- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Het is vooral de PK/gewicht-verhouding die telt. Je kan wel veel PK's hebben maar da's vaak dan ook bij een zware bak. Ik heb zelf 240 pk op een redelijk lichte auto en dat wil dan wel, zelfde als die oude GTI-tjes die zijn ook vrij licht.
115 pk - 1045 kilo
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Mijn Seat Ibiza uit '93 is opnieuw goedgekeurd en maar weer een jaar lang door karren met die bak
Fijn is dat hè? Mijn Alto uit '87 mag ook nog steeds de weg op. Hopelijk blijft hij het nog vele jaren doen. Voor dat kleine eindje dat ik naar mijn werk moet is het een perfecte auto.
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 732 stemmen
Als het maar een klein eindje naar je werk is, kun je dan niet beter gaan fietsen? 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Afhankelijk wat je onder 'klein eind' verstaat. Voor een auto is 60 km in totaal een klein eind, maar als je dat zeker 4 - 5x per week doet, lijkt mij dat geen pretje.
BMW M3 van de zaak
Luxe.
Mijn werk mag mij best een lease-auto geven, al zie ik dat niet zo snel gebeuren.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Dit is waarschijnlijk een erg domme vraag maar ik ben een leek 
Is het niet gewoon mogelijk om een standaard Golf motor te vervangen door een V8 of past dat niet? 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Een leraar op de lagere school had een Porsche-motor in zijn kever geplaatst. Erg tof om hem weg te horen scheuren met zijn Herbie.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Dit is waarschijnlijk een erg domme vraag maar ik ben een leek 
Is het niet gewoon mogelijk om een standaard Golf motor te vervangen door een V8 of past dat niet?
Alles is mogelijk maar is mega veel werk en onbetaalbaar.
VW heeft zelf al wel eens zo'n kunstje geflikt met de VW Golf W12. Dat ding reed voor geen meter!
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Die W12 ken ik al een tijdje. Maar het is dus niet zo gemakkelijk bij je eigen auto 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Die W12 ken ik al een tijdje. Maar het is dus niet zo gemakkelijk bij je eigen auto
Verre van makkelijk
het vervangen van een motor is 1 ding (zo'n blok past er niet in zonder aanpassingen), maar dan moet je alles aanpakken: versnellingsbak, remmen, toevoer, uitlaat, wegligging etc. etc. anders rij je die onderdelen of je hele auto de vernieling in. Plus grote kans dat je altijd problemen en reparaties houdt
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Maar als het geld er is, is het dus wel mogelijk 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Straks halen we het nieuwe schuifdak op voor de Golf. Het schuifdak wat er nu in zit wil niet goed dicht nadat ie open is geweest omdat er 1 klein onderdeeltje ontbreekt. Afijn, een ander probleem is dat het geluid van de radio begint te kraken na dat ik een bepaald volume passeer. In dit geval na niveau 11. Dit heb ik ook als ik CD's luister. Iemand enig idee waar het aan ligt? In het begin had ik nergens last van, met hardcore liet ik de bass even keihard door de auto gaan, geen gekraak. Ik gooi de deur dicht, opeens kraakt het als de tyfus 
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Opgeblazen of een los contactje denk ik.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Dit zou ik toch voor m'n deur willen hebben 

BMW 1-serie

BMW S1000RR
Het kan natuurlijk wat meer overdreven, maar opzich is zo'n combinatie niet al té duur.
BMW 1-serie: 2de hands +/- € 18.000
BMW S1000RR: 2de hands +/- € 16.000
Maarja, even verder dromen tot ik genoeg geld voor heb.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Afgelopen donderdag een uurtje met een Audi A5 2.0 TFSI Cabrio Quattro S-line (hele mond vol) gereden. Die had mijn broer als trouwauto 
Heerlijke wagen!

