- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
GuyB
-
- 1299 berichten
- 0 stemmen
Mijn moeder rijdt nu met een Citroën DS4. Ik vind het persoonlijk een mooie maar vooral comfortabele wagen.

Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Nadat mijn Renault Clio1.2 Alizé van 12 jaar met 265000 km een heldendood is gestorven moest ik op zoek naar een waardige opvolger. Ik denk dat ik met deze bolide de juiste heb gevonden.
Het heeft even geduurd, maar hij staat eindelijk voor de deur.
Seat Exeo 2.0 Tdi

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Hèle mooie auto. En nog wit ook, opvallend mooi kleur. Neemt alleen veel tijd om het schoon te maken.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
M'n pa en ik zijn nog opzoek naar een ander Golf voor wanneer ik straks auto mag rijden. Niet normaal hoe weinig Golf 2/3 GTI's er te vinden zijn. Golf 2 GTI is er amper en de Golf 3 GTI's zijn wat vaker verroest etc. Ik heb nu trouwens een gewone Golf 2, maar daar moet nog wat aan gebeuren voordat ie echt goed is. Een nieuwe versnellingsbak en het zit geen stuurbekrachteging op, hij stuurt echt zwaar.
Afijn, vandaag hebben we nog een mooie Golf 4 gezien maar imo zijn die wat minder mooi als G2 en G3. Toenet zag ik op marktplaats een Golf 3 GTI bij iemand die we kennen en ik hoop nu echt dat dat wat is. MOrgen ochtend gaan we kijken.
Ik wil echt behoorlijk graag een GTI namelijk
(en zwart ofcourse)
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Golfjes horen thuis op de schroothoop. Ze zijn lelijk, veel te duur, saai en nogmaals bijzonder lelijk. Maar de grootste reden waarom ik een hekel aan de VW Golf heb, is omdat het imo gewoon een asobak is. Als ik een bumperklever heb is het 9 op de 10 keer een Golf. 1 op de 2 keer daarvan zit er een petje met een oorbel met z'n asokop half hangend in het midden van z'n auto. 
Harbinger
-
- 12 berichten
- 0 stemmen
^ Afgaande op mijn ervaringen dacht ik dat BMW-rijders dat alleenrecht hadden. (Misschien is het geografisch bepaald.
)
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik vind Golf 2 t/m Golf 4 mooie auto's hoor. De eerste Golf is ook nog wel leuk zolang het een cabrio is. Golf 5 en 6 zijn lelijke rot auto's.
Maar ik zal niet ontkennen dat sommige Golfjes echt trapbakken zijn 
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen

Momenteel rij ik in een Hyundai Coupé 2.0 uit '96, net zoiets als bovenstaande foto, die van mij is dan donkergroen en heeft een andere spoiler. Leuke auto om te zien en die erg fijn rijd. Ook kun je vele kanten op qua bodykits, uitlaten enz.. Echt een Fast & Furious autootje
In drie jaar tijd vier auto's gehad. 2 x een Peugeot (106 en 306) en een Mercedes 190D. En nu dus deze.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Golfjes horen thuis op de schroothoop. Ze zijn lelijk, veel te duur, saai en nogmaals bijzonder lelijk. Maar de grootste reden waarom ik een hekel aan de VW Golf heb, is omdat het imo gewoon een asobak is. Als ik een bumperklever heb is het 9 op de 10 keer een Golf. 1 op de 2 keer daarvan zit er een petje met een oorbel met z'n asokop half hangend in het midden van z'n auto.
Ik heb nog nooit in een VW Golf gereden, maar ik kan me daar best wat bij voorstellen. Mijn reden die erbij komt om het juist niet te halen is dat je op vrijdag- en zaterdagavond zoveel jongeren in een Golf ziet rijden dat je ervan scheel kijkt.
Maar opzich vind ik het een mooi auto en vind het vaak prettig om in te zitten (als passagier dan). Er is dus een klein kans dat een VW Golf uit 2005 ofzo mijn 1ste auto zal worden, maar dat betwijfel ik.
Mijn ouders vinden dat ik een Japanse automerk moet kopen, want die zijn volgens hun het beste. Alleen een mooie vinden die bij mij past en geen opa-design heeft is toch weer wat lastiger. En het moet ook natuurlijk betaalbaar zijn...
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Het is gelukt, m'n pa en ik hebben een hele mooie Golf 3 GTI gevonden! Een behoorlijk dikke, lage, strakke GTI vind ik. NIET afgetrapt en volgens mij was er ook geen (of weinig) sprake van de bekende Golf 3 roest. Het Golfje 2 wat ik nu heb word ingeruild. Nu alleen nog een keer met rijlessen beginnen (of eerst 18 worden
)
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Mooi beginners auto, maar absoluut niet mijn stijl van design.
Nu inderdaad nog 18 worden en lessen.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
De standaard Golf 3 spreekt me niet zoveel aan als de Golf 2 maar de GTI versie vind ik prachtig. Kan niet wachten tot donderdag wanneer we hem ophalen.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Donderdag halen we hem pas op en daarbij komt dat ik nog nooit een auto bestuurd heb 
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
Ik ben op mijn 30e ook maar eens gaan lessen, verwacht in oktober af te gaan rijden. Ik les in een BMW X1 dat rijd als een droom! Helaas heb ik er elf straks geen geld voor. Zeer waarschijnlijk een saxootje. Mijn droomauto is overgens een BMW M5 maar dat is echt ver van mn bed schow.Ben een behoorlijke bmw freak.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Hoe heet deze dan?

