- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ach jij haalt er te pas en te onpas graag die lijstjes bij en gooit er een provocerende stelling tegenaan. Ik zou niet weten waaruit zou moeten blijken dat die ploegen hier even 1,2 en 3 worden.
Nederlandse clubs presteren doorgaans internationaal ook aantoonbaar beter.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
De club uit Eindhoven is cijfermatig nog altijd de best presterende club in de groepsfase van dit toernooi met 48 punten uit 23 wedstrijden.
Best presterend van wat? Luxemburg?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Die Feyenoorder-supporter bij Pauw & Witteman vanavond, hilarische televisie. Zo dom is de doorsnee-(tokkie)supporter dus.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze zitten gelukkig ook niet in het stadion om sommen op te lossen.... Qua hartstocht en loyaliteit is er geen betere supportersschare.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Hersenloos voetvolk dus.. als je ze zegt dat Twente de nieuwe 010 is volgen ze die net zo makkelijk, zolang ze maar mogen slopen en knokken 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3892 stemmen
Gefeliciteerd PSVers, jullie liggen eruit. Precies wat Advocaat al 5 wedstrijden heeft geprobeerd! 
Eindigen achter ploegen als Dnjepr, Levante en Hannover. Wat een beschamende over toch weer.
Ach weet je ook eens hoe wij ons de afgelopen jaren hebben gevoeld. Verder zal ik er geen traan om laten als we tenminste kampioen worden. En hoop van harte dat jullie in volgende ronde Dnjepr of Levante loten. Wil het dan namelijk nog wel eens zien
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Hersenloos voetvolk dus..
Ja, duh. we hebben het tenslotte over voetbal. 22 man die in een korte broek achter een bal aan rennen.
Stu-Pot
-
- 3491 berichten
- 1189 stemmen
Been schrijft geschiedenis.
Niet te geloven dat ik vorig seizoen nog twijfelde aan zijn capaciteiten. Slechte partij van Genk, dat wel. Zeer veel balverlies en te slordig in de omschakeling. Achteraf maal ik er niet om, het ticketje naar de volgende ronde is binnen. Nu nog gaan voor de groepswinst. Forza!
kos
-
- 46753 berichten
- 8898 stemmen
Aan de andere kant zouden Napoli, Djnepr en Levante in de Mickey Mouse Liga gewoon afgetekend 1, 2 en 3 worden natuurlijk. En Hannover is ook niet kansloos voor de 4e plek.
Daar kun je nog best wel eens gelijk in hebben.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12956 stemmen
Been schrijft geschiedenis.
Niet te geloven dat ik vorig seizoen nog twijfelde aan zijn capaciteiten. Slechte partij van Genk, dat wel. Zeer veel balverlies en te slordig in de omschakeling. Achteraf maal ik er niet om, het ticketje naar de volgende ronde is binnen. Nu nog gaan voor de groepswinst. Forza!
Best ironisch trouwens dat Anderlecht aan zijn CL avontuur opvallend minder punten overhoudt dan het doorgaans haalt bij een EL avontuur. Gelukkig voor België dat Genk dit jaar nog presteert Europees.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Ene moment aan het bedelen bij de gemeente, niet lang daarna is het (kleine) geld bij de EL de moeite blijkbaar niet waard. Alleen om die reden zou ik al een reeks kotsende emoticons moeten plaatsen hier. En nu dan maar alles gooien op de competitie! En wat als je weer als derde staat straks, volgend jaar dan maar weer een poging doen door te verzaken in Europa?
Lach me de ballen uit de broek als ze over 3 weken, na Ajax, Vitesse en Twente, weer op striking distance staan van de rest. Het zou zo maar kunnen.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
PSV moet financieel en sportief kampioen worden. Ze hebben jaarlijks een tekort van 10 miljoen euro zonder CL en als er geen spelers verkocht worden. Verbaast me dan ook niets dat ze er nu al uitliggen, komt ze allemaal wel heel goed uit dat ze een halfjaar lang vol op de competitie kunnen richten.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Hersenloos voetvolk dus.. als je ze zegt dat Twente de nieuwe 010 is volgen ze die net zo makkelijk, zolang ze maar mogen slopen en knokken
Zat woensdagavond trouwens in de trein, zat vol met Ajacieden die terug kwamen uit de Arena. Wat er in een enkele trein tussen zat qua idioten heb ik in al die jaren in de Kuip nog niet eens gezien
Had er eentje in zijn ene hand zo'n plastic vlaggetje, en in zijn andere hand een tas met daarom 'vak 410 Ultras' 
Voetvolk? Overal.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
komt ze allemaal wel heel goed uit dat ze een halfjaar lang vol op de competitie kunnen richten.
Om vervolgens als derde te eindigen.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6113 stemmen
Qua hartstocht en loyaliteit is er geen betere supportersschare.
