• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.277 stemmen

Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf

zoeken in:

jarno1975 (moderator series)

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

SelmaDuim schreef:

Is dat een Ford Ka? Die auto die je altijd zo lelijk vond? Of gold dat alleen voor het oude model?

Dat is een Fiesta Volgens mij had Stinissen er ook zo een.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Ah, zoveel verstand heb ik dus van auto's. Van voren lijken ze op zich best veel op elkaar.

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Het is makkelijk te zien. Het is een 5 deurs, en de Ka is er alleen als 3 deurs

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Mijn droomwagen: Chrysler 300c break

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Bij mij verderop staat er ook zo'n donkergrijze 300C. Een oudere model (+/- 2008), maar wat een mooie wagen.

dimi303

• 3418 berichten
  • 3663 stemmen

Schitterend, ik rij ook steeds voorbij een zwarte met getinte ruiten en chrome deurhendels.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Overheidsbak

Dat is gewoon zo'n auto waar je een grap met 2 - 3 vrienden kan blijven maken. Gewoon in een drukke plek parkeren en allemaal met hetzelfde pak (zwart/wit) en zelfde zonnebrillen uitstappen Geheid verrassende gezichten.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Na 5 jaar is het weer zover.

Ik zal met veel tegenzin mijn scooter voor een prikkie wegdoen. Het wordt tijd om een ander te kopen. Ik ben alleen nog even flink aan het zoeken welk. Het zal wel een 2de handse worden.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Waarom weg doen? en waarom een scooter?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

In al die jaren dat ik maar op 1 scooter rijd, heb ik het verschillende keren laten vallen en heb meerdere ongelukken mee gehad. Dat ding heeft eigenlijk meer schade dan die waard is, maar hij rijdt nog, vandaar dat ik het nog gebruik.

Maar net als een auto, hoort een brommer ook gerepareerd te worden op banden, remmen, etc. En aangezien ik dit altijd bij de dealer doe, kost het vaak tussen de 60 tot wel de 150 euro. Voor een brommer dat meer schade heeft dan de waarde, zie ik het nut niet meer in om meer geld in te steken. In plaats daar van koop ik met dat geld liever een ander scooter dat nog wél in orde is en niet van alles en nog wat aan mankeert en verkoop ik mijn huidige. Uiteraard vermeld ik bij dat de scooter het best gekocht kan worden door iemand die goed kan sleutelen.

De reden waarom ik het nog op een scooter wil houden is omdat ik me school met alle gemak kan halen en voor mijn banen is het ook handig. Daarnaast is het gewoon heerlijk om in de zomer mee te rijden en je betaalt je niet krom zoals je dat bij een fatsoenlijke auto doet. Verder ben ik ook een ´all season rider´ met de scooter en ben ook vaak tijdens de winter mee op pad.

Vaak (niet altijd) is een scooter naar je voordeel dan een fiets, auto of de OV.

Wat mijn volgende zal zijn, is een beetje lastig. Dat wordt dus goed zoeken en veel adviezen vragen.

Elineloves

• 24071 berichten
  • 3630 stemmen

Madecineman schreef:

(quote)

Ik ken echt niemand die de oude Ka als mooi omschrijft Maar is dit geen Fiesta?

Ik ben nog steeds blij met mijn mooie groene bolletje.

(afbeelding)

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

Haha okay. Mijn Seat is trouwens ook de deur uit (na een jaar of 8 ). Twee auto's er op na houden is een overdreven luxe eigenlijk dus wordt er in huize Madecineman tegenwoordig gereden in een Toyata Yaris Verso. Ook niet de meest sexy auto ooit gemaakt maar wel ongelooflijk praktisch

(afbeelding)

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Een nieuwe auto boeit mij niet. Ik rij liever in een wat oudere auto, dan hoef ik niet zo angstig te zijn voor krasjes en daardoor extreme waardeverminderingen, etc.

Op dit moment is het een circa 8 jaar oude Astra, een goed onderhouden, prima solide en betrouwbare auto.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

Oude Astra's zijn mooi (de hatchbacks)

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Madecineman schreef:

Haha okay. Mijn Seat is trouwens ook de deur uit (na een jaar of 8 ). Twee auto's er op na houden is een overdreven luxe eigenlijk dus wordt er in huize Madecineman tegenwoordig gereden in een Toyata Yaris Verso. Ook niet de meest sexy auto ooit gemaakt maar wel ongelooflijk praktisch

(afbeelding)

Dude! !! .

