- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Bellen + autorijden gaat nog wel qua multitasken vind ik, omdat je dan maar 1 of 2 knopjes hoeft in te drukken. Hoewel ik het zelf alleen in uiterste noodzaak doe. Sms-en tijdens het rijden vind ik niet te doen, tenzij je misschien uitstekend kan blindtypen op je mobiel.
Te hard rijden doe ik helaas wel regelmatig, maar alleen op de snelweg en als de weg een beetje vrij is.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Te hard rijden doe ik helaas wel regelmatig, maar alleen op de snelweg en als de weg een beetje vrij is.
Hoezo helaas?
.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
lol ja het voelt zo lekker hee?
De enige opwindende ervaring trouwens qua auto's vond ik toen ik een keer meereed in een Triumph Spitfire, dan zit je bijna op grondniveau (+ motorgeluid erbij) en dat is best apart en kicken.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Zeker. maar dat is in bvb een Porsche ook hoor
.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Zeker. maar dat is in bvb een Porsche ook hoor
.
Heb jij dat welleens gedaan dan?
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Zeker, Ferrari ook wel eens
. Niet van mij uiteraard hoor.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Te hard rijden is nooit goed, het woord zegt het al " TE hard. " Het is alleen zo dat wanneer je de maximumsnelheid overschrijdt, je in veel gevallen nog lang niet TE hard rijdt. Ik rij daarom gewoon altijd net zo hard, als de situatie toestaat/zich leent, met de grens bij 30km/h harder dan de maximaal toegestane snelheid, aangezien ik geen punt(en) op m'n rijbewijs wil.
Het ligt maar net aan de weersomstandigheden. Met harde regen bijvoorbeeld, rij ik vaak langzamer dan de meeste andere weggebruikers. Vooral in bochten en rotondes ben ik dan voorzichtig, want als ik bij harde regen een rotonde afsla, breekt bij de minste of geringste dot gas m'n achterkant uit. Leuk wanneer je het wil en/of verwacht, maar niet wanneer dat niet het geval is, dan schrik je wel even. En dat gebeurt niet normaal snel bij m'n auto (Mazda MX-5, RWD). Bij droog weer rijdt het fantastisch, bij nat weer dramatisch.
Wat ik overigens altijd flauw vind, zijn die flitscontroles op compleet ongevaarlijke stukken. Puur zakkenklopperij, heeft niets, maar dan ook niets met veiligheid te maken.
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Is hier trouwens regelgeving voor? ik bedoel, mag je bellen of sms-en terwijl je autorijdt? Dit is een serieuze zaak die zomaar anderen in het verkeer het leven kunnen kosten dus wat mij betreft mag dit net zo hard worden aangepakt als rijden met drank op.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Is hier trouwens regelgeving voor? ik bedoel, mag je bellen of sms-en terwijl je autorijdt? Dit is een serieuze zaak die zomaar anderen in het verkeer het leven kunnen kosten dus wat mij betreft mag dit net zo hard worden aangepakt als rijden met drank op.
Tuurlijk is hier regelgeving voor! Je mag niet bellen of sms'en tijdens het rijden. De boete is 220 euro. Dit geldt overigens ook voor fietsers en brommers/scooters (die ook vaak niet opletten en slingeren omdat ze aan het sms'en zijn). De boete voor brommerrijders is 150 euro overigens.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
"Sinds 2002 is het wettelijk verboden een mobiele telefoon vast te houden in of op een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig. Niet alleen bellen tijdens het rijden is verboden, ook rijdend sms’en of iets in de telefoon opzoeken is niet toegestaan."
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Dat valt me dan weer mee. ik zie trouwens ook regelmatig fietsers die gewoon op het fietspad
stilstaan om te telefoneren!
En dat terwijl ze maar een stap opzij hoeven te doen om gewoon veilig (en niemand hinderend) op de stoep te staan...
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Met de auto zou ik dat nooit doen; bellen of SMSen. Hooguit kijken of iemand heeft gebeld of snel lezen wat een gestuurde SMS is, maar nooit opnemen/beantwoorden.
Op de brommer doe ik dat zeer weinig (vandaag toevallig een bericht met alleen 'ja' tijdens het rijden verstuurd). Meestal stop ik even om het op te nemen of een bericht te verzenden.
Bellen + autorijden gaat nog wel qua multitasken vind ik, omdat je dan maar 1 of 2 knopjes hoeft in te drukken.
Tenzij je 3 armen hebt, kan het wel. Anders gaat het nooit samen met een gevaarlijk situatie.
Alleen een gesprek al kan je één of zelfs twee seconde van je reactietijd verminderen.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Lezen kost ook toch enkele seconden reactietijd?
En belen doe ik liever niet tijdens rijden zei ik al, alleen als het erg belangrijk zou zijn.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Er is wel een verschil tussen een paar woorden lezen en een gesprek... Het lezen ben je zo klaar, maar een gesprek zou minuten duren. Al met al heb je bij beide in geval van nood extra tijd nodig om te reageren.
Als je al je mobiel in de hand houdt, is dat al strafbaar. Geen ongelijk en de meeste mensen die betrapt en bekeurd worden doen er niet moeilijk over, waarschijnlijk weten de meeste wat de consequentie's van bellen tijdens het rijden zijn en accepteren de boete...
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
1 op 4 voor inhaalverbod motor

Sommige automobilisten zijn me een partij debiel. En dan heb ik het niet specifiek over Belgen
(want daar gaat het artikel over), al kunnen sommige niet fatsoenlijk rijden (uit ervaring), maar heb het over de koppigheid van sommige automobilisten.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik heb wel respect voor motorrijders. Ik maak altijd plaats voor ze in de file.
Motorrijders zijn kwetsbaarder in het verkeer en daar houd ik rekening mee.
In de file hebben ze bv meer last van de zon dan de automobilisten met hun airco en zo (en meer last van regen) Daarom laat ik ze ook al doorgaan.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
tja, heel het voordeel van een motor vervalt dan. Beetje sneu dat zoveel mensen dat willen. Dat zijn natuurlijk alleen maar mensen die zelf geen motorrijden, waardoor ze het niks kan schelen dat inhalen - door motors - in de file verboden zou worden. Is met veel dingen zo. Die zeikstralen moeten zelf maar uit hun doppen kijken en gewoon verder naar rechts (of links, hangt af van rijstrook) gaan staan. Dat is een kleine moeite.. me dunkt. We moeten sowieso eens af van dat verbieden, verbieden, verbieden..
Jimmiie
-
- 586 berichten
- 51 stemmen
Als het verboden wordt heb je als motorrijder wel een ijzeren discipline nodig om tussen de auto's in de file te blijven staan, terwijl je er zo langs kunt.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Als het verboden wordt heb je als motorrijder wel een ijzeren discipline nodig om tussen de auto's in de file te blijven staan, terwijl je er zo langs kunt.
Nou dat zal ik - en vele rijders - gewoon niet doen. Al is het maar in België, lijkt het me realistisch genoeg om die zakkenvullers hier in NL ook dit in te gaan voeren.
Wat voor voordeel heb je dan als motorrijder, inderdaad. Het is gewoon gevaarlijk.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Nieuwe wagen gekregen! Leukste is nog wel de USB poort en het feit dat ik m'n mp3 speler gewoon met de radio kan bedienen.

Nummerplaat is ook niet mis, maar -23 was leuker geweest. 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Lol, goeie nummerplaat idd!
USB poort kan ik al jaren niet meer zonder en via de radio bedienen is inderdaad bijzonder fijn.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Heb ook gewoon zo'n mp3speler/usb combo, dus niet eens zo'n stom tussenkabeltje nodig 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Ik gebruik usb-stick ipv mp3speler. En op de autoradio-display kan ik dan zien wat er op staat en selecteren. Is wel erg fijn moet ik zeggen.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Zo werkt het ook ongeveer bij mij, behalve dan dat ik ook kan sorteren op album, artiest, alfabetisch en andere typische mp3speler dingen als het samenstellen van playlists. (heb trouwens een Samsung Yp-U6, goeie dingetjes)
Gewone USB sticks zijn ook wel handig, maar nu kan ik tot m'n auto m'n mp3speler indoen en die daarna gewoon in de wagen inpluggen 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Leuke auto, maar wel wat netter parkeren volgende keer, Onderhond. 
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Als de foto iets breder was geweest had je gezien dat ik mooi tussen de autos links en rechts ingeparkeerd sta. Ik ben dan ook een zeer flexibel persoon en pas me graag aan aan m'n medemens 
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Is dat een Ford Ka? Die auto die je altijd zo lelijk vond?
Of gold dat alleen voor het oude model?
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Is dat een Ford Ka? Die auto die je altijd zo lelijk vond?
Of gold dat alleen voor het oude model?
Ik ken echt niemand die de oude Ka als mooi omschrijft
Maar is dit geen Fiesta?