Dat soort volk zou gewoon een permanent stadionverbod moeten krijgen.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Om vervolgens als derde te eindigen.
Zou mooi zijn... maar eerlijk gezegd denk ik niet dat zo'n inzinking als vorig jaar zal gebeuren met Advocaat en Van Bommel erbij.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Probleem is gewoon dat die hele EL nul uitstraling heeft. Komt uiteraard mede omdat ook de nrs 3 en 4 van diverse competities mee mogen doen in de CL. Nu krijg je teveel net-niet clubs in de EL. En daar is het niveau dan ook naar.
Clubs die vanuit de CL gaan instromen straks zullen ook nul motivatie hebben om er in de EL wat van te maken. Die clubs zijn gewoon teveel afhankelijk van CL voetbal dus in dat licht kan ik wel begrijpen dat niet alle clubs voluit gaan in de EL.
Het belangrijkste blijft zo hoog mogelijk te eindigen in de nationale competitie. Hoewel ik me het leedvermaak van de Ajax fans wel kan voorstellen als PSV of Twente geen kampioen wordt dit seizoen. Aan de andere kant vraag ik me oprecht af hoe Ajax de EL ingaat. Ajax heeft ook enkel baat bij de CL.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Tweede doe ik het ook voor Montorsi.Het is al honderd keer langs gekomen in dit topic, maar heb 2/3 van zulke magere jaren en je mag net als Belgie gaat stoeien voor een schamel voorronde plekje. Zet de lijn van vorig jaar door en vreet ieder EL duel het gras op en je hebt over een paar jaar nog niet eens de titel nodig voor direct CL te spelen.
Een serieus gebrek aan lange termijn visie.
Maar nee, wat hoor je in Eindhoven? ' Wij pakken al jaren de meeste punten, nu mogen andere het doen'. Droeftoeters.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Aan de andere kant vraag ik me oprecht af hoe Ajax de EL ingaat. Ajax heeft ook enkel baat bij de CL.
Net zoals de afgelopen twee jaar. Volle bak, geen spelers sparen en gaan voor de winst. En aangezien Frank en Toby na Dortmund dit wedermaal bevestigde twijfel ik er geen moment aan. Ook Ajax was de afgelopen twee jaar na de winter nog actief, en is twee keer kampioen geworden. Zo moet het dus.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
CL en EL moeten allebei op de schop. Inderdaad, CL is voor jaarlijks voor zo'n 50% bestaande uit teams uit 6 landen. Engeland mag dit jaar meteen 4 teams afvaardigen zonder voorronde. En dan is het gat tussen wat het financieel opbrengt tussen de CL en EL ook nog eens immens waardoor de teams die net de CL niet halen of 3e in de poule worden er financieel amper meer iets wijzer van worden. En dan spelen die teams in de EL ook nog eens allemaal op donderdag waardoor het ontegenzeggelijk invloed heeft op de competitiewedstrijden.
Enige manier om echt financial fair-play te krijgen en de EL wat interessanter te krijgen is door de grote landen niet zo te pamperen met het geven van 4 CL plekken. Zou zeggen, niet meer dan 3 ploegen per land in de CL, bij voorkeur dus in het geval van Engeland/Spanje/Duitsland etc 2+1 voorronde.
edit: en dan voorronde lekker tegen elkaar ipv tegen de nummer 2 uit Denenmarken/Nederland enzovoorts.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Tweede doe ik het ook voor Montorsi.Het is al honderd keer langs gekomen in dit topic, maar heb 2/3 van zulke magere jaren en je mag net als Belgie gaat stoeien voor een schamel voorronde plekje. Zet de lijn van vorig jaar door en vreet ieder EL duel het gras op en je hebt over een paar jaar nog niet eens de titel nodig voor direct CL te spelen.
Een serieus gebrek aan lange termijn visie.
Maar nee, wat hoor je in Eindhoven? ' Wij pakken al jaren de meeste punten, nu mogen andere het doen'. Droegtoeters.
PSV heeft geen enkele loyaliteit aan het Nederlands voetbal, en dat hoeft ook niet. Die willen maar een ding nu en dat is kampioen worden, CL spelen en de broodnodige miljoenen binnenhalen. PSV kan niet anticiperen op nu hun best doen en dan misschien over 3 jaar met de 2e plek de CL ingaan als dat betekent dat ze het dit jaar niet redden.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
PSV moet financieel en sportief kampioen worden. Ze hebben jaarlijks een tekort van 10 miljoen euro zonder CL en als er geen spelers verkocht worden. Verbaast me dan ook niets dat ze er nu al uitliggen, komt ze allemaal wel heel goed uit dat ze een halfjaar lang vol op de competitie kunnen richten.
Ik ga niet meer discussiëren over de EL, dat hebben we nu al vaak genoeg gedaan.
Maar het tekort, zonder de verkoop van het stadion, was dit jaar rond de €6m, met de inkomsten van de nieuwe deal met Fox zal dit tekort volgend jaar bijna helemaal weg zijn, dus waar je die €10m vandaan tovert.