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Zo, mijn zeer mishandelde scooter staat al voor dag 2 op internet. Nu al een bod op, gaat best goed.

Wat een auto betreft; no way.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dude! !! .

Een automaat met bijna 3ton op de teller maar das voor de meeste Toyota's nog niet eens halverwege... En met de achterbank plat heb je eigenlijk een bestelwagen. Goed stuk gereedschap maar niet echt een kandidaat voor de schoonheidsprijs nee

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Minotaures schreef:

Wat een auto betreft; no way.

Is dat eigenlijk een principieel besluit van jou, Minotaurus?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Bedoel je als tijdelijk of een zekere besluit?

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Geen idee.., of je geen auto wilt uit een bepaald principe bedoelde ik.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Oh zo. Een auto hebben heeft zo z'n voor- en nadelen natuurlijk. Maar de plekken waar ik vervoer voor nodig heb zijn mijn werk en school en die bedragen zo'n 3 - 4 km van mijn huis.

Nu kan ik wel een auto kopen en wegenbelasting, verzekering, onderhoud en benzine gaan betalen. Dit zie ik echter niet zitten om enkele dagen in de week een paar minuten met de auto te gaan. Plus een auto hebben betekent vaak vervoer voor je vrienden. Aangezien ik nooit echt sta te springen om te gaan autorijden, vind ik het ook niet leuk om elk weekend een 'taxi' te zijn voor enkele personen.

Een auto kopen doe ik pas zodra ik werk buiten de stad heb of een eigen stekkie. In die tijd rijd ik altijd op de scooter en als het echt lekker weer is kan ik ook met de motor op stap.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Minotaures schreef:

Oh zo. Een auto hebben heeft zo z'n voor- en nadelen natuurlijk. Maar de plekken waar ik vervoer voor nodig heb zijn mijn werk en school en die bedragen zo'n 3 - 4 km van mijn huis.

Nu kan ik wel een auto kopen en wegenbelasting, verzekering, onderhoud en benzine gaan betalen. Dit zie ik echter niet zitten om enkele dagen in de week een paar minuten met de auto te gaan.

Dan heb je geen auto nodig nee. Maar het hoeft niet per se duur te zijn, wij hebben bijv. zo'n Aygootje voor dagelijkse ritjes van mn vrouw en kost echt vrijwel niets (wegenbelasting, verzekering, verbruik, eigenlijk alleen het jaarlijkse onderhoud).

Verder nog steeds dezeflde Volvo. Wilde al veel eerder een V50 D5 zodra hij kuren zou krijgen maar hij loopt nog altijd soepel na 3 ton op de teller. En heeft al flink wat te verduren gehad door de rondjes op de Nurburging nordschleife, echt een aanrader voor als je van (legaal) sportief rijden houdt en niet terugdeinst van een 21 km. lang circuit met onnoemelijk veel (blinde) bochten en constant hoogteverschillen ( wat een circuit )

(afbeelding)

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Veel over Nürburgring gehoord. Enkele motorrijdende kennissen en vrienden bezoeken zulk soort gelegenheden regelmatig. Maar ik ben niet zo'n sport-type, althans geen type dat met 170 een bocht neemt en/of tussen auto's met 150 scheurt. Vanwege dat heb ik er nooit wat van gemaakt en ben zelfs niet eens als bezoeker geweest. Ik durf ook niet zeker te zeggen of dit ooit nog gaat komen, aangezien het al voor mij spannend genoeg is om naar Scheveningen te rijden wanneer het warm en druk (lees: weekend) is.

Wat betreft een klein, goedkoop auto. Nooit goed in verdiept, wel vaker gehoord van 'als je nou een ... neemt'. Vele jonge jongens beginnen uiteraard met een wegwerp botsauto. Ik ben daar nog nooit aan begonnen. Heb al meer dan 3 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit serieus nagedacht om een klein, oud auto te kopen. Voor mijn 1ste auto is een budget van (wat zal het zijn?) 1000 euro voor een oud wagen aan de lage kant. Ik werk hard en verdien best wat en als ik het uitgeef ga ik vanuit dat het wat te bieden heeft. Vandaar dat ik niet aan een Ka of een 307 begin. Een Seat Leon, een Audi A3 uit +/- 2004 of een evenoude 1-serie van BMW zijn meer mijn soort auto's.