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Exit

Enter

Na 9 jaar trouwe dienst is de Suzuki van 24 jaar oud terminaal. Ik moet de hele tijd koelvloeistof bijvullen dus ik heb zo'n vermoeden dat hij niet meer door de APK gaat komen. Die Rover kwam toevallig op mijn pad dus die heb ik maar gekocht.
En als iemand hem nog wil hebben mag hij die Alto gratis komen afhalen, zaterdag gaat hij naar de sloop. Snif, toch wel een emotioneel moment.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Jammer van die Suzuki man. Maar die Rover ziet er ook leuk uit.
Hatchbacks 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Beide auto's zijn absoluut niet mijn type, maar wel netjes dat je met dat barrel 9 jaar hebt gereden.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Vanaf 1 november 2011 mogen 16,5-jarige hun theorie- en praktijklessen voor de auto volgen. Als je je examen hebt afgerond en je bent 17 jaar, moet je onder begeleiding van ervaren bestuurders auto rijden. Zodat wanneer je 18 bent, genoeg ervaring hebt om zelfstandig te kunnen rijden (al betwijfel ik het). Dit geldt voor Nederland.
Dit vind ik wel te ver gaan, want je als je al ziet dat de meeste 18-jarige die net hun rijbewijs hebben al flink tekeer gaan, laat staan 'kinderen' van zeker 1,5 jaar jonger. Hoe ze nu tekeer gaan op hun brommers, mogen ze nu een upgrade krijgen naar een auto. Een zéér achterlijke beslissing. Ik vind het verkeer af en toe erg gevaarlijk, laat staan nog een zeer jonge groep erbij met zo'n groot verantwoording aan hun handen.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Wat nog veel dommer is is dat 16,5 jarige dus voor hun rijbewijs mogen gaan, maar mensen die 17 zijn niet! Ik moet verdomme wachten tot ik 18 ben
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Oh dat wist ik dan weer niet. Ik ga ervan uit dat je VANAF 16,5 kan gaan, niet dat als je 17 moet wachten tot je 18 bent.
Het zal wel met 'rijervaring voor jonge mensen' te maken hebben. Als je (ik zeg maar wat) halverwege de 17 bent en je gaat nog voor je rijbewijs, is het vrij nutteloos om tot je 18de een begeleider naast je te hebben, voor die paar maanden. Met 16,5 ga je vanuit dat je ong. op je 17de je rijbewijs hebt - en zo kan je een volle jaar met een begeleider gaan rijden en ervaring opdoen. Maarja, ben er niet zo'n voorstander van. Wat mij betreft mag het opgeschroefd worden naar 20 ofzo.
''Uit onderzoek'' heeft het weer gebleken dat er 30% minder kans bestaat op ongelukken en 20% dronken achter het stuur. Maar dat was weer in Duitsland. Ik denk dat de meeste gewoon met de auto gaan scheuren zodra ze 18 zijn, maarja dat merk ik dan wel - als ik er 1tje tegen me aankrijg ofzo.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Nieuwe baan = nieuwe auto. Ben dus op zoek naar een andere leasebak.
Ik mag iets uitzoeken voor 30K en zit een beetje te twijfelen.
Heb de volgende eisen:
* Diesel
* Station
* 20% bijtelling
* moet minimaal 1300kg kunnen trekken
* beetje compleet aangekleed.
Heb tot nu toe 2 mogelijkheden gevonden
Volvo V50 D2 Drive Limited Edition € 29.995

Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Trend € 29.395

De Volvo is zeer luxe uitgerust maar niet echt ruim, en het model loopt op zijn einde. De Mondeo is weer erg ruim maar minder luxe.
De Mondeo mist t.o.v. de Volvo leren bekleding, automatisch dimmende binnenspiegel, inklapbare buitenspiegels, koplampsproeiers.
Navigatie, parkeersensoren, climate control, cruise control en bluetooth hebben ze allebei.
Moeilijk, moeilijk moeilijk.
Of heeft iemand nog andere goede kandidaten?
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Moeilijke keuze inderdaad. Qua bekendheid ben ik met de Ford meer bekend (vriend had een Mondeo), maar de Volvo is luxer en dat vind ik ook belangrijk. Waarom geen BMW of Audi station?
Ik heb even gezocht naar 3 merken; Opel Astra, Toyota Avensis en de Chevrolet Nubira. Misschien kan je er wat mee. Succes.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
BMW of Audi is te duur. Die beginnen bij 35k ofzo.
De Astra in de 20% bijtelling is met een 1.3 CDTI 90pk en mag maar 1200kg trekken
Chevrolet Nubira?? Maken ze die nog dan? Nee, niet mijn ding.
Avensis, misschien ook wel een optie inderdaad, nog niet naar gekeken.
brabusRUS
-
- 1628 berichten
- 2808 stemmen
Lol @ Chevrolet Nubira. Je bedoelt denk ik de Chevrolet Cruze.
Volkswagen Golf GTD niks? Erg mooi, maar zijn wel €32.. Verder heb je natuurlijk de Passat. Mini Cooper D Clubman. Overigens is die Volvo mooi, maar bestaat al een tijdje. Zelfde geldt voor de Mondeo.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Ik heb op een aantal merken naar stationwagens gezocht en bij de Chevrolet kwam ik uit op de Nubira. Verder weet ik er helemaal niets van, dus of die nog wel of niet wordt gemaakt.
VW Passat in stationwagon vorm is best mooi, inderdaad.
Pitakaas
-
- 2962 berichten
- 246 stemmen
@keuze voor leaser: opties zijn verwaarloosbaar in dit geval (ten zij je echt lederen bekleding wilt).
Als hier een wagon wordt geleased zijn het Astra's (ecoFlex), maar alle mannen rijden in Giulietta's
. Is de 159 niks voor je?
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Tja, ben ALfa gek, heb zelf 2 Alfa 156 gereden. Een 2.4 JTD (gechipt naar 150pk) en het faceliftmodel een 1.9 JTD 16V SW (gechipt naar 172pk).
De 159 is echter te duur en in de lease niet aantrekkelijk.
Golf, hmmm daar rijdt iedereen al in, en de GTD zal niet in de 20% bijtelling vallen schat ik.
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Die Volvo heb ik ook, althans iets wat er op lijkt.
Heb alleen geen 20% bijtelling en wat dat betreft zou ik vooral op de verhouding motor, gewicht van de auto letten.
Ik ken mensen met enorme leasebakken die belastingtechnisch niks kosten maar ze komen nauwelijks vooruit, van die 1,6 electrische aandrijvinkjes die een zware auto meten trekken.
Ik kan je wel aanraden:

Ruimste van allemaal, mooi en luxe en rijdt heerlijk.