV het goed gaat aanpakken dan zijn ze volgend seizoen af van Engelaar, Manolev, Hutchinson, Toivonen geloof ik, en dan scheelt dat denk ik pakweg 5/6 miljoen alleen al aan salariskosten. En dan zal er vast ook nog wel een incidentele opbrengst van Toivonen en bijv. Lens die wegwil bijzitten. Dan rijst de vraag, wat dan? Gaat PSV dan weer nieuwe spelers kopen? Lijkt me voor een PSV-fan vrij zorgelijk aangezien transfers PSV al jaren geld kosten, en dan zullen de (eventuele) besparing op de salariskosten natuurlijk ook tegen gaan vallen. Of gaat Brands dan echt zijn woord houden en krijgen spelers als Depay (die soms echt geniale dingen laat zien) en Locadia de kans?

Dan gaat PSV met het geld van Toivonen (en of anderen) inderdaad weer nieuwe spelers kopen. Gewerkt wordt, denk ik, naar een kern van 14/15 gelijkwaardige spelers die worden aangevuld met eigen jeugd. En hopelijk gaat die jeugdopleiding nou ook eindelijk eens produceren want je ziet ook aan Ajax wat voor lucratieve business dat is.

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Daar hebben ze het team niet voor.

Het team van Feyenoord 2002 zou nu fluitend kampioen worden (met de leeftijd van toen ).

Zal ook wel meevallen. Dat elftal teerde toen wel heel erg op van Hooijdonk. Het was wel een ploeg met karakter.

In die tijd hadden we sowieso goede ploegen in Nederland. Ajax met Chivu, vd Vaart en Ibrahimovic, PSV met van Bommel, Ooijer en Kezman waren ook goede teams.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Montorsi schreef:

Maargoed, Pelle en Immers kunnen allebei spelen zondag. Zwaarste wedstrijd nog tot de winterstop, wint Feyenoord in Alkmaar kunnen we zomaar 2e/3e staan met de Kerst.

AZ doet het meestal goed tegen Feyenoord. En je zult straks ook zien dat Feyenoord niet wint in Breda.

Maar ben blij dat Pellè en Immers erbij zijn. Heel gek, de laatste is een enorm matige voetballer, maar zijn diepgang is onmisbaar momenteel. Heb zelden een speler zo vaak in scoringspositie zien komen per wedstrijd (om de meeste kansen vervolgens te missen...)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.