Maar dit zijn dan weer de zware auto's die best wat drinken. In mijn geval zou het om 'the picture' gaan en voor een verschil van paar duizend euro's koop ik liever iets wat ik weet dat het zijn geld waard is in kwaliteit. Kortgezegd; mijn 1ste auto (dat wellicht zo'n 2 - 3 jaar gaat duren) moet kwaliteit presteren, comfort bieden en sportief zijn qua uiterlijk.

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Minotaures schreef:

Wat betreft een klein, goedkoop auto. Nooit goed in verdiept, wel vaker gehoord van 'als je nou een ... neemt'. Vele jonge jongens beginnen uiteraard met een wegwerp botsauto. Ik ben daar nog nooit aan begonnen. Heb al meer dan 3 jaar mijn rijbewijs, maar nog nooit serieus nagedacht om een klein, oud auto te kopen. Voor mijn 1ste auto is een budget van (wat zal het zijn?) 1000 euro voor een oud wagen aan de lage kant. Ik werk hard en verdien best wat en als ik het uitgeef ga ik vanuit dat het wat te bieden heeft. Vandaar dat ik niet aan een Ka of een 307 begin. Een Seat Leon, een Audi A3 uit +/- 2004 of een evenoude 1-serie van BMW zijn meer mijn soort auto's.

Maar dit zijn dan weer de zware auto's die best wat drinken. In mijn geval zou het om 'the picture' gaan en voor een verschil van paar duizend euro's koop ik liever iets wat ik weet dat het zijn geld waard is in kwaliteit. Kortgezegd; mijn 1ste auto (dat wellicht zo'n 2 - 3 jaar gaat duren) moet kwaliteit presteren, comfort bieden en sportief zijn qua uiterlijk.

Ik rij nu twee jaar een MX-5 (schadevrij uiteraard). Niet de mooiste auto die je je kunt bedenken, maar 't kost niet veel (in aanschaf, onderhoud en brandstof) en is uitermate leuk om mee te rijden. Wat andere mensen ervan denken, daar heb ik schijt aan. In ieder geval kun je voor niet al te veel geld - mits je goed zoekt - nog best leuke autootjes vinden. Vaak zijn dat niet de auto's waar je het eerste aan denkt.

(afbeelding)

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Mazda vind ik best mooi

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Zo één wou een vriend van mij misschien kopen (gelukkig werd het hem niet). Telkens als we zo'n auto zagen wees die het aan, ik moest gewoon lachen. Niet mijn ding.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Minotaures schreef:

Veel over Nürburgring gehoord. Enkele motorrijdende kennissen en vrienden bezoeken zulk soort gelegenheden regelmatig. Maar ik ben niet zo'n sport-type, althans geen type dat met 170 een bocht neemt en/of tussen auto's met 150 scheurt. Vanwege dat heb ik er nooit wat van gemaakt en ben zelfs niet eens als bezoeker geweest. Ik durf ook niet zeker te zeggen of dit ooit nog gaat komen, aangezien het al voor mij spannend genoeg is om naar Scheveningen te rijden wanneer het warm en druk (lees: weekend) is.

Je moet er ook alleen op gaan als je echt wil en durft, en (heel) veel geoefend hebt op de Playstation om de bochten uit je hoofd te leren. Kan ook in de praktijk maar dan ben je duizenden euro's kwijt aan ronderijden en heel relaxed gaan rijden op rustige tijden ('s ochtends vroeg, of doordeweeks). Zeker motorrijders lopen een groot risico omdat langs het grootste gedeelte van de baan een vangrail staat op slechts enkele meters. Een motorrijdende vriend van mij die wel van sportief rijden houdt begint er niet aan uit zelfbescherming

Maar het geeft wel een enorme kick, en gezellig zo'n heel dagje of weekend met maten, de 24H is trouwens ook gaaf om mee te maken.

hier een onboard camera bij 850 T-5R

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

Wat enorm gaaf. dat zou ik ook wel eens willen doen ja.

Die gast rijdt overigens wel behoorlijk goed. Bepaalde bochtjes met 165km/u pakken in een Volvo.. dan schijt ik aardig in mn broek denk ik.

• 10970 berichten
  • 2790 stemmen

Nog nooit op de Nurburgring gereden maar wel op Zandvoort en Assen. Dit met een Alfa 156. Ik was toen ook lid van de Alfa 156 Club en hadden we geregeld van die meetings op een circuit.

Erg leuke ervaring

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Zo zie ik ze ook weleens op de A4 racen, geen bochtenwerk weliswaar maar als men af en toe meer dan 180 rijdt zou het mij niets verbazen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.