Dat is een oude M3 toch? Stukken mooier dan wat ze nu maken, echt een toffe auto en betaalbaar geloof ik.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
qua onderdelen is BMW wel erg duur. Misschien in de aanschaf betaalbaar, maar qua onderhoud vrij duur.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Vandaar raden mijn ouders me af om een BMW te kopen, want ik vind de 1-serie echt te gek. Hetzelfde voor een Audi, Volkswagen en andere merken, behalve Japanse dan weer.
Maar ik zal nog proberen om ooit een BMW S1000RR te huren voor een paar dagen, lijkt me een geweldige ding... Kopen zal het hem helaas niet worden, want hij kost tegen de 20,000...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen

Mijn allereerste! Kon alleen na een jaar de benzine vaak niet meer betalen. Papa, kan je me komen halen in een andere stad, zit zonder benzine! (Tot 2 keer aan toe) 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik ben niet echt een expert op autogebied. Kan iemand mij uitleggen wat je van het aantal PK van een auto kan afleiden? Weet je dan bijvoorbeeld ook de maximum snelheid of iets dergelijks.
Mijn GTI heeft 116 pk, is dat bijvoorbeeld meer dan gemiddeld?
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Het is gelukt, m'n pa en ik hebben een hele mooie Golf 3 GTI gevonden! Een behoorlijk dikke, lage, strakke GTI vind ik. NIET afgetrapt en volgens mij was er ook geen (of weinig) sprake van de bekende Golf 3 roest. Het Golfje 2 wat ik nu heb word ingeruild. Nu alleen nog een keer met rijlessen beginnen (of eerst 18 worden
)
Hopelijk wordt je geen stereotyp Golfrijder die bumperkleeft, aso doet en geen richting aan geeft, anders hoop ik dat je 'm direct in de prak rijdt. 
Ik ben niet echt een expert op autogebied. Kan iemand mij uitleggen wat je van het aantal PK van een auto kan afleiden? Weet je dan bijvoorbeeld ook de maximum snelheid of iets dergelijks.
Het aantal PK's staat in de meeste gevallen in enige verhouding met de cilinderinhoud van je motor. Mijn Corsa heeft met een 1.2 liter motor 75 pk terwijl exact hetzelfde model met de 1.4 liter motor 90 pk heeft. Ik heb een keer in een Aston Martin met 450 pk gereden en ook al rij je netjes 80 en ga je naar 100, je voelt gewoon veel meer power.
Ook ik ben geen expert, maar ik denk dat je het gewoon het beste kunt vertalen als de trekkracht van je auto. Je zou het met je Golf ongetwijfeld van mij winnen bij de stoplichten.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Mwa, de mijne is gelukkig niet zo erg qua PK's (ong. 130)... Ik kan i.i.g. de meeste auto's aan qua optrekken. Niet dat ik de hele dag zo doe, maar soms is het wel leuk.
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 berichten
- 3729 stemmen
@Jumpstylemovie
Koppel is trekvermogen en pk is topsnelheid zo zou je het heel globaal makkelijk kunnen zeggen.
En als het om mooie M3,s gaat:
BMW M3 CSL
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Weet iemand hier meer over? Ik heb net gebeld naar de rijschool (voor auto lessen straks) en ze zeiden dat ik vanaf 1 november zowel theorie als praktijk mag doen (ik word volgend jaar 3 mei pas 18), maar mag ik dan voor 1 November al theorie lessen volgen en dan bijvoorbeeld 1 november mijn theorie examen maken?
discoduck
-
- 309 berichten
- 96 stemmen
Hoe heet deze dan?
(afbeelding)
Dat is een oude M3 toch? Stukken mooier dan wat ze nu maken, echt een toffe auto en betaalbaar geloof ik.
Yep, = een M3.
Betaalbaar ? Dan zou ik maar eens zoeken naar een goed exemplaar met niet te veel kilometers. De laatste jaren de prijzen niet meer zo bijgehouden, maar ik schat dat je minimaal € 15.000 moet neerleggen. En dat is vergeleken met prijzen voor andere types uit de E-30 serie toch echt heel veel geld.
Wel nog een echte BMW, en idd stukken mooier dan wat ze tegenwoordig op de weg zetten.
daxclusive
-
- 2560 berichten
- 2409 stemmen
BMW M3 van de zaak
Mijn vriendin een Hyundai i20 sport-edition
Beide auto's nieuw, bovenste 3 maanden en onderste 2 maanden.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
BMW M3 van de zaak
Mijn vriendin een Hyundai i20 sport-edition
Beide auto's nieuw, bovenste 3 maanden en onderste 2 maanden.
Eigen zaak? En ik neem aan dat je hem niet privé rijdt. Ik wil niet weten wat de bijtelling is.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Het is vooral de PK/gewicht-verhouding die telt. Je kan wel veel PK's hebben maar da's vaak dan ook bij een zware bak. Ik heb zelf 240 pk op een redelijk lichte auto en dat wil dan wel, zelfde als die oude GTI-tjes die zijn ook vrij licht.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Mijn Seat Ibiza uit '93 is opnieuw goedgekeurd en maar weer een jaar lang door karren met die bak