Joy4ever
-
- 4634 berichten
- 1859 stemmen
Net zoals de afgelopen twee jaar. Volle bak, geen spelers sparen en gaan voor de winst. En aangezien Frank en Toby na Dortmund dit wedermaal bevestigde twijfel ik er geen moment aan. Ook Ajax was de afgelopen twee jaar na de winter nog actief, en is twee keer kampioen geworden. Zo moet het dus.
Zo moet het ook maar zo kan het ook op het moment dat Ajax snel is uitgeschakeld in de EL. Wat ook nu vrijwel zeker weer zal gebeuren want Ajax heeft in de beslissende fase van de EL daar niks meer te zoeken. Mocht Ajax onverhoopt toch ver komen in de EL, en tegelijkertijd volop meedoen om het NL kampioenschap, dan weet jij ook wel waar Ajax zijn prioriteiten legt
. En groot gelijk hebben ze.
Montorsi
-
- 9744 berichten
- 2390 stemmen
Ik ga niet meer discussiëren over de EL, dat hebben we nu al vaak genoeg gedaan.
Maar het tekort, zonder de verkoop van het stadion, was dit jaar rond de €6m, met de inkomsten van de nieuwe deal met Fox zal dit tekort volgend jaar bijna helemaal weg zijn, dus waar je die €10m vandaan tovert.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
PSV heeft geen enkele loyaliteit aan het Nederlands voetbal, en dat hoeft ook niet.
Maar participeren op nu eerste worden is net zo onzinnig, en misschien nog wel onzinniger zelfs. Tevens is dat tekort op termijn zo weggepoetst met de FOX deal en het saneren. De tekorten op korte termijn kunnen prima worden opgevangen met de aankomende verkopen van een Strootman/Mertens/Lens bijv.
depri83
-
- 6813 berichten
- 1492 stemmen
Wat Materny zegt. De Fox deal, die Zwart niet heeft meegenomen scheelt al een slok op een borrel, daarnaast zijn en zullen er nog wat dure jongens vertrekken. Het overige verschil, 2/3 hoogstens is op te lossen met verkopen.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het is eigenlijk vrij zielig. PSV kocht de afgelopen 3 jaar een speler of 20, maar die Brands vergat even dat dat 14 aanvallers, 5 middenvelders en 1 verdediger ofzo waren waardoor de balans ontbreekt en daardoor denkt PSV dat het niet op 3 fronten mee kan spelen. In de beker hebben ze nota bene 3x nu op rij een amateurclub geloot, dus daar ligt het ook niet aan.
Het is echt genant hoe PSV zich de laatste jaren presenteert als provincieclubje, terwijl het voorheen een topclub was. Lekker visitekaartje lever je in Europa af met wat je dit jaar als PSV zijnde laat zien. Je hebt een mega selectie, je hebt een jeugdopleiding (misschien moet je die eens opstellen ipv Bouma en Manolev bv...ik snap wel dat Bazoer en co er vandoor gaan) en dan kom je met deze lamlendige instelling aan.
Jammer dat het niet mogelijk is, maar de KNVB had van mij PSV een paar jaar Europees mogen schorsen.
Onderhond
-
- 87653 berichten
- 12956 stemmen
Probleem is gewoon dat die hele EL nul uitstraling heeft. Komt uiteraard mede omdat ook de nrs 3 en 4 van diverse competities mee mogen doen in de CL. Nu krijg je teveel net-niet clubs in de EL. En daar is het niveau dan ook naar.
Het punt is vooral dat je je moet realiseren dat de Belgische/Nederlandse topclubs gewoon op dat niveau thuishoren momenteel. Ajax is tussen de twee landen dan mss de enige die in de CL-poule nog iets te zoeken heeft, maar verder zijn onze clubs gewoon EL niveau. Beetje belachelijk om daarop neer te kijken.
The Oceanic Six
-
- 60504 berichten
- 4103 stemmen
Het punt is vooral dat je je moet realiseren dat de Belgische/Nederlandse topclubs gewoon op dat niveau thuishoren momenteel. Ajax is tussen de twee landen dan mss de enige die in de CL-poule nog iets te zoeken heeft, maar verder zijn onze clubs gewoon EL niveau. Beetje belachelijk om daarop neer te kijken.
Helemaal eens. Ik snap ook wel dat de EL niet super is, zeker voor de winter, maar je hebt er wel een aardige kans om er leuk mee te doen. Dat wil je toch als club lijkt me, dat je Europees aanzien krijgt. Nou, PSV (en ook Twente) hebben het omgekeerde bereikt. Europa lacht hen uit.
Het is ook een risicovolle gok. Er kan er maar 1 kampioen worden, moet je daar al je kaarten op zetten door de EL te laten schieten? Wat een onzin.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.