menu

Overig / Algemeen / Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf

zoeken in:
Nick Kang schreef:
BMW uit de 7-series

Ik ken tandartsen die daarop failliet zijn gegaan.
een BMW X5

Ook wel: een P.C. Hooft-tractor...

cornelis schreef:

(quote)

Ook wel: een P.C. Hooft-tractor...
Geen verkeerd woord over deze sublieme auto.
Imho de mooiste SUV die er bestaat.

Als je het mij vraagt werden de mooiste auto's vroeger gemaakt. Tegenwoordig is het allemaal maar eenheidsworst wat er van de lopende band komt, zeker uit Japan.

Tijdloze, karakteristieke ontwerpen met eigenzinnig design als de kever, de 2cv, de DS of de 96 serie van Saab maken ze tegenwoordig haast niet meer helaas. Alleen Renault (Vel Satis!) en Citroen durven nog wat aparts te maken.

Zelf rij ik overigens in een Citroen C3.

titan schreef:

Tegenwoordig is het allemaal maar eenheidsworst wat er van de lopende band komt, zeker uit Japan.

uit Japan komen wel de meest betrouwbare auto's, Mazda staat altijd in de top 3, mijn 323F uit 1991 heb ik 3 jaar, en nog nooit iets mee gehad, en Mazda maakt wel degelijk mooie auto's, zoals de nieuwe Mazda 2,3 en 6, de machtig mooie rx-8 en rx-7 en niet te vergeten de meest verkochte roadster ter wereld de mx-5.
nissan,toyota en honda dat zijn inderdaad saaie auto's, de beste en mooiste auto uit japan, is een Mazda.

roda schreef:
Mazda staat altijd in de top 3...//...
nissan,toyota en honda dat zijn inderdaad saaie auto's, de beste en mooiste auto uit japan, is een Mazda.
En laat nu Toyota de meest betrouwbare en onderhoudsvriendelijkste auto's bezitten.
Vroeger de Starlet en nu de Corolla, Avensis en Yaris staan bovenin die top 10 van jou.

EmDee schreef:

En laat nu Toyota de meest betrouwbare en onderhoudsvriendelijkste auto's bezitten.
Vroeger de Starlet en nu de Corolla, Avensis en Yaris staan bovenin die top 10 van jou.

Toyota staat net als Mazda ook in de top 10 van meest betrouwbare auto's, maar als het om uiterlijk van een auto gaat vind ik Mazda veel mooier.

(afbeelding)
Ongeveer waar ik in rijd. Op naam van ouders, maar in gebruik door NERD

Droomauto 1, Classic Mustang: (Cabrio mag ook, geen coupé)

(afbeelding)

Droomauto 2, Caterham/Lotus Super 7:

(afbeelding)

Erg leuke "normale" auto, Fiat Punto:

(afbeelding)

Pffft, ben ik nou de enige hier die echt helemaal niets met auto's heeft?

Yak
herman78 schreef:

Pffft, ben ik nou de enige hier die echt helemaal niets met auto's heeft?

Mij interesseren alleen ouwe auto's. Soms had ik wel gewoon reparateur of zo willen worden, overal uit het land van die ouwe lorren opdoen en er dan mooie karretjes van maken.

Yak
Overigens wordt de opmaak een beetje vernökt door die Mustang van jou, NÖRD.

(afbeelding)

windturbine: 'nuff said

Als iemand iets mag vernöken is het wel de Stang ja!

Maar die Ford Mustang is niet originéél

Nogmaals, auto's zoals de Alfa Romeo Montréal (1976 dacht ik) maken ze niet meer.

Lelijkste auto ooit: Opel Rekord (van eind jaren '70)

lelijker:
(afbeelding)

Wat is dat voor een gedrocht?

Aston Martin Bulldog. slechts één exemplaar van gemaakt.

onmiddelijk gebombadeerd tot lelijkste auto ooit (terecht imo)

Hobbes schreef:
...onmiddelijk gebombadeerd tot lelijkste auto ooit (terecht imo)

Dat dit model ooit de tekentafel verlaten heeft.... onbegrijpelijk.

(afbeelding)

Howel er italianen zijn die de tekenpen wel kunnen hanteren...

(afbeelding)

Yak
Stephan schreef:

Howel er italianen zijn die de tekenpen wel kunnen hanteren...

Zeg me niet dat dit jouw auto is, Stephan. Wat een monster!

Yak schreef:

Zeg me niet dat dit jouw auto is, Stephan. Wat een monster!

helaas... ik moet het met deze doen

(afbeelding)

Stephan schreef:

helaas... ik moet het met deze doen

waarom helaas, is toch een mooie amerikaanse Mazda 626

FisherKing
om met Herman te spreken, Auto's hebben altijd iets tragisch, Mij interesseert het weinig.

Alhoewel een dodelijk ongeval van een Renault 9 toen ik 10 was staat me nog helder voor de geest. Of was het een andere Renault uit 1970 ?

Ikzelf tob voort met een Passat, maar lig van auto's enkel wakker als ze niet willen starten. (een bmw vroeger op LPG maakte me gek)

Inderdaad - FK, auto's hebben iets tragisch - zoals deze auto (die voor mij model staat van de dood van de Amerikaanse droom)

(afbeelding)

Maar persoonlijk blijft dit nog steeds mijn favoriet:

(afbeelding)

Yak
Zachery Glass schreef:

Maar persoonlijk blijft dit nog steeds mijn favoriet

Is dat zo'n ouwe Volvo? Die staan te koop langs het spoor als je van Utrecht naar Den Bosch treint.

Yak schreef:
(quote)

Is dat zo'n ouwe Volvo? Die staan te koop langs het spoor als je van Utrecht naar Den Bosch treint.

Link van het plaatje

Yup, ziet eruit als een oude volvo .

Tiens, dat is een nieuw voor mij - een Ferrari 250 GT 2+2 als "ouwe Volvo"

Als er zo'n één staat langs de treinrails laat me iets weten, Yak - laat ik meteen alles vallen, plunder mijn spaarrekening en koop deze "ouwe Volvo"

Yak
Excuus, ik dacht dat het er zo eentje was. Geef toe dat ze op elkaar lijken.

Dat is zo'n auto waarin je grootouders in rond tuften: de zondag naar kerk, daarna naar Tante Annie, ... Kortom: leuke auto

Maar persoonlijk heb ik het meer voor de P1800 (? - is het wel zo) van Volvo.

De Lotus Elise 2 is echt de allermooiste en snelste (van 0 naar 100 in 5,7 sec.)
What's in a name?

(afbeelding)

(afbeelding)
Nu nog een rijke man aan de haak slaan...

Gast
geplaatst: vandaag om 05:11 uur

geplaatst: vandaag om 